"Безпека руху на транспорті" презентація

Про матеріал
Переважна більшість дорожньо-транспортних пригод скоюється через помилки водіїв, які недостатньо засвоїли правила дорожнього руху та вимоги безпечного руху транспортних засобів. Однією з основних передумов скоєння дорожньо-транспортних пригод являється малий досвід керування та перевищення швидкісного режиму, а також кричуща самовпевненість і безвідповідальність водіїв зі стажем.
Перегляд файлу

 

Безпека руху на транспорті.

ДНЗ «Лисянський професійний аграрний ліцей»

(Черкаська область)

Викладач: Бузовський Анатолій Валентинович

 

 Переважна більшість дорожньо-транспортних пригод скоюється через помилки водіїв, які недостатньо засвоїли правила дорожнього руху та вимоги безпечного руху транспортних засобів. Однією з основних передумов скоєння дорожньо-транспортних пригод являється малий досвід керування та перевищення швидкісного режиму, а також кричуща самовпевненість і безвідповідальність водіїв зі стажем.

Керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого виду сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу водіїв та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані будь-якого сп’яніння чи під впливом лікарських препаратів, а також відмова від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого виду сп’яніння повинна мати невідворотність адміністративного чи кримінального покарання. Особи, які повторно вчиняють вищезгадані правопорушення, на мою думку, мають безоплатно позбавлятись транспортних засобів, адже згідно статистики такого виду правопорушень скоюється близько 40%.

У встановлені законодавством терміни транспортні засоби повинні мати поліс обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Зараз поліси видаються страховими компаніями на вимогу власника транспортного засобу, а на мою думку, щоб на наших шляхах пересувались справні  транспортні засоби необхідно ввести норму, щоб страхові поліси могли видаватись лише після того коли власник принесе довідку із станції технічного обслуговування про придатність  колісного транспортного засобу до експлуатації.

Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій повинен перевірити та забезпечити технічно справний стан і комплектність транспортного засобу, прослідкувати за правильністю розташування та кріплення вантажу, бути уважним під час руху, а також стежити за зміною дорожньої обстановки. Не відволікатися від керування у дорозі.

Травмування та загибель водіїв та пасажирів часто стаються внаслідок того, що вони ігнорують використання засобів пасивної безпеки (підголівників, ременів без пеки, а на мотоциклах – мотошоломів, дуг безпеки та підніжок).

Ці вимоги виконують близько 15% водіїв, а реакція правоохоронців на такі порушення складає близько 5%.

В зоні виконання  сільськогосподарських робіт при виїзді машин з полів на   асфальтобетонне покриття 70%  с/г машин не очищаються від бруду, що призводить до забруднення проїзної частини, а також до підвищеної слизькості доріг, особливо в осінньо-зимовий період при випаданні  дощу, туману, снігу та ожеледиці.

Повідомляти дорожньо-експлуатаційні організації та відділення транспортної поліції про факти пошкодження дорожнього полотна немає сенсу, оскільки досить багато пошкоджених доріг і на такі факти реагування вищезгаданих організацій практично відсутнє. Руйнування дорожнього полотна відбувається внаслідок руху по дорогах великовагових транспортних засобів та причіпів, які згідно встановлених норм не повинні перевищувати вагу. У разі виявлення порушень під час здійснення габаритно-вагового контролю і невідповідності фактичних параметрів рух таких транспортних засобів та причіпів забороняється до отримання спеціального дозволу на проїзд автомобільними дорогами, про що має складатися відповідний акт.

Останнім часом на дорогах появляється досить багато транспортних засобів саморобних та не зареєстрованих належним чином, а також таких, що не пройшли відомчу переатестацію після переобладнання.

Під час руху, близько 50% водіїв користуються засобами звязку тримаючи їх у руці, внаслідок такого порушення значно зменшується увага водія, а на мою думку можна використовувати навіть дистанційні засоби після повної зупинки.

Однією з найрозповсюдженіших категорій учасників дорожнього руху являються велосипедисти, але їх вікова категорія з 7 до14 років не обумовлена в жодному з правил поведінки, та це не означає, що вони не рухаються на велосипедах і роблять це не маючи належних знань і навиків. Для цієї категорії учасників руху необхідно передбачити додаткову підготовку, щоб вони знали, як потрібно поступати в різних ситуаціях.

Водії під час зміни напрямків та траєкторії руху доволі часто не подають попереджувальні сигнали покажчиками поворотів і в сумі це близько 20%, а ще більший процент тих хто розпочинає їх подачу одночасно з початком виконання маневру, що становить ще більшу небезпеку на дорозі. Водії вікових транспортних засобів не завжди контролюють вимкнення покажчика поворотів та продовжують рух з увімкненими заважаючи в прийнятті правильних рішень іншим водіям.

Машинобудування стрімко розвивається і разом з цим поліпшуються технології, зокрема світлові потоки транспортних засобів значно потужніші та щільніші, що повинні враховувати власники таких машин і для того, щоб не засліплювати інших водіїв повинні перемикатись на ближнє світло фар далі ніж за 250 метрів.

Повороти потрібно виконувати так, щоб при виїзді та його завершенні на перехрестях проїздних частин дороги транспортні засоби не опинялись на смузі зустрічного руху та закінчували маневр з виїздом на крайню праву смугу або в крайнє праве положення. На сьогоднішній день близько 30% водіїв зрізають кут повороту і тим самим створюють небезпечні ситуації на дорогах.

Найбільше ДТП із смертельними наслідками стається внаслідок перевищення швидкості водіями!!!

 Дотримання безпечних дистанцій та інтервалів особливо актуальне на вузьких та слизьких дорогах, а також під час розїзду по них різногабаритних транспортних засобів.

Не правильне виконання обгону являється одним із найбільш небезпечних факторів: близько 20% водіїв порушують правила обгону на перехрестях; 10% на залізничних переїздах і перед ними; 55% на пішохідних переходах і перед ними; 40% на естакадах, шляхопроводах, мостах і під рими; 70% в кінці підйомів та в умовах недостатньої видимості; 30% здійснюють подвійний обгін.

80% зупинок і стоянок проводяться власниками транспортних засобів в заборонених для цього місцях. Але разом з тим найбільшим негативом являється безкарність порушників.

Регулювальник на дорозі являється визначальною постаттю, але виникає проблема, яка полягає в тому, що близько 5% водіїв розуміють жести регулювальників двояко.

Технічний стан транспортних засобів також має вплив на безпеку дорожнього руху, зокрема допускаються такі порушення: не всі водії проводять щоденний технічний огляд; не завжди при виконанні ремонтів застосовують деталі та вузли, які відповідають моделі транспортного засобу, а встановлюють більш дешеві аналоги або комплектуючі з інших моделей; часто світлові прилади не відповідають конструкції та порушено регулювання фар; на світлорозсіювачі встановлюють тонування або покриття; в двигунах вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах в рази перевищують допустиму концентрацію.

Важливе значення має також своєчасна реакція на зміну умов руху і як наслідок установка дорожніх знаків та нанесення ліній дорожньої розмітки.

Інколи, щоб створити видимість роботи народні обранці не вникаючи в суть вносять на розгляд законопроекти, які не поліпшують, а навпаки ускладнюють дорожню обстановку. Зокрема це стосується порядку руху по колу для проїзду якого необхідно лише дотримуватись вимог дорожніх знаків.

Частина водіїв не вміють правильно поєднувати або розмежовувати дорожні знаки, дорожню розмітку особливо при ввімкнутих чи вимкнених сигналах світлофорів.

Всі фактори, що впливають на безпеку руху передбачити неможливо, але основними я вважаю являються дотримання оптимального швидкісного режиму, дистанцій та інтервалів, підготовка та утримання в належному технічному стані транспортного засобу, а також толерантне відношення між учасниками дорожнього руху і дотримання положень та законів України, що встановлюють єдиний порядок руху на всій території країни та за її межами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Професійне навчання, як умова розвитку навчального закладу в умовах євроінтеграції.

ДНЗ «Лисянський професійний аграрний ліцей»

(Черкаська область)

Викладач: Бузовський Анатолій Валентинович

Розвиток світового, і зокрема, європейського освітнього простору, вимагає від професійних закладів освіти реакції на процеси, що відбуваються в провідних країнах світу. Загальною тенденцією розвитку профільної освіти являється її орієнтація на широку диференціацію, варіативність, багатопрофільність, інтеграцію допрофесійної та професійної освіти.

Важливою умовою досягнення успіхів в будь-якому виді діяльності вважається спеціалізація працівників, хоча сам процес спеціалізації може зазнавати суттєвих змін. Послідовники цієї тенденції вважають, що спеціалізація сприяє не тільки розвитку виробничих сил, науки, культури, але й відповідає різноманітності завдатків і здібностей людини, її індивідуальним нахилам до того чи іншого виду діяльності.

Разом з тим самоосвіта та самопідготовка сприяє розширенню загальної культури та поліпшенню професійної майстерності.

Осмислення продуктивних тенденцій профільної освіти свідчить про необхідність широкого врахування як суспільного контексту існування професійно-технічних навчальних закладів так і індивідуальних потреб і здібностей учнів.

Профільне навчання-це вид диференційованого навчання, який потребує врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів і створення умов для навчання відповідно до їхнього самовизначення, що забезпечує за рахунок змін у цілях, змістові, структурі та організації навчального процесу.

Мета профільного навчання-забезпечення можливостей для рівного доступу молоді до здобуття допрофесійної та професійної підготовки, неперервної самоосвіти впродовж всього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства. Профільне навчання спрямоване на набуття навичок самостійної практичної, дослідницької роботи, розвитку їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних та соціальних якостей.

До основних завдань профільного навчання відносять створення умов для розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів у процесі їхньої підготовки, виховання любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого і професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору й оволодінням майбутньою професією, формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної, технологічної компетенцій учнів на допрофесійному рівні, спрямування молоді до майбутньої професійної діяльності, забезпечення спадково-перспективних звязків між допрофесійною підготовкою і професійною освітою відповідно до обраного профілю, а також вплив батьків, родини чи просто оточуючого середовища на вибір професії.

Профільне навчання грунтується на принципах розподілу учнів за рівнем підготовки, інтересами, потребами, здібностями, нахилами, варіативністю й альтернативністю освітніх програм, технологій навчання, і нівчально-методичним забезпеченням, спадковістю та неперервністю навчання, гнучкістю змісту форм профільного навчання та професійної підготовки, у тому числі дистанційне навчання, та забезпечення можливості зміни профілю, діагностико-прогнозована реалізованість для попереднього виявлення здібностей з метою їх обгрунтованої орієнтації на профіль навчання.

Профіль навчання-це спосіб організації диференційованого навчання, який передбачає поглиблене і професійно зорієнтоване вивчення циклу споріднених предметів. Профіль навчання визначається з урахуванням освітніх потреб замовників освіти, кадрових, матеріально-технічних, інформаційних ресурсів інфраструктури району та регіону, а також здобуття подальшої освіти і всебічного розвитку життєвих можливостей учнівської молоді.

Практика сьогодення свідчить, що реалізація поставленої мети й основних завдань профілізації неможлива. Ось чому профілізація зводиться до означеної профільності, тобто до форсованого створення на місцях закладів нового типу.

Профільні предмети-це цикл предметів, що реалізують цілі, завдання і зміст кожного конкретного профілю. Профільні предмети вивчають поглиблено.

Зміст профільних предметів реалізується, як варіативна складова освіти, частково-як інваріантна складова.

У профільних загальноосвітніх закладах передбачається опанування змісту навчальнмх предметів за різними видами програм. Курси за вибором передбачають поглиблення і розширення змісту профільних предметів та забезпечення профільного, і професійного навчання.

Профільність не є новою для української школи з підготовки майбутніх робітничих кадрів. Щороку кількість закладів з різноманітною профільністю тільки зростає-це велика кількість ліцеїв, гімназій, закладів професійно-технічної освіти, навчально-виробничі комбінати.

До 2017 року  в профільних закладах освіти було близько 11% учнів, а вже у2018 року близько 14% учнів.

Модернізація освітніх закладів відбувається досить стрімко, але разом з тим і планомірно. Зміна системи оцінювання і термінів навчання має своє продовження оновленні змісту навчання. Профільне диференційоване навчання передбачає врахування потреб, нахилів, здібностей учнів і створення умов відповідно до їхнього профільного самовизначення, що забезпечується за рахунок змін у цілях, змісті, структурі та організації навчального часу.

Під час вибору закладу професійної освіти для подальшого навчання молодь особливу увагу звертає на перспективи свого професійного зростання. Ось чому в Державному навчальному закладі «Лисянський професійний аграрний ліцей» для цього створюються найсприятливіші умови. Навчальний заклад готує робітників високої кваліфікації за інтегрованими професіями, яких вимагає сучасний ринок праці, створено навчально-виробничий комплекс «Сучасний фермер» в якому учні не тільки нашого навчального закладу мають можливість пройти додаткову теоретичну та практичну підготовку на сучасній техніці, а також проводиться протягом десяти років перепідготовка майстрів виробничого навчання професійно-технічних закладів освіти, коледжів південно-східного регіону нашої країни. Створено також комплекс для професійного зростання з Уманським аграрним коледжем, та Уманським і Вінницьким аграрними університетами де наші випускники за бажанням можуть здобувати вищу освіту. Частина таких випускників повертаються і продовжують працювати в нашому навчальному закладі на посадах майстрів та викладачів.

Нині на противагу тим часам коли існували базові підприємства, не потрібна масова підготовка, оскільки таких гігантів, які були колись, уже не має, орієнтуватися необхідно на те, що більшість підприємств у нашій країні за кількістю робочих місць являються середніми й малими, а затребуваними є часто фахівці з інтегрованих професій. Сама ідея інтеграції для професійно-технічних навчальних закладів не нова. Вплітання «інтегрованих ниток» до навчальних планів відбувається вже давно і вирішує одне з основних питань, яке домінує в освітніх закладах, за яких умов учні досягають максимальних результатів у навчанні і отримують навички, потрібні їм у реальному житті. Важко визначити, які професії та спеціальності найбільш популярні в закладах професійної освіти. Ситуація кожного року змінюється. Однак можна впевнено сказати, що обирають переважно інтегровані професії, адже це дає змогу працювати за різними професіями, а також урізноманітнює і допомагає відкривати різні напрямки власного бізнесу.

Враховуючи процеси модернізації структури та змісту професійно-технічної освіти, враховуючи потреби роботодавців, для того, щоб випускники були більш конкуренто-спроможними на ринку праці, їм пропонують здобувати інтегровані, чи взагалі нові для нашого регіону професії.

У навчальному закладі учні будівельних професій постійно працюють з сучасними матеріалами та виробами з них. Повсякденно оновлюються навчальні плани і програми оскільки ринок сучасних матеріалів постійно оновлюється і удосконалюється. І результат не забарився, якщо раніше були певні проблеми з набором учнів, то на сьогоднішній день необхідно проводити конкурси під час зарахування учнів на навчання. Крім того за зверненнями громадян більш старшого віку навчальний заклад проводить курсову підготовку, втому числі співпрацюючи з центрами зайнятості населення для зміни профілю, або для здобуття більш затребуваних професій.

На базі навчального закладу проводяться заняття, майстер-класи семінари, конференції, створюються умови не тільки для опанування професіями, а й для доброго відпочинку та відновлення фізичних і моральних показників. Зокрема створюються можливості для проведення спортивних змагань, працюють гуртки за інтересами. Наш навчальний заклад розпочав роботу на міжнародній арені, як результат наші випускники в цьому році проходять випускну практику в Польщі.

Такі показники роботи являються найвищою оцінкою діяльності навчального закладу, адже видно результат наполегливої роботи всього колективу. Я твердо переконаний, що ми йдемо правильним шляхом і не залежно від розвитку подій на ринку праці наші послуги завжди будуть затребувані, оскільки ми намагаємось іти в ногу з часом і сучасними запитами на висококваліфікованого робітника.

docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку