Біологічні диктанти 8 клас

Про матеріал
Одним із видів поточного контролю є виконання біологічних диктантів. Вони рівномірно розподілені при вивченні всіх тем. Біологічні диктанти дозволяють швидко перевірити засвоєння переважно біологічних термінів і понять, які складають основу мови біології.
Перегляд файлу

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біологічні диктанти

8 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Інтерактивне навчання - це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має цілком конкретні і прогнозовані цілі. Одна з них є створення комфортних умов навчання, таких, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну спроможність, що робить продуктивним процес навчання. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес організовано таким чином, що практично всі учні виявляються залученими в процес пізнання, вони мають можливість розуміти що вони знають і думають. Спільна діяльність учнів у процесі пізнання, засвоєння навчального матеріалу означає, що кожен робить свій особливий індивідуальний внесок, йде обмін знаннями, ідеями, засобами діяльності. Причому відбувається це в атмосфері доброзичливості і взаємної підтримки, що дозволяє не тільки отримувати нові знання, але і розвиває саму пізнавальну діяльність, перекладає її на більш високі форми співпраці.

      Біологія - одна з наук, що навчає законам навколишнього природного світу, знайомить з можливостями організму, має величезний практичний потенціал, пов'язана з великою кількістю інших наук, допомагає формувати світогляд, володіє численними фактами, що розвивають інтерес школяра. Основним засобом досягнення головної мети – навчити дітей біології, ми вважаємо використання інтерактивних технологій на уроках.

    На своїх уроках ми намагаємося не просто дати учням суму знань з предмета, але й сформувати в них вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки з раніше вивченим матеріалом, аналізувати, систематизувати, узагальнювати, тобто розвивати логічне мислення. Багато основних методик щодо використання інтерактивності пов’язані сьогодні з традиційними методами навчання, а саме метод «Біологічні диктанти». Диктанти я проводжу з метою закріплення нових знань і навчання школярів грамотності в написанні біологічних термінів. У практиці проведення біологічних диктантів велике значення має навчальний диктант, що дозволяє виявити прогалини в знаннях, встановити їх причини і попередити їх появи в подальшому. Диктанти є словникові, вибірково-розподільні, творчі, диктанти-переклади та інші.  Якщо вміло застосовувати різні види диктантів, можна сформувати цінні навички регламентованої роботи, дотримуватися встановленого порядку і ритму. У той час, коли на індивідуальне опитування витрачаються години, на диктант для перевірки — 5—6 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            Біологічний диктант по темі «Скелет»

  1.                Є такі типи з’єднань кісток…..
  2.                Назвіть відділи скелету людини…..
  3.                Перерахуйте кістки, що входять до складу поясу верхніх кінцівок…
  4.                Перерахуйте кістки, що входять до складу нижньої кінцівки…
  5.                Яку назву має рухоме з’єднання кісток….
  6.                Назвіть види суглобів….
  7.                Наведіть приклади трубчастих кісток організму…..
  8.                Які кістки утворюють грудну клітку людини…
  9.                Які функції виконує скелет людини….
  10.            Яку будову має суглоб…..

 

Біологічний диктант по темі «Робота м’язів. Втома м'язі»

1.    М’язи голови поділяють на…..

2.    М’язи, які одним кінцем вплітаються в шкіру, а іншим – прикріплюються до кісток….

3.    М’язи, що забезпечують рухи під час жування і ковтання….

4.    М’язи тулуба поділяють на…

5.    М’язові волокна утворюють пучки оточені сполучнотканинною оболонкою ….

6.    Дельтоподібний, підлопатковий належать до м’язів….

7.    М’язи вільної нижньої кінцівки поділяють на…..

8.    Основними властивостями м’язів є….

9.    Стан постійного незначного напруження м’язів – це….

10.  Робота, за якої м’язи напружуються але не скорочуються…

11.  Робота, за якої м’язи почергово скорочуються й розслаблюються….

12.  Фізіологічний стан, який виникає при тривалій або інтенсивній роботі….

 

               Біологічний диктант по темі «Значення компонентів харчових продуктів»

 

1.    Речовини у складі харчових продуктів, що мають для організм харчову та енергетичну цінність – це…

2.    Органічні високомолекулярні сполуки, що складаються з амінокислот…..

3.    Органічні нерозчинні у воді сполуки, в утворенні яких беруть участь жирні кислоти й спирти….

4.    Органічні сполуки , які є основним джерелом енергії в організмі…..

5.    Неорганічна сполука, що є основою внутрішнього середовища організму….

6.    Без води людина може прожити не більш ніж….

7.    Добова потреба людини в воді в середньому становить…..

8.    М’ясо, риба, сир, бобові багаті на ….

9.    Основне джерело вітаміну С….

10.  Наука, що вивчає вітаміни, називається….

11.  За нестачі вітамінів розвивається….

12.  Надлишок вітамінів має назву….

 

 

 

Біологічний диктант по темі «Травлення людини. Будова травної системи»

 

1. Сукупність фізичних і хімічних процесів, що забезпечують організм поживними речовинами…..

2.  Звивиста трубка довжиною до 8 – 10 метрів – це….

3.  Починається травна система……

4.  До великих травних залоз належать…

5.  Функція, пов’язана з виділення травних соків….

6.  За формою і функціями зуби поділяють на…..

7.  У кожному зубі розрізняють три відділи….

8.  Дрібні або великі травні залози, які утворюють слину….

9.  М’язовий орган, з посмугованої скелетної тканини, який бере участь у перемішуванні їжі та ковтанні….

10.  Розщеплюють крохмаль їжі до глюкози ферменти….

11.  Відділ травного каналу , який з’єднує  ротову  порожнину  із стравоходом….

12.  Відділ травного каналу , який з’єднує  глотку зі шлунком…..

 

 

Біологічний диктант по темі «Дихання та його значення»

 

1.    Сукупність фізичних і хімічних процесів, що забезпечують надходження кисню в організм…..

2.    До легень повітря надходить завдяки їхньому…

3.     Повітря, що надходить до легень через носову порожнину,  …..

4.    Обмін газів між організмом і навколишнім середовищем – це….

5.    В утворенні мови беруть участь…..

6.    Основу дихання становлять…..

7.    Пасивне переміщення молекул дихальних газів крізь клітинні мембрани – це…..

8.    Активне перенесення дихальних газів середовищем, що рухається…..

9.    Дихальний об’єм – це…..

10.  У людини виділяють три типи дихання….

11.  Дихання, зумовлене скороченням міжреберних м’язів  і діафрагми…..

12.  У жінок здебільшого тип дихання…..

 

 

Біологічний диктант по темі «Кров»

 

1.    Рідка сполучна тканина червоного кольору…..

2.    Кров містить….

3.    Еритроцити, тромбоцити, лейкоцити – це…..

4.    Червоні кров’яні клітини…..

5.    Кров’яні пластинки…..

6.    Ядерні безбарвні кров’яні клітини….

7.    Червоні кров’яні тільця, що здійснюють перенесення кисню й вуглекислого газу…..

8.    Червоні кров’яні тільця руйнуються в…..

9.    Кров’яні пластинки, що відіграють важливу роль у зсіданні крові….

10.  Сполука гемоглобіну з киснем….

11.  Сполука гемоглобіну з вуглекислим газом…

12.  Основна функція гемоглобіну…..

 

 

Біологічний диктант по темі « Групи крові. Переливання крові. Зсідання крові»

 

1.    Групи крові були описані в….

2.    Групи крові описав австрійський лікар…..

3.    Найпоширенішою системою груп крові є…..

4.    Група крові, яка немає антигенів А і В, але є антитіла αіβ …..

6.    Група крові, що містить антигени  А і антитіла β…..

7.    Група крові, що має антигени В і антитіла α….

8.    У дорослої людини без шкоди для її здоров’я можна взяти крові….

9.    Захисна реакція організму , що попереджає втрату крові при пошкоджені судин….

10.   У процесі зсідання крові беруть участь…..

11.   Руйнування тромбоцитів і вивільнення тромбопластину – це….

12.   Перетворення розчинного у плазмі крові протромбіну під дією йонів кальцію та тромбопластину на тромбін – це….

 

 

Біологічний диктант по темі «Серце»

 

1.    Орган, що здійснює рух крові…

2.    Серце людини розташоване в …..

3.    Маса серця людини становить…..

4.    Ззовні серце вкрите…..

5.    Стінка серця утворена трьома шарами….

6.    Ліва і права частина розділені…..

7.    Серце людини складається  з чотирьох камер….

8.    Між лівим передсердям і лівим шлуночком є…..

9.    Між правим передсердям і правим шлуночком розташований…..

10.  Серцевий м’яз має такі властивості…..

11.  Здатність серця переходити зі стану спокою до робочого стану, що супроводжується скороченням – це….

12.  Здатність серцевого м’яза реагувати скороченням у відповідь на збудження – це….

 

                          Біологічний диктант по темі «Кровообіг»

 

1.Оболонка серця утворена м’язовою тканиною….

2. Відділи серця, в які кров збирається із вен…

3.Клапани, що відмежовують передсердя від шлуночків….

4. Півмісяцеві клапани розміщуються……

5. Систола – це…..

6 . Судини, що мають клапани…..

7.Судини з най товщими стінками……

8. Розслаблення серця…

9. Судини, в яких відбувається газообмін…

10. Велике коло кровообігу – це шлях крові…….

11. Мале коло кровообігу – це шлях крові…….

 

                        Біологічний диктант по темі «Зоровий аналізатор»

 

1.Очне яблуко має такі три оболонки...

2.Зовнішня білкова оболонка називається...

3.У передній частині білкова оболонка переходить у прозору...

4.Райдужка містить спеціальний пігмент...

5.У центрі рай дужки є круглий отвір...

6.Порожнина ока позаду кришталика заповнена желеподібною масою...

7.Внутрішня, світлосприймальна оболонка ока...

8.До допоміжного апарату ока відносять...

9.Речовина, що має бактеріоцидні властивості, входить до складу сльози...

10.Внутрішня частина повіки і передній відділ очного яблука вкритий...

11. Палички  розрізняють  ...       світло , а  колбочки ...   .

12. Функція  зорового  нерву : ...   .

 

 

                         Біологічний диктант по темі « Головний мозок, функції та будова»

 

1.    Вищий відділ ЦНС……

2.    Центри довільних рухів, яких ми навчаємось протягом життя  - це функція…..

3.    Відображення навколишнього світу – це функція….

4.    Забезпечення таких процесів як мислення, свідомість, мова, пам'ять , емоції – це функція…..

5.    Головний мозок як і спинний вкритий оболонками….

6.    У головному мозку людини розрізняють такі відділи….

7.    Середній мозок, міст і довгастий мозок утворюють….

8.    Від стовбура головного мозку відходять 12 пар …..

9.    Найбільшим черепно – мозковим нервом є…

10.  Відділ головного мозку, поділений на праву і ліву півкулі, з’єднані мозолистим тілом – це…

11.  Структура, яка має дві півкулі  з черв’яком і власною корою….

12.  Мозок, що є продовженням спинного мозку…..

 

                         Біологічний диктант по темі «Нервова система»

 

1.    Органи нервової системи побудовані із….

2.    Скупчення тіл нейронів та їх коротких відростків у межах ЦНС утворює….

3.    Сукупність довгих відростків утворює…

4.    За межами ЦНС нейрони утворюють…..

5.    Ззовні нерви вкриті…

6.    Нерви поділяють на….

7.Сприймання впливів середовища на організм – це функція….

8.Основна частина нервової системи, до якої входить головний та спинний мозок – це…

9.Частина нервової системи, що розташована поза головним і спинним мозком….

10.Нерви, яких у людини є 31 пара….

11.Нерви, яких у людини є 12 пар….

12.Функціонально нервову систему можна поділити на….

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку