Конспект уроку з біології 7 клас. Тема: Тваринний світ –складова частина природи. Роль тварин у житті людини.

Про матеріал

На уроці розпочинається формування знаннь учнів про зоологію як науку, про її основні завдання; ознайомити із загальними ознаками тварин, різноманітністю тваринного світу та його класифікацією; розвивати уміння порівнювати біологічні науки та їхні завдання; ознаки подібності та відмінності тварин з організмами інших царств; уміння логічно мислити та робити висновки..

Перегляд файлу

Тема: Тваринний світ –складова частина природи. Роль тварин у житті людини.

Мета:  почати формувати знання учнів про зоологію як науку, про її основні завдання; ознайомити із загальними ознаками тварин, різноманітністю тваринного світу та його класифікацією; розвивати уміння порівнювати біологічні науки та їхні завдання; ознаки подібності та відмінності тварин з організмами інших царств; уміння логічно мислити та робити висновки..

Основні поняття і терміни: тваринний світ, фауна, зоологія, гетеротрофи, автотрофи,  біологічні способи бо­ротьби, прокаріоти, евкаріоти, , систематичні категорії.

Обладнання: фотографії , картинки тварин,  вологі препарати, таблиці, м\мдошка.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І.  Розминка.

 Добрий день, шановні учні!.Я рада бачити вас сьогодні. Я бачу розумні обличчя та спокій у ваших очах. Тому я впевнена, що ми сьогодні проведемо з вами урок у співпраці і взаєморозумінні. За вікнами світить сонечко, яке також бажає нам плідної співпраці і підказує, що все буде у нас з вами добре.

 Отож, посміхніться, бо усмішка сприяє успіху і вперед за знаннями в цікавий світ тварин.

Відгадайте загадки:

Узимку біленький, влітку сіренький, нікого не кривдить, а всіх сам боїться. (Заєць). Що за дивні рибаки: ставлять сіті на гілки, в травах сіті розставляють, нишком здобичі чекають. (Павуки). Чорний, а не ворона, рогатий, а не бик, шестеро ніг, але без копит. (Жук-олень). В зеленому жакеті репетує в очереті. Хоч плавати мастак, та не риба і не рак. (Жаба). Голова є, шиї немає, очі є, а брів немає, рот є, а не говорить; без ніг, а далеко ходить. (Риба). Умивається часто, але рушником не втирається. (Кіт).  В мене є великий хист, я співаю, як артист, спів мій радісний усюди дуже люблять слухать люди. (Со­ловей). Взимку спить, літом бринить, понад води, понад сади літає, со­лодку росу збирає. (Бджола). По луж­ках, бережках, ходить чудо в двох мисках. (Черепаха).

Поясніть вислови:

  •   Показати, де раки зимують.
  •   Зроблю, коли рак свисне.
  •   Ведмідь на вухо наступив.
  •   Заяче сало.
  •   Почувається, як риба у воді.
  •   Краще синиця в руці, ніж журавель у небі.
  •   Сліпий, мов кріт.
  •   Вовк свині не товариш.

Про що свідчать ці вислови і загадки ?

Про те, що весь час свого існування людина спостерігала за жи­вою природою і за тваринами зокрема, знала їх спосіб життя, поведінку та сезонні зміни, які відбуваються з тваринами протягом року. Життя людини без тварин неможливо уявити. Всюди тварини супроводжують людину.

ІІ Актуалізація опорних знань

Підготовча бесіда. Пригадайте з курсів природознавства та біології 7 класу:

  • За якими ознаками можна відрізнити живий організм від неживого?
  • Поясніть своїми словами, що таке дихання, живлення, обмін речовин, ріст, розвиток, розмноження? Для яких організмів ха­рактерні ці процеси? Наведіть приклади.

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь з елементами бесіди. Тваринний світ — історична скла­дена сукупність особин одного або багатьох видів тварин у межах якої-небудь території (або акваторії). Тваринний світ характеризується ви­довим складом (фауна) та чисельністю особин.

Як ви пам'ятаєте, усі живі організми нашої планети розділяють на імперії –надцарства - царства . Які царства живої природи ви знаєте?  ( заповнення схеми «Живі організми»)

 

 

 

 

 

 

 

 

Так-от, тварини є одним із царств.

Отже, від сьогоднішнього дня ми починаємо досить детально зна­йомитися із тваринним світом. Наука, яка вивчає представників тва­ринного світу, особливості їх будови, поведінки та процесів життєді­яльності, називається зоологія. На сьогоднішньому уроці ми повинні з’ясувати, що у природі не існує “корисних” чи “шкідливих” тварин, а всі вони необхідні компоненти екологічних систем і вилучення будь-якого виду неминуче призведе до порушення рівноваги в природі.

IV. Сприйняття та засвоєння новою матеріалу.

Формулювання проблемного питання. Поміркуйте і скажіть, як саме тварини пов’язанні з іншими живими організмами і чи можливе життя у сучасних його проявах без тварин?

  1. Тваринний світ – складова частина природи.

Розповідь  з елементами бесіди.

     Зоологія – наука про тваринний світ, будову та процеси життєдіяльності тварин їх поширення та значення на планеті.

      2. Роль тварин у житті людини.

(Робота з підручником, запис у  стандартному зашиті )

 Дайте відповіді на запитання:

Назвіть галузі зоології

 Яка роль тварин :

У природі

У житті людини

V  Рефлексія

 Фронтальна бесіда (контрольно-оцінна):

Доведіть, що тварини є складовою частиною природи.

Виконання завдань у практикумі.

  1. Використовуючи текст підручника та знання отримані з курсу природознавства та біології 7 класу, заповніть таблицю.

Відмінності представників царства Тварини від інших царств живої природи

 

Характеристика

Тварини

Рослини

Гриби

Бактерії

1. Особливості будови клітин

 

 

 

 

 2.Спосіб живлення

 

 

 

 

 3. Здатність до руху

 

 

 

 

 4. Здатність до переміщення

 

 

 

 

 

 VI Підсумок уроку. Аргументація оцінок.

Підкресліть твердження, яке ви ставите під сумнів 

  1. Зоологія - це наука, що вивчає тварин.
  2. Описано півмільйона видів тварин.
  3. Тварини - це еукаріотичні та прокаріотичні організми.
  4. Клітина - основна одиниця будови всіх живих організмів, найпростіша жива система.
  5. Зоологія - наука, що вивчає поширення тварин.
  1. Для всіх тваринних організмів властивий обмін речовин і енергії, ріст, розвиток, дихання киснем, розмноження.
  1. Тварини поширені там, де тільки можливе життя.

VII. Домашнє завдання.

Прочитати параграф  1, підготувати повідомлення про тварину яка вам подобається

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Левкова Лариса Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
2306
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку