ДНЗ «Золотоніський професійний ліцей»
Бінарний урок на тему:
Розробили викладачі:
Галат Оксана Анатоліївна
Галич Наталія Михайлівна
ПЛАН-КОНСПЕКТ
бінарного уроку
(На екрані слайд 1 - тема уроку).
Предмети: Інформатика. Англійська мова
Тема уроку: Програмні засоби навчання іноземної мови. Складові комп'ютера.
Мета: Формування потреби в практичному застосуванні іноземної мови з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Навчальна мета.
Знання:
Вміння:
Ставлення:
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: бінарний урок з використанням інтерактивних і комп’ютерних
технологій.
Форми проведення: словесні, наочні, практичні.
Методи організації навчальної діяльності: фронтальні, індивідуальні,
групові.
Комплексне методичне забезпечення:
Міжпредметні зв'язки: інформатика, англійська мова.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Перевірка явки учнів, готовності до уроку, видача роздаткового матеріалу, оголошення теми та мети уроку. (На екрані слайд 2 - тема уроку).
Фронтальне опитування учнів викладачем англійської мови:
Фронтальне опитування учнів викладачем інформатики:
Викладач інформатики: Сучасне суспільство вимагає від людини знання іноземних мов для спілкування з представниками інших країн, уміння працювати з іншомовними документами, розуміння вмісту аудіо- та відеоматеріалів тощо. Опанування мови іншої країни передбачає вміння розуміти та висловлюватись усно й письмово цією мовою.
Викладач англійської мови: На уроках іноземної мови, під час читання іншомовних друкованих матеріалів, у ході спілкування ви поповнюєте свій словниковий запас. Але знати переклад усіх слів іншої мови нереально. Так, за даними американської лінгвістичної компанії The Global Language Monitor (глобальний монітор мови), у червні 2009 року кількість слів у англійській мові досягла 1 млн і поповнюється щоденно 15 новими словами.
ІУ. Подача нового матеріалу .
Викладач англійської мови: Під час перекладу текстів з української мови іноземною та навпаки ви звикли користуватися словниками, щоб знайти переклад окремих невідомих слів. Ця клопітка робота може бути спрощена, якщо використовувати електронні словники.
Викладач інформатики: Для потреб перекладу розроблені спеціальні електронні словники з визначеною парою мов: з якої мови здійснюється переклад і на яку мову. Ця пара мов визначає так званий напрямок перекладу. Словники можуть містити слова загальної лексики - універсальні словники або спеціальну термінологію, що використовується в окремих галузях професійної діяльності, спеціалізовані словники.
Сучасні електронні словники, як правило, надають користувачу такі можливості:
Викладач англійської мови: Електронні словники можуть бути встановлені на комп'ютері користувача, на кишеньковому ПК, смартфоні, мобільному телефоні або розміщуватися на веб-сайтах - он-лайнові словники.
Переклад текстів з використанням електронних словників не відрізняється від виконання цього завдання з використанням друкованого словника. Кожне слово або словосполучення тексту, переклад якого потрібно визначити з використанням електронного словника, потрібно перекласти окремо.
Для того щоб працювати з текстом і перекласти його нам потрібно подати нові слова: (На екрані слайд 3 - слова для перекладу)
Translate words
computer - |
laptop case - |
spreadsheet - |
close - |
computer case - |
speaker - |
database - |
save - |
screen - |
microphone - |
desktop - |
print - |
netbook - |
headphones - |
virus - |
quit - |
motherboard - |
optical disc - |
bug - |
click - |
main memory - |
memory card - |
window - |
surf - |
power unit - |
flashcard - |
folder - |
download - |
mouse - |
printer - |
font - |
connect - |
keyboard - |
scanner - |
file - |
|
laptop - |
restart - |
open - |
(додаток 1) |
На даному етапі ділимо учнів на дві команди. Пропонуємо їм ручки двох кольорів (синя, червона) синім кольором потрібно було написати переклад відомих слів, а червоним кольором слова перекладені за допомогою он-лайн перекладач ABBYY Lingvo Live.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Перед початком роботи викладач інформатики обов’язково наголошує на дотриманні правил техніки безпеки під час роботи з комп’ютером, та разом з учнями пригадує основні правила. (На екрані слайд 4 – правила ТБ)
Викладач інформатики: Переклад наступних слів зробимо використовуючи он-лайн перекладач ABBYY Lingvo Live. (На екрані слайд 5 - перекладач https://www.lingvolive.com/en-us)
Для цього потрібно:
Тепер зробимо переклад декількох слів скориставшись он-лайн перекладачем.
Викладач показує алгоритм перекладу слів он-лайн перекладачем Google.
Учням пропонується здійснити переклад слів, що залишилися, самостійно. (практичне виконання перекладу на комп’ютері використовуючи он-лайн перекладач)
Наступне завдання полягає у перекладі тексту. Для цього учням пропонується відкрити збережений у них на комп’ютері текстовий документ наступного змісту:
Computers have had a great impact on society. Today computers are constantly becoming a part of everyday life. Computers are used in everything from the home PC or laptop to appliances such as microwaves and even our cars. Not only have computers had a great impact on our everyday life, but also on education and the workplace. Computers are used in our appliances, mobile phones, entertainment devices (such as DVD players) and others. The Internet has had a huge impact on society. It provides information and services, as well as the ability to communicate people all around the world in variety of ways. Around the world, the Internet is available to millions of people. Those who don't have computer or access to the Internet at home will often have access at work or school, or even at the local library. Another added bonus of the Internet is that the majority of the information and services available are free.
The use of computers for educational purposes has been highly beneficial for those involved. News, assignments, tests, lecture notes can be placed on the Internet for students who live in remote areas and cannot travel to and from university or other tertiary institution each day. Computers impact every part of our lives. From the home, to the work-place and in education, computers aid us to do what we want. In general, computers are beneficial to the tasks they are applied to. (додаток 2)
Текст необхідно скопіювати в он-лайн перекладач. Викладач зауважує, що текс одразу буде перекладений.
Ще однією, дуже важливою особливістю перекладача Google є можливість озвучування тексту, зокрема англійською мовою. Учням пропонується прослухати текст озвучений перекладачем.
Після прослуховування учні самостійно читають та використовуючи онлайн перекладач, перекладають текст.
Вправа 1. (На екрані слайд 6 - питання до тексту).
Також учням пропонується відповісти на запитання до тексту:
TRUE OR FALSE
Вправа 2. (На екрані слайд 7-8 - завдання вправи).
Вправа 3. (На екрані посилання на ігру https://learningapps.org/watch?v=pvu89nntc21)
Match the words in the box with their definitions below.
(Click - 4, menu - 1, Cursor - 5, icon - 2, Word processor - 3)
Вправа 4. (На екрані слайд 9-10 - завдання вправи).
Match the verbs to the following phrases
(1 -d, 2 -a, 3 -j, 4 -g, 5 -b, 6 -f , 7 - i, 8 - c, 9 - h, 10 - e )
Вправа 5. (На екрані слайд 11-12 - завдання вправи).
Find the words in the grid
VIІ Підсумок уроку. Виголошення ключових моментів уроку, виставлення оцінок з обґрунтуванням.
VІІІ. Домашнє завдання. Використовуючи он-лайн перекладач перекласти текст «THE INTERNET: HERE TO STAY» і відповісти на запитання до нього.