Бесіда в групі продовженого дня на тему "Шануй батька й матір"

Про матеріал

Мета: уточнити уявлення учнів про родинні стосунки. Виховувати почуття любові і щирої поваги дітей до своїх батьків, до братиків і сестричок; бути до них уважними, піклуватися про них, допомагати їм. Викликати бажання приносити рідним радість; підтримувати честь сім'ї.

Перегляд файлу

Шануй батька й матір

Мета: уточнити уявлення учнів про родинні стосунки. Виховувати почуття любові і щирої поваги дітей до своїх батьків, до братиків і сестричок; бути до них уважними, піклуватися про них, допомагати їм. Викликати бажання приносити рідним радість; підтримувати честь сім’ї.

Хід заняття


І.Організаційна частина.

Хто усіх нас захищає,

 Матінці допомагає?

 З ним нічого не боюсь,

 Здогадались? Це… (татусь)

 

Найрідніша, наймиліша,

 Всіх вона нас пестить, тішить,

 Завжди скрізь буває з нами.

 Відгадайте: хто це? (Мама)

 

ІІ. Основна частина.

  1. Оголошення теми, мети заняття.
  2. Вступне слово вчителя.

У кожного з нас є на світі люди, перед якими ми завжди в боргу, які дали нам життя, і все, що ми маємо – завдяки тільки їм. Так, звичайно, це наші батьки! 
Мати – це те слово, яке найчастіше повторює кожна людина, це перше слово, яке з радісною усмішкою промовляє немовля. Мати, матуся, матінко, ненька, матусенько, мамочко, - так звертаються діти до найріднішої людини. Мати любить свою дитину, завжди її розуміє, допоможе, підтримає, розділить радість і горе, поділиться останнім шматочком хліба. Мама завжди ніжна, лагідна, турботлива, щедра, добра.

  1. Читання оповідання Л.Толстого «Хто найкращий за всіх»

У натовпі на вулиці заблудилася дитина. Бігає, кричить, шукає матір. Люди питають у дитини: «Яка ж твоя мама, дівчинко?». А дитина крізь сльози відповідає: «А хіба ви не знаєте? Моя мама та, що найкраща за всіх»

 

- Чому так відповіла дитина?

- А як ви ставитесь до своєї матусі?

- А ще, діти, жінка з давніх-давен вважалася берегинею роду, а ось батько, тато, татусь – завжди сильний, мудрий, справедливий, інколи суворий – вважається годувальником, господарем дому. 
- Тому недарма ми сьогодні з вами будемо говорити про шанобливе ставлення до своїх батьків, рідних і близьких. Від того, як ви будете любити, поважати, слухати й шанувати своїх батьків, залежить і як добре ви будете жити на землі.

4. Читання оповідання В. Сухомлинського «Образливе слово»

Одного разу Син розсердився і згарячу сказав Матері образливе, грубе слово. Заплакала Мати. Схаменувся Син, жаль стало йому Матері. Ночей не спить – мучить його совість: адже він образив Матір. 
Минали роки. Син – школяр став дорослою людиною. Настав час їхати йому в далекий край. Поклонився Син Матері низько до землі й говорить: 
- Простіть мене, Мамо, за образливе слово. 
- Прощаю,- сказала Мати й зітхнула. 
- Забудьте, Мамо, що я сказав вам образливе слово. 
Задумалась Мати, геть посмутніла. На її очах з’явилися сльози. Каже вона Синові: 
- Хочу забути, Сину, а не можу.  Рана від колючки загоїться й сліду не залишиться. А рана від слова заживає, проте слід глибокий зостається.

Вчитель:

- Які висновки ви зробили для себе? 
- Які слова ми не повинні використовувати у своїй мові? 
- Як ви розумієте слова мами: «Рана від колючки загоїться й сліду не залишиться, а рана від слова заживає, проте слід глибокий зостається». 
- Діти, хто ще у вас вдома є, крім мами? 
- Як ви ставитесь до тата, бабусі, дідуся, менших братиків і сестричок?

5. Читання уривку з оповідання Г.М. Кирпи «Молодець»

Увечерi повернулись додому мама, тато, дiдусь і бабуся.

— Тепер ми всi разом, уся наша родина,— каже Андрiйко.— Я дав Маринцi молочка і оладок, прибрав зі столу, пiдмiв на кухнi. А тодi читав Мариночцi казки.

— Ти, синку, молодець! Ми тобi вдячнi,— сказала мама.

Хлопчик усмiхнувся, бо хiба можна при таких словах не усмiхатись?!

Потiм Андрiйко допомагав мамi i бабусi накривати на стiл, а пiсля вечерi прибрати зi столу.

Пiсля того принiс для тата з поштової скриньки газети. А тодi склав на мiсце Маринчинi iграшки. Найулюбленiшу ляльку подав сестричцi в лiжечко.       Цього вечора на адресу Андрiйка звучали такi слова: молодець, будь ласка, спасибi, щиро вдячнi, вiдпочинь.

 

- Діти, а як ви допомагаєте своїм рідним? 
- Я рада, діти, що ви любите і поважаєте своїх рідних. Адже найбільше щастя про когось піклуватися, допомагати одне одному. Батьки завжди піклуються, щоб ви були нагодовані, здорові, одягнені. А от бабуся пожаліє, приголубить, пригостить чимось смачненьким. Дідусь інколи хоч і посварить, але завжди справеливий і добрий. 

6. «У свiтi мудрих думок» (обговорення висловiв)

— Щоб знайти вiдповiдь на хвилююче запитання, ми звертаємось до мудростi людини. Часто нам ставали у пригодi прислiв’я та приказки. Сьогоднi ми звернемось до мудрецiв давнини.

• Пам’ятайте, що вашi дiти будуть поводитися з вами так само, як ви поводитесь зi своми батьками.

                                                  Фалес(давньогрецький фiлософ)

• До батькiв стався так, як ти хотiв би, щоб твої дiти ставились до тебе.

                                                  Сократ (афiнський оратор)

-  Чи можна керуватись цими словами пiд час спiлкування з iншими членами родини?

7. Тест для перевiрки рiвня вихованості сина чи доньки

— Я буду читати запитання, а ви, якщо можете на них вiдповiсти «так», ставте «+», якщо «ні» — ставите «—». Вiдповiдати потрiбно чесно.

Тест

1. Якщо тобi доводиться несподівано затриматись, або пiти раптово з дому, чи повiдомляєш ти про це рiдним?

2. Чи буває таке, що коли твої батьки зайнятi роботою по дому, тебе вiдсилають гратись, «щоб не крутився пiд ногами»?

З. Оглянь свою кiмнату маминими очима. Чи є речi, якi лежать не на мiсцi?

4. Чи можеш ти, не задумуючись, назвати днi народжень своїх рiдних?

5. Свої потреби ти знаєш (купити м’яч, гру, кросiвки...). А чи вiдомо тобi, якi речi необхiднi мамi, татовi?

6. Чи трапляється так, що крiм маминого доручення, ти додатково робиш iще якусь роботу?

7. Мама пригощас тебе тiстечком, апельсином чи бананом. Ти перевiряєш, чи вона залишила й собi? (А може ти справдi вiриш, що мама не хоче?)

8. У батькiв — вiльний день. Вони збираються в гостi. Ти висловлюєш їм своє невдоволення, тому що тебе не беругь iз собою?

9. У вас — дорослi гостi. Ти плануєш сiдати за стiл i слухати розмови дорослих?

10.Чи соромно тобi нести мамину сумку, подати пальто?

 

   Якщо ти хороший син чи прекрасна донька, у тебе будуть такi знаки: +, -, -,+, +, +, +, -, -, -.

ІІІ. Підсумок заняття.

Зачитування пам’ятки «Правила взаємодiї в сiм’ї.

  Будьте привiтними.

  Будьте вiдповiдальними.

• Зважайте на настрiй iнших членів сiм’ї.

• Допомагайте старшим i меншим членам родини.

Старайтеся учитися і працювати так, щоб батьки пишались і тішились вами. 

Будьте уважними до них, вітайте із святами і Днем народження.

 — Любов до рiдних, уважне ставлення до всiх членiв сiм’ї виявляється в тiй турботi i допомозi, яку ви виявляєте.

На Українi iснує традицiйна сiмейна мораль: шанобливе ставлення до старших членiв сiм’ї, звертання на «Ви», пiклування про стареньких i немiчних членiв родини. Мама, тато, дiдусь, бабуся, брат, сестра — найближчi i найрiднiшi для вас люди на всiй землi. Нiколи не жалiйте для них гарних слiв, слiв вдячностi за їхню турботу, нiжнiсть. Намагайтеся їм вiддячувати своєю ласкою, увагою та турботою.

 

 

docx
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку