Розробка бінарного уроку
Технологія штукатурних робіт, виробниче навчання з технології штукатурних робіт.
Тема розділу програми: Опорядження поверхонь декоративними штукатурними
розчинами на основі сухих штукатурних сумішей.
Тема уроку: Опорядження поверхонь декоративними штукатурками на основі сухих штукатурних сумішей. Приготування декоративних розчинів та їх нанесення.
Мета уроку: навчальна: формування стійких теоретичних знань учнів з технології опорядження поверхонь декоративними штукатурними розчинами.
формування практичних умінь і навичок під час
приготування декоративних розчинів та опорядження поверхонь
декоративними штукатурками на основі сухих штукатурних сумішей.
розвиваюча: розвивати логічне та критичне мислення , увагу
спостережливість, самостійність,формулювати навички самоконтролю та самовдосконалення при виконанні декоративної штукатурки із
застосуванням сучасних матеріалів.
виховна:виховувати почуття поваги та любові до професії, формувати естетичні
культуру праці, спілкування, формувати естетичні , відповідальність за
виконану роботу, дбайливе ставлення до інструментів та матеріалів.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення : бінарний ( технологія штукатурних робіт та виробничого навчання.)
Дидактичне забезпечення: ПК, дидактичні матеріали,опорний конспект, плакати, стенди, Інструкції з техніки безпеки, картки завдання,інструкційні картки.
Навчально - матеріальне забезпечення: Інструменти для нанесення , розрівнювання розчинової суміші та формування декоративної штукатурки «Короїд», гладилка, терка, мірна ємкість,ємкість для приготування суміші, міксер,
Міжпредметні зв язки : технологія штукатурних робіт,охорона праці,
матеріалознавство,хімія,алгебра, інформатика, історія,
Хід уроку:
І. Організаційний момент 5хв.
Майстер виробничого навчання
1. Перевірка присутності учнів, наявності спецодягу.
2. Перевірка стану здоров я та готовності робочих місць.
3.Призначення чергових .
Сьогодні у вас незвичайний урок – бінарний. Урок ведуть два педагоги: викладач спецдисциплін та майстер в/н. Ми поєднаємо теоретичні знання з практичною роботою в одне заняття, без перерви.
На столах у вас додаткова література :( конверти із завданням,картки що відображають настрій , «картки - яблуко».) Покажіть з яким настроєм ви прийшли на урок ,наскільки готові навчатися у незвичайній для вас формі ( учні показують картки).
А зараз я вам розповім, як буде оцінюватися ваша робота на уроці. За кожне завдання буде виставлено бали, які заносимо до таблиці. ( табл..1). А наприкінці уроку, підрахуємо загальну кількість балів, зароблених за урок.
(На уроці ви зможете отримати оцінки : 2 бала - за доповіді , 2 бала- за практичну частину картки – завдання,1 бал гра « Хрестики - нулики, 1бал за- відповідь на питання. доповнення з теоретичної та практичної частини, 1 бал за - вирішення проблемних питань, 1 бал вправа « Віриш не віриш»., 4 бали за виконані завдання з практичної частини.)
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Актуалізація знань і мотивація навчальної діяльності.
Викладач : Слайд 1
Праця будівельника – вічна. Без неї не обходилось жодне суспільство впродовж усієї історії розвитку людства . Саме від вас спеціалістів нині залежить,чи будуть наші міста і села привабливішими. Штукатур є тим будівельним фахівцем від якості роботи, якого буде залежати і як буде виглядати будинок після введення в експлуатацію.
Що ми знаємо про звичайну штукатурку?. Що це біло – сіра маса, яка наноситься на стіни штукатуром. І ще штукатурка, частіше за все – це основа для більш благородних матеріалів( шпалер, фарб, плитки та декоративної штукатурки.).
А що таке декоративні штукатурки? Чи знаєте ви, що існує велике різноманіття най неочікуваних декоративних матеріалів . Спеціалісти їх так і називають – « декоративні стінові покриття».
Для того, щоб потрапити нам до «Царства декоративної штукатурки», потрібно оцінити ваші знання .
Майстер в/н: Я пропоную перевірити вашу увагу, пам ять, кмітливість і дати відповідь на питання практично в кабінах з попередніх тем .
(Викликаю двох учнів по одному з бригади за бажанням даю картки завдання (учні ідуть готуватись в кабінки ,оцінюється в 2 бали)
1.Провішування поверхні стіни?.
2. Установка маяків на вертикальній поверхні ?.
Поки учні готуються в кабінках викладач проводить гру :
Групова гра «Хрестики - нулики».
6 |
4 |
2 |
3 |
1 |
5 |
8 |
9 |
7 |
Група ділиться на дві бригади
На дошці поле гри «Хрестики – нулики» з цифрами. Під кожною цифрою певне завдання. Обираючи певну цифру , учень відповідає на завдання. Якщо відповідь правильна
То цифру замінюють хрестиком для 1 бригади, а для другої бригади нуликом. Перемагає та команда ,яка більше заповнить своїм знаком ігрове поле.
(команді виставляється по 1балу)
Завдання:
1. Які розчини роз їдають шкіру рук? |
Вапняний, вапняно – гіпсовий, цементний. |
2. Які інструменти використовують для розрівнювання,ущільнення розчину?. |
Півтерок, правило. |
3. Який інструмент використовують для Перевірки вертикальності поверхні?. |
Рівень, рейку-висок. |
4. Яку факторку повинна мати поверхня для подальшого оштукатурювання ?. |
Шорстку. |
5. Назвіть основні шари штукатурки.? |
Обризк, грунт, накривка. |
6. Якими інструментами накидають розчини на поверхню? |
Ківш, штукатурна лопатка. |
7. Що потрібно пройти до початку роботи з електрифікованим інструментом.? |
Інструктаж з охорони праці та життєдіяльності. |
8 |
|
9. |
|
А тепер ми з вами звернемо увагу на дошку і побачемо , яка бригада дала більше відповідей і виставляємо цій бригаді по 1 балу. Перевіряємо учнів які готувались по карткам завданням в кабінках, давайте підійдемо до них і вони дадуть відповіді практичного завдання (виставляємо тим учням бали які готувались .).
Вивчення нового матеріалу
. Відкрийте зошити і запишіть сьогоднішнє число.
Викладач: Повторивши попередній матеріал і давши відповіді на запитання ми з вами потрапили до «Царства декоративної штукатурки».
Повідомлення теми та мети уроку : Опорядження поверхонь декоративними штукатурками на основі сухих штукатурних сумішей. Приготування декоративних розчинів та їх нанесення.
Мета уроку: навчальна: формування стійких теоретичних знань учнів з технології опорядження поверхонь декоративними штукатурними розчинами.
формування практичних умінь і навичок під час
приготування декоративних розчинів та опорядження поверхонь
декоративними штукатурками на основі сухих штукатурних сумішей.
Декоративні штукатурки: по –перше це дуже простий у нанесенні матеріал, по – друге в готовому вигляді на поверхні стіни виглядає ніби то попрацювала не бригада штукатурів а група художників (Слайд ) Головне те що, за цим матеріалом легко доглядати : мити, чистити. Справа в тому ,що до складу декоративних штукатурок входять зв язуючі елементи, які не бояться вологи. При цьому покриття надовго зберігає якість фарби.
По типу зв язуючого матеріалу штукатурку розподіляють на групи.
Силіконова ( слайд).
Мінеральна ( слайд).
Силікатна ( слайд)
Акрилова ( слайд).
За способом нанесення та формування малюнку штукатурка буває:
Рельєфна - наноситься гладилкою , структура поверхні рельєфні валики, резиновий валик. Щітки, ….
Камінцева – штукатурка , яка має наявність гранул наповнення,які утворюють малюнок у вигляді камінчиків.
Короїд – є однією з поширеніших для опорядження будівель.(слайд)
.
2. Формування та поглиблення знань та вмінь.
Викладач : Декоративна штукатурка «короїд» є однією із найпоширеніших для опорядження будівель. Вона проста у застосуванні і при її виконанні можна надати будь – яку фактуру. Ми сьогодні нашу навчальну діяльність організуємо у формі ділової гри. Уявіть, що ви учасники ремонтно – будівельного управління: Історик, архітектор, бригадир, та інженер з охорони праці. На попередньому уроці ви отримали випереджувальні завдання підготуватися до імітаційної гри, створити презентації до свого виступу.
Історику необхідно провести екскурс з історії будівництва.
Архітектор дасть класифікацію штукатурно – декоративному опорядженню за призначенням.
Викладач : розповість про призначення декоративної штукатурки СТ 35 і зробить розрахунок витрат її для опорядження поверхні заданих розмірів.
Інженер з охорони праці проведе інструктаж дотримання вимог безпеки праці при виконанні штукатурних робіт.
Бригадир розповість технологію підготовки поверхонь під опорядження штукатуркою «короїд» та дасть характеристику інструментам, які застосовують для виконання цієї штукатурки.
Майстер в/н розповість про приготування розчинової суміші і технологію виконання штукатурки СТ 35.
Виступи
Історик
Модифікація мінеральних будівельних матеріалів органічними речовинами відома здавна. Для будівництва таких споруд, як Золоті ворота, Софіївський собор (Київ), акведуки (Греція, Туреччина), захисні стіни середньовічних замків Європи, Велика китайська стіна, для підвищення міцності вапняних розчинів використовували природні органічні продукти (молоко, сир, білок яйця та рис десертних сортів). У 1932 році було вперше описано застосування синтезованого хімічним способом латексу для модифікації цементних розчинів. У 70-ті роки 20 століття почалося виробництво та використання сухих термопластичних полімерів. Полімери передбачають стабільність властивостей сумішей і, як наслідок, їх застосування сприяє підвищенню якості будівельних робіт і продуктивності праці, зниженню витрат на транспортування та зберігання, зменшенню витрат при виконанні робіт.
Архітектор
Штукатурно – декоративне покриття – це система прикрашення інтер’єрів і фасадів будівель різними за фактурою, текстурою і кольором опоряджувальними матеріалами, які підкреслюють особливу виразність, парадність, монументальність та високі естетичні властивості будівель.
Одним із сучасних і дуже популярних рішень при опорядженні є застосування полімерцементних штукатурок. Після нанесення на стіни таких штукатурок можна отримати різну фактуру, яка не лише оригінально виглядає, а й дозволяє приховати дефекти стіни.
Викладач
Царство декоративної штукатурки дуже велике. Географія його володінь така різноманітна ,що ми не зможемо побувати у всіх цих володіннях. Це і Полща, Германія, Італія, Франція. Але сьогодні ми зупинимось у тих володіннях , які представлені на ринку України. Це Германське підприємство « Хенкель Баутехнік», яке є лідером будівельної продукції на Україні та торгівельної марки Церезіт.
Навіть в нашому навчальному закладі діє центр. І ми зупинимось на
Ceresit СТ 35 – суміш, призначена для декоративного опорядження всередині і зовні будинку бетонних, цегляних, поштукатурених поверхонь і в системах теплоізоляції фасадів. Розмір зерна наповнювача до 3,5 мм. Можливе створення різноманітних короїдних фактур.
СТ 35 стійка до атмосферних впливів, ударних навантажень, має гідрофобні властивості, паропроникна, стійка до стирання, легко миється та екологічно чиста. Штукатурну суміш СТ 35 виробляють семи кольорів. З метою раціонального використання матеріалів та економії фінансових затрат, потрібно знати технологію
Розрахунку витрат розчинової суміші та грунтівки для опорядження поверхні заданих розмірів. Щоб засвоїти процес прорахунку ( робота у зошиті) розв яжемо задачу.
