Бінарний урок (зарубіжна література , математика )

Про матеріал
Даний матеріал уроку допоможе структурувати отримані знання із зарубіжної літератури та математики у систему особистісних знань здобувачів освіти; розвивати їх уміння аналізувати і систематизувати вивчене; сприяє формуванню ціннісних орієнтирів у житті.
Перегляд файлу

 Інтегрований урок із зарубіжної літератури і математики. 5 клас

 

Мета: структурування отриманих знань з різних  предметів у систему особистісних знань учнів; розвиток їхніх умінь  аналізувати і систематизувати4 навичок самостійного мислення; сприяння формуванню ціннісних орієнтирів у житті.

Обладнання: дидактичний роздатковий матеріал, фішки, по 10   паперу в лінійку, по 18 – в клітинку на кожного учня з підписаним прізвищем.

                                Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Бесіда вчителів зарубіжної літератури і математики.

  • У шкільному житті ви здобуваєте знання на окремих ізольованих один від одного уроках. Але чи існують  ті знання в реальному житті так само ізольовано, як ви їх отримуєте? Отже. Неповторність кожного – наслідок того, як сприймається та опрацьовується у його внутрішньому світі зовнішня інформація. А яким чином у вашому світі  поєднуються, наприклад, знання з літератури та математики?

       ( учні висловлюють свої міркування)

  • Назвіть героя із вивчених вами на уроках зарубіжної літератури казок, який захоплювався математикою? ( Кай, один із головних персонажів казки Г.К. Андерсена « Снігова королева»)
  • Пригадайте епізоди з казки, де йшлося про захоплення Кая математикою.
  • А якою Кай побачив Снігову королеву після її поцілунку?
  • То чому ж від Снігової королеви, такої прекрасної віяло холодом? Яку антитезу в образі Герди можна знайти для відповіді на це запитання?
  • Який урок для себе ви б взяли, аналізуючи образ Снігової королеви або Кая, коли він перебував  у її крижаному полоні?  ( у людини повинен розум поєднуватися з щирим серцем)
  • Тобто, не можна займатися лише, скажімо, математикою чи літературою. Тож потренуймося сьогодні, як можна поєднати такі , на перший погляд, не поєднувані предмети.

 

  1. Перевірка знань, умінь і навичок учнів з математики та зарубіжної літератури, а також їх творче застосування за умов нестандартних обставин ( шляхом змагання команд).
  • Поділ учнів на дві команди: Герденят і Каєнят.
  • Бесіда, що передує змаганням..
  1. Який головний конфлікт казок прочитаних на уроках зарубіжної літератури?
  2. Чи легко казковим персонажам боротися зі злом? Які випробування їм довелося долати?
  3. Які риси характеру допомогли вашим улюбленим персонажам перемогти зло?
  4. А чи не хотілося б вам допомогти їм подолати труднощі та примножити таким чином добро? Отож – до виконання завдань.

Завдання 1.

  • Назвіть  та запишіть на сторінці 1 авторів прочитаних у першому семестрі казок.
  • Чи добрі вони люди?
  • Яким чином можна примножити те добро, яке вони посіяли у світі своїми казками?
  • Звернувшись до роздаткового матеріалу, підрахуйте за роками життя авторів, скільки прожив кожен з них і дізнайтеся, скільки років вони прожили разом. Таким чином, ви примножите добро, яке вони посіяли у світі своїми чудовими казками.

Вільгельм Грімм                                1786 – 1859

Якоб Грімм                                          1785 – 1863

О.С. Пушкін                                        1799 -  1837

Шарль Перро                                       1628 – 1703

Г.К. Андерсен                                      1805 – 1875

С.Я. Маршак                                         1887 – 1964

Завдання 2.

  • Запишіть на сторінці 2 всіх добрих  персонажів, а потім усіх злих. Яких персонажів більше ? На скільки?
  • Кількість добрих персонажів помножте на кількість учнів у вашому класі. Таким чином,  ви примножите ще раз добро.

Завдання 3, 4, 5.

  • Хто перший зустрів падчерку, коли вона повернулася від пані Метелиці. Відповідь запишіть на сторінці 3.( Півень)
  • Запишіть на сторінці 4, яку пісеньку заспівав півень, коли падчерка повернулася додому?
  • Як ви гадаєте, чи справді золота на падчерці було без ліку, чи все ж таки його можна полічити?
  • Чи сказано у казці « Пані Метелиця», що падчерка зробила з тим золотом?
  • А як ви гадаєте, що вона з ним зробила. Не забудьте, що вам потрібно примножити добро! Отже, запишіть на сторінці 5. Як падчерка розпорядилася своїм скарбом.

Завдання 6.

  • Задача.

Коли падчерка повернулася від пані Метелиці, на ній було золотих прикрас на суму 11000 тисяч гривень. Половину прикрас вона віддала мачусі, а решту поділила порівну із її дочкою, На яку суму вона залишила собі прикрас? На скільки гривень менше коштували усі прикраси, які вона залишила собі, від тієї суми,  яку вона подарувала золота мачусі? ( Запис на стор.6)

Завдання 7.

              Запишіть на сторінці 7 відповіді на такі питання.

  • Із чого хрещена мати Попелюшки зробила їй за допомогою своєї чарівної палички карету? ( Із гарбуза)
  • Кого вона перетворила на коней, щоб запрягти карету? ( 6 миш)
  • Яких осіб ще не вистачало, аби влаштувати святковий екіпаж? (Кучера та лакеїв)
  • Скільки всього предметів чи особин, які за допомогою чарівної палички перетворювалися на членів святкового екіпажу Попелюшки?

Завдання 8. Коли добра фея готувала обладунки для Попелюшки, щоб вона потрапила на бал, у неї було обмаль часу, аби провести розрахунки щодо збільшення того чи іншого предмета чи особин відповідних розмірів.  Примножте добро у  казці Ш.Перро і швидко зробіть такі розрахунки:

  • Задача 1.Щоб щур став кучером, потрібно , аби він мав зріст 1м80см. Але, коли він був у пастці, його довжина була 18см. На скільки треба збільшити довжину щура за допомогою чарівної палички? У скільки разів його довжина стане більшою від попередньої?
  • Задача 2. Гарбуз, який підібрала фея для карети, важив 1кг675г, після того, як до нього доторкнулася чарівна паличка. Він збільшився у 120 разів. Знайдіть нову масу карети.
  • Задача 3.  Розміри чарівної карети стали такі: довжина 3м20см, ширина -  2м, висота – 1м50см. Обчисліть її об’єм. Скільки людей могло їхати в кареті, якщо на 1 особу припадає 1600 куб. дм?( Запис на сторінці 8)

Завдання 9. Шлях Герди до Кая, як ви знаєте, дуже важкий і довгий. Допоможіть їй його подолати і запишіть на сторінці 9, відповідно до сюжету казки, тих осіб, птахів. Які траплялися на її шляху.

Завдання 10. Це завдання для Каєнят та Герденят теж передбачає розв’язання задач. Певну задачу виконує кожен учень окремо і записує свою відповідь на дошці. Команди змагаються , хто швидше підрахує шлях. Який подолала Герда у пошуках Кая.

  • Задача 1. Швидкість течії річки, яка понесла човен Герди, -8км/год. Відтоді, як Герда відштовхнула човен від рідного берега, до того часу, коли вона опинилася біля вишневого садочка старої Чаклунки, минуло 5 год.30хв. Яку відстань подолала Герда річкою?
  • Задача 2 . Герда втекла від старої Чаклунки і йшла лісом 5 годин зі швидкістю 4 км /год. І раптом зустріла старого ворона. Яку відстань подолала вона за цей час?
  • Задача 3. Золота карета Герди, яку подарував їй принц з принцесою, мчала зі швидкістю 35 км/год. Протягом 4 годин. І ось їм дорогу  перепинили розбійники. Допоможіть  Герді врятуватися від них, швидше підрахуйте шлях. Який вона проїхала.
  • Задача 4. Олень, у якого Маленька розбійниця подарувала Герді, аби той допоміг їй у пошуках Кая, біг зі швидкістю 25 км/год. протягом 4 годин, і опинився поблизу низької хатинки лапландки, Який шлях він подолав?

(Учитель математики підбиває підсумки, вручає командам по фішці – розумничці)

Завдання 11. Запишіть на сторінці 12 відповіді на запитання, щоб допомогти пасербиці із драматичної казки С.Я. Маршака «Дванадцять місяців» :

  • Хто розбудив дівчинку, щоб вона не замерзла на дереві в лісі»?
  • Хто накинув на неї плащ, коли королева веліла зняти з неї шубу й хустку?
  • Як брати-місяці покарали бабу та її доньку?
  • Допоможіть пасербиці промовити чарівні слова, щоб примножити добро, яке зробив для неї Квітень.

Завдання 12. Січень пообіцяв через 3 роки, або через 6, або через 9 зняти з баби та її доньки собачі шкури, якщо вони стануть сумирніші. Як ви гадаєте, коли це станеться? Напишіть  свої міркування щодо цього, Але не забудьте примножити добро!

Завдання 13.

  • Задача 1. Через три роки після подій описаних у казці С.Маршака    « Дванадцять місяців». Пасербиця, як їй велів Січень, привела під Новий рік собак ( бабу та її доньку) у ліс, аби він зняв з них собачі шкури. Скільки місяців минуло через ці три роки? Скільки днів баба та її дочка були собаками?
  • Задача 2. Знамениті коні із золотими копитами, яких подарував Квітень пасербиці, швидше від вітру летіли з лісу  і подолали відстань 7200метрів за 17 хв. З якою швидкістю мчали срібногриві коні? Чи не з такою швидкістю має поширюватися добро?

( запис на сторінці  14)

 Поки підбиваються  остаточні підсумки роботи учнів, учитель зарубіжної літератури пропонує виконати завдання – замість « льодяної гри розуму». У яку грався Кай  у палаці Снігової королеви, провести « духовну гру розуму».

  • «Духовна гра розуму»

Кожен учень зачитує прислів’я . яке постало із криптограми: «Добра душа людину прикраша».

 

 

  1. Підсумки уроку.

Учитель зарубіжної літератури висловлює подяку учням за сприяння добру і щире бажання учнів примножувати добрі справи, започатковані у фольклорі, у казках братів Грімм, Ш. Перро,  Г. К. Андерсена, С. Я. Маршака.

Учитель математики дякує учням за їхню працю, за те, що вони, як і їхні улюблені казкові персонажі, подолали чималі труднощі під час виконання завдань і значно примножили за цей час світове добро. Чинячи добру справу, щиро бажаючи добра іншим, учні  й самі  стають привабливішими,  красивішими.

docx
Додано
17 січня 2022
Переглядів
378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку