Бінарний ноосферний урок з геометрії та біології у 7 класі на тему"Трикутник та його елементи. Рівність геометричних фігур. Різноманітність рептилій"

Про матеріал

Бінарний урок з геометрії та біології

за біоадекватною методикою

Тема: Трикутник та його елементи. Рівність геометричних фігур. Різноманітність рептилій, їх роль у природі та значення у житті людини

Мета:

Навчальна: сформувати поняття трикутника, сторони, вершини, кута трикутника; вміння класифікувати трикутники залежно від видів їх кутів і кількості сторін; домогтися засвоєння означення рівних трикутників; ознайомити учнів з різноманітністю плазунів на планеті, біологічними особливостями життя представників класу, їх роллю в природі та житті людини.

Розвивальна: стимулювати пізнавальну активність учнів; формувати вміння спостерігати, аналізувати, зіставляти, логічно мислити та вміння грамотно формувати власні думки.

Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, творчу активність, уважність; виховувати бережливе ставлення до природи; сприяти природоохоронній та екологічній діяльності.

Обладнання: мультимедійний проектор, мультимедійна презентація уроку, відеофільм про різноманіття плазунів, релаксаційна музика, кольорові олівці печиво, «геометрична ялинка» (дерево очікувань), роздатковий дидактичний матеріал з геометрії.

Тип уроку: Бінарний за біоадекватною методикою.

Перегляд файлу

7 клас, геометрія+біологія

 

 

 Бінарний урок з геометрії та біології

за біоадекватною методикою

 

Тема: Трикутник та його елементи. Рівність геометричних фігур. Різноманітність рептилій, їх роль у природі та значення у житті людини 

Мета:

Навчальна: сформувати поняття трикутника, сторони, вершини, кута трикутника; вміння класифікувати трикутники залежно від видів їх кутів і кількості сторін; домогтися засвоєння означення рівних трикутників; ознайомити учнів з різноманітністю плазунів на планеті, біологічними особливостями життя представників класу, їх роллю в природі та житті людини.

Розвивальна: стимулювати пізнавальну активність  учнів; формувати вміння спостерігати, аналізувати, зіставляти, логічно мислити та  вміння грамотно формувати власні думки.

Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, творчу активність, уважність; виховувати бережливе ставлення до природи; сприяти природоохоронній та екологічній діяльності.

Обладнання: мультимедійний проектор, мультимедійна  презентація уроку,  відеофільм про різноманіття плазунів, релаксаційна музика, кольорові олівці печиво, «геометрична ялинка» (дерево очікувань), роздатковий дидактичний матеріал з геометрії.

Тип уроку:  Бінарний за біоадекватною методикою.

 

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань.

2. Репродуктивний.  Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, загадки.

5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв’язки: біологія, геометрія, географія.

Основні поняття та терміни: рептилії, плазуни, ряд Черепахи, ряд Крокодили, ряд Лускаті, підряд Ящірки, підряд Змії; трикутник, сторона трикутника, вершина трикутника, периметр, кути трикутника, гострокутні, прямокутні, тупокутні трикутники, рівносторонні, різносторонні, рівнобедрені трикутники, рівні геометричні фігури,

 

Хід уроку

 

І. Гармонізація простору. Створення кола єднання

 

Поетичне вітання

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

А урок наш не простий –

Запросили ми гостей.

Тож почнемо його з добра,

Теплоти і  ласки,

Повернімось до гостей

І скажем всім їм:

«Добрий день!»

- Давайте з вами візьмемось за руки, створимо «коло єднання» разом з нашими гостями. Кожен із нас – це частиночка світу. Ми любимо себе. Ми любимо один одного і все, що нас оточує. Ми посилаємо свою любов всім дітям Землі (Діти Землі, ми любимо вас!). Ми посилаємо свою любов планеті Земля (Земле, ми любимо тебе!) Ми бажаємо всім здоров’я і любові (Бажаємо всім здоров’я і любові!).  А тепер подаруйте один одному посмішку, гарний настрій! Ми поєдналися для роботи й можемо відправлятися в путь за новими знаннями!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні, йдучи до вас на урок, ми прихопили декілька загадок, готові їх відгадати? Тож слухайте:

1) У назві якого географічного об’єкта зустрічається назва трикутника? (Бермудський)

2) Хто хвіст залишає та від ворога тікає? (Ящірка)

3) У нього всього по три:

 Три сторони і три кути

 Вершин у нього також три,

 Як не крути, як не верти (Трикутник)

4) Про яких тварин можна сказати, що вони вилазять зі шкіри? (Змії)

5) Він не круг і не квадрат

 І не прямокутник.

 Має тільки три кути

Звуть його …(Трикутник)

6) Живе спокійно, не спішить, про всяк випадок носить щит. (Черепаха)

7) Які материки подібні формою до трикутника? (Африка і Пд.Америка)

 

Вчитель: Як ви гадаєте, про що ми сьогодні будемо дізнаватися на уроці? Так, відгадки до загадок є словами-підказками. Отже, тема нашого уроку «Трикутник та його елементи. Рівність геометричних фігур. Різноманітність рептилій, їх роль у природі та значення у житті людини» (запис теми уроку до зошита) 

Вчитель: Сьогодні на уроці у вас не так як завжди, оскільки  два вчителі одночасно працюють з вами. Діти, а що ж ви чекаєте від такого незвичайного уроку?

Незабаром найчарівніше, найказковіше свято. Яке? (відповіді дітей). У нас на уроці присутня геометрична ялинка очікувань. Візьміть зображення тваринок і напишіть свої очікування від уроку (діти записують свої думки, промовляють їх і прикрашають  тваринками  ялинку).

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

а) Сенсорно – моторний етап

Релаксаційний текст

А зараз сядьте зручненько, закрийте очі, розслабте личко, руки,  шию, плечі, все тіло. Давайте подумки перенесемося з вами до Тихого океану на Галапагоські острови, розташовані трохи на захід Південної Америки вздовж екватора. Тепле сонечко ніжно торкається своїми промінчиками вашого обличчя. Відчуваємо під ногами розпечений пісочок. Широко розводимо руки в сторони,  легенький вітерець лоскоче нас, вдихаємо на повні груди свіже повітря. Бачимо як до берега хтось наближається, підходимо ближче, а це ж мудра  Черепаха на сьорфбоарті трикутної форми до нас підпливла.  Привіталася чемно і повідомила: «Трикутником називаєть фігуру, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які сполучають ці точки». Дякуємо тобі, Черепахо, за нові знання. Йдемо далі вздовж берега і зустрічаємо крокодила, який гріється на сонечку, тримає підручник у вигляді прямокутного трикутника і читає: «Трикутником називаєть фігуру, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які сполучають ці точки». Теж, мабуть, як і ми, навчається в школі. Цікавісь і загадковість кличуть нас далі. Сонечко високо над горизонтом, давайте зупинимось під старою розлогою пальмою відпочити. Попємо джерельної прохолодної водиці. Як тут гарно!.. Але нам вже пора повертатися до класу, на урок, щоб поповнити свої знання про трикутники. Адже  ми тепер вже знаємо, що «Трикутником називаєть фігуру, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які сполучають ці точки».

Дякуємо, тобі, острове, Черепашко, Крокодиле за ті знання, котрі нам подарували. Та нам час вже повертатися. Відчуйте прилив сил до рук і ніг. Відчуйте спину та плечі. Це нові сили наповнили вас! Посміхніться і глибоко вдихніть повітря. Відкриваємо очі і повертаємось до класу.

 

б) Символьний етап

1. Бесіда

- Яким ви уявили місце прогулянки?

- Який настрій у вас був?

- Які кольори оточували вас?

- Про що  вам розповідали під час подорожі?

- Які слова промовляли вам Черепашка та Крокодил, нанесіть їх на свій малюнок?

Намалюйте той образ, який ви запамятали.

2. Створення образону

(діти малюють малюнок-образон, символічний малюнок – враження від віртуальної прогулянки на Галапагоські острови, відповідають на запитання вчителя).

Показують образони один одному, вчитель демонструє свій образон.

Звертається увага на ключові нові слова уроку. Мудра Черепаха пригостила нас смачним печивом у формі трикутників, тож скуштуйте його.

 

Фізкультхвилинка

 

IV.  Закріплення навчальної інформації

в) Логічний етап

Вчитель геометрії:

  1. Розповідь вчителя  про трикутник як геометричну фігуру.

Трикутник – одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Задачі про трикутник були знайдені у давньогрецьких папірусах старовинних індійських книгах. У папірусі Ахмесса згадується про рівнобедрений і прямокутний трикутники, давні вавилоняни 4000 років тому знали про властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника. Уже кілька тисяч років тому єгиптяни знали, що коли сторони трикутника дорівнюють 3,4 і 5одиничним відрізкам, то такий трикутник прямокутний. Землеміри Стародавнього Єгипту для побудови прямокутного кута ділили мотузку вузлами на 12 рівних частин і кінці зав’язували. Потім мотузку розтягували на землі так, щоб утворився трикутник зі сторонами по 3,4 і 5 поділок. Більший із кутів утвореного трикутника – прямий. Ребра бічних граней єгипетських пірамід утворюють майже рівносторонні трикутники.

2) Введення означення трикутника.

3) Поняття про види трикутників (гострокутний, тупокутний, прямокутний трикутники).

4) Про рівність геометричних фігур.

Дві фігури ми візьмемо,

Одна на одну накладемо,

Якщо вдасться вам, діти,

Ці фігури сумістити,

То фігури дивні,

І називають всі їх… (Рівні)

 

5) Вправа «Пальчики» (учні проговорюють текст вголос, переставляючи пальці рук):  «Трикутником називають фігуру, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які сполучають ці точки»

 

Вчитель біології:

  - Діти. А які тварини вам сьогодні розповідали інформацію про трикутник? (Відповіді дітей) Всі вони відносяться до класу Плазуни або Рептилії.

1) Робота зі схемою, її аналіз.

2) Перегляд відеофільму «Різноманіття плазунів.

3) Робота з таблицею «Загальна характеристика рядів плазунів»

4) Вправа «Пальчики» (учні проговорюють текст вголос, переставляючи пальці рук): «Плазуни належать до трьох рядів: Лускаті, Черепахи та Крокодили»

г) Лінгвістичний етап

1) Завдання на знаходження рівних геометричних фігур з повчальною інформацією про ряд Черепахи (при знаходженні рівних фігур  на зворотній їх  стороні учні отримують нову  інформацію про представників ряду Черепахи).

1. Живуть черепахи в пустелях, степах, тропічних лісах, на гірських схилах, у прісній і морській воді. Переважна більшість черепах  - водні мешканці: з 225 видів 173 живуть у воді.

2. На о. Святої Єлени жила черепаха, якій в 1959 році було 200 років. Вона жила ще за часів Наполеона, а зараз там мешкає найстаріша на планеті черепаха-рекордсмен на прізвисько Джонатан, якій 182 роки.

3. В Україні поширений один вид черепах – європейська болотяна, або річкова черепаха. Вона дуже обережна, у воді рухлива, полює вночі. Живиться водними молюсками, червяками, комахами, рибою.

4. На островах Тихого та Індійського океанів живуть слонові черепахи. Їх вага досягає 400кг, а довжина тіла – 1,5м.

5. Найбідніший раціон теж у черепах. Великі черепахи їдять так мало, що їм вистачає одного банана на місяць.

 

2) Розв’язування завдань на знаходження периметра трикутника (отримані відповіді є цікавими цифрами із життя рептилій, учні називають отриману відповідь, а вчитель на слайді показує тварину і що ця цифра означає в її житті)

  • Королівська кобра – найбільша за розмірами отруйна змія, довжина її тіла може сягати близько 5,5м. У разі небезпеки займає бойове положення і, підводячись, роздуває шию – комірець.
  • Найбільшими на планеті серед всіх черепах є шкірясті черепахи. Їх вага досягає 6оо кг, а довжина тіла .
  • Найменший плазун – це карликовий мадагаскарський хамелеон, довжина його тіла всього  всього 3 см.
  • Крокодили мають середню довжину тіла – 2-5м, а набільші за довжиною є старі гребінчасті крокодили – 10м. В Індії та США знайшли рештки крокодилів довжиною до 20м. Такі гіганти могли, мабуть, нападати й на динозаврів.
  • Найшвидша змія – мамба- пересувається зі швидкістю 11км/год. Це жах Африки. Люди переслідують змій з давніх часів, убивають       безжально отруйних і неотруйних, навіть безногих ящірок. В Україні отруйні 2 види: гадюка звичайна та степова.

 

 

 

 

  1. Вправа «Черепаха»

Необхідно розв’язати тестові завдання, а потім розфарбувати малюнок черепашки, на якому кожній цифрі відповідає один із кольорів (зелений, червоний або жовтий). Відповідями учнів є розфарбований панцир черепахи

 

  1. Характерні особливості якого ряду плазунів наведені: на поверхні тіла рогові луски та щитки різної форми. Є види з двома парами кінцівок і без них:

зелений

червоний

жовтий

ряд Крокодили

ряд Лускаті

ряд Черепахи

 

  1. Болотяна черепаха належить до ряду:

зелений

червоний

жовтий

Лускаті

Крокодили

Черепахи

 

  1. Яка шкіра характерна для плазунів?

зелений

червоний

жовтий

гола, містить залози

гола, суха

суха, вкрита роговими лусками

 

  1. Який із видів поширений в Україні?

зелений

червоний

жовтий

болотяна черепаха

слонова черепаха

шкіряста  черепаха

 

  1. Трикутник називають тупокутним, якщо в нього:

зелений

червоний

жовтий

один кут тупий

два кути тупі

три кути тупі

 

  1. Трикутник називають прямокутним, якщо в нього:

зелений

червоний

жовтий

три кути прямі

два кути прямі

один кут прямий

 

  1. Трикутник називають рівнобедреним, якщо в нього:

зелений

червоний

жовтий

всі сторони рівні

дві сторони рівні

всі сторони різні

 

  1. Трикутник називають рівностороннім, якщо в нього:

зелений

червоний

жовтий

всі сторони рівні

дві сторони рівні

всі сторони різні

 

 

Відповіді:

  1. Червоний;
  2. Жовтий;
  3. Жовтий;
  4. Зелений;
  5. Зелений;
  6. Жовтий;
  7. Червоний;
  8. Зелений.

 

V. Підсумок уроку

1. Рефлексія, пов’язана з прийомом «очікування»

- Діти, чи справдилися ваші очікування? Якщо ви вважаєте, що так, то візьміть трикутник того кольору, який подобається, і оберіть смайлик, який відповідає вашому настрою. Зобразьте його на трикутнику і такою іграшкою прикрасьте нашу ялинку.

 

2.Відповіді на запитання:

- що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

- які бувають трикутники залежно від видів їх кутів і кількості рівних сторін?

- до яких рядів належать представники плазунів?

 

3.Прийом «Беру з собою в дорогу життя»

З сьогоднішнього уроку візьму в подальшу дорогу життя……»

 

VI.   Домашнє завдання

Біологія:

1.Опрацювати §42

2. Виконати завдання № 8, 9стор.25 в робочому зошиті.

3. Підготувати вірші, загадки про представників  класу Плазуни (на вибір)

Геометрія: опрацювати §11, §12, розв'язати №221, №237

1

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку