Бінарний урок «Програмні засоби навчання іноземної мови. Складові комп'ютера»

Про матеріал
Практичне застосування іноземної мови з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
Перегляд файлу

ДНЗ «Золотоніський професійний ліцей»

 

 

 

Бінарний урок на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробили викладачі:

Галат Оксана Анатоліївна

Галич Наталія Михайлівна

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ
бінарного уроку

(На екрані слайд 1 - тема уроку).

Предмети: Інформатика. Англійська мова

 

Тема уроку: Програмні засоби навчання іноземної мови. Складові комп'ютера.

 

Мета: Формування потреби в практичному застосуванні іноземної мови з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

Навчальна мета.

Знання:

  •    сформувати навички використання програмних засобів для вивчення іноземної мови, зокрема електронні словники та перекладачі;
  •    ознайомити учнів з новими словами з теми «Parts of computers» та здійснювати переклад текстів;
  •    сформувати вміння застосовувати свої знання.

Вміння:

  •    сформувати вміння роботи з комп'ютером та електронними словниками;
  •    сформувати розвиток мовленнєвих і пізнавальних здібностей, готовності до комунікації, пізнавального інтересу, уміння висловлювати власну думку, аналізувати.

Ставлення:

  •    формувати в учнів інтересу та поваги до комп'ютерної науки, іноземної мови, потреби в практичному застосуванні іноземної мови, використання інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні іноземної мови;
  •    формування здатності чітко організовувати самостійну і групову роботу;
  •    формувати розвиток пам'яті, логічного мислення, навичок працювати в групах,  тренування вміння виконувати нестандартні завдання.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Вид уроку: бінарний урок з використанням інтерактивних і комп’ютерних

технологій.

 

Форми проведення: словесні, наочні, практичні.

 

Методи організації навчальної діяльності: фронтальні, індивідуальні,

групові.

Комплексне методичне забезпечення: 

  • ТЗН: мультимедійний проектор, екран, НКК з підключенням до мережі Інтернет.
  •      Дидактичні засоби: набір слів та текстів для перекладу, словники.
  • Наочність: мультимедійна презентація для супроводу уроку.

Міжпредметні зв'язки: інформатика, англійська мова.

ХІД УРОКУ

 I. Організаційний момент.

Перевірка явки учнів, готовності до уроку, видача роздаткового матеріалу, оголошення теми та мети уроку. (На екрані слайд 2 - тема уроку).

  1. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування учнів викладачем англійської мови:

  1. Де ми здійснюємо пошук перекладу невідомих слів? (словники)
  2. Які види словників ви знаєте? (орфографічний словник, перекладний словник, словник іншомовних слів, тлумачний словник)
  3. Особливості словників для перекладу з англійської мови на українську. (список скорочень, алфавіт, впорядкованість слів від А до Z, наявність транскрипції)

Фронтальне опитування учнів викладачем інформатики:

  1. Основний пристрій введення інформації у комп`ютер? (Клавіатура)
  2. Пристрій введення інформації, який допомагає вводити команди та обирати значки на екрані монітора? (Миша)
  3. Пристрій виведення інформації, може друкувати тексти та малюнки? (Принтер)
  4. Пристрій виведення інформації з комп`ютера, показує малюнки, текст? (Монітор)
  5. Забезпечує роботу комп`ютера вцілому, всередині містяться різні пристрої? (Системний блок)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Викладач інформатики: Сучасне суспільство вимагає від людини знання іноземних мов для спілкування з представниками інших країн, уміння працювати з іншомовними документами, розуміння вмісту аудіо- та відеоматеріалів тощо. Опанування мови іншої країни передбачає вміння розуміти та висловлюватись усно й письмово цією мовою.

Викладач англійської мови: На уроках іноземної мови, під час читання іншомовних друкованих матеріалів, у ході спілкування ви поповнюєте свій словниковий запас. Але знати переклад усіх слів іншої мови нереально. Так, за даними американської лінгвістичної компанії The Global Language Monitor (глобальний монітор мови), у червні 2009 року кількість слів у англійській мові досягла 1 млн і поповнюється щоденно 15 новими словами.

ІУ. Подача нового матеріалу .

Викладач англійської мови: Під час перекладу текстів з української мови іноземною та навпаки ви звикли користуватися словниками, щоб знайти переклад окремих невідомих слів. Ця клопітка робота може бути спрощена, якщо використовувати електронні словники.

Викладач інформатики: Для потреб перекладу розроблені спеціальні електронні словники з визначеною парою мов: з якої мови здійснюється переклад і на яку мову. Ця пара мов визначає так званий напрямок перекладу. Словники можуть містити слова загальної лексики - універсальні словники або спеціальну термінологію, що використовується в окремих галузях професійної діяльності, спеціалізовані словники.

Сучасні електронні словники, як правило, надають користувачу такі можливості:

  • вибирати напрямок перекладу з набору мов, словники яких містяться в програмі;
  • вибирати професійну галузь для пошуку перекладу в спеціалізованому словнику;
  • знаходити переклади слів або словосполучень з однієї мови на іншу та їх транскрипції;
  •       прослуховувати озвучування перекладів слів;
  •      доповнювати словникову базу даних власними варіантами перекладів;
  •       встановлювати додаткові словники та ін.

Викладач англійської мови: Електронні словники можуть бути встановлені на комп'ютері користувача, на кишеньковому ПК, смартфоні, мобільному телефоні або розміщуватися на веб-сайтах - он-лайнові словники.

Переклад текстів з використанням електронних словників не відрізняється від виконання цього завдання з використанням друкованого словника. Кожне слово або словосполучення тексту, переклад якого потрібно визначити з використанням електронного словника, потрібно перекласти окремо.

Для того щоб працювати з текстом і перекласти його нам потрібно подати нові слова: (На екрані слайд 3 - слова для перекладу)

Translate words

computer -

laptop case -

spreadsheet -

close -

computer case -

speaker -

database -

save -

screen -

microphone -

desktop -

print -

netbook -

headphones -

virus -

quit -

motherboard -

optical disc -

bug -

click -

main memory -

memory card -

window -

surf -

power unit -

flashcard -

folder -

download -

mouse -

printer -

font -

connect -

keyboard -

scanner -

file -

 

laptop -

restart -

open -

(додаток 1)

На даному етапі ділимо учнів на дві команди. Пропонуємо їм ручки двох кольорів (синя, червона) синім кольором потрібно було написати переклад відомих слів, а червоним кольором слова перекладені за допомогою он-лайн перекладач ABBYY Lingvo Live.

viber_slika_2022-02-11_13-10-49-891

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

естафетна карткаПеред початком роботи викладач інформатики обов’язково наголошує на дотриманні правил техніки безпеки під час роботи з комп’ютером, та разом з учнями пригадує основні правила. (На екрані слайд 4 – правила ТБ)

 


Викладач інформатики: Переклад наступних слів зробимо використовуючи он-лайн перекладач ABBYY Lingvo Live. (На екрані слайд 5 - перекладач https://www.lingvolive.com/en-us)

Для цього потрібно:

  •       відкрити браузер;
  •       в рядок адреси ввести www.lingvolive.com;
  •       вибрати напрямок перекладу (з якої мову на яку перекладати);
  •       ввести слова, які потрібно перекласти.

Тепер зробимо переклад декількох слів скориставшись он-лайн перекладачем.

Викладач показує алгоритм перекладу слів он-лайн перекладачем Google.

  1. Практична робота.

Завдання 1.

Учням пропонується здійснити переклад слів, що залишилися, самостійно. (практичне виконання перекладу на комп’ютері використовуючи он-лайн перекладач)

Завдання 2.

Наступне завдання полягає у перекладі тексту. Для цього учням пропонується відкрити збережений у них на комп’ютері текстовий документ наступного змісту:

 

Computers have had a great impact on society. Today computers are constantly becoming a part of everyday life. Computers are used in everything from the home PC or laptop to appliances such as microwaves and even our cars. Not only have computers had a great impact on our everyday life, but also on education and the workplace. Computers are used in our appliances, mobile phones, entertainment devices (such as DVD players) and others. The Internet has had a huge impact on society. It provides information and services, as well as the ability to communicate people all around the world in variety of ways. Around the world, the Internet is available to millions of people. Those who don't have computer or access to the Internet at home will often have access at work or school, or even at the local library. Another added bonus of the Internet is that the majority of the information and services available are free.

The use of computers for educational purposes has been highly beneficial for those involved. News, assignments, tests, lecture notes can be placed on the Internet for students who live in remote areas and cannot travel to and from university or other tertiary institution each day. Computers impact every part of our lives. From the home, to the work-place and in education, computers aid us to do what we want. In general, computers are beneficial to the tasks they are applied to. (додаток 2)

 

Текст необхідно скопіювати в он-лайн перекладач. Викладач зауважує, що текс одразу буде перекладений.

Ще однією, дуже важливою особливістю перекладача Google є можливість озвучування тексту, зокрема англійською мовою. Учням пропонується прослухати текст озвучений перекладачем.

Після прослуховування учні самостійно читають та використовуючи он­лайн перекладач, перекладають текст.

  1. Закріплення нового матеріалу .

Вправа 1. (На екрані слайд 6 - питання до тексту).

Також учням пропонується відповісти на запитання до тексту:

TRUE OR FALSE

  1. Society is much influenced by computers at present time.
  2. You can find computers everywhere, even in your car.
  3. Computers can be operated by microwaves.
  4. DVD player is an entertainment device.
  5. The Internet is a source of information only.
  6. You can't watch people and hear their voices through the Internet.
  7. You can get access to the Internet at the local library.
  8. Not all the information and services available are free.
  9. Computers can be used in education at a distance.

Вправа 2. (На екрані слайд 7-8 - завдання вправи).

 

Вправа 3. (На екрані посилання на ігру https://learningapps.org/watch?v=pvu89nntc21)

Match the words in the box with their definitions below.

  1. ... is a list of computer operations.
  2. ... is a small picture or symbol.
  3. ... is software for creating text files (e. g., Microsoft Word).
  4. ... means to press and release the button on the mouse.
  5. ... is a little arrow on the screen that moves when you move

(Click - 4, menu - 1, Cursor - 5, icon - 2, Word processor - 3)

Вправа 4. (На екрані слайд 9-10 - завдання вправи).

Match the verbs to the following phrases

  1. print a) with your mouse
  2. click b) at the screen
  3. download c) on a keyboard
  4. listen d) with a printer
  5. look e) the cable
  6. surf f) into a floppy disc
  7. save g) with the speakers
  8. type h) into a microphone
  9. speak i) the material from the Internet
  10. connect j) the Internet pages

(1 -d, 2 -a, 3 -j, 4 -g, 5 -b, 6 -f , 7 - i, 8 - c, 9 - h, 10 - e )

Вправа 5. (На екрані слайд 11-12 - завдання вправи).

Find the words in the grid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІ Підсумок уроку. Виголошення ключових моментів уроку, виставлення оцінок з обґрунтуванням.

VІІІ. Домашнє завдання. Використовуючи он-лайн перекладач перекласти текст «THE INTERNET: HERE TO STAY» і відповісти на запитання до нього.

 

docx
Додано
8 червня 2023
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку