Бінарний урок з читання, громадянської освіти 2 урок.

Про матеріал
Бінарний урок українське читання і громадянська освіта"А дружити треба вміти. Людські чесноти"За оповіданнями В.Сухомлинського.Два уроки вивчаємо оповідання В.Сухомлинського і розбираємо вчинки дітей,розглядаємо такі чесноти як підлабузництво,підлість,віра в себе, говоримо про байдужість,залучаємо присутніх гостей до роботи.Використовуємо інтерактивні вправи,відео матеріали та групові форми роботи.
Перегляд файлу

2 урок

 

  • Продовжуємо програму «Все буде добре». Перед вами  велике серце, яке нам подарував В.Сухомлинський. 
  • Наші погані вчинки травмують його і залишають на ньому свої сліди і  шрами. Вчинки Павлика, Зіни, Федька зробили йому боляче.
  • Як слід виправити поведінку і вчинки  дітей, дорослих людей ,щоб рани на нашому серці швидше загоювалися?
  •  (вправа «Мікрофон» : Павлику  -…,Зіні -…,Федьку -…)

                                                                           

V. Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Найкраща лінійка»

                                                              

Зараз ми хочемо запропонувати вам оповідання В.Сухомлинського «Найкраща лінійка», де автор  показує, що не можна втрачати віри в свої сили, завжди можна знайти діло, яке ти зможеш виконати краще за інших. Потрібно тільки бажання!

  1. Словникова робота.

                                                                      

Читає учень інші за ним повторюють вроздріб, вчитель указує хто читає далі.

  • Поясніть значення слова кострубата(з нерівною поверхнею,шорстка)
  1. Самостійне мовчазне або напівголосне читання твору з наступним тестуванням.          

                                                                                        

 

Тест «Що з двох правильне?»

  1. Цей  твір є…

а) казкою; б) оповіданням.

               2. Микола й Роман були…

а) однокласниками; б)сусідами;

               3. За письмові роботи кращі оцінки у …

а)Романа; б)   Миколки;

               4. Після уроку мови діти пішли…

а) у майстерню; б)додому;

               5. Найкраща лінійка вийшла у …

а) Миколки;  б) Романа;

               6. Для чого Роман взяв свою лінійку до класу?

а) йому було шкода залишати її в майстерні;

б) хотів показати, що і він може зробити щось найкраще.

Відповіді:1.б);2.а);3.б);4.а);5.б);6.б)

Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 балами.

  1. Робота в парах взаємоперевірка.

                                               

То що ж автор хотів показати своїм твором?

(Потрібно не втрачати віри в свої сили, кожна людина має свої здібності і таланти)

                                                                 

  • Все в житті можна здолати і всі помилки можна виправити, але  на серці ще довго будуть рани і шрами, але чим більше добрих вчинків роблять люди, тим скоріше загоюються рубці  на нашому серці.
  • В оповіданні «Найкраща лінійка» у Миколки гарно було з мовами, якщо він би вчасно звернув увагу на те, що у Романа не виходить, а допоміг йому, а Роман в свою чергу допоміг би Миколці, то у них все було б добре у обох.
  • ГОЛОВНЕ -  НЕ ТРЕБА  БУТИ  БАЙДУЖИМИ.
  • А що таке байдужість?

                                                                         

  •  (Риса характеру, яка не звертає уваги на кого – небудь, що-небудь, не виявляє зацікавлення; не виявляє співчуття, нечутлива й нечуйна)

 

  • На жаль, до байдужості немає статті закону, але є людський закон-засудження і неповага до таких людей!
  • До мікрофону ми би хотіли запросити експертів, щоб вони нам дали пояснення деяких людських чеснот. Чорний ящик – експерти пояснюють значення слів.

                                                       

 

ЗНЕВАГА – почуття повного презирства, неповага

ПІДЛІСТЬ – низький вчинок для своєї користі

Підлабузництво – ябедництво, потакування, лестощі і бажання догодити начальству

Лицемірство – невідповідність слів і вчинків, говорить одне, а робить інше

МОРАЛЬ - система норм і правил, які визначають обов’язки  людини по відношенню до суспільства

VІ.Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Байдужість»

                                                                               

     Вчитель читає , а учні думають: яке речення є мораллю цього оповідання?

(Хто не хоче зрозуміти, що поруч з ним живуть люди – той ще гірше за дикуна.)

    Охарактеризуйте поведінку хлопців. Спостерігали ви в житті такі випадки?

Перегляньте відеоролик і скажіть: до чого приводить наша байдужість? 

                                                                              

Коментар до фільму

         Ми з вами не помічаємо або не бажаємо помічати проблем, оточуючих нас …

Як часто ми бачимо, що хтось  потребує нашої допомоги…

   Спостерігаємо такі картини в житті , а треба зовсім небагато: просто не йти вподовж, інколи ,це - одне слово, один дотик, одна зупинка, один крок, щоб зробити щось назустріч, але чомусь у нас свої справи, і справи інших нас зовсім не турбують.

   Легше просто пройти і не втручатися…Невже не ойкнуло у серці? Але ми завжди поспішаємо , не бачимо біля себе людей, нас турбують тільки наші справи.

   А чому так? Хтось замислювався: «Чому я не приймаю участі в житті людей, кому я можу допомогти, чому вислів: « це не моє діло» став нормою в нашому суспільстві, або вислів: « моя хата з краю, я нічого не знаю», вже став девізом у сучасних підлітків?

   А якщо ми були б більш добрішими, уважнішими  один до одного, то все могло б бути інакше. Ми би помічали тих, хто хоче нашої підтримки, хто її очікує.

   Треба тільки не бути байдужими. Бо байдужість – це параліч душі! Будьте чуйними і уважними до людей, які вас оточують!

(Після перегляду)

Так, до чого приводить наша байдужість?  На серці ще одна рана.

V ІІ. Робота в групах (завдання в конвертах) То давайте загоювати ці рани!

                                                       

  1. група.  Добудуйте  речення.
  1. Людина починається з ____________________.
  2. ______,________,__________,_______знищують  душу людини, сприяють  руйнуванню особистості.
  3. Золоте правило моралі: «Чини з іншими так, як ти б хотів ,___________________»

2 група.  Зєднайте  частини  прислівїв. Поясніть їх зміст.

Добро далеко розходиться,                              а лихо ще далі.

 

Добро не пропадає,                                             а зло вмирає.

 

Хто не чинить лихого,                             тому не страшно нічого.

3 група. Допишіть слова, протилежні за значенням.

 

Жадібність – (щедрість)

Сміливість -  (боягузтво)

Чесність – (брехливість)

Жорстокість - (милосердя)

Зневага -  (повага)

Ми сподіваємося що ви будете використовувати всі набуті навички в своєму житті і в спілкуванні.

VІІІ. Так як в  нашій передачі  існує  кухня  «Здорової  їжі»,  наші гості хочуть запропонувати  вам  рецепт  хорошої  людини.

                                                           

    Взяти  людську доброту, додати милосердя, всипати в суміш чесності, долити сміливості, додати за смаком щедрості ,посолити уважністю, випікати при температурі людської поваги і подавати друзям від щирості на сніданок.

ІХ. Підсумок уроку

       Які висновки ви зробили , ми хочемо зясувати вправою

 «Закінчи речення» (Мозковий штурм, мікрофон)

                                               

  1. Коли я закінчу школу, то…
  2. Мені хочеться знайти те місце, де…
  3. Гарно жити в світі, коли…
  4. Справжній товариш той, хто…
  5. Я хочу, щоб мій друг(подруга) були…

                                                        

  1. Твори ___________!!!
  2. Не будь _____________!!!

Подивіться на нашому серці немає більше шрамів, воно нам посміхається.

 

Оцінювання  учнів.

 

Х. Домашнє завдання. Запитати батьків: « Що для них най головніше  у житті?»

                                          

Відео ролик «Твори добро»

Наша програма добігла кінця, і ми сподіваємося, що в вашому житті «Все буде добре!»

 

 

 

 

doc
Додано
26 березня 2018
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку