Безпека життєдіяльності дітей
Тема: " Що таке небезпека і як не потрапити в небезпечну ситуацію "
Мета: дати уявлення поняттю " Небезпека ";навчити правилам поведінки вдома, на вулиці, на природі; навчати вмінню виконувати першу допомогу; виховувати обережність, увагу, співчуття; розвивати пам’ять ,швидку реакцію в небезпечних ситуаціях, обережність та логічне мислення.
Хід заняття
1. Бесіда "Що таке небезпека"
- Малята ,скажіть,що таке небезпека?Як ви вважаєте? (Відповіді дітей )
- Так,ви всі маєте рацію!А що потрібно робити в таких ситуаціях?(Відповіді дітей)
- Молодці! А якщо всі ваші відповіді зєднати, то вийде " Правила поведінки в небезпечних ситуаціях"
- Малята,скажіть,а які ви знаєте небезпечні професії? (Відповіді дітей)
2. Інтелектуально-мовленнєве завдання " Знайди картинку , назви слово "
(Робота з коректурною таблицею " Рятівники вперед!" № 3-9)
- Пожежник (що робить?який?)...
- Лікар (що робить?)...
- Поліцейський (що робить?який?)
- Рятівник на воді ( що робить?)
- Молодці!
3. Вправа " Як себе вести в небезпечних ситуаціях"
- Діти,ми з вами з’ясували, що таке небезпека, які бувають небезпечні професії.
- А як себе поводити в небезпечних ситуаціях? Давайте разом поміркуємо!
Пожежа ( вийти з будівлі ,зателефонувати 101 )
Незнайомець намагається пробратися до вашої оселі (привернути якомога більше уваги ті зателефонувати 102)
Незнайомець чипляєть до вас на вулиці ( привернути якомога більше уваги дорослих і бігти в небезпечне або людне місце)
Комусь стало зле ( Забезпечити спокій і зателефонувати 103)
4. Ігрова вправа "Перша допомога"
( На малюнках предмети першої допомоги та не потрібні предмети. Запропонувати дітям назвати предмети першої допомоги та пояснити їх призначення)
Йод,бинт,вата ,зеленка,папір,ножиці,олівці,клей,градусник,пігулки.
- Малята ,що ви бачите на цих картках? Назвіть ( Відповіді)
- Назвіть ті предмети ,які нам необхідні щоб надати допомогу і поясніть чому.(Відповіді)
- Молодці,малята!
5.Рухлива гра " Небезпечні перешкоди"
( Подолати перешкоди : пролізти крізь обруч, пройти по гімнастичній лаві, перестрибнути через кубіки, та інше.На інвентар прікрипити картинки з небезпечними предметами)
- Подивіться ,дітки, що це за перешкоди в нас? Так це ж небезпечні предмети! Давайте спочатку подалаємо ці першкоди. (Подолання перешкод)
- Малята, а тепер давайте назвемо,що ж за небезпечні предмеди ми подалали?(Відповіді)
- А як ви вважаєте, чи можна гратися цими предметами і чому? (Відповіді)
- А використовувати ці предмети за призначенням? Наприклад, як використовують ніж?(і так далі)
- Молодці, добре впоралися з цим завданням!
6. Дидактична гра " Можна-неможна "
( Запропонувати дітям піднімати картку відповідно ситуації. Жовтий-можна;червоний-неможна)
- гратися сірниками;ходити до лікаря;гратися лезом;привертати увагу в небезпечних ситуаціях;викликати пожежних коли захочеться;викликати швидку коли зле.
7.Підсумок
- Молодці!Гарно пограли?
- А тепер давайте пригадаємо, що ми сьогодні робили та ,що нового дізналися?