Біологічна квест-гра "Подорож у царство Рослин"

Про матеріал
Квест - жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає у пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань, розгадуванні загадок, доповненні прислів'їв та приказок. Мета квесту: розширити знання учнів про рослинний світ. Розвивати вміння працювати в групі, розвивати увагу та логічне мислення. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи рідного краю.
Перегляд файлу

Біологічна  квест-гра «Подорож у царство РОСЛИНИ».

Мета: повторити, систематизувати та перевірити знання про різноманітність рослин, екологічні групи та життєві форми рослин; продовжувати розвивати інтерес до вивчення біології за допомогою гри; виховувати взаєморозуміння та роботу в команді.

Обладнання: маршрутні листи, карти з маршрутами,  секундоміри, пазли розрізані на шість часток, папір, фломастери, конверти з словами для прислів’я та прикмети, малюнки різних рослин,  конверт із назвами відділів і представників.

Тип уроку: перевірка вивченого матеріалу.

Маршрутний лист.

Станція

Час проходження завдання

Загальний час

Кіл-ть помилок

Примітка

Підпис судді

1

Таксономічна

 

 

 

 

 

2

Логічна

 

 

 

 

 

3

Народознавча

 

 

 

 

 

4

Екологічна

 

 

 

 

 

5

Здоров’я

і безпека

 

 

 

 

 

6

Краєзнавча

 

 

 

 

 

7

Загадкова

 

 

 

 

 

 

Результат

 

 

 

 

 

 

У грі беруть участь дві команди. Рухаються по одному маршруту, тільки перша команда починає рух із станції «Таксономічна», а друга – «Екологічна».

Місце збору – кабінет біології.

Місце проведення квесту - школа.

Тривалість квесту – 45 хвилин.

І. Організаційний момент.

Ознайомлення з технікою безпеки та правилами поведінки.

ІІ. Повідомлення правил  гри.

Кожній команді дається маршрутний лист. В ньому ви побачите, яка для вашої команди послідовність станцій.

Ваше завдання не тільки швидко пройти всі етапи, але і правильно, бо за кожну вашу помилку до загального часу вкінці гри буде додано по 5 секунд. На кожній станції знаходиться суддя, якому ви віддаєте маршрутний лист. Як тільки він розповів вам завдання, час відліку розпочинається і закінчується тільки тоді, коли ви впевнені, що все зробили вірно. Тільки після цього суддя зупиняє час, перевіряє вашу відповідь, заповнює маршрутний лист.

Якщо ви прийшли на наступний етап, а там ще не закінчила своє завдання попередня команда, ви маєте право перейти на іншу вільну станцію за своїм маршрутним  листом, а після її проходження  повернутися назад.

Після проходження кожної станції, не забудьте забрати маршрутний  лист, з яким ви ще отримаєте частинку пазла. Після останнього завдання у вас на руках будуть всі складові  пазлу.  Ваша подорож закінчується на станції «Загадковій», де  ви складаєте пазл, на зворотному боці якого є ребус. Зупиняється ваша гра тільки після того, коли ви його розгадуєте  і кажете фінальне слово.

Правила почуті. Командири зараз підійдуть до головного судді і отримають за своїми маршрутними  листами карти їх проходження. А я бажаю вам удачі. [3]

 

 

 

 

 

ІІІ. Хід гри.

Таксономічна станція.

(кабінет географії)













Встановити відповідність між відділами рослин та представниками.

 

(По одному балу за кожну правильно встановлену відповідність) [1]

Логічна станція.

(кабінет математики)

Розв’язати задачі. (По 5 балів за кожну правильно розв’язану задачу)

 Задача 1. Одне дерево невеликого розміру за добу виділяє 0,2 кг кисню. Скільки дерев необхідно, щоб забезпечити одну людину киснем, якщо відомо, що на добу їй необхідно  приблизно 1 кг кисню?

 Задача 2. Фікус – це найбільша водорість. Вона росте зі швидкістю 20 см на добу. Через який час вона досягне 60 м. [4]

 

 

Народознавча станція.

(кабінет української мови та літератури)

За 2 хвилини назвати якомога більшу кількість пісень де названо рослини.

(За кожну названу пісню команда отримує 1 бал)

 

Екологічна станція.

(препараторська кабінету біології)

Намалювати  плакат «Бережіть природу!»               (Максимум 10 балів)

 

Станція «Здоров’я і безпека».

(кабінет біології)

Виберіть зображення отруйних рослин і підпишіть їх назви.

Відповіді.

1. Борщівник.

2. Блекота чорна.

3. Вовчі ягоди

4. Шипшина

5. Беладонна

6. Морква дика

7. Думан звичайний

                      1, 2, 3, 5, 7 – отруйні.

      (За кожну правильно обрану отруйну  рослину 1 бал, вказану назву ще 1 бал)

     

 

     

 

      

 

 

Краєзнавча станція.

(кабінет історії)

Ця зупинка складається з двох етапів. (По 1 балу за кожну правильно розгадану загадку і по 2 бали за правильно складене прислів’я і приказку).

1 етап – загадки.

  1. Дивна в лісі є трава –

не лопух, не кропива.

Коли хочуть щастя, влітку

все шукають її квітку.

Хоч півсвіту обійди –

того цвіту не знайти.                                                                  Папороть

2. Мале дитятко

на землю впало – деревом стало.                                               Насінина

3. Білі кульки на стеблах

красуються в полі,

Повіє легенький вітерець –

стебла стають голі.                                                                    Кульбаба

4. У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.                                                               Калина

5. Часто літом надівала

по новій сорочці,

а на зиму поскидала

й посолили в бочці.                                                                      Капуста

         2 етап – з слів скласти одну прикмету та одне прислів’я.

Прислів’я: верби/ Де/ там/ чисті/ ростуть/ джерела/ води (Де ростуть верби, там чисті джерела води).

Прикмета: Шкірка /на цибулі/тонка –/ зима буде/ м’яка; /тверда і товста – /зима буде /суворою. [2]

 

Загадкова станція.

(спортзал)

З отриманих пазлів скласти цілісну картинку, на зворотній стороні учні знайдуть ребус. Його відгадка – буде фінальне слово, яке закінчує саму гру .

Тема. . Наша планета живий організм

Охорона рослин

 

V. Підведення підсумків.

Рахується загальний час, кількість помилок.

Оцінюється робота кожної команди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел та літератури:

  1. Гуцкалюк Леся, Вербицька Зоя. Ігрові технології навчання на уроках біології. – Тернопіль-Харків: Видавництво «Ранок», 2009. – 128 с. – (Серія «Ігрові технології»
  2. Похила Л. С., Яцук Г. Ф., Гдаль Б. Ф. Використання скарбниці народних знань у процесі вивчення  біології. Царство Рослини. – Тернопіль: Мандрівець, 1998. – 72 с.
  3. Тагліна О. В. Біологія. 7 клас: Розробки уроків. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 304 с. (Майстер-клас)
  4. https://vseosvita.ua/library/biologicna-kvest-gra-riznomanitnist-roslin-626.html
  5. https://naurok.com.ua/cikavi-zadachi-z-biologi-191338.html

1

 

docx
Додав(-ла)
Гаврих Надія
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
24 березня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку