Бесіда " Житття онлайн-користь чи шкода?"

Про матеріал

Мета заходу: з'ясувати позитивні й негативні сторони та застерегти учнів від небезпеки, яка може очікувати в мережі; виявити фактори ризику для дітей у цій сфері та ознайомити учнів, як себе убезпечити в кіберпросторі; визначити правила безпечного використання Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно

Завдання заходу:

1. поглибити розуміння учнів про позитивний та негативний вплив Інтернету на людину; формувати уявлення про необхідність критичного ставлення до відомостей з Інтернету

2. розвинути почуття відповідальності за розповсюдження власної інформації в Інтернеті, формувати почуття особистої гідності; інтересу до власної безпеки, техніки ;

3. формувати розуміння правильного користування Інтернетом та виявити всі плюси та мінуси бездумного та грайливого ставлення до ресурсів глобальної мережі

4. формування ціннісного ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих людей; прагнення до оволодіння інформаційної культури ; розвиток вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі.

5. сформувати прагнення до самовдосконалення в обізнаності безпечного користування інтернетом

Перегляд файлу

 

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

ТЕМА: Життя онлайн – користь чи шкода?

 

в 8 класі КЗ " НВО - "СЗНЗ школа І ступенів "Гармонія" - гімназія імені Тараса Шевченка - центр позашкільного виховання "Контакт" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області

 

 

 

 

 

студентки IV  курсу МІЕ 17Б групи

                                                                      факультету фізико-математичного

                                     спеціальності 014.01

                                                               Середня освіта  (Математика)                     

                                                              Колосюк Єлизавети Юріївни

 

 

 

 

 

 

 

                                                     Кропивницький  – 2021

 

 

 

 

 

 

 Мета заходу: з’ясувати позитивні й негативні сторони  та застерегти учнів від небезпеки, яка може очікувати в мережі; виявити фактори ризику для дітей у цій сфері та ознайомити  учнів, як себе убезпечити в кіберпросторі; визначити правила безпечного використання Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно

 

Завдання заходу:

  1. поглибити розуміння учнів про позитивний та негативний вплив Інтернету на людину; формувати уявлення про необхідність критичного ставлення до відомостей з Інтернету
  2. розвинути почуття відповідальності за розповсюдження власної інформації в Інтернеті, формувати почуття особистої гідності; інтересу до власної безпеки, техніки ; 
  3. формувати розуміння правильного користування Інтернетом та виявити всі плюси та мінуси бездумного та грайливого ставлення до ресурсів глобальної мережі
  4. формування ціннісного ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих людей; прагнення до оволодіння інформаційної культури ; розвиток вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі.
  5. сформувати прагнення до самовдосконалення в обізнаності безпечного користування інтернетом

 

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: Бесіда  

ОБЛАДНАННЯ: дошка, стікери, конверт з листами, плакат-пам’ятка, маркери, мультимедійна дошка

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ УЧНІВ: https://www.youtube.com/watch?v=TIyyrGAxdZk&feature=related&ab_channel=Onlandia

 

https://onlinetestpad.com/ua/test/57899-bezpeka-v-%D1%96nternet%D1%96

 

Рекомендована література для батьків: https://womo.ua/proyekt-stop_sexting-kniga-happi-ta-yiyi-supersila/  - Проєкт #Stop_sexтинг: Книга «Хаппі та її суперсила» Як убезпечити свою дитину в інтернеті?

 

Рекомендована література для ВЧИТЕЛІВ: file:///C:/Users/pc/Downloads/%D0%9C%D1%96%D0%B9%20%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82.pdf

 

 

ХІД ЗАХОДУ

  1. ВСТУПНА ЧАСТИНА:

Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?

Щодня зростає популярність Інтернету. І це зрозуміло, оскільки він надає багато можливостей для навчання, самоосвіти, розваг, самовдосконалення та самореалізації.

Чи натрапляли ви в інтернеті на неправдиву інформацію?

Проте оскільки з самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, сьогодні він містить величезну кількість інформації, причому далеко не завжди безпечної.

Що ви розумієте під словами безпечне користування Інтернетом?

Чи почуваєте ви себе у безпеці, користуючись інтернетом для роботи особистого спілкування чи задля розваг?Аргументуйте

Сьогодні ми з вами поговоримо на тему, що пов’язана з безпекою в Інтернеті і має назву: « Життя онлайн – користь чи шкода?».

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Вправа «Асоціативний кущ»

Назвати побажання учасникам тренінгу одним словом. Яке починається на першу літеру свого імені. Наприклад, Світлана – сміливості, Віталій – впевненості, Оксана – організованості тощо.

Вправа  «Невідомий»

Кожен із нас має ім’я. Наше ім’я записане в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах, ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм.

Завдання: Дітям треба придумати собі нік( але не такий як у соцмережах), написати його на стікеру( малюнок у вигляді Instagram)

вчитель збирає стікери та  розміщує  на дошку.

Учасники повинні відгадати однокласників за нікнеймами.

Чи легко вам було здогадатися ім’я вашого однокласника за ніком ?

 Як ви думаєте для чого потрібен нік?

Чи є позитивні сторони у використанні ніку? Поясніть

Які є негативні сторони у використанні ніку? Поясніть.

 

Інтернет як  дзеркало, в якому під різними псевдонімами відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному.

Трапляються випадки, коли, навіть, дорослим людям з розвиненим критичним мисленням важко уникнути небезпеки у віртуальній спільноті.

Ситуація 1.

Шанувальники екс-зірки “Орла і решки” звикли бачити її у соціальних мережах, і на екранах телевізорів веселою, усміхненою і злегка скаженою. Але цього разу Леся шокувала усіх своїх підписників щирими сльозами. Ведуча поділилася відео зі своїми фоловерами в мережі Instagram, в якому повідомила, що стала жертвою шахраїв. Як виявилося, деякі особи від імені Нікітюк “розігрують” дорогий автомобіль іноземної марки.

Для участі у розіграші вони просять всіх учасників перевести певну суму грошей їм на рахунок. Багато користувачів повелися на цей обман, так як довірилися відомому імені Лесі Нікітюк. Але, як виявилося, сама телеведуча нічого не чула про цей конкурс і навіть не планувала ніяких роздач подарунків. Про шахрайство від її імені сама Леся дізналася, коли обдурені підписники почали писати їй в приватні повідомлення з проханням повернути їм їхні гроші. Для дівчини це стало справжнім шоком і лише тоді вона дізналася, як використовували її ім’я в корисливих цілях.

Чи приймаєте ви участь у розіграшах в соцмережах?

Як ви переконуєтесь у тому, що ці розіграші справжні? Або несправжні?

Як ви думаєте, чому користувачі повірили у цей розіграш?

Ситуація 2.

 Світлана Тарабарова звернулася до своїх шанувальників в мережі. Українська співачка заявила, що від її імені шахраї проводять "розіграш" в Instagram. Їх мета вкрасти аккаунт або гроші. Про це артистка заявила в Instagram.

За словами Тарабарової, шахраї обіцяють своїм жертвам приз до 80 тисяч гривень на банківську картку або інші призи. При цьому вона підкреслила, що шлють повідомлення від її імені, але вона ніякого відношення до цього не має і розіграші не проводить.

 Чи приходили вам такі повідомлення?

Читаючи це повідомлення, які аспекти говорять про те, що це обман? Чому?

Чи потрібно в таких сумнівних повідомленнях переходити за посиланням? Чому? До чого це може превести?

 

Ситуація 3.

https://www.youtube.com/watch?v=utWrqmq1PA8&vl=ru&ab_channel=%D0%A1%D0%BD%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B71%2B1  - Ірен  Карпа. Поцуплений акаунт письмениці.

 

Чи безпечно розміщувати особисту інформацію на своєму веб-сайті, якщо ви не впевнені в тому, для чого вона використовуватиметься? Аргументуйте

Як захистити комп’ютер від атак зловмисників?

Як захиститися від людей які хочуть завдати вам шкоди?

Вправа

Гра «Флешка»

 Учасники передають один одному флешку та розповідають будь-яку історію пов'язану з використанням Інтернету, що трапилась із ними.

 

На  вашу думку чому сталася така ситуація?

Чи можна було запобігти виникненню цієї ситуації? Як саме?

Чи розповідали ви батькам(вчителям) про те що з вами сталося? Чому?

 

 

 

 

 

Вправа «Відповідь на лист»

Вчитель зачитує листи учням . Учням потрібно дати поради- відповіді  на ці листи.

  1.               На мою електронну адресу прийшов лист, в якому повідомлялося, що я виграла в лотереї 2 тисячі доларів. Щоб отримати виграш треба заплатити 50 доларів банківською карткоюабо через WebMoney: 20 доларів за оформлення документів і 30 доларів податок на виграш. Як правильно вчинити? Ольга, 18 років
  • Звісно, ніякої лотереї немає, а отриманий лист це ще один спосіб обдурити довірливих користувачів Інтернету. Подібна шахрайська схема, використовувана не тільки в мережі, але й у реальному житті. Не висилайте ніякоїі нформації відправнику листа. Позначте лист «СПАМ» і занесіть його вчорний список.

 

  1.               Одного разу в Інтернеті я потрапила на сайт з інформацією про фотоконкурс для дівчат. Щобвзяти участь, потрібно було відправити 3 своїх фотографії: портрет, фото в повний ріст і фото в купальнику. Три переможниці конкурсу повинні були отримати цінні призи. Я теж вислала свої фотографії на цей конкурс, але не виграла. Через кілька місяців мені зателефонувала подруга і сказала, що бачила моїфотографії на сайті міжнародних знайомств ..

.Що тепер робити? Вікторія, 18 років

  • Ніколи не можна бути впевненим в тому, що люди, які пропонують вам вислати фотографії, насправді є тими, за кого себе видають. При розміщенні своїх фотографій в Інтернетіви не можете бути застрахованими від ситуацій шахрайства. Якщо ви публікуєте фото або відео в Інтернеті, потрібно розуміти, що подивитися їх зможе кожен. Якщо ви надсилаєте незнайомим людям свої фотографії то потрібно розуміти, що вони можуть передати або продати їх третім особам і т.п. Ви можете звернутися в міліцію для захисту своїх прав.
  1.               Мені на пошту прийшов лист з таким змістом «Шановний Олег Миколайович! Як і домовлялися, я вислав на ваш рахунок 10 800 грн. Відсканована копія платежу в додатку. Перевірте, будь ласка, чи надійшли гроші на ваш рахунок. З повагою, директор компанії DFS Олександр Кочин». Мене дійсно звуть Олег Миколайович, але що робити з цим листом я не знаю. Олег, 20 років
  • Як правило, у вкладенні виявляється зовсім не сканована копія якогось документа. Тому слід добре подумати, перш ніж відкривати листи від незнайомого вам користувача. Особливо ті, які містять будь-які вкладення, адже ці вкладення вбільшості випадків виявляються троянськими програмами, а інформація про відправника грошей вигадана.

 

Вправа «Ти також заблукав у цьому світі як і я?»

Сучасне суспільство руйнує своє життя, зловживаючи технологіями.

У нашому житті існують різноманітні ситуації, в яких ми мали б жваво спілкуватися чи допомагати один одному. Насправді ж, ніхто нічого не помічає навкруги, втупившись у власний телефон.

https://www.youtube.com/watch?v=QugooaNRnsk&feature=emb_logo&ab_channel=BilalFarooq

Скільки часу ви витрачаєте на користуванням вашим смартфоном?

Що ви при цьому отримуєте? А що втрачаєте?

Як часто протягом дня ви використовуєте смартфон без конкретної мети?

Чи заміняє активність в смартфоні живе спілкування? Чому? Аргументуйте.

Навіщо створюються соціальні мережі?

Скільки часу в день вони забирають? Назвіть альтернативи сидінню у мережі.

 

 

III. Заключна частина

 Робота в групі «Оформлення плакату-пам’ятки»

Картинки по запросу спілкування в інтернеті

 ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ-БЕЗПЕКИ І ІНТЕРНЕТ-ЕТИКИ

  • Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
  • Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
  •  Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернетспілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.
  •  Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Webсторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  • Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини
  • Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  •  Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
  •  У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
  • Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
  • Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.
  • Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Виховна робота
Додано
2 березня
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку