Бінарний урок з української літератури й історії в 11 клас
Тема. Григір Тютюнник. Новела «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації
Мета:
Тип: бінарний урок
Обладнання: мультимедійне обладнання ( презентація,віртуальна карта,відео), підручники, тестові завдання
ХІД УРОКУ
І.Організаційна частина
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань заняття.
ІV.Опрацювання навчального матеріалу
1.Вступне слово вчителя української літератури «Історія створення новели»: В основі новели «Три зозулі з поклоном» відчутні автобіографічні моменти. Образ оповідача, хлопця-студента, нагадує самого автора. Образ Михайла асоціюється з батьком письменника, свого часу також репресованого.
Поштовхом до написання твору послужила, здавалося б, незначна подія: у 1976 році до Ірпінського будинку творчості завітав сліпий бандурист. Серед пісень, які він виконував, була «Летіла зозуля через мою хату…», де йшлося не просто про нещасливе кохання, а про вічне, непереборне страждання людини.
Очевидці розповідають, що, почувши цю пісню, Тютюнник підхопився і побіг до своєї кімнати. Так народилася новела «Три зозулі з поклоном» - одна з найчарівніших перлин української літератури ХХ ст..
2. Складання сюжетного ланцюга.
Побудова сюжетного ланцюга.
3.Слово вчителя історії. Фронтальне опитування «Історична епоха,події, постаті…)
4.Робота в групах. Характеристика образів з використанням «Технології особистих вражень»:
1група « Історики»
Завдання: Усне повідомлення про історичну епоху зображену в творі
2група « Психологи»
Завдання:
3група «Творчі особистості»
Завдання:
5.Крок до ЗНО. Тестування з історії та української літератури
V. Підсумок уроку
Аудіозапис пісні «Летіла зозуля через мою хату…»