Бінарний урок: Фізика і основи здоров’я

Про матеріал
Бінарний урок: Фізика і основи здоров’я з теми: «Електричний струм та техніка безпеки в роботі з електроприладами». Метою якого є повторити теоретичні і практичні знання, узагальнити знання про значення електричного струму в житті людини; навчити дотримуватися правил безпеки під час експлуатації електричних приладів.Продовжити розвивати вміння розв’язувати задачі, розвивати увагу, логіку, вміння висловлювати свої думки, вміння ставити перед собою завдання, знаходити відповіді на поставлені питання.Виховувати в учнів розуміння необхідності дотримання правил безпеки під час користування електроприладами, формувати почуття відповідальності за власне життя та життя інших людей, виховувати вміння працювати в групі, поважати думку товаришів, розширити кругозір учнів.
Перегляд файлу

Бінарний урок: Фізика і основи здоров’я

Тема:  «Електричний струм та техніка безпеки в роботі з електроприладами».

Мета:

Навчальна: повторити теоретичні і практичні знання, вміння  і навички з теми; узагальнити знання учнів про значення електричного струму в житті людини; навчити дотримуватися правил безпеки під час експлуатації електричних приладів.

Розвиваюча: продовжити розвивати вміння розв’язувати задачі, розвивати увагу, логіку, вміння висловлювати свої думки, вміння ставити перед собою завдання, знаходити відповіді на поставлені питання.

Виховна:виховувати в учнів розуміння необхідності дотримання правил безпеки під час користування електроприладами, формувати почуття відповідальності за власне життя та життя інших людей, виховувати вміння працювати в групі, поважати думку товаришів, розширити кругозір учнів.

Тип уроку: Закріплення знань, умінь, навичок.

                                               Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день, сьогодні урок, де ми поєднуємо фізику і основи здоров’я

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні існує багато електричних побутових приладів:

- телевізор;

- комп’ютер;

- холодильник;

- пральна машина.

Їх робота заснована на діях електричного струму.

На сьогоднішньому уроці ми пригадаємо, що таке електричний струм і якими є його дії.

 

ІІІ. Повідомлення мети уроку.

 

ІV. Закріплення знань, умінь, навичок.

Сьогодні урок – подорож.

Отже, в дорогу.

 

Перша країна - «Теоретики»

Вам необхідно відповісти на запитання 

І. Зупинка всезнайок (індивідуальна робота)

 

1. Що називають електричним струмом?

2. Яку величину ми називаємо силою струму?

3. Якою є одиниця вимірювання сили струму?

4. Що таке електрична напруга?

5. Назвіть прилад для вимірювання напруги?

6. Для чого використовують реостат?

7. Яку величину називають опором?

8. Від чого залежить опір провідника?

9. Для чого використовують амперметр?

10. Назвіть одиниці вимірювання електричної напруги?

11. Що таке електрична схема?

12. Як вмикають в коло вольтметр? Амперметр?

13. Які види з'єднання провідників ви знаєте?

14. У яких одиницях вимірюють опір провідника?

 

ІІ. Зупинка фізичні величини та їх характеристика (робота в групі)

 

 На листку  зазначені фізичні   величини  потрібно знайти відповідну їй формулу та одиницю вимірювання.

 

Країна  «Техніка безпеки»

 

 Обговоримо питання пов’язанні з безпекою людини при користуванні електричним струмом.

Кожна команда отримала завдання підготувати доповідь на одну з тем:

  1. Електрика в природі
  2. Дія електричного струму на організм людини
  3. Перша медична допомога при враженні електричним струмом
  4. Правила Т.Б. при користуванні ел. Приладами

На доповідь у кожної команди до 2 хв.

 

Країна «Експеримент»

 

Тіло людини, ми це вже знаємо, є також провідником. Сила струму, що йде тілом людини, визначається законом Ома, тобто залежить від прикладеної напруги та опору. У більшості випадків сила струму в основному залежить від стану тіла в точці контакту.

 Експериментально визначимо яка сила струму проходить через тіло людини під час контакту з побутовою електромережею.

Суха шкіра має великий опір (R = 105 Ом), а волога — малий (R =1500 Ом) . Обчислимо максимальне значення сили струму

(суха шкіра)               (волога шкіра)

Найчутливішими до електричного струму є мозок, грудні м'язи й нервові центри, які контролюють дихання та роботу серця.

 

Наступна країна «Інженерів»   (індивідуальна робота учня)

 

Вам необхідно накреслити електричні схеми.

 

1)Накресліть схему з’єднання джерела струму, лампочки, дзвінка і двох ключів. Лампочка вмикається щоразу, коли дзвонить дзвінок, але може працювати й у випадку, коли дзвінок вимкнений?

 

 

2) Накресліть схему з’єднання джерела струму, двох вимикачів і одного дзвінка, при якому подзвонити можна із двох різних місць.

 

3). Накресліть схему електричного кола, яке складається з батареї гальванічних елементів, одного дзвоника, однієї лампи і двох вимикачів. Перший вимикач вимикає лампу, другий вимикає дзвоник.

 

4).Накресліть схему з’єднання батареї акумуляторів, двох лампочок і трьох ключів у коло, у якому кожною з лампочок керує свій ключ, а розмикання третього ключа приводить до вимикання обох лампочок.

 

Країна  «Розв’яжи задачу».

Робота в групі

  • Яку напругу треба прикласти до свинцевої проволоки довжиною 2 м, щоб сила струму в ній дорівнювала 2 А? Площа поперечного перерізу проволоки – 0,3 мм2, питомий опір свинцю 0,21 Ом•мм2
  • Спіраль виготовлена з ніхромової проволоки з площею поперечного перерізу 1 мм2 . Яка довжина цієї проволоки, якщо за сили струму 0,6 А напруга на спіралі – 15 В? Питомий опір ніхрому 1, 1 Ом•мм2
  • Який заряд проходить через лампочку за 10 хв за сили струму 0,2 А?
  • Під час протікання 10 Кл електрики через нитку розжарення лампи електричне поле виконало роботу 360 Дж. Під якою напругою працює лампа?
  • Два резистори 120 Ом та 80 Ом підключені паралельно. Яким є опір цього з'єднання?

V. Підсумок уроку

Прийом «Кошик знань»

Сьогодні на уроці ми вивчили…,
Ці знання мені знадобляться…
На уроці я дізнався…
На уроці я зрозумів…

І так, ви досягли цілі своєї подорожі, гарно подолали всі перепони, які траплялись на вашому шляху. Молодці!!!

(виставлення оцінок)

VІ. Домашнє завдання: ( на вибір)

  1. Скласти кросворд на тему електричний струм
  2. Написати повідомлення на тему: «Електрика в моєму житті»
docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку