2 урок
V. Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Найкраща лінійка»
Зараз ми хочемо запропонувати вам оповідання В.Сухомлинського «Найкраща лінійка», де автор показує, що не можна втрачати віри в свої сили, завжди можна знайти діло, яке ти зможеш виконати краще за інших. Потрібно тільки бажання!
Читає учень інші за ним повторюють вроздріб, вчитель указує хто читає далі.
Тест «Що з двох правильне?»
а) казкою; б) оповіданням.
2. Микола й Роман були…
а) однокласниками; б)сусідами;
3. За письмові роботи кращі оцінки у …
а)Романа; б) Миколки;
4. Після уроку мови діти пішли…
а) у майстерню; б)додому;
5. Найкраща лінійка вийшла у …
а) Миколки; б) Романа;
6. Для чого Роман взяв свою лінійку до класу?
а) йому було шкода залишати її в майстерні;
б) хотів показати, що і він може зробити щось найкраще.
Відповіді:1.б);2.а);3.б);4.а);5.б);6.б)
Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 балами.
То що ж автор хотів показати своїм твором?
(Потрібно не втрачати віри в свої сили, кожна людина має свої здібності і таланти)
ЗНЕВАГА – почуття повного презирства, неповага
ПІДЛІСТЬ – низький вчинок для своєї користі
Підлабузництво – ябедництво, потакування, лестощі і бажання догодити начальству
Лицемірство – невідповідність слів і вчинків, говорить одне, а робить інше
МОРАЛЬ - система норм і правил, які визначають обов’язки людини по відношенню до суспільства
VІ.Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Байдужість»
Вчитель читає , а учні думають: яке речення є мораллю цього оповідання?
(Хто не хоче зрозуміти, що поруч з ним живуть люди – той ще гірше за дикуна.)
Охарактеризуйте поведінку хлопців. Спостерігали ви в житті такі випадки?
Перегляньте відеоролик і скажіть: до чого приводить наша байдужість?
Коментар до фільму
Ми з вами не помічаємо або не бажаємо помічати проблем, оточуючих нас …
Як часто ми бачимо, що хтось потребує нашої допомоги…
Спостерігаємо такі картини в житті , а треба зовсім небагато: просто не йти вподовж, інколи ,це - одне слово, один дотик, одна зупинка, один крок, щоб зробити щось назустріч, але чомусь у нас свої справи, і справи інших нас зовсім не турбують.
Легше просто пройти і не втручатися…Невже не ойкнуло у серці? Але ми завжди поспішаємо , не бачимо біля себе людей, нас турбують тільки наші справи.
А чому так? Хтось замислювався: «Чому я не приймаю участі в житті людей, кому я можу допомогти, чому вислів: « це не моє діло» став нормою в нашому суспільстві, або вислів: « моя хата з краю, я нічого не знаю», вже став девізом у сучасних підлітків?
А якщо ми були б більш добрішими, уважнішими один до одного, то все могло б бути інакше. Ми би помічали тих, хто хоче нашої підтримки, хто її очікує.
Треба тільки не бути байдужими. Бо байдужість – це параліч душі! Будьте чуйними і уважними до людей, які вас оточують!
(Після перегляду)
Так, до чого приводить наша байдужість? На серці ще одна рана.
V ІІ. Робота в групах (завдання в конвертах) То давайте загоювати ці рани!
2 група. З’єднайте частини прислів’їв. Поясніть їх зміст.
Добро далеко розходиться, а лихо ще далі.
Добро не пропадає, а зло вмирає.
Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.
3 група. Допишіть слова, протилежні за значенням.
Жадібність – (щедрість)
Сміливість - (боягузтво)
Чесність – (брехливість)
Жорстокість - (милосердя)
Зневага - (повага)
Ми сподіваємося що ви будете використовувати всі набуті навички в своєму житті і в спілкуванні.
VІІІ. Так як в нашій передачі існує кухня «Здорової їжі», наші гості хочуть запропонувати вам рецепт хорошої людини.
Взяти людську доброту, додати милосердя, всипати в суміш чесності, долити сміливості, додати за смаком щедрості ,посолити уважністю, випікати при температурі людської поваги і подавати друзям від щирості на сніданок.
ІХ. Підсумок уроку
Які висновки ви зробили , ми хочемо з’ясувати вправою
«Закінчи речення» (Мозковий штурм, мікрофон)
Подивіться на нашому серці немає більше шрамів, воно нам посміхається.
Оцінювання учнів.
Х. Домашнє завдання. Запитати батьків: « Що для них най головніше у житті?»
Відео ролик «Твори добро»
Наша програма добігла кінця, і ми сподіваємося, що в вашому житті «Все буде добре!»