16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Профорієнтаційний STEАM проект "Дніпро- не просто річка"

Про матеріал
Профорієнтаційний STEАM проект "Дніпро- не просто річка" має практичну значущість у формуванні партнерських відносин між учасниками проекту, атмосфери співпраці, взаємоповаги, розуміння; набутті практичних навичок з реалізації власних проектів та захисту проектних робіт; формуванні компетентності навчатися протягом життя та soft skills.
Перегляд файлу

Методична розробка профорієнтаційного STEAM - проекту

«Дніпро – не просто річка»

 

«Століття плинуть, тисячі років
Несе Дніпро свої могутні води,

І дивиться з високих берегів
  Плекає долю нашого народу…»

 

Автор розробки: викладач біології ЗСШІ І-ІІІ ступенів КЗВО «Хортицька національна академія» ЗОР, вчитель вищої категорії, методист,

 Туманян Т.С.

Цільова аудиторія: здобувачі освіти 5-8 класів.

Учасники проекту: здобувачі освіти та їхні батьки, класний керівник.

Характеристика проекту:

За методом чи видом діяльності: колективний.

За кількістю учасників: груповий.

За часом проведення: довгостроковий.

За змістовним аспектом проекту: дослідницький, творчий.

Обладнання:

Комп’ютер, мультимедійне обладнання, пенопласт 100см х 50см х 20см, фарби, канцелярський ніж, камінці середні та малі, мох, товсті спагетті 2 уп., резинки канцелярські 1 уп., клей пістолет, клейові палички, гілочки дерев, олівці, фломастери, білий та кольоровий папір А4, затирачки, рукавички разові, стікери з позначками Л-Л, Л-П, Л-Х, Л-З, Л-Т (людина-людина, людина–природа, людина-художній образ, людина-знакова система, людина-техніка), паперові конверти А4 із завданнями групи, картки для рефлексії.

Мета:

знаннєва – набуття знань про професії, які пов’язані із р. Дніпро, про знаки регулювання руху на воді, розширення кола знань щодо екологічного стану берегів річки та місця об’єкту дослідження у художніх та літературних творах;

діяльнісна – формування навичок плідної командної роботи, умінь роботи з Інтернет-сервісами та нестандартними матеріалами; формування навичок проведення, фіксації, обробки та аналізу наукового дослідження, інженерінга, розвиток критичного мислення;

ціннісна – формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості (наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток»); розвиток соціальної й громадянської компетентностей (наскрізна лінія «Громадянська відповідальність»), уміння реалізовувати лідерські ініціативи та успішно діяти в технологічно швидкозмінному середовищі (наскрізна лінія «Підприємливість і фінансова грамотність»)

Завдання:

  1. Актуалізувати знання про вплив діяльності людини на природу, сприяти розумінню важливості дотримання та проведення екозаходів.
  2. Виконувати проектне завдання, активно та толерантно співпрацюючи у групі.
  3. Спільно розробити продукт відповідно до проблемної теми групи (формат довільний).
  4. Виготовити макет р. Дніпро.
  5. Презентувати результати дослідження (форма презентації довільна).

 

Очікувані результати здобувачів освіти:

  1. Володіння та спілкування відповідну до теми лексичною термінологією (мовно-літературна компетентність)
  2. Досвід проведення (самостійно або в групі) простих спостережень / дослідів. (компетентність в галузі природничих наук)
  3. Вміння відфільтровувати за значимістю інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, інтернет, фільми тощо) (інформаційно-комунікаційна компетентність, медіаграмотність).
  4. Вміння аналізувати та порівнювати, систематизувати матеріал, розуміння переваг і недоліків від використання річкового та морського транспорту, його вплив на довкілля (екологічна компетентність).
  5. Досвід планування та втілення в життя виробу проекту власного задуму. З допомогою дорослих або самостійно виготовляють виріб із застосуванням знайомих технологічних операцій (навчання впродовж життя, інноваційність, естетична компетентність).
  6. Досвід презентації продуктів власної діяльності.

 

Практична  значущість проекту:  формування партнерських відносин між учасниками проекту, атмосфери співпраці, взаємоповаги, розуміння; набуття практичних навичок з реалізації власних проектів та захисту проектних робіт; формування компетентності навчатися протягом життя та  soft skills.

 

 

Програма проекту:

 

Організаційний етап. Налаштування аудиторії: перегляд відео, під час якого учасники отримують стікери із позначками  Л-Л, Л-П, Л-Х, Л-З, Л-Т https://www.youtube.com/watch?v=ttxjc7nsTR4

Виклик. на мультимедійному екрані зображення – закодована назва обєкту дослідження (рис.1), створене у програмі https://ornament.name

C:\Users\сергей\Desktop\Безымянный.png

Рис.1. Закодований об’єкт дослідження (Дніпро)

Вчитель пропонує учасникам проекту розшифрувати візерунок та назвати об’єкт дослідження у проекті (Дніпро).

Занурення: Вчитель пропонує учасникам об’єднатися у групи за стікерами Л-Л, Л-П, Л-Х, Л-З, Л-Т. Кожна група отримує конферт із завданнями у проекті:

Група (Л-Л) - ознайомитися з професіями, які повязані із р.Дніпро, проранжувати їх за рівнем прибутку;

Група (Л-П) - дослідити та порівняти сучасний екологічний стан лівого та правого берегів річки; запропонувати шляхи подолання проблем;

Група (Л-З) - з`ясувати які існують знаки регулювання руху на річках, розглянути питання переваг та ризиків використання річкового та морського транспорту;

Група (Л-Х) -   дослідити місце р. Дніпро у художній та літературній творчості, розробити макет «Дніпро нашими очима»;

Група (Л-Т) – дослідити проблему будівництва мостів, розробити власну модель моста.

Робота в групах, вчитель в якості фасилітатора корегує процес дослідження.

Відтворення. Перед презентацією результатів дослідження вчитель пропонує переглянути відео про р. Дніпро.

https://www.youtube.com/watch?v=qEoCPoHopmg

Презентація груп. Рис 2. (формат репрезентації продукту дослідження у вигляді буклетів, флаєрів, компютерної презентації на SMART board, макетів тощо)

G:\Проэкт- р.Днепр (30мая)\IMG_8590.JPG

Рис.2. Презентація продукту. Макет р. Дніпро

Рефлексія. Учні відповідають на запитання в картках:

  • Сьогодні я дізнався …
  • Мій успіх – це…
  • Найбільші труднощі я відчув…
  • Я не вмів, тепер умію…
  • Мій настрій змінився…
  • У наступному проекті я хочу…

 

docx
Додано
9 серпня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку