Бінарний урок: Фізика і основи здоров’я
Тема: «Електричний струм та техніка безпеки в роботі з електроприладами».
Мета:
Навчальна: повторити теоретичні і практичні знання, вміння і навички з теми; узагальнити знання учнів про значення електричного струму в житті людини; навчити дотримуватися правил безпеки під час експлуатації електричних приладів.
Розвиваюча: продовжити розвивати вміння розв’язувати задачі, розвивати увагу, логіку, вміння висловлювати свої думки, вміння ставити перед собою завдання, знаходити відповіді на поставлені питання.
Виховна:виховувати в учнів розуміння необхідності дотримання правил безпеки під час користування електроприладами, формувати почуття відповідальності за власне життя та життя інших людей, виховувати вміння працювати в групі, поважати думку товаришів, розширити кругозір учнів.
Тип уроку: Закріплення знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день, сьогодні урок, де ми поєднуємо фізику і основи здоров’я
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні існує багато електричних побутових приладів:
- телевізор;
- комп’ютер;
- холодильник;
- пральна машина.
Їх робота заснована на діях електричного струму.
На сьогоднішньому уроці ми пригадаємо, що таке електричний струм і якими є його дії.
ІІІ. Повідомлення мети уроку.
ІV. Закріплення знань, умінь, навичок.
Сьогодні урок – подорож.
Отже, в дорогу.
Перша країна - «Теоретики»
Вам необхідно відповісти на запитання
І. Зупинка всезнайок (індивідуальна робота)
1. Що називають електричним струмом?
2. Яку величину ми називаємо силою струму?
3. Якою є одиниця вимірювання сили струму?
4. Що таке електрична напруга?
5. Назвіть прилад для вимірювання напруги?
6. Для чого використовують реостат?
7. Яку величину називають опором?
8. Від чого залежить опір провідника?
9. Для чого використовують амперметр?
10. Назвіть одиниці вимірювання електричної напруги?
11. Що таке електрична схема?
12. Як вмикають в коло вольтметр? Амперметр?
13. Які види з'єднання провідників ви знаєте?
14. У яких одиницях вимірюють опір провідника?
ІІ. Зупинка фізичні величини та їх характеристика (робота в групі)
На листку зазначені фізичні величини потрібно знайти відповідну їй формулу та одиницю вимірювання.
Країна «Техніка безпеки»
Обговоримо питання пов’язанні з безпекою людини при користуванні електричним струмом.
Кожна команда отримала завдання підготувати доповідь на одну з тем:
На доповідь у кожної команди до 2 хв.
Країна «Експеримент»
Тіло людини, ми це вже знаємо, є також провідником. Сила струму, що йде тілом людини, визначається законом Ома, тобто залежить від прикладеної напруги та опору. У більшості випадків сила струму в основному залежить від стану тіла в точці контакту.
Експериментально визначимо яка сила струму проходить через тіло людини під час контакту з побутовою електромережею.
Суха шкіра має великий опір (R = 105 Ом), а волога — малий (R =1500 Ом) . Обчислимо максимальне значення сили струму
(суха шкіра) (волога шкіра)
Найчутливішими до електричного струму є мозок, грудні м'язи й нервові центри, які контролюють дихання та роботу серця.
Наступна країна «Інженерів» (індивідуальна робота учня)
Вам необхідно накреслити електричні схеми.
1)Накресліть схему з’єднання джерела струму, лампочки, дзвінка і двох ключів. Лампочка вмикається щоразу, коли дзвонить дзвінок, але може працювати й у випадку, коли дзвінок вимкнений?
2) Накресліть схему з’єднання джерела струму, двох вимикачів і одного дзвінка, при якому подзвонити можна із двох різних місць.
3). Накресліть схему електричного кола, яке складається з батареї гальванічних елементів, одного дзвоника, однієї лампи і двох вимикачів. Перший вимикач вимикає лампу, другий вимикає дзвоник.
4).Накресліть схему з’єднання батареї акумуляторів, двох лампочок і трьох ключів у коло, у якому кожною з лампочок керує свій ключ, а розмикання третього ключа приводить до вимикання обох лампочок.
Країна «Розв’яжи задачу».
Робота в групі
V. Підсумок уроку
Прийом «Кошик знань»
Сьогодні на уроці ми вивчили…,
Ці знання мені знадобляться…
На уроці я дізнався…
На уроці я зрозумів…
І так, ви досягли цілі своєї подорожі, гарно подолали всі перепони, які траплялись на вашому шляху. Молодці!!!
(виставлення оцінок)
VІ. Домашнє завдання: ( на вибір)