Безпека на дорозі: : прості правила дорожнього руху для дітей

Про матеріал
В умовах воєнного стану найголовніше зберегти життя і здоров’я кожного українця, кожної дитини. Небезпека може бути там, де її не чекаєш. Безпека дітей іноді стає складним завданням, адже батьки не можуть завжди бути поряд. Батьки забезпечують безпеку своєї дитини вдома, а вчителі або вихователі несуть відповідальність за дитину в ліцеї, гімназії. На уроці діти ознайомляться з простими правилами дорожнього руху в ігровій ситуації, рухаючись по стаціях "Пішохід", "Велотранспорт", "Громадський транспорт"
Перегляд файлу

Тема: Безпека на дорозі: прості правила дорожнього руху для дітей

Мета уроку:

-         формувати навички безпечної поведінки під час військового стану, вчити дотримуватись правил збереження життя під час сигналу «Повітряна тривога» та «Загроза артобстрілу»;

-         розвивати почуття відповідальності за себе, і за своїх рідних, вдосконалювати знання учнів про правила поведінки пішохода, велосипедиста, пасажира громадського транспорту, про потреби додержуватися Правил дорожнього руху в житті;

-         виховувати  культуру поведінки на дорозі.

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

  • Організаційний момент
  • Привітання
  • Вступне слово вчителя

В умовах воєнного стану найголовніше зберегти життя і здоров’я кожного українця, кожної дитини. Небезпека може бути там, де її не чекаєш.   

 Перш ніж розпочати наш урок-зустріч, хочу нагадати про те, що в разі оголошення сигналу «Повітряна тривога!» або «Загроза артобстрілу» ми спокійно, без паніки, зупиняємося, переходимо в безпечне місце (укриття або використовуємо правило «двох стін»). Бережімо себе!

  • Правила

1.Зберігати спокій;

2.Бути впевненим;

3.Слухати і чути;

4.Говорити по черзі.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

        Інформаційна хвилинка

В рамках реалізації заходів Другого Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2021-2030 рр. у період з 13 по 19 листопада 2023 р. в Україні проходить щорічно Тиждень безпеки дорожнього руху.

        Відкритий мікрофон

-         Що таке «Безпека»? (відповіді дітей)

Безпека дітей іноді стає складним завданням, адже батьки не можуть завжди бути поряд. Батьки забезпечують безпеку своєї дитини вдома, а вчителі або вихователі несуть відповідальність за дитину в ліцеї, гімназії.

        Проблемне питання:

-         Але хто подбає про їхню безпеку на дорозі? (відповіді дітей)

 

        Гостьовий виступ представника поліції (або перегляд відеоролику)

Розповідь учням про правила дорожнього руху та безпеку на дорозі.

Кожен школяр буває не тільки пішоходом, але й пасажиром автотранспорту і, навіть, керувати велосипедом.

        Проблемне питання?

-Що треба знати, якщо ви опинитесь в різних ситуаціях? (відповіді)

Отож,  вирушаємо в подорож.

Станція 1. «Пішохід»

Незалежно від того, чи ходите  пішки, їздите на велосипеді, або користуються громадським транспортом,  слід знати правила безпеки на дорогах з раннього дитинства.

 

Часто діти не достатньо уважні та сконцентровані, щоб завжди бути обачними і можуть постійно наражатися на небезпеку, тому важливо знати правила дорожнього руху.

Робота з флеш-карткою

 

  1. Знай свій колір!

Дізнатися про світлофори та основні дорожні знаки, а також про те, на що вони вказують – обов’язок кожного. (демонстраційні картки)

 

2. Зупинись. Подивись. Переходь!

Звичка оглядати дорогу в усіх напрямах, перш ніж переходити, ДУЖЕ ДОБРА.

Переходити дорогу можна тільки по зебрі, на пішохідному переході, на зелене світло, а біля перехрестя — не навскіс, а перпендикулярно дорозі. (може бути рольова гра)

 

3. Будь уважним — слухай!

Не завжди можна побачити автомобіль, адже він може бути за поворотом. Тому потрібно прислухатися та бути уважними, щоб завчасно зреагувати на наближення транспортного засобу. Категорично переходити дорогу в навушниках ЗАБОРОНЕНО.

 

4. Не бігай через дорогу!

Здебільшого діти нетерплячі, вони можуть перебігати через вулицю, щоб дістатися до іншої сторони. Вони також можуть бігати дорогою під час гри.      Бігати на проїжджій частині неприпустимо!!! (Можна в реченні переплутати слова; Завдання дітей скласти логічне правильне речення).

 

5. Завжди ходи по тротуарах!

Рухайся  по тротуару, тримаючись правого боку, щоб не заважати зустрічним пішоходам. Будьте прикладом для них.

 

Завдання для перевірки:

Визначте, яким кольором червоним, зеленим, помаранчевим позначені безпечні маршрути переходу доріг.

 

 

 

/Files/images/Фото583.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наступна станція

        Розгадай ребус-дізнайся назву станції (велосипед)

Станція 2.  «Велотранспорт»

        Розповідь з елементами бесіди

Велосипедисти є учасниками дорожнього руху і беруть безпосередню участь у процесі руху на дорозі. Тому закон зобов’язує велосипедистів дотримуватися правил дорожнього руху.

Велосипедисти повинні знати:

I.            вимоги дорожніх знаків,

II.            вимоги регулювання дорожнього руху,

III.            правила застосування дорожніх розміток та інших вимог на рівні водія автомобіля.

-Хто і де може їхати на велосипеді?                                                                                                              (Рухатися дорогою на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Діти віком до 14 років можуть їздити лише у парках, скверах, дворах, стадіонах)

Усі діти люблять кататися на велосипеді:

-Що треба знати та робити, щоб уникнути травматизму? (…)

 

        Робота в групах. Складання пам’яток.

 Об’єднання в групи (за принципом світлофора)

 

1 група:

Правила для велосипедиста, щоб уникнути небезпечних ситуацій на дорозі

  1. Засоби захисту (шолом, наколінники, світловідбивні стрічки)

-Чи потрібен велосипедисту шолом?

Статистика показує, що цей простий аксесуар може знизити ризик серйозних травм голови на 70 %. Рішення щодо доцільності шолома приймається особисто велосипедистом.

  1. Стан велосипеда

Пусті шини та несправні гальма можуть призвести до втрати контролю.

 

  1. Ліхтар в темну пору доби

Дитині буде краще видно дорогу, і, крім того, вона буде більш помітною для інших учасників дорожнього руху.

 

  1. Звуковий сигнал та світловідбивачі:

 спереду – білого кольору,

по боках – оранжевого,

позаду – червоного.

2 група

Вимоги до руху велосипеда на дорозі

  1. Їздити у безпечних зонах.
  2. Уникати великих основних доріг.
  3. Їхати на велосипеді по велосипедній доріжці, де це можливо, або триматися правого краю дороги.

3 група

Заборони для велосипедистів

         під час руху триматися за інший транспортний засіб;

         їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);

         перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років на додатковому сидінні);

         буксирувати велосипеди;

         буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.

        Презентація робіт

        Запитання - відповідь

-         Відповідальність велосипедиста за порушення ПДР?(….)

Станція 3. «Громадський транспорт»

        Правила

  1. Необхідно дотримуватися правил поведінки на автобусній зупинці:

-         Чекати автобус слід на зупинці, подалі від дороги,

-         не бігати,

-         не стрибати,

-         не штовхатися ,

-         не стояти на краю тротуару.

 

  1. Виходячи з автобуса слід обходити його ззаду, перед цим переконавшись, що за ним не їде інший транспорт.

 

  1. Виходячи з трамвая, треба дочекатися, поки він від’їде від зупинки. Якщо немає часу, можна обійти його спереду, попередньо подивившись, чи немає іншого трамваю, який би рухався назустріч першому.

 

        Ситуація:

-         Якщо Ви потрапили до автобусу, то на які місця запропонуєте сісти другові? Чому?

        Рольова гра. Ситуація

Ніхто не любить зубрити нудні правила, а от гратися подобається всім. Гра — це один із найкращих способів навчити, що важливо.

 

1. «Ви граєте, і ваш м’яч котиться на середину дороги. Що б Ви зробили?»

2. «Ти спізнюєшся до школи. Твої дії?»

 

        Вікторина: https://learningapps.org/display?v=pxwjca2rc16

        Обговорення

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  • Оцінювання

 

  1. Я знаю про безпеку на дорозі (шкала від 1 до 5)
  2. Я можу назвати Правила, щоб уникнути небезпечних ситуацій на дорозі. (шкала від 1 до 5)
  • Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Виготовлення моделей доріг і мініатюрних світлофорів: учні можуть створити свої власні моделі доріг, світлофорів та перехресть. Вони можуть використовувати ці моделі для демонстрації правильного руху.

  • Рефлексія

Поділись своїм враженням від уроку

 

docx
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку