Година спілкування "Дружба-найцінніший скарб"

Про матеріал

Дружба — безкорисливі взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях. Найголовніше в дружбі — це і взаємодопомога. Друг завжди без користі прийде на допомогу та ніколи не підведе.

Поряд зі словом «друг», в українській мові існує багато слів зі схожим значенням: товариш, приятель, побратим, знайомий, коханий, коханець (для жінки); дружина (подруга життя); дружок, друзяка (прост.)[1].

Перегляд файлу

Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватися і товаришувати; формувати уявлення дітей про моральні цінності; закріпити уявлення учнів про товариські взаємини; розвивати увагу, спостережливість; виховувати почуття колективізму, дружби.

Хід бесіди

І.Організаційна частина

Дружба – взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, спільних інтересах і захопленнях.

Дружба – це великий дар. У житті не кожен його має. Для того, щоб мати справжнього друга або ж називатися ним, потрібно прикласти чимало зусиль.

Головне у дружбі – довіра. Не можна по-справжньому дружити, якщо не довіряти другові і не берегти його таємниць.Справжній друг – це людина, якій ти можеш розповісти найбільшу таємницю, порадитись, звернутись за допомогою.

 

ІІ. Основна частина

  1. Читання і аналіз байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак» 

Багато учнів у нашому класі і всі такі різні. Ні дівчатка, ні хлопчики не схожі між собою. А для того, щоб наш клас був дружним, необхідно, щоб кожна дитина нашого класу прагнула до цього. Щоб не вийшло, як у байці Леоніда Глібова. Прочитаймо її разом.

Лебідь, Щука і Рак

У товаристві лад -  усяк тому радіє.

Дурне безладдя лихо діє.

І діло, як на гріх,

Не діло – тільки сміх.

Колись Лебідь, Рак та Щука

Приставить хуру узялись.

Ото троє разом запряглись,

Смикнули – катма ходу…

Що за морока? Що робить?

А й не велика, бачся, штука, -

Та Лебідь рветься підлетіть,

Рак упирається, а Щука тягне в воду.

Хто винен з них, хто ні – судить не нам.

Та тільки хура й досі там.

  • Чому хура залишилась й досі там?
  • Піднесіть руки, хто вважає, що в такому товаристві, можна успішно зробити якусь справу.
  • А як ви вважаєте, чи є наш клас дружним?
  • Чи вмієте ви берегти дружбу? Розкажіть як.

 

  1. Виступ дітей про те, як вони бережуть дружбу
  1. й учень. Довіряю товаришеві в усьому, бо знаю, що недовірою ображаю.
  2. й учень. Чого вимагаю від товариша, того насамперед вимагаю від себе.
  3. й учень. Ставлюсь до друга так, як би хотів, щоб він ставився до мене.
  4. й учень. Від друга у мене нема таємниць.
  5. й учень. До друга треба ставитися уважно, не сваритися, намагатися зробити для нього щось хороше.
  6. й учень. Родію за успіхи товариша, разом з ним переживаю невдачі.
  7. й учень. Коли посварюся з другом, то намагаюся першим помиритися.
  8. й учень. Зупиняю товариша, коли він робить щось погане.

 

  1. Інсценізація казки «Друзі»

Жили на світі Антон і Харитон.

  • Давай, з тобою дружити, - каже Харитон.  Будемо один з одним ділитися і радощами, і печалями.
  • Давай, - погодився Антон, - коли поруч друг, то жити легше і веселіше.

Йшли вони якось полем. Сонце палить. А сховатись ніде – ні деревця, ні кущика.

  • Дай мені свого бриля, - сказав Харитон, - а то мені сильно в голову припікає.

Антон віддав свого великого солом’яного бриля Харитону. Сонце почало і йому в голову пекти, але хлопчик подумав: «Нічого, потерплю. Зате Харитону добре!».

Раптом насунулася величезна хмара, линув дощ.

  • Дай мені скоріше свого плаща, - закричав Харитон,  - хіба не бачиш, що твій друг мокне!

Антон віддав йому свій плащ. Дощ поливав хлопця, але він думав: «Ну що ж, заради дружби і промокнути можна».

Пройшов дощ, засяяло сонечко. Харитон віддав Антону його плащ і солом’яного бриля.

  • Візьми, а то мені нести важко.

Хлопець мовчки забрав і замислився. Тим часом друзі підійшли до перехрестя.

  • Тобі куди? - запитав Антон.
  • Мені ліворуч, - відповів Харитон.
  • Ну, а мені праворуч, - сказав Антон.
  • Так ми ж хотіли разом з тобою йти! – закричав Харитон. – Ми ж з тобою друзі.

Але Антон ішов усе далі й далі і навіть жодного разу не оглянувся.

  • З яким хлопчиком ви хотіли б дружити? Чому?
  • Чому Антон – справжній товариш?

 

  1. Робота в парах «Складання прислів’їв»
  • Дружба та братство – найбільше багатство.
  • Без вірного друга велика туга.
  • Дерево міцне корінням, а людина друзями.
  • Друга шукай,  а знайдеш – тримай.
  • Дружба – найбільший скарб.
  • Старий друг краще нових двох.
  1. Розв’язування  проблемних ситуацій

Як ти вчиниш, коли…

… приятель двічі підвів тебе.

… друг робить тобі зауваження.

… товариш просить сказати неправду.

… коли друг просить списати домашнє завдання.

 

  1. Читання вірша ученицею

Про дружбу

В житті усім потрібна дружба:

І для розваг, і для журби, й для служби.

Із другом легше в світі жити,

Але й дружити треба вміти.

Слід другові допомагати,

В пригоді завжди захищати,

Слід жарти друга розуміти

Й самому жартувати вміти.

Коли ж якесь нерозуміння,

Потрібно виявить терпіння.

При сварці – швидше помиритись –

Не варто з друзями сваритись.

 

ІІІ. Заключна частина

Дорогі учні, будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди. Щоб всім у класі було весело, цікаво і комфортно, дотримуйтесь прислів’я: «Один за всіх і всі за одного!».

 

 

 

 

Одеська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 117 Одеської міської ради Одеської області

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

«Дружба – найцінніший скарб»

 

Картинки по запросу дружба

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Степаненко Д.А.

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку