Бінарне заняття з образотворчого мистецтва (малювання) «Осіннє дерево»

Про матеріал
Бінарне заняття з образотворчого мистецтва (малювання)з використанням нетрадиційних технік«Осіннє дерево».
Перегляд файлу

Бінарне заняття

з образотворчого мистецтва (малювання)

з використанням нетрадиційних технік

«Осіннє дерево»

Мета: вчити милуватися красою осіннього лісу, описувати та порівнювати картини, відповідати на запитання вихователя, вживати у мовленні поняття «великий – маленький», «широкий -  вузький», «високий – низький»; закріпити осінні зміни у природі; розвивати дрібну моторику рук, мовлення, образне та логічне мислення, образну уяву, емоційну чутливість; сенсорні уявлення, позитивне сприйняття художньої діяльності; вправляти в колективній роботі, у малюванні кольоровим піском; збагачувати словник дітей; виховувати інтерес до навколишньої природи, естетичний смак, охайність,  бажання допомагати іншим,.

Обладнання: картини «Осінній ліс», іграшковий руль, листя з дерев, кольоровий пісок з блискітками, клей з пензликом на кожну дитину, вологі серветки, клейонки, аудіоапаратура.

Попередня робота: прогулянка зі спостереженням за змінами в природі, збирання опалого листя; повторити правила поводження у лісі, роботи з клеєм та кольоровим піском; розгляд картин з осіннім пейзажем;

Хід заняття

Вихователь: Встаньте, дітки, всі рівненько,

                       Посміхніться всі гарненько.

                       Посміхніться всі до мене,

                       Посміхніться і до себе.

                       Привітайтесь: Добрий день!

                      Хай гарно розпочнеться наш день!

Вихователь:. Діти, сьогодні я пропоную вам здійснити подорож, а куди – дізнаємося! Ви готові? (Так.)

Вихователь пропонує дітям поїхати на чарівному паро­возику.

Фізкультхвилинка

Діти стають одне за одним, зображуючи вагончики паровозика і рухаються вперед, промовляючи услід за вихователем слова та звуконаслідування.

Паровоз вперед летить,

Всіх маляток швидко мчить:

Зою, Петрика, Таїсю

Паровоз везе до лісу —

Ту-ту! У-у-у! Ту-ту! У-у-у! –

Всю веселу дітвору.

Діти заходять до групи, оформленої в осінній ліс.

Вихователь: Куди ми потрапили? (До лісу.) Як тут гарно, казково! Чого в лісі росте багато? (Дерев.) Які дерева тут є? (Береза, дуб, верба.) А це що? (Показує на кущ калини.) Як він називається? (Калина.) Чим відрізняються дерево і кущ? (Дерево високе, а кущ – низенький.) Якого кольору листя на деревах? (Жовті, коричневі, оранженві, багряні, злені, чнрвоні.) Хто розмалював їх у такі кольори? (Осінь.) Чи багато листочків на деревах? (Ні.) Що з ними трапилося? (Опали на землю.) Чи всі листочки однакові? (Є листочки маленькі, а є великі.) Давайте послухаємо, як шарудять листочки під ногами (діти ходять по килимку, на якому розкидане осіннє листя).

Вихователь: Оберіть найгарніший для вас листочок, візьміть його до рук і затанцюйте з ним.

Гра-хоровод «Листочки» (Звучить легка мелодія.)

Ми – листочки, ми – листочки

Чарівні, осінні.

Ми на гілочках сиділи,

Вітер дунув – полетіли.

Ми літали, ми літали,

Перестав дуть вітерець –

Ми присіли всі тихенько,

Задрімали на кінець.

Вітер знову тут подув –

І листочки швидко здув.

Всі листочки полетіли

І на землю тихо сіли.

(Діти виконують рухи відповідно до слів вірша)

Вихователь: Ой, а хто це тут? (Біля дерев стоїть художник з мольбертами, на яких висять сюжетні картини осіннього лісу, палітрю та пензликом у руці та малює картину.)

Художник: (звертається до дітей) Добрий день, діти! Я – художник і малюю тут пейзажі. А ви знаєте, що таке пейзаж?

Дитина: Пейзаж – це зображення природи, краєвидів.

Художник: Так, саме тут, у лісі, незвичайно красива природа, гарні дерева та кущі, одіті в золото.

Художник: Я запрошую вас у свою імпровізовану лісову майстерню. А ось і мої роботи (показує на картини, веде бесіду з дітьми описуючи та порівнюючи їх).

Художник: Діти, подивіться, я почав малювати картину, але не встиг її закінчити і  листочки в мене вийшли не кольорові. Допоможете їх розфарбувати?

Діти: Так!

Вихователь: Ми як раз з дітками навчились малювати кольоровим піском.

Художник: Як цікаво! А мене навчите?

Діти: Так!

(Діти підходять до столу, який прикрашений тканиною та осіннім листям)

Вихователь: Малювати кольоровим піском дуже просто. Беремо небагато клею та намащуємо весь листок. А тепер беремо пісок і охайно, не поспішаючи насипаємо його на клей. Пісок треба насипати густо, щоб не було видно білого тла (вихователь показує дітям прийоми роботи, потім пропонує почати малювати).

Художник: Яка чудова картина! Молодці, малята! Ви добре мені допомогли!

Вихователь: А на згадку про нашу зустріч давайте зробимо спільне фото (роблять спільне фото).

Вихователь: Діти, що вам сподобалось найбільше? Якого кольору листя? Нашу картину ми малювали у сонячний день чи похмурий? Чому? (Тому що коли сонечко попадає на листочки, здається, що вони золоті і виблискують яскраво.)

Художник: Малята, а ви любите сюрпризи? (Так!) Хочете переглянути вашу мандрівку осіннім лісом? (Так!) Ну, тоді подивіться на екран! (Діти переглядають фотографії своєї подорожі.)

Вихователь: Наша лісова подорож наближається до кінця. Нашу картину ми заберемо у дитячий садок та прикрасимо  групу. Дякуємо вам, художнику, за таку зустріч і бажаємо вам творчого натхнення та всього найкращого! Вихователь: Казковий паровозик уже готовий відвести малят назад, до

дитя­чого садочка. Отже, рушаймо!

Діти, як і на початку заняття, стають одне за одним, зобра­жуючи вагончики паровозика і рухаються вперед, примовляючи услід за вихователем слова та звуконаслідування.

Паровоз везе діток

У дитячий наш садок.

І Сашка, і Дашу й Лізу

Паровоз везе із лісу.

Ту-ту! У-у-у! Ту-ту! У-у-у! –

До дитячого садку.

 

 

 

 

docx
Додано
9 травня 2020
Переглядів
1113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку