Мета заходу: з'ясувати позитивні й негативні сторони та застерегти учнів від небезпеки, яка може очікувати в мережі; виявити фактори ризику для дітей у цій сфері та ознайомити учнів, як себе убезпечити в кіберпросторі; визначити правила безпечного використання Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно
Завдання заходу:
1. поглибити розуміння учнів про позитивний та негативний вплив Інтернету на людину; формувати уявлення про необхідність критичного ставлення до відомостей з Інтернету
2. розвинути почуття відповідальності за розповсюдження власної інформації в Інтернеті, формувати почуття особистої гідності; інтересу до власної безпеки, техніки ;
3. формувати розуміння правильного користування Інтернетом та виявити всі плюси та мінуси бездумного та грайливого ставлення до ресурсів глобальної мережі
4. формування ціннісного ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих людей; прагнення до оволодіння інформаційної культури ; розвиток вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі.
5. сформувати прагнення до самовдосконалення в обізнаності безпечного користування інтернетом
ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Кафедра педагогіки та менеджменту освіти
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
ТЕМА: Життя онлайн – користь чи шкода?
в 8 класі КЗ " НВО - "СЗНЗ школа І ступенів "Гармонія" - гімназія імені Тараса Шевченка - центр позашкільного виховання "Контакт" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
студентки IV курсу МІЕ 17Б групи
факультету фізико-математичного
спеціальності 014.01
Середня освіта (Математика)
Колосюк Єлизавети Юріївни
Кропивницький – 2021
Мета заходу: з’ясувати позитивні й негативні сторони та застерегти учнів від небезпеки, яка може очікувати в мережі; виявити фактори ризику для дітей у цій сфері та ознайомити учнів, як себе убезпечити в кіберпросторі; визначити правила безпечного використання Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно
Завдання заходу:
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: Бесіда
ОБЛАДНАННЯ: дошка, стікери, конверт з листами, плакат-пам’ятка, маркери, мультимедійна дошка
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ УЧНІВ: https://www.youtube.com/watch?v=TIyyrGAxdZk&feature=related&ab_channel=Onlandia
https://onlinetestpad.com/ua/test/57899-bezpeka-v-%D1%96nternet%D1%96
Рекомендована література для батьків: https://womo.ua/proyekt-stop_sexting-kniga-happi-ta-yiyi-supersila/ - Проєкт #Stop_sexтинг: Книга «Хаппі та її суперсила» Як убезпечити свою дитину в інтернеті?
Рекомендована література для ВЧИТЕЛІВ: file:///C:/Users/pc/Downloads/%D0%9C%D1%96%D0%B9%20%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82.pdf
ХІД ЗАХОДУ
Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?
Щодня зростає популярність Інтернету. І це зрозуміло, оскільки він надає багато можливостей для навчання, самоосвіти, розваг, самовдосконалення та самореалізації.
Чи натрапляли ви в інтернеті на неправдиву інформацію?
Проте оскільки з самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, сьогодні він містить величезну кількість інформації, причому далеко не завжди безпечної.
Що ви розумієте під словами безпечне користування Інтернетом?
Чи почуваєте ви себе у безпеці, користуючись інтернетом для роботи особистого спілкування чи задля розваг?Аргументуйте
Сьогодні ми з вами поговоримо на тему, що пов’язана з безпекою в Інтернеті і має назву: « Життя онлайн – користь чи шкода?».
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вправа «Асоціативний кущ»
Назвати побажання учасникам тренінгу одним словом. Яке починається на першу літеру свого імені. Наприклад, Світлана – сміливості, Віталій – впевненості, Оксана – організованості тощо.
Вправа «Невідомий»
Кожен із нас має ім’я. Наше ім’я записане в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах, ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм.
Завдання: Дітям треба придумати собі нік( але не такий як у соцмережах), написати його на стікеру( малюнок у вигляді Instagram)
вчитель збирає стікери та розміщує на дошку.
Учасники повинні відгадати однокласників за нікнеймами.
Чи легко вам було здогадатися ім’я вашого однокласника за ніком ?
Як ви думаєте для чого потрібен нік?
Чи є позитивні сторони у використанні ніку? Поясніть
Які є негативні сторони у використанні ніку? Поясніть.
Інтернет як дзеркало, в якому під різними псевдонімами відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному.
Трапляються випадки, коли, навіть, дорослим людям з розвиненим критичним мисленням важко уникнути небезпеки у віртуальній спільноті.
Ситуація 1.
Шанувальники екс-зірки “Орла і решки” звикли бачити її у соціальних мережах, і на екранах телевізорів веселою, усміхненою і злегка скаженою. Але цього разу Леся шокувала усіх своїх підписників щирими сльозами. Ведуча поділилася відео зі своїми фоловерами в мережі Instagram, в якому повідомила, що стала жертвою шахраїв. Як виявилося, деякі особи від імені Нікітюк “розігрують” дорогий автомобіль іноземної марки.
Для участі у розіграші вони просять всіх учасників перевести певну суму грошей їм на рахунок. Багато користувачів повелися на цей обман, так як довірилися відомому імені Лесі Нікітюк. Але, як виявилося, сама телеведуча нічого не чула про цей конкурс і навіть не планувала ніяких роздач подарунків. Про шахрайство від її імені сама Леся дізналася, коли обдурені підписники почали писати їй в приватні повідомлення з проханням повернути їм їхні гроші. Для дівчини це стало справжнім шоком і лише тоді вона дізналася, як використовували її ім’я в корисливих цілях.
Чи приймаєте ви участь у розіграшах в соцмережах?
Як ви переконуєтесь у тому, що ці розіграші справжні? Або несправжні?
Як ви думаєте, чому користувачі повірили у цей розіграш?
Ситуація 2.
Світлана Тарабарова звернулася до своїх шанувальників в мережі. Українська співачка заявила, що від її імені шахраї проводять "розіграш" в Instagram. Їх мета вкрасти аккаунт або гроші. Про це артистка заявила в Instagram.
За словами Тарабарової, шахраї обіцяють своїм жертвам приз до 80 тисяч гривень на банківську картку або інші призи. При цьому вона підкреслила, що шлють повідомлення від її імені, але вона ніякого відношення до цього не має і розіграші не проводить.
Чи приходили вам такі повідомлення?
Читаючи це повідомлення, які аспекти говорять про те, що це обман? Чому?
Чи потрібно в таких сумнівних повідомленнях переходити за посиланням? Чому? До чого це може превести?
Ситуація 3.
https://www.youtube.com/watch?v=utWrqmq1PA8&vl=ru&ab_channel=%D0%A1%D0%BD%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B71%2B1 - Ірен Карпа. Поцуплений акаунт письмениці.
Чи безпечно розміщувати особисту інформацію на своєму веб-сайті, якщо ви не впевнені в тому, для чого вона використовуватиметься? Аргументуйте
Як захистити комп’ютер від атак зловмисників?
Як захиститися від людей які хочуть завдати вам шкоди?
Вправа
Гра «Флешка»
Учасники передають один одному флешку та розповідають будь-яку історію пов'язану з використанням Інтернету, що трапилась із ними.
На вашу думку чому сталася така ситуація?
Чи можна було запобігти виникненню цієї ситуації? Як саме?
Чи розповідали ви батькам(вчителям) про те що з вами сталося? Чому?
Вправа «Відповідь на лист»
Вчитель зачитує листи учням . Учням потрібно дати поради- відповіді на ці листи.
.Що тепер робити? Вікторія, 18 років
Вправа «Ти також заблукав у цьому світі як і я?»
Сучасне суспільство руйнує своє життя, зловживаючи технологіями.
У нашому житті існують різноманітні ситуації, в яких ми мали б жваво спілкуватися чи допомагати один одному. Насправді ж, ніхто нічого не помічає навкруги, втупившись у власний телефон.
https://www.youtube.com/watch?v=QugooaNRnsk&feature=emb_logo&ab_channel=BilalFarooq
Скільки часу ви витрачаєте на користуванням вашим смартфоном?
Що ви при цьому отримуєте? А що втрачаєте?
Як часто протягом дня ви використовуєте смартфон без конкретної мети?
Чи заміняє активність в смартфоні живе спілкування? Чому? Аргументуйте.
Навіщо створюються соціальні мережі?
Скільки часу в день вони забирають? Назвіть альтернативи сидінню у мережі.
III. Заключна частина
Робота в групі «Оформлення плакату-пам’ятки»
ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ-БЕЗПЕКИ І ІНТЕРНЕТ-ЕТИКИ