Задача
Визначити кількість будівельних матеріалів необхідних для оздоблення фасаду будинку декоративною штукатуркою.
Вихідні дані:
Розв'язання
Визначити площу віконних прорізів
|
|
м2 |
Визначити площу дверного прорізу |
|
м2 |
Визначити площу фасаду |
|
м2 |
Визначити площу, що підлягає оздобленню |
+
|
м2 |
Визначити кількість CT - 16 |
де - витрата ґрунтувальної фарби на 1 м2 |
л |
Визначити кількість CT-35
|
де - витрата штукатурки декоративної на 1 м2 |
кг |
Відповідь. Для обштукатурювання фасаду будинку необхідно:
Закінчивши прорахунок мені б хотілось дізнати чи вам все зрозуміло по цьому питанню ?.
Ну добре давайте перейдем до інформації, яку надасть нам
Інженер з охорони праці
При виконанні полімерцементної штукатурки слід звернути увагу на дотримання безпечних прийомів виконання робіт.
Розпаковуючи та дозуючи сухі будівельні суміші, а також приготовляючи розчинові суміші, слід уникати розпилення та розсипання їх і працювати в респіраторі.
Під час безпосереднього виконання штукатурних робіт ручний інструмент має бути справним. Категорично забороняється брати руками розчин, так як до складу суміші входить цемент, який в сполученні з водою виділяє луги. Тому необхідно запобігати попаданню розчину на шкіру та слизові оболонки.
Бригадир
Підготовку основ для нанесення полімерцементних штукатурок здійснюють згідно ДБН В.2.6-22-2001. Основа має бути сухою, міцною та без пошкоджень. Перед використанням розчинової суміші СТ 35 основу очищають від пилу, бруду, жирних плям та інших речовин, які знижують адгезію розчину до основи.
Міцні основи (цементно – вапняні та цементно – піщані штукатурки, цегляні та бетонні поверхні) обробляють ґрунтувальною фарбою Ceresit СТ 16.
Неміцні основи, а також основи з великим водопоглинанням обробляють грунтовкою Ceresit СТ 17, а потім ґрунтувальною фарбою Ceresit СТ 16.
Для виконання робіт штукатури повинні мати такі інструменти : щітка – макловиця призначена для нанесення ґрунтовки на поверхню, набір шпателів із нержавіючої сталі – для нанесення розчинової суміші; пластикова терка – для формування фактури.
Викладач : (узагальнення отриманих знань, питання по задачі, усно тести питання , підсумок.).
Майстер в/н:
Вивчення нового матеріалу:
З ваших відповідей зрозуміло, що ви засвоїли теоретичний матеріал,про роботу з сухими штукатурками, тож нам залишається на основі ваших знань сформувати практичні уміння.
Однак спочатку давайте пригадаємо, що ми повинні врахувати до початку роботи з сухими будівельними сумішами.
Перед початком роботи ви повинні правильно організувати своє робоче місце,правильно розташувати свій робочий інструмент, матеріал з яким будете працювати. Дотримуватись правил з техніки безпеки при роботі з електроінструментом до роботи під час роботи.
Щоб засвоїти технологічний процес приготування розчинової суміші та нанесення декоративної штукатурки на поверхню необхідно особисто бачити і брати участь у цьому процесі.
Тож поршу ввсіх бути уважними і активними.
практичний показ технологічних операцій з використанням проблемних питань до учнів.
Приготування розчинової суміші та її нанесення.
Після підготовки основи готують розчинову суміш. Для цього до сухої суміші СТ 35 додають чисту воду ( температура води +15 – 200 С) із розрахунку 0,2 – 0,21 л води на 1 кг сухої суміші і перемішують до однорідної маси вручну або за допомогою міксера. Розчинову суміш витримують 5 хвилин для «дозрівання» і знову перемішують. ЇЇ можна використовувати протягом 60 хвилин.
Розчинову суміш СТ 35 наносять шаром завтовшки 5-6 мм, після чого формують товщину шару покриття, що відповідає розміру зерна наповнювача штукатурки. При цьому інструмент слід тримати під кутом 500 до поверхні, знімаючи розчинову суміш до появи численних розривів. У момент початку тужавлення ( від 5 до 30 хвилин в залежності від основи і умов використання) приступають до формування фактури покриття ( вертикальний короїд, горизонтальний короїд, перехресний та блукаючий короїд).
Всім все зрозуміло?
Закріплення нового матеріалу: хто бажає повторити рухи нанесення декоративної штукатурки на поверхню (викликаються два - три учні для закріплення..) Які будуть питання? . Які труднощі виникли на уроці?
. Щоб з ясувати рівень засвоєння вами теми сьогоднішнього уроку : Приготування розчинової суміші і її нанесення проведемо вправу « Віриш не віриш» ( відповіді записуємо в таблицю.).
Викладач: зачитує запитання учні дають відповіді (Якщо правильна відповідь ставиться 1 бал і заноситься до таблиці.).
Запитання
1.Церезіт СТ -35 використовують для опорядження цоколю. (ні).
2. Міцні основи обробляють ґрунтувальною фарбою Церезіт СТ 16 (так).
3. Розчинову суміш наносять шаром завтовшки 15 мм. ( ні )
4. формують фактуру покриття шпателем з нержавіючої сталі. (ні).
5. Під час формування товщини покриття інструмент тримають під кутом 90 до поверхні ( ні).
6. Розчинову суміш витримують 5 хвилин для «дозрівання» ( так).
7. Розчинову суміш використовують протягом 60 хв. ( так).
8. Розчинову суміш наносять на поверхню за допомогою пластикової терки ( ні).
9. Неміцні основи, а також основи з великим водопоглинанням обробляють грунтовкою Ceresit СТ 17, а потім ґрунтувальною фарбою Ceresit СТ 16. (так).
10.
11.
Майстер В/н:
Зробимо висновок: Декоративна штукатурка це повноцінний опоряджувальний матеріал, для внутрішніх, зовнішніх робіт з виразною якістю , яка не вимагає додаткових зусиль.
Щоб дізнатися, з яким багажем знань ви підете з уроку проведемо невеликий експеримент. Пропонуємо самостійно оцінити свій рівень знань отриманих на уроці
На столах у вас є паперові яблука: красні - ( малий багаж),
Жовті - ( середній)
Зелені - ( великий)
А у нас є дерево на яке ви зможете прикріпити яблуко і реально оцінити свою роботу на уроці.
Покажіть мені і положіть до кошика.
Звісно, видно ,що урок не пройшов даремно!Це нас радує. А зараз ми з вами повернемось до таблиці і підведемо підсумки уроку.
Викладач :оцінює роботу учнів за урок, аргументує і дає домашнє завдання..
( розрахувати кількіст буд матеріалу своєї кімнати Церезіт СТ – 36.
Майстер в/н:
Для того,щоб сформувати стійкі практичні вміння за темою уроку під час поточного інструктажу ви повинні виконати такий обсяг роботи: Приготувати та нанести декоративну штукатурку ст. – 35 на поверхню в обсязі : ( 5м2 за 4 години.).
ІІІ. САМОСТІЙНЕ ВІДПРАЦЮВАННЯ УЧНЯМИ НОВИХ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
ВИДАЧА ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ УЧНЯМ
Поточний інструктаж:
Цільові обходи:
підготовка роботи до заключного інструктажу.
ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
Заключний інструктаж:
Підбиття підсумків уроку в/н
Прибирання робочих місць.
ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Розробити інструкційно – технологічну карту «Опорядження поверхонь полімерцементною штукатуркою Ceresit 137».
Викладач : В.А. Темченко
Майстер в/н В.Б. Омарова