Бінарний урок з фізичної культури та історії України

Про матеріал
Бінарний урок для для учнів 8 класу, де поєднано два предмети: Фізична культура та Історія України
Перегляд файлу

 

 

Конспект

відкритого модульного заняття для учнів  8 класу.

 

(бінарний урок фізичної культури та історії України)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Гортаючи сторінки   рідної  історії.

Мета: розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування їх кращих рис характеру. Розвивати фізичні якості учнів.

Завдання.

Виховні:виховувати патріотизм та почуття гордості за власні традиції, виховувати вольові якості, формувати відчуття естетичного сприйняття навколишнього середовища, виховувати в учнів інтерес до здорового способу життя та занять спортом.

Освітні: за допомогою фізичних вправ, елементів  спортивного гопака та естафет добиватися розвитку фізичних якостей.

Здоров’язбережувальні: ураховувати вікові і фізіологічні особливості, чергувати види діяльності,удосконалювати духовні складові здоров`я.

Формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про запорізьких козаків,їх традиції, побут. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати  до наслідування їх кращих рис характеру. Розвивати фізичні якості учнів.

Обладнання: гімнастичні лави, колонка, картки із завданнями.

                                                 Хід уроку

Підготовча частина уроку – 15-20 хв.

Вчитель історії. З XV по XVIII століття козаки жили у безпосередній близькості  з чисельними ворогами.  Польща  на заході, Російська імперія на  півночі, татари на півдні. Усі вони мріяли про включення території незалежних українських козаків до складу власної країни. Єдиним шляхом зберегти  вірування та культуру козаків  була постійна бойова готовність. У літописі українських земель   майже упродовж трьохсот років є період козаччини. Січовики були сміливими, дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми

Вчитель фізичної культури. Щоб виховати справжнього воїна, треба було готувати його з наймолодшого віку.  Тож ми сьогодні на уроці намагатимемося довести,що ми є справжні нащадки козацького роду.

Вчитель історії.  І так, ми починаємо.

І . Конкурс   розминка. «Сила не поляже, а про себе розкаже».

1-Що означає слово козак? (вершник, вільна людина).

2-Як називали козацькі хати?(курені).

3-Яку зачіску носили козаки?(оселедець).

4-Кого вважали козаки батьком,дружиною,товаришем?(батько-степ,мати-січ,дружина-шабля,товариш-кінь).

5-Що їли козаки?(галушки,вареники,мед,печена риба).

6-Найважливіша ознака влади?(булава,бунчук).

7-Що означає для козака слово «чайка»?(човен).

8-Найвідоміший козацький танець?(гопак)

9-Народний співець,оспівувач подвигів козаків?(кобзар).

10-Голова козацького уряду?(гетьман).

11-Про яку деталь козацького вбрання казали  «широкі,як Чорне море».(шаровари).

12-Найвідоміша козацька страва?(куліш).

13-Для чого козакам такі великі штани та просторий жупан?(щоб вільно почувати себе в бою).

Вчитель фізичної культури.

 Конкурс «Козацькі  розваги». Для  підготовки організму до навантажень спочатку проведемо розминку.

Розминка 5-8хв.

Естафети ( 10-15хв.)

  1.      Втеча полоненого з полону(лінійний біг)
  2.      «Павучок»( біг до повороту спиною вперед,назад обличчям),
  3.      Посадка і збирання картоплі
  4.      Як козаки через річку переправлялися
  5.      Швидкі вершники ( м»яч між ногами)
  6.      Повзунець хлопці, стрибками у повній присядці –дівчата)
  7.      Пролізь в тунель ( обручі)

Вчитель історії.

Ми добре попрацювали. Даємо організму невеликий відпочинок і проводимо  Бліц- турнір (5хв.)

1-За рідний край…(і життя віддай)

2-Або перемогу добути…(або дома не бути)

3-Кров не водиця…(проливати не годиться)

4-До булави треба…(голови)

5-Де козак,…(там і слава)

6-Степ та воля-…(козацька доля)

7-Козацькому роду…(нема переводу)

8-Береженого Бог береже,а козака…(шабля стереже)

9-Хоч спокою-…(готуйся до бою)

10-Терпи козаче,…(отаманом будеш)

11-Коли стелиться доріжка,козакові…(не до ліжка)

12-Хліб та вода-…(козацька їда)

 Козацький гопак.

Вчитель історії. Бойовий гопак був головним елементом освітянської традиції. Це мистецтво призначалося лише для чоловіків. Традиційно жінкам не дозволялося навчатися гопаку.  Знищення Січі Катериною ІІ у 1775 році стало кінцем славної козацької історії і кінцем бойової традиції зокрема.

 Сьогодні гопак  як бойове мистецтво здобуває велику популярність. Бойовий гопак  поширений в Україні.

Бойовий гопак – це  система гармонійного розвитку особистості. Як бойове мистецтво, він передбачає окрім спортивної підготовки,ще й  опанування традиційної зброї, співу, гри на музичних інструментах, ораторське мистецтво, вивчення  іноземних мов. Особливу увагу при цьому приділяють  розвитку  розумових і духовних якостей. В наш час   цим  видом спорту займаються і дівчата і показують відмінні результати.

Вчитель фізичної культури. Сьогодні ми з вами відправимося в далекі часи на Січ і побуваємо на  заняттях молодих  козачат, і пройдемо фізичну підготовку.

Шикуйсь.

Вітання.  «Позір»  «На правого рівняйсь» «струнко!»

(після 3с.мовчання) «Слава Україні»  (Схиляється у вітанні та стає струнко.)

Учні вшановують пам’ять загиблих за Україну словами «Героям слава!» після чого схиляються у вітання.

Учитель історії. Історично склалося, що наші пращури будь-яку роботу починали,супроводжували та закінчували піснею. Пісня - це віброкосмічний код народу,пісня-це словесно-музичний спосіб медитації, пісня - це образ єднання із думками пращурів. Здавна пісні виконувалися  сидячи або стоячи в колі.            «Встати» «У коло». Пісня.

Вчитель фізичної культури.

Після виконання пісні учитель наказує: «У лаву шикуйся!», і після перешикування у дволаву, трилаву або чотирилаву розпочинає прорух.

Послідовність вправ:

вправи для розвитку м’язів і суглобів шиї;

вправи для м’язів плечей;

вправи для ліктьових суглобів;

вправи для м’язів і суглобів долонь;

нахили та випростування тіла вперед, назад, у сторони;

оберти тулуба;

вправи для розвитку тазостегнових суглобів;

вправи для розвитку колінних і гомілковостопних суглобів;

вправи для розвитку гнучкості.

Усі вправи за своєю структурою мають бути близькими до елементів бойового гопака та його танцювальних інтерпретацій.

Вчитель історії.        Історична естафета.

Учні стоять в колонки по одному. Напроти кожної колонки стоїть стілець на якому   листок із завданнями. За командою вчителя учні по черзі  біжать до стільця, виконують завдання свого порядкового номера і повертаються до команди. Виграє команда, яка виконає вправу швидше і вірно відповість на запитання (письмово). Завдання додається.

Вчитель фізичної культури.

Зараз ми з вами пройдемо один із елементів козацького гопака. Для цього

на перший-третій відлічи. Перші номера 2 кроки вперед - другі один крок вперед , треті номера на місці. Учні утворюють три кола,  беруть один одного за плечі , та міцно тримають. За командою вчителя, учні у колах починають присідати 10 секунд перший підхід, 15 секунд другий підхід та 20 секунд - третій підхід . Вчитель визначає переможців у кожному підході. Учні виконують присідання технічно вірно.

6. Заключна частина уроку:5-7хв.

Вчитель фізичної культури. Шикування в шеренгу по одному. Вправи на відновлення. Підведення підсумків . Домашнє завдання Комплекс ЗФП №3.

Вчитель історії. Після сьогоднішнього уроку в нас залишиться світла пам’ять про славні подвиги наших предків – запорожців. Отож пам’ятайте , дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків.         Любіть Україну,шануйте її народ, традиції.        Хай не буде переводу козацькому роду!

doc
Додано
9 січня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку