Спілкуючись у віртуальному середовищі, слід пам’ятати, що тут існують свої правила поведінки, своєрідна культура віртуального спілкування, яку ще називають НЕТИКЕТ. Мережевий етикет або Нетикет (англ. «net» – мережа та франц. «étiquette» – етикет) – цеправила поведінки, спілкування, традицій у мережі інтернет. НЕТИКЕТ
Пам’ятай, що ти спілкуєшся з людиною. Не ображай інших. Будь терплячим і ввічливим. Допомагай іншим, коли знаєш, як це зробити. Дотримуйся тих самих правилповедінки, що й у реальному життіБережи свій імідж. Не забувай, що враження, яке ти справляєш, залежить від твоїх висловлювань. Пиши грамотно, перевіряй інформацію на достовірність. Не створюй конфлікти та не допускай їх. Уникай образ і не бери участі у конфліктних обговореннях. Поважай право на приватне листування. Не забувай, що навмисне читання електронних листів можна відстежити, а винного – покарати. Вчися пробачати помилки іншим. Якщо помітив помилку, краще повідом про неї приватно. Не забувай про безпеку. У разі виникнення ситуацій, які порушують безпеку комп’ютера або твою безпеку особисто (листи з погрозами тощо), розкажи про це дорослим. Правила спілкування у мережі інтернет
Електронна пошта. Електронна пошта, або e-mail (англ. electronic mail – електронна пошта) – це сервіс для пересилання комп'ютерними мережами повідомлень (електронних листів) від користувача одному чи групі адресатів. Етикет електронного спілкування – це неформальний кодекс поведінки, яким регулюється спілкування між користувачами.
Перед тим, як відправити листа, уважно перевір адресу, інакше інформація може потрапити не до того адресата. Не пиши в листах того, чого не хотів би прочитати сам Не забувай вказувати тему листа. Використовуй слова ввічливості. Починай текст листа з привітання, завершуй підписом. Не відкривай листи, що надійшли від незнайомих адресантів, абоповідомлення із сумнівною темою –вони можуть містити віруси. Не відсилай невідомим адресатам особисті дані. Не забувай, що їх можуть використати не на твою користь. Важливу інформацію відправляй в архівах з паролем, який відомо лише тобі та одержувачу е-листа. Не повідомляй пароль від поштової скриньки стороннім особам. E-mail – етикет
Отримавши листа, намагайся якнайшвидше дати відповідь. Людина оцінить те, як ти швидковідреагував, і розумітиме, що ти її поважаєш. Намагайся не допускати граматичнихпомилок, використовуй засобиперевірки орфографіїЯкщо тобі надто дошкуляє якийсь адресат і ти не хочеш із ним спілкуватися, внеси його адресу до фільтра. Розкажи про це дорослим. Не надсилай великих файлів без попередньої домовленості. Деякі поштові скриньки маютьобмежений об’єм. Повідомляй адресата про файли, які додаєш до листа. Не пиши текст листа великими літерами – його важко читати. E-mail – етикет
Емоції - смайли. Електронна пошта схожа на розмову в реальному часі, проте, вона позбавленаможливості жестикулювати. Це питання легко вирішується за допомогою «смайлів». Смайл, емотикон, або емограма – це графічний символ, який використовується для вираження емоцій. :-) або :) – посмішка – використовується для вираження радості :-( або :( – нещасне обличчя – висловлює жаль, розчарування ;-) або ;) – підморгує – висловлює іронію і означає, що слова не слід розуміти занадто буквально. Правильне використання «смайлів» здатне надати листу невимушеності і, в деякій мірі, замінити жестикуляцію. Однак, не варто ними зловживати.
Переваги та недоліки віртуального спілкування. Переваги. Недоліки. Коло спілкування безмежне. В даний момент часу. Швидкий обмін різними видамиінформаціїБудь-яка інформація, не виходячи з дому. Спілкування з декількома співрозмовниками. Отримання корисної інформаціїСпілкуватися і одночасно виконувати інші справи. Відсутній живий зв’язок з співрозмовником. Незнання достовірно особи співрозмовника. Можливість бути обманутим, фінансові махінаціїНадходження непотрібної інформації (спам)Можлива марна трата власного часу. Образи та грубощі на власну адресу. Небажане розголошення приватної інформаціїВіртуальна залежність. Найголовніше правило віртуального спілкування – будьте чемними по відношенню один до одного.
Соціальні мережіОдним з структурних компонентів сучасного соціального мікросередовища для підростаючого покоління є соціальні мережі Інтернет-простору. Соціальні мережі існували завжди, проте останні технічні розробки в сфері комунікації зробили їх домінуючою формою соціального середовища. Соціальні мережі є структурою, яка відображає стосунки людей та зв’язки між ними через різноманітні соціальні взаємовідносини.
Термін «соціальна мережа» в контексті інформаційного середовища вперше використав у 1954 році соціолог Джеймс Барнс. Сьогодні під цим терміном найчастіше розуміють віртуальну платформу, Інтернет-сайт, веб-сервіс, портал в Інтернеті, мета якого – об’єднати якомога більшу кількість людей, надавши їм максимум можливостей комунікації між собою. Соціальні мережі
Домашнє завдання1. Пройти опитування «Я в соціальних мережах»Опитування підводиться на платформі Форми- Google за посиланнямhttps://docs.google.com/forms/d/1 Rq. TVV9 KIuss. Tb. Ng. SOf. LR4 A6h47mvb2 Vvtiep_H65d. R4/edit https://www.youtube.com/watch?v=ad. TIZmja. Blc&ab_channel=%D0%9 D%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8 C%D0%BD%D0%B0%D0%91%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%D0%B4%D0%BB%D1%8 F%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9 2. Створити мем «Я і соціальні мережі»Для уроку використана інформація з Ютуб, Віртуальне спілкування. Національна Бібліотека України для дітей