Бесіда "Перлина у моря-чудове місто Одеса"

Про матеріал

Оде́са (МФА: [ɔˈd̪ɛsɐ] ( прослухати); заст. Аде́с;[3] до XVII століття — Коцюбіїв) — місто обласного підпорядкування на чорноморському узбережжі України; адміністративний центр Одеської області; культурний, освітньо-науковий, туристичний та торговий осередок країни; найбільший морський торговий порт країни; великий автомобільний та залізничний вузол. За чисельністю населення Одеса є третім у країні містом після столиці держави, Києва, та мегаполісу Харкова (станом на 1 січня 2018 року в Одесі проживало 1 011 494 осіб[1]). В Одесі діють: машинобудівна, хімічна, нафтопереробна, харчова та легка промисловості. Також налічується 37 закладів вищої освіти, шість театрів, вісім кінотеатрів, філармонія, цирк, музеї, галереї тощо.

Перегляд файлу

 

Мета:

продовжувати формувати знання дітей про  Україну,  як велику суверенну державу.

Поглибити знання дітей про рідне місто – Одесу  як малу Батьківщину.

Формувати уявлення про історію рідного краю, його архітектуру, трудові та культурні традиції.

Розвивати почуття приналежності до свого народу, до місця народження та проживання, його духовної і матеріальної культури.

Продовжувати розвивати зв’язне  діалогічне мовлення; вчити доречно відповідати на різні види запитань, брати участь у діалогах.

Збагатити мовлення дітей словосполученнями: вантажні , пасажирські кораблі, пам’ятки архітектури, історичні місця, паркова скульптура.

Виховувати любов до рідного міста  та  Батьківщини.

Конструювання. Розширити зміст конструкторської діяльності. Викликати інтерес  до конструювання  та його різновидів,  об’єднувати споруди  за єдиним задумом. Виховувати інтерес до конструкторської діяльності, дизайнерських  навичок.

 

Обладнання: мультимедійний проектор, інтерактивна дошка; атрибути до фізхвилинки  «Моряки»

Презентації «Моє місто»,  «Одеса – портове місто»;

Дидактична гра « Державні символи України».

 

 

Хід заняття

Вихователь.  Діти, скажіть як називається наша Батьківщина?

Діти.  Наша країна Україна.

Вихователь. Яка вона?

Діти.  Велика, багата, чудова, прекрасна.

Вихователь.  Назвіть державні  символи  України.

Діти. Прапор, гімн, герб.

Вихователь. Українців упізнають у всьому світі  по вишивках, прекрасних рушниках  та вишитому національному одязі. У нашій країні чимало чудових міст ,кожне місто  багатолюдне,гамірне і кожне по своєму прекрасне.

( вихователь звертається до дітей)

-Діти, а в якому місті ми живемо? Як воно називається?

Діти: Ми живемо у місті Одеса.

Вихователь. Одеса –  найбагатонаціональніше  місто в Україні , де люди різних  націй живуть і ладять один з одним. З дитинства  жителі міста виховуються в атмосфері гостинності, сердечності й  щирого  гумору.

Одесити цінують та поважають звичаї та традиції своєї  країни,  виховуючи дітей в повазі та любові до рідної  Батьківщини.

Вихователь.  Назвіть , які свята святкувала наша країна і ми в дитячому садку.

(Демонстрація  слайдів   свят та розваг в дитячому садку)

 Вихователь.  Місто Одеса є  частиною  святої землі України.

Одеса- це величезний культурний центр України,  сучасне європейське місто, що зберігає в собі багату історію.

 (Презентація  музичної  фізхвилинки  «Ми українці»)

Вихователь : А що ви можете  розповісти  про своє  місто ?

(Розповідь дітей  про місто з демонстрацією слайдів )

Діти . Одеса велике портове місто.  Її  називають  Південною Пальмірою,  перлиною Півдня. Одеса курортне місто, місто – герой…

Головна  вулиця  нашого міста –  Дерибасівська.

Вихователь: Діти, як називається море, на березі  якого  розташоване  наше місто?

Діти:  Чорне  море.

Вихователь. На чому туристи можуть приїхати в наше місто?

Діти.  Літаком, потягом, автобусом, кораблем.

Вихователь. Куди приходять кораблі?

Діти. Пасажирські кораблі приходять  до  морського  вокзалу, а вантажні – порт.

( демонстрація слайдів  морвокзалу та порту)

Вихователь.  Одеса є туристичним містом.  Гості нашого міста  можуть ознайомитися  з  історією та архітектурою  Одеси.

Як називається вхід в місто з боку моря?

Діти.  Потьомкінські  сходи.

(  розповідь дітей з демонстрацією  слайдів  пам`ятників міста)

Вихователь.  Піднявшись  сходами , куди  ми потрапимо?

Діти. На Приморський бульвар. Там стоїть пам’ятник Дюку де Рішельє.

Вихователь. Хто такий Дюк де Рішельє?

Діти . Засновник  міста Одеси.

Вихователь.  Що  знаходиться на Думській площі?

Діти. Мерія.

Вихователь. А що цікавого  можуть побачити  туристи  по вулиці Дерибасівській ?

 

Діти.  Фонтан у міському саду.  Пам`ятник  Леоніду Утьосову ( співак).  Скульптура 12 стільця та  Скульптура  Сергію  Уточкіну (гонщик, авіатор).

 

Вихователь.  В Одесі  є  багато архітектурних  видатних місць.

             ( презентація  архітектурних пам’ятників Одеси)

Діти називають  будівлі ( дім з атлантами, плоский дім, Оперний театр)

 

Вихователь. Але  головним  багатством міста є його жителі. Вони завжди відрізнялися своєю діловою кмітливістю, ініціативою  та толерантністю.

 

Фізхвилинка «Моряки».

Ми – веселі моряки,

Мандруємо містами.

А щоб вдало мандрувати,

Треба м’язи розвивати.

Зараз ми, як птиця крила,

Всі піднімемо вітрила.

Щоб вітрила піднімати,

Треба руки тренувати.

 

Вихователь. Порт має велике значення для всієї України та Європи.

Це  найбільший порт з  перевезення вантажів. З різних країн  кораблі привозять  пальне, продукти харчування, технічне обладнання тощо.

Діти  хоча ви ще маленькі, але в майбутньому ви можете стати моряками

і теж зробити свій внесок у розвиток України.

А зараз я пропоную вам   сконструювати порт майбутнього з підручного матеріалу .

 

Підсумок  заняття.

 

Вихователь. У кожного  з нас є маленька Батьківщина: це сім я, це будинок, в якому ми живемо, наша вулиця, наш  дитячий садок,наше місто.

І я пропоную вам  діти   намалювати  вдома те  місце, де вам завжди добре, де вас люблять.  З батьками зробити кораблі своєї мрії.

І ми створимо виставку в дитячому садку для дітей  інших груп та їх батьків.

 

Вихователь пропонує дітям послухати шум моря.

На екрані фото морських пейзажів.

 

На екрані демонструється карта Чорного моря. Педагог показує дітям його.

 

Вихователь: Правильно, море, що омиває берег Одеси, називається Чорним. Раніше наше море мало й інші назви.  Адже на його берегах розташовані   крім України, ще й Росія, Грузія, Болгарія та Румунія. Різні народи називали його по різному: Російське море, Суворе, Штормове, Темне. Вже пізніше турки назвали його Чорним морем.

Вихователь. Діти, скажіть, чим море  корисне для нашого міста? Чому воно таке важливе для нас?

Діти: По морю до нас припливають кораблі з різних країн.

На морі ми відпочиваємо влітку .

 

Вихователь: Правильно. Які кораблі до нас приходять ?

 

Діти: Пасажирські, вантажні.

 

Вихователь: Так, до нас приходять різні кораблі. А куди саме вони приходять?  Невже вони просто пристають до берега?

 

Діти: Ні, вантажні кораблі  приходять у порт,а пасажирські до морського вокзалу.

 

Вихователь: Правильно. Адже в Одесі є великий порт та морський вокзал, де для великих кораблів є достатньо місця, щоб пришвартуватися. Подивіться, який великий та гарний наш морський вокзал та порт. Чорне море — важливий район транспортних перевезень: зерно, залізна руда, металопрокат, боксити, непродовольчі товари особистого вжитку. Один з найбільших курортних регіонів Євразії

 

На екрані демонструється фото Одеського морського вокзалу та порту.

 

Діти: До нас припливають гості з інших країн – туристи, щоб побачити наше  дивовижне місто, відпочити на морі.

 

Вихователь: Правильно. До нас приїжджають туристи. Адже Одеса славиться своїм історичним минулим, надзвичайною архітектурою та прекрасними пляжами. З усього світу люди приїжджають, щоб помилуватися видами нашого міста, дізнатися про нього більше і звичайно відпочити на березі Чорного моря.

Діти, як називаються кораблі, на яких припливають до нас іноземці?

Діти: Пасажирські кораблі.

 

Вихователь: Так, це справді пасажирські судна. Вони дуже великі і називаються лайнерами. Це англійське слово означає – лінія, цим словом називають великі швидкісні кораблі дальнього плавання, що здійснюють регулярні рейси.

А які ще кораблі приходять до нас у порт? Що вони привозять ?

 

Діти: Вантажні кораблі. На них привозять до нас різний вантаж: автомобілі,

меблі, фрукти, різну техніку.

 

Вихователь: Правильно, море має вели транспортне значення для міста, що розкинулися на його берегах. Технічне обладнання, машини і ще багато інших корисних речей нам привозять суховантажні судна.  А ще по морю до нас привозять пальне  кораблі, які називаються танкери.

  •                   Діти, давайте переглянемо та назвемо кораблі, що приходять до нашого порту.

Діти з вихователем дивляться та називають кораблі.

 

Фото – презентація на мультимедійному проекторі «Види кораблів»

 

Вихователь: Діти, люди якої професії працюють на кораблях?

 

Діти: Моряки.

 

Вихователь: Правильно. Люди, що працюють в морі ,мають свої спеціальності. На кораблях працює капітан та його помічники – вони керують кораблем, штурман – людина,що прокладає шлях корабля на карті, механіки, що ремонтують корабель, стюард, що допомагає пасажирам та повар, який годує екіпаж, так називають команду людей, що працюють на кораблях. Усі ці професії дуже важливі та шановні.

  •                   Пропоную вам уявити себе моряками та трохи відпочити.

Фізхвилинка «Моряки».

Ми – веселі моряки,

Мандруємо містами.

А щоб вдало мандрувати,

Треба м’язи розвивати.

Зараз ми, як птиця крила,

Всі піднімемо вітрила.

Щоб вітрила піднімати,

Треба руки тренувати.

 

Вихователь:  Про море писали вірші, складали пісні, деякі з них вам відомі.

 

Прослуховування пісні Леоніда Утьосова «У Черного моря».

 

Вихователь: Про що вам нагадала ця пісня? Яким ви уявили море?

Діти розповідають, що уявили під час прослуховування пісні, описують, яким побачили  море та рідне місто. Хто з вас знає, як називаються картини, що зображають море та художники, що їх малюють?

 

Діти: Картини називаються морини, а художників, що їх створюють,  називають мориністами.

 

Діти : В морі ловлять рибу

 

Фото – презентація на мультимедійному проекторі  видів риб.

 

Вихователь: Море стало джерелом натхнення для багатьох відомих живописців, музикантів та письменників, адже на нашому побережжі стільки мальовничих куточків. Згадайте, коли ви гуляли з батьками біля моря, яким воно було? Тихим чи спокійним ? Яким  дивовижним стає море на світанку та ввечері.

 

Діти діляться своїми враженнями.

 

Вихователь: Молодці, у вас усіх дуже гарна уява. І так само, як і вас, море надихало багатьох видатних людей на написання пісень та віршів. Крім того, пляжі, скелі, затишні бухти Чорного моря стали натурою для багатьох робіт відомих живописців.

 

Вихователь: Так, в Чорному морі багато різноманітної риби. Одеса є одним із основних риболовецьких міст. Промислове значення в Чорному морі мають такі види риб: кілька (шпроти, які ви всі знаєте та полюбляєте), судак, лящ, скумбрія, кефаль та інші.

 

 

 

 

doc
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
2174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку