Це був урок-експеремент, на якому були присутні батьки учнів, які стали активними "учнями". Мета уроку: підсумувати роботу учнів та їх батьків за темою, визначити рівень знань кожного учня, формувати навички аналізу літературного твору; за допомогою ігрових завдань визначити розуміння учнями проблем, які порушує письменник у своєму творі; розвивати творчі здібності та читацькі інтереси учнів; виховувати толерантність у ставленні до людей, кращі моральні якості.
Щоб зацікавити батьків і підтримати інтерес у дітей, за тиждень до уроку я вклеїла в щоденник запрошення...
Доброго дня, шановні батьки бешкетників 5 класу!
Я, Комарницька Оксана Михайлівна, вчитель зарубіжної літератури, разом зі мною п'ятикласники будуть мандрувати сторінками світових шедеврів. Давайте об'єднаємо зусилля і допоможемо нашим дітям сформувати любов до книг, адже це – перша сходинка до грамотності і навчання протягом усього їхнього життя. Я вважаю, що головний шлях широкого прилучення дітей до читання – це відродження традиції сімейних читань. Як це зробити? Пропоную вам прийти на урок (одному з батьків), присв'ячений вашому дитинству. (Попитайте своїх дітей, що вони читають…) Урок відбудеться 16 лютого (понеділок) за розкладом. До скорого побачення ...
Урок – творча майстерня
Доброго дня, шановні батьки бешкетників 5 «А» класу!
Я, Комарницька Оксана Михайлівна, вчитель світової літератури, разом зі мною п’ятикласники будуть мандрувати сторінками світових шедеврів. Давайте об'єднаємо зусилля і допоможемо нашим дітям сформувати любов до книг, адже це – перша сходинка до грамотності і навчання протягом усього їхнього життя. Я вважаю, що головний шлях широкого прилучення дітей до читання – це відродження традиції сімейних читань. Як це зробити? Пропоную вам прийти на урок (одному з батьків), присв’ячений вашому дитинству. (Попитайте своїх дітей, що вони читають…) Урок відбудеться 16 лютого (понеділок) за розкладом. До скорого побачення ...
Тема уроку: Родом з дитинства. «Заключне слово»про повість Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра».
Мета уроку: підсумувати роботу учнів та їх батьків за темою, визначити рівень знань кожного учня, формувати навички аналізу літературного твору; за допомогою ігрових завдань визначити розуміння учнями проблем, які порушує письменник у своєму творі; розвивати творчі здібності та читацькі інтереси учнів; виховувати толерантність у ставленні до людей, кращі моральні якості.
Обладнання: мультимедійна дошка, портрет письменника, медіауривки з фільму «Пригоди Тома Сойєра», презентація
Тип уроку: урок - підсумок
Вид уроку: урок-експеримент
Зберегти своє дитинство –
Означає залишитися безсмертним
М Пришвін
Хід уроку
І. Індукція (мотивація)
1. Розвиток асоціативного мислення
- Я поставлю вам, можливо, трішки дивне запитання: «Якого кольору дитинство?» Подумайте, якого кольору воно може бути, від чого це залежить?
А тепер візьміть фігурку дівчинки або хлопчика саме того кольору, який сьогодні вам до душі. Напишіть на ній своє ім’я та 3-4найкращі риси свого характеру. Хто бажає оголосити свої найкращі риси характеру? (прикріпить фігурки до дошки). Ці позитивні моральні якості в характері людини називають чеснотами.
2. Вступне слово учителя (Презентація теми та очікуваних результатів)
- Наш урок – це творча майстерня, у якій ви, діти й батьки, станете активними учасниками, колегами і партнерами. Прощаючись з Марком Твеном і Томом Сойєром, за допомогою ігрових завдань проаналізуємо окремі епізоди повісті, визначимо проблеми, які порушує письменник у своєму творі; будемо розвивати спільно творчі здібності й вчитися дослуховуватися один до одного.
3. Створення емоційного фону для роботи
Да, так уж устроено у людей,
Хотите вы этого, не хотите ли,
Но только родители любят детей
Чуть больше, чем дети родителей.
И всё же – не стоит детей корить,
Когда-то и им малышей растить,
Всё перечувствовать и пережить
И побывать в “стариках” и “предках”.
Э.Асадов
Перша медіазупинка (початок фільму «Пригоди Тома Сойєра»)
ІІ. Деконструкція(Коментар. Батьки й учні об’єднані в чотири групи. На партах лежать матеріали до уроку: схема «Риси характеру Тома»,вікторина «Кіт у мішку», «Найуважніший читач»)
1. Зустріч з Томом Сойєром
- Дорогі друзі! Я сподіваюсь, ви мене впізнали. Я дуже радий, що завітав до вас сьогодні. На такі зустрічі я потрапляю досить часто, тому що розповіді про мої цікаві пригоди, витівки, фантазії люблять читати діти всього світу. Тому я бажаний гість в усіх куточках земної кулі. Сьогодні доля закинула мене дуже далеко від батьківщини. Але я сподіваюся, що здолав цей шлях недарма.
Том із кишень починає діставати різні «коштовності»: скельце від пляшки, порожню котушку, ключ, грудку крейди, нитки, пістони, мідну дверну клямку, помаранчеві шкуринки).
(Літературна вікторина «Паркан»)
- Дуже дякую, друзі. Мені приємно, що ви так уважно читали повість про мене та моїх друзів.
ІІІ. Деконструкція. Літературна гра «Кіт у мішку».
-У вас на партах конверти, в яких надруковані події ІІ розділу. Розставити їх у хронологічній послідовності.
ІУ. Соціалізація (порівняння результатів з презентацією).
1. Настала субота. Ранок видався ясний і свіжий.
2. Том з відром та довгою щіткою вийшов на вулицю
3. Із хвіртки, наспівуючи «Дівчата з Буффало», підстрибцем вибіг Джім з бляшаним відром у руці.
4. «…Джиме, я дам тобі кульку, я дам тобі свою білу мармурову кульку.»
5. У цю важку й безнадійну хвилину його раптом окрилило натхнення – не що інше, як натхнення, геніальна , блискуча думка.
6. Ось у далині з’явився Бен Роджерс. Кепкувань цього хлопця Том боявся найбільше.
7. Том зневажливо глянув на хлопця і сказав: «Що ти називаєш роботою?»…
8. «…Я вважаю, що навряд чи знайдеться хтось один на тисячу, навіть на дві тисячі хлопців, хто може це зробити як слід»
9. Том віддав щітку, на його обличчі виписувалась нехіть, зате в серці буяла радість.
10. Отже жити на світі не так уже й погано. Сам того не відаючи, Том відкрив великий закон, який керує вчинками людей, а саме: коли хлопчикові, або дорослому забагнеться чогось, треба, щоб цього нелегко було досягти.
Друга медіазупинка («Том фарбує паркан»)
Завдання, спільне для всіх груп.
У. Соціалізація (представлення результатів)
УІ. Деконструкція. Літературна вікторина «Найуважніший читач» (робота у групі), імпровізована фізкультхвилинка.
УІІ. Соціалізація (порівняння результатів з презентацією).
-Додайте до своєї схеми ще дві риси характеру хлопця, які можна визначити з питань.
УІІІ. Деконструкція. Рольова гра «Заплутана розповідь» (розповідь від імені літературного персонажа має помилки і неточності, учням необхідно уважно слухати і встановити їх.)
Тітонька Поллі: Горе та й годі мені з тим Томом! Геть занапастився хлопчисько! Одного разу наказала йому побілити паркан, так він повернувся весь у вапні. Я вже й сама була не рада, що покарала його…Ой, не виконую я свого обов’язку щодо хлопця, бачить Бог! У ньому наче біс сидить, та помилуй мене, Боже, він же, сердешна дитина, син мого покійног7о брата, і мені просто не стає духу лупцювати його. Хоча й треба. Ось він цукорницю розбив, сам у цьому зізнався, а потім усе сказав на Сіда. А нещодавно взагалі щезнув, заблукав із Геком у печері. Я вже думала, що й не побачу мого бідного Тома! Скільки сліз я тоді пролила, тільки Богові відомо! І що ж бо ви думали? Він з’явився в церкві на своїй поминальній службі! Горе та й годі! Ось і зараз цей шибеник десь подівся. Томе, де ти? А ви його часом не бачили?
ІХ. Соціалізація
Помилки й неточності:
Х. Реконструкція (творча робота)
- Уявіть, що ви працюєте в туристичному агентстві. Створіть рекламу, яка привернула б увагу багатьох туристів з різних країн. І команда – до селища Флорида, де народився Марк Твен; ІІ команда – до річки Міссісіпі; ІІІ команда – до письменника Марка Твена і 4 – до книги «Пригоди Тома Сойєра». Ваші дівчатка мали досвід такої роботи, на мій погляд, дуже успішний. Тож їм слово!
ХІ. Афішування результатів
ХІІ. 1. Рефлексія (підсумок)
- Гадаю, що ми з вами уважно прочитали твір, згадали найцікавіші епізоди та проаналізували їх. Зараз ми підійшли до можливості розглянути серйозні проблемні питання, до яких попередньо не зверталися.
2. Оцінювання
3. Зворотній зв'язок. «Мікрофон».
- Ось і підійшов час прощатися з героями повісті марка Твена. Я пропоную вам сказати їм слова побажання та подяки, продовживши речення:
Додатки
Риси характеру Тома
ТОМ
Літературна гра «Кіт у мішку». Розставити їх у хронологічній послідовності.
- Том з відром та довгою щіткою вийшов на вулицю
- «…Джиме, я дам тобі кульку, я дам тобі свою білу мармурову кульку.»
- У цю важку й безнадійну хвилину його раптом окрилило натхнення – не що інше, як натхнення, геніальна , блискуча думка.
- Із хвіртки, наспівуючи «Дівчата з Буффало», підстрибцем вибіг Джім з бляшаним відром у руці.
- Том зневажливо глянув на хлопця і сказав: «Що ти називаєш роботою?»…
- «…Я вважаю, що навряд чи знайдеться хтось один на тисячу, навіть на дві тисячі хлопців, хто може це зробити як слід»
- Настала субота. Ранок видався ясний і свіжий.
Літературна вікторина «Найуважніший читач»: