Я досліджую світ
Використання інтерактивних технологій
Урок-мультфільм
Тема. Безпека велосипедиста. Дорожні знаки для велосипедистів. Правила їзди на дорожньому велосипеді.
Мета. Ознайомити учнів з різновидами велосипедів та їх призначенням. Вивчити дорожні знаки для велосипедистів, правила їзди на дорожному велосипеді. Розвивати навики безпечної їзди велосипеді, уважність, пам’ять; збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати пильність бажання дотримуватись законів вулиці.
Тип уроку. Комбінований.
Методи і прийоми. Бесіда, розповідь, пояснення, ілюстративний, робота з підручником.
Обладнання. Малюнки різних транспортів, листоноша Печкін.
Структура уроку
-
Організаційна частина – 0,5 хв.
-
Перевірка домашнього завдання – 5 хв.
-
Актуалізація опорних знань учнів – 6 хв.
-
Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
-
Закріплення вивченого матеріалу – 6 хв.
-
Підсумок уроку – 2 хв.
-
Домашнє завдання – 0,5 хв.
Хід уроку
-
Організаційна частина
Нумо, діти, підведіться.
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
-
Перевірка домашнього завдання.
-
Дорожньо-трнспортні пригоди (ДТП)
-
Причини і наслідки дорожньо-транспортних пригод.
-
Актуалізація опорних знань.
-
Бесіда
-
Діти, а чи знаєте ви який це мультфільм ?
Дядя Федір завітав,
У село красиве,
Де звичайно гостював
У пса на квартирі,
На печі, щось муркотів
Котик-непосида,
А на дворі сніг рипів –
Скільки було виду !
(«Простоквашино»)
-
А хто зображений на цьому малюнку?
(Листоноша Печкін)
-
Діти, якось зимовим вечором завітав завітав листоноша Пекін до дяді Федора. Надокучило йому розносити листи, журнали, газети пішки. Захотів придбати якийсь транспорт.
-
Що ж запропонував дядя Федір? А дядя Федір дав йому таку пораду: виберіть сам, той транспорт, який вам найбільше подобається.
-
Що ж таки конкретно запропонував дядя Федір? А це ми можемо дізнатися. Зараз я буду вам зачитувати уривки віршів чи творів, а ви повинні вибрати вид транспорту, який у ньому зазначено.
-
Гра «Визначити з якого твору та визнач транспорт»
-
Коли хліб на возі,
то нема біди в дорозі.
(Віз)
-
«Це був трактор. Зовсім новий,
напористий, веселий трактор,
керований Василем.»
Трактор («Перший трактор» О. Довженко)
-
«Поки бідолашного Маркіза витягли з річки, кіт підійшов до карети і розповів королю, що в той час, як його хазяїн купався, з’явилися злодії і викрали весь одяг»
Карета («Кіт у чоботях»)
-
«Наталко! Хочеш покататися? Он дядько Степан везе зерно на тік, сідай у кабіну. Ще б не хотіти! Важкий грузовик іде важко похитуючись мов на хвилях.»
Грузовик («Помічниця» М. Конончук)
-
Діти, але Пекіну жоден із цих транспортів не підійшов. Зажурився він. І знову на допомогу прийшов дядько Федір. «Якщо відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, який же транспорт найкраще вам підходить», - сказав він.
-
Загадка
З рогами, а не коза,
Є сідло, а не кінь.
З педалями, а не рояль.
З дзвоником, а не двері.
Велосипед
-
Вивчення нового матеріалу
-
Оголошення теми і мети уроку.
-
Та перш, ніж придбати велосипед і їздити на ньому, листоноша Пекін вирішив ознайомитися з будовою велосипеда, з історією його виникнення. А найголовніше – йому треба вивчити правила їзди на велосипеді.
-
Бесіда.
-
У кого з вас є велосипед ?
-
Де ви катаєтесь на ньому ?
-
Для чого люди створили велосипед ?
-
Які ви знаєте правила для велосипедистів ?
-
Так, все це. Що ви говорити правильно. Але ви ще повинні дізнатися багато, стосовно цього матеріалу. Тому зараз, разом з листоношею Печкіним, будемо старанно працювати над темою уроку, бо ці знання нам дуже потрібні в житті.
-
Ознайомлення з історією виникнення велосипеда.
Ще близько п’ятисот років тому видатний італійський художник, вчений, механік Леонардо да Вінчі зробив креслення велосипеда. Однак виготовити велосипед йому не вдалося, бо тоді зробити це було не просто.
Значно пізніше, у дев’ятнадцятому столітті німець Драйз винайшов бігову машину, яка була дуже схожою на велосипед. Тільки щоб їхати треба було відштовхуватися ногами від землі.
Через деякий час інший винахідник придумав педалі, за допомогою яких крутилося дуже велике переднє колесо, його шпиці миготіли, наче ноги величезного павука. Тому цей велосипед і називався «павуком».
Згодом зробили дитячий триколісний велосипед. Але він був мало схожий на сучасний, бо колеса виготовляли з дерева, оскільки метал був дуже дорогий.
Зараз ми маємо велосипед зручний, легкий і красивий. В Україні багато таких велосипедів виготовляють у Харкові, Львові та інших містах.
-
Нагадайте листоноші Пекіну, як виник велосипед.
-
Фізкультхвилинка.
-
Вивчення інших питань з використанням технології «Навчаючи - учусь».
-
Зараз ми клас поділимо на декілька груп. Кожна група буде вивчати певне питання. Потім проходячи «по колу» до інших груп одна група з іншою обмінюється вивченою інформацією. Таким чином навчаючи інші групи певна група також буде вчитися.
Завдання для 1 групи: будова велосипеда.
Завдання для 2 групи: правила для велосипедистів.
Завдання для 3 групи: перевірка готовності велосипеда до їзди.
Завдання для 4 групи: дорожні знаки для велосипедистів.
Завдання для 5 групи: різновиди велосипедистів.
Завдання для 6 групи: опрацювати оповідання В. О. Сухомлинського «Мишків велосипед».
-
Перевірка результативності технології «Навчаючи – учусь».
-
Закріплення вивченого матеріалу
-
Як називають машину, яка рухається завдяки силі їздця?
-
Як виник велосипед?
-
Як називається знак у голубому крузі із зображенням велосипеда?
-
Як називається знак у крузі, обмальованому червоним кольором із зображенням велосипеда?
-
Що зображує наказовий знак «Доріжка для пішоходів і велосипедистів»?
-
Які деталі велосипеда обов’язково треба перевіряти перед виїздом?
-
У якому віці водій має право рухатися по дорозі?
-
Які основні правила для велосипедистів?
-
Як перейти дорогу з велосипедом?
-
Яке повчальне значення оповідання В. О. Сухомлинського «Мишків велосипед»?
-
Молодці, діти, гарно засвоїли матеріал. Вважаю, що Печкіну тепер також
можна впевнено сідати за «кермо» велосипеда.
-
Підсумок уроку
-
Що вивчали на уроці?
-
Хто був гостем уроку?
-
Чи сподобався вам урок? Чому?
-
Домашнє завдання
-
Повторити матеріал підручника на с. 125 – 129.
-
Намалювати один із різновидів велосипеда (за бажанням).