Заняття з фізичної культури для дітей старшої групи
з використанням здоров’язбережувальних технологій
Тема: «Подорож на острів Здоров’я»
Програмовий зміст:
Оздоровчі завдання: спрямовувати роботу на збереження здоров’я дітей, покращення фізичного розвитку, формувати навички правильної постави та профілактики плоскостопості.
Освітні завдання: Розучити комплекс загальнорозвивальних вправ з нетрадиційними посібниками (музичними гантелями). Удосконалювати вміння дітей виконувати різні види ходьби: на носках, на п’ятках, з високим підніманням колін, бігати в середньому темпі. Закріпити навички у виконанні основних рухів: ходьбу по гімнастичній лаві, стрибки у глибину у зазначене місце, підлізання під дугу способом «головою вперед», біг «змійкою» між предметами. Розвивати спритність, швидкість, кмітливість, орієнтування в просторі у рухливій грі «Морозенко».
Виховні завдання: Виховувати витримку, організованість, наполегливість. Формувати інтерес та позитивне ставлення до активної рухової діяльності, бажання долати перешкоди, отримувати м’язову насолоду від рухової діяльності.
Фізкультурне обладнання та інвентар: гімнастична лава, дуга, обруч, «доріжка здоров’я», нетрадиційне фізкультурне обладнання: музичні гантелі (за кількістю дітей), ялинки (6 шт.), сніжки (за кількістю дітей).
Місце проведення: спортивна зала.
Хід заняття
І. Підготовча частина
Група шикуйсь! Рівняйсь! Струнко!
Сьогодні ми з вами вирушаємо в цікаву подорож на острів Здоров’я!
Давайте промовимо чарівні слова, які допоможуть вам бути здоровими, спритними та сміливими.
Я – дитина – хороша, ласкава,
Я – привітна, гарна, славна,
Я – здорова, не хворію!
Я – завжди усім радію!
Подивіться, діти, до нас прилетіла повітряна кулька. А на кульці……. лист! Цікаво? Від кого цей лист? Зараз прочитаємо. «Доброго дня, діти старшої групи. Пишуть вам цей лист найвідоміші чемпіони України!
Любі, діти, ми знаємо, що у ви мандруєте на острів Здоров’я. А щоб туди потрапити треба бути дужими, спритними та кмітливими. Ми дуже хочемо, щоб ви подолали всі перешкоди і коли підростете стали нам на зміну».
Прошу всіх рівненько стати, п’яточки привіталися з носочками. На місці кроком руш!. Зупинились, нахилились, розігнулись, усміхнулись.
Слухай мою команду: направо! (раз-два), наліво! (раз-два), через ліве плече кругом (раз-два), кругом (раз-два).
В обхід по залу за направляючим кроком руш! (ходьба звичайним кроком)
Ми крокуєм по доріжці, руки теж допомагають,
Руки вгору, руки вниз. Зупинились. Сіли. Встали.
Знову дружно всі пішли. (ходьба звичайним кроком).
Обернулись діти в мишок,
Погуляли мишки трішки. (ходьба на носках, руки на поясі)
Ось ведмеді косолапі,
Йдуть уже в барлогу спати. (ходьба на п’ятках, руки в сторони)
Обернулись у лелек,
Ніжки піднімаєм . (ходьба з високим підніманням колін)
А тепер бігом, бігом,
На конячці скачем!
Поспішили, поспішили,
Біжимо по стежці. (біг у середньому темпі)
Ось прибігли наші діти…….( ходьба звичайним кроком)
У спортивну залу.
Перешикування для виконання загальнорозвивальних вправ.
Через центр залу трійками руш! Розімкнулися на витягнуті руки вперед! Кругом! (раз-два).
Комплекс загальнорозвивальних вправ з нетрадиційними посібниками ( музичними гантелями)
Вправа №1. В.п.: ноги нарізно, руки опущені.
1 – руки в сторони; 2 – у в.п.
Повторити 8 р. у середньому темпі.
Вправа №2. В.п.: ноги нарізно, руки до плечей.
1 – праву руку вгору; 2 – у в.п.;
3 – ліву руку вгору; 4 – у в.п.;
Повторити 8 р. у середньому темпі.
Вправа №3. В.п.: ноги нарізно, руки перед грудьми
1 – поворот тулуба праворуч, руки в сторони; 2 – у в.п.;
3 – поворот тулуба ліворуч, руки в сторони; 4 – у в.п.;
Повторити 8 р. у середньому темпі.
Вправа №4. В.п.: сидячи, ноги нарізно, руки перед грудьми.
1 – нахил тулуба вперед, 2 – у в.п.
Повторити 8 р. у середньому темпі.
Вправа №5. Присідання
В.п.: ноги на ширині ступні, руки опущені.
1 – присісти, руки вперед; 2 – у в.п.
Повторити 8 р. у повільному темпі.
Вправа №6. Стрибки
В.п.: зімкнута стійка, руки перед грудьми.
1 – стрибок на двох ногах, руки вперед, 2 – у в.п.
Повторити 20 р.
Вправа №7. Вправа на відновлення дихання.
ІІ. Основна частина
Острів Здоров’я знаходиться високо-високо в горах у Карпатах. Щоб туди потрапити потрібно подолати безліч перешкод. Уявіть собі, що ви альпіністи. Спочатку йдемо по вузький стежині до підніжжя гори Говерли. Піднімаємось на гору, обережно переступаючи через снігові кучугури, стрибаємо в ущелину, підлізаємо в печеру і швиденько біжимо, обминаючи гірські ялинки на широку полонину.
А зараз пограємо у сніжки.
Ми наліпимо сніжки,
Весело пограємо.
І у бабу снігову
Сніжки покидаємо!
А зараз ми пограємо в українську народну гру «Морозенко». Спочатку обираємо лічилкою Морозенка.
Лічилка: Ми – малята-дошкільнята. Любим бігати й стрибати. Ану, спробуй нас спіймати. Раз, два, три… Морозенком будеш ти!
Морозенко знаходиться у своєму будиночку (обруч, покладений на підлогу). На слова: « Морозенко бородатий, ходить, бродить біля хати. Все малят він дожидає, щоб за носика спіймати…… ХАП!», - всі діти тихенько підходять до будиночка Морозенка. А на слово ХАП! -Морозенко ловить дітей. До кого він доторкнеться, той присідає і завмирає.
Проводиться рухлива гра 3 рази.
ІІІ. Заключна частина
Уявіть собі, що ми у зимовому лісі. День сонячний, морозний. У вас замерзли руки, ніжки, обличчя, носик. Що ви будете робити? (Грітися!). Швидко потріть долоньки, щічки, прикладіть долоні одна до одної, підніміть комір, пострибайте, побігайте. А тепер, присядьте! (діти сідають по-турецьки в коло).
Щоб взимку вам не захворіти необхідно робити масаж. Адже це краще ні пити пігулки. В лісі я зустріла білочку-господарочку і вона передала вам оцей кошичок з шишками, для того, щоб ви навчилися масажувати свої ручки.
Масаж із шишками.
Одного разу чарівна шишечка, гуляючи між дерев у лісі заблукала. Їй стало страшно і самотньо - (прокочування шишки коловими рухами між долонями рук);
Вона ходила то в одну сторону, то в іншу, шукаючи друзів. Та їх ніде не було! (прокочування шишки від долоні до ліктя і навпаки, правою та лівою рукою);
Вона зупинилась (сховати шишку в долонях), покрутилась (прокочування шишки коловими рухами між долонями рук);
І побачила, як сонечко їй усміхається, а легенький вітерець розвіяв її погані думки. І шишечці стало веселіше! (прокочування шишки коловими рухами між долонями рук);
Вона побігла до ялинки і зустріла своїх друзів. З якими весело гралася і веселилася. І шишечці стало радісно! (прокочування шишки почергово до кожного пальчика). Награлася шишечка досхочу і застрибнула у кошичок до білочки.
(Діти кладуть шишки у кошик)
Етюд психогімнастики «Подаруємо добро»
Діти, заплющте, будь ласка очі! (звучить розслабляюча мелодія). А тепер розплющте очі! Поверніться обличчям до сусіда…. Усміхніться…. Усмішкою побажайте один одному щастя, добра і здоров’я!..... Уявіть, що ви даруєте природі та людям тепло своєї душі…… а це основа життя і здоров’я……Тож прикладіть руки до свого сердечка,……. Візьміть в ньому краплинку добра, любові і подаруйте його всім.
(Діти прикладають руки до грудей, беруть «уявну» краплиночку добра в долоні, підносять до обличчя і легесеньким подихом здувають.)
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Він здолає всі вершини,
Це чудово для дитини!
Любі, діти! Шановні гості! Бажаємо, вам здоров’я, щастя і добра на многії літа!
А, вас, діти, запрошую до фітобару, де на вас чекає пахучий малиновий чай з лимоном.
(Вихід дітей із спортивної зали)
1