І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
В умовах воєнного стану найголовніше зберегти життя і здоров’я кожного українця, кожної дитини. Небезпека може бути там, де її не чекаєш.
Перш ніж розпочати наш урок-зустріч, хочу нагадати про те, що в разі оголошення сигналу «Повітряна тривога!» або «Загроза артобстрілу» ми спокійно, без паніки, зупиняємося, переходимо в безпечне місце (укриття або використовуємо правило «двох стін»). Бережімо себе!
1.Зберігати спокій;
2.Бути впевненим;
3.Слухати і чути;
4.Говорити по черзі.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Інформаційна хвилинка
В рамках реалізації заходів Другого Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2021-2030 рр. у період з 13 по 19 листопада 2023 р. в Україні проходить щорічно Тиждень безпеки дорожнього руху.
Відкритий мікрофон
- Що таке «Безпека»? (відповіді дітей)
Безпека дітей іноді стає складним завданням, адже батьки не можуть завжди бути поряд. Батьки забезпечують безпеку своєї дитини вдома, а вчителі або вихователі несуть відповідальність за дитину в ліцеї, гімназії.
Проблемне питання:
- Але хто подбає про їхню безпеку на дорозі? (відповіді дітей)
Гостьовий виступ представника поліції (або перегляд відеоролику)
Розповідь учням про правила дорожнього руху та безпеку на дорозі.
Кожен школяр буває не тільки пішоходом, але й пасажиром автотранспорту і, навіть, керувати велосипедом.
Проблемне питання?
-Що треба знати, якщо ви опинитесь в різних ситуаціях? (відповіді)
Отож, вирушаємо в подорож.
Станція 1. «Пішохід»
Незалежно від того, чи ходите пішки, їздите на велосипеді, або користуються громадським транспортом, слід знати правила безпеки на дорогах з раннього дитинства.
Часто діти не достатньо уважні та сконцентровані, щоб завжди бути обачними і можуть постійно наражатися на небезпеку, тому важливо знати правила дорожнього руху.
Робота з флеш-карткою
Дізнатися про світлофори та основні дорожні знаки, а також про те, на що вони вказують – обов’язок кожного. (демонстраційні картки)
2. Зупинись. Подивись. Переходь!
Звичка оглядати дорогу в усіх напрямах, перш ніж переходити, ДУЖЕ ДОБРА.
Переходити дорогу можна тільки по зебрі, на пішохідному переході, на зелене світло, а біля перехрестя — не навскіс, а перпендикулярно дорозі. (може бути рольова гра)
3. Будь уважним — слухай!
Не завжди можна побачити автомобіль, адже він може бути за поворотом. Тому потрібно прислухатися та бути уважними, щоб завчасно зреагувати на наближення транспортного засобу. Категорично переходити дорогу в навушниках ЗАБОРОНЕНО.
4. Не бігай через дорогу!
Здебільшого діти нетерплячі, вони можуть перебігати через вулицю, щоб дістатися до іншої сторони. Вони також можуть бігати дорогою під час гри. Бігати на проїжджій частині неприпустимо!!! (Можна в реченні переплутати слова; Завдання дітей скласти логічне правильне речення).
5. Завжди ходи по тротуарах!
Рухайся по тротуару, тримаючись правого боку, щоб не заважати зустрічним пішоходам. Будьте прикладом для них.
Завдання для перевірки:
Визначте, яким кольором червоним, зеленим, помаранчевим позначені безпечні маршрути переходу доріг.
Наступна станція
Розгадай ребус-дізнайся назву станції (велосипед)
Усі діти люблять кататися на велосипеді:
-Що треба знати та робити, щоб уникнути травматизму? (…)
Робота в групах. Складання пам’яток.
Об’єднання в групи (за принципом світлофора)
1 група:
Правила для велосипедиста, щоб уникнути небезпечних ситуацій на дорозі
-Чи потрібен велосипедисту шолом?
Статистика показує, що цей простий аксесуар може знизити ризик серйозних травм голови на 70 %. Рішення щодо доцільності шолома приймається особисто велосипедистом.
Пусті шини та несправні гальма можуть призвести до втрати контролю.
Дитині буде краще видно дорогу, і, крім того, вона буде більш помітною для інших учасників дорожнього руху.
спереду – білого кольору,
по боках – оранжевого,
позаду – червоного.
- Відповідальність велосипедиста за порушення ПДР?(….)
- Чекати автобус слід на зупинці, подалі від дороги,
- не бігати,
- не стрибати,
- не штовхатися ,
- не стояти на краю тротуару.
Ситуація:
- Якщо Ви потрапили до автобусу, то на які місця запропонуєте сісти другові? Чому?
Рольова гра. Ситуація
Ніхто не любить зубрити нудні правила, а от гратися подобається всім. Гра — це один із найкращих способів навчити, що важливо.
1. «Ви граєте, і ваш м’яч котиться на середину дороги. Що б Ви зробили?»
2. «Ти спізнюєшся до школи. Твої дії?»
Вікторина: https://learningapps.org/display?v=pxwjca2rc16
Обговорення
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Виготовлення моделей доріг і мініатюрних світлофорів: учні можуть створити свої власні моделі доріг, світлофорів та перехресть. Вони можуть використовувати ці моделі для демонстрації правильного руху.
Поділись своїм враженням від уроку