16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Біологічний брейн-ринг "Ерудит"

Про матеріал

Даний позакласний захід направлений на підвищення інтересу до вивчення біології; розробка містить багато цікавих фактів із життя тварин і рослин; учні ознайомлюються із рекордами представників живої природи.

Перегляд файлу

C:\Users\user\Desktop\Без названия (2).jpg 

 

 

 

 

 

Біологічний брейн-ринг  «Ерудит»

 

 

C:\Users\user\Desktop\Без названия.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Desktop\Без названия (1).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Кожна команда представляє свою назву і емблему, дає коротку інформацію про цю тварину (рослину).

 

ГЕЙМ І

Командам пропонується запитання. Відповідає та команда, яка знає відповідь першою. Перемагає та команда, яка дала більше правильних відповідей.

1 .Що означає „біологія" в перекладі з давньогрецької мови? Наука про життя. Біос — життя, логос - наука.

2.Кого називають „батьком" ботаніки? Давньогрецького вченого Феофраста (370-285р. до н.е.)

З.Хто з давньогрецьких учених ще у IV ст.. до н.е. вперше описав понад 500 видів представників тваринного світу? Аристотель.

4.Найкрупніший наземний ссавець. Африканський слон (7м.)

5.Найшвидша із сучасних наземних тварин.

Гепард - шв. 110 км/год.

б.Найкрупніша домашня птиця.

Індик.

7. Найменша пташка.

Колібрі (2гр - в 500 раз легша страуса)

8.Яке дерево є символом Нового року?

Ялинка.

9.Пташка миру.

Голуб.

10. Най крупніша в світі змія. Анаконда.

11.Перші весняні квіти. Підсніжники.

12.Найвищий ссавець.

Жираф.

13.Які птахи не літають?

Пінгвіни, страуси, ківі.

14.Кому з відомих українських людей належать ці слова: „Ботаніці потрібне захоплення. А захоплення це добувається тільки глибоким розумінням краси, безмежності, симетрії і гармонії в природі" ?

Т.Г.Шевченко.

15.Підводний „гігант".

Синій кит (150т)

І6.Як називається головка капусти?

 Качан.

17.Основна систематична одиниця.

 Вид.

18.Скільки є груп крові?

4.

19.Гормон нарниркових залоз, що посилює роботу серця і прискорює його скорочення.

Адреналін.

20.Розшифрувати СНІД і перерахувати шляхи його передачі.

Синдром набутого імунодефіциту:

1-статевим шляхом;

2-через кров;

3-від хворої матері до дитини (в утробі).

21 .Набір хромосом у зиготі.

46 хромосом (по 23 від батька і матері).

22.Чиї пташенята не знають своєї матері ?

 Зозулі.

23.Де живуть пінгвіни?

В Антарктиді.

24.Яке місто літає?

Орел.

25.Яка річка України має назву птаха?

Тетерів, Житомирська обл.

 

ГЕЙМ II „Заморочки із бочки"

Капітани команд тягнуть жеребки (номери завдань знаходяться в закритих посудинах). Запитання з галузі біологічних наук. На обдумування - 1хв. Оцінювання – 3б.

1 .Про лицемірну людину, що удавано співчуває тому, кому заподіяла лихо, говорять, що в неї „крокодилячі сльози". А чи плаче крокодил насправді? Якщо „плаче", то чому?

Плач крокодила — це видалення з організму зайвих солей, через те, що нирки його - недосконалий орган.

2.Посадивши равлика на долоню, кожний з вас наспівував пісеньку: "Равлику, равлику, висунь ріжки, дам тобі хліба трошки. Якщо буде мало, дам кусочок сала." Прикро, але факт: заговір діє точно - равлик вилізає з раковини і висуває ріжки. Але це не ріжки, а що?..

Це органи чуття і смаку.

З.Його батьківщина - Індія . Тривалий час плоди цієї рослини вважали отруйними, а стародавні греки були певні, що той,  хто покуштує цей плід, ризикує втратити розум, і назвали його „яблуком божевілля". Потрібно було декілька століть, щоб він міцно увійшов до вжитку і став улюбленою їжею багатьох народів. Плоди його багаті на мінеральні сполуки, особливо на калій, який регулює обмін солей в організмі й виводить з нього надлишок води . Тому вони особливо корисні людям з серцево-судинними захворюваннями. Небезпідставно на сході їх назвали „овочем довголіття".

Баклажани.

4.Ця рослина може зростати лише на мілководді за доступної кількості тепла, тому її називають „сином води та сонця": над водою підіймаються лише листки та суцвіття цієї рослини. В Україні він достигає тільки в південних областях, де достатньо тепла. Вперше його почали вирощувати у Китаї близько 5тис. років тому. Прадавні китайці вважали його однією із п'яти священних рослин разом із просом, пшеницею, ячменем та соєю.

Рис.

5. Це велика кішка. Полює він зазвичай у сутінках. Смужки дозволяють йому бути непомітним, коли він полює на свою здобич: оленя, антилопу чи дикого кабана. Підстерігши здобич, він стрибає їй на спину.

Тигр.

6. Давні єгиптяни вважали ці дві рослини священними рослинами, їх приносили в жертву богам разом із хлібом та м'ясом. У щоденний раціон давньоримського солдата входила одна з цих рослин, як така, що запобігає захворюванням кишечнику та відновлює сили. Цим рослинам, особливо другій з них, приписували магічну здатність відлякувати „злих духів" та міфічних кровосисних істот -- вампірів. Обидві ці рослини багаті на вітамін С.

 Цибуля і часник.

 

ГЕЙМ III „Постійні народні порівняння"

Не раз вам доводилось чути, як люди когось або щось порівнюють з тваринами. Зараз учасники команд спробують закінчити початі порівняння. Починає команда, яка іде попереду. Якщо команда не дає відповіді, відповідає інша команда.

1 .Впертий, як... осел.

2.Гарно, як... свині в дощ.

3.Гудуть, як ... бджоли у вулику.

4.Дав, як... кіт наплакав.

5.Живуть, як... кіт з собакою.

б.Личить, як.. .корові сідло.

7.Написав, як... курка лапою.

8.Не стало,  як... корова язиком злизала.

9.Розбирається, як... баран по зорях.

10.Моститься, як ... квочка на яйцях.

 

ГРА З ВБОЛІВАЛЬНИКАМИ

    Вболівальник тягне жеребок з назвою тварини. Мімікою і жестами потрібно зобразити цю тварину так, щоб учасники змогли її вгадати. Бал зараховується команді, за яку вболіває глядач.

Півень, жаба, заєць, кіт.

 

ГЕЙМ IV „Червона книга" .

  Учасникам видаються зображення тварин і рослин, занесених до Червоної книги. Потрібно назвати їх.

Зубр, соня садова, бурозубка, шафран, бобер, підсніжник, сон-трава, зозулині черевички, латаття біле, лебеді, борсук, горностай...

 

 

ГЕЙМ V „Художник".

   Ще Чарльз Дарвін зробив висновок, а потім учені неодноразово підтвердили, що дуже багато видів тварин належить до категорії рідкісних. На Землі з найрізноманітніших причин відбувається постійна зміна мешканців. У світі тварин кожен вид існує близько 1 млн. років, поступово він старіє і, зрештою, припиняє існування. А натомість з'являються нові види. Завдання командам: уявити, яка тварина з'явиться у недалекому майбутньому, зобразити її на малюнку і дати їй відповідну назву. Оцінювання за 5-бальною системою.

 

ГЕЙМ VI „Скоромовки про тварин „

   Командам пропонуються скоромовки про тварин. Після хвилинної підготовки учасники повинні проговорити ці скоромовки. Виграє та команда, яка не зробила помилки при відповіді.

  1. Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню: - Ти не вмієш так, як я, так, як ти, не вмію я.
  2. Коваль кує коня, кінь коваля копитом, коваль коня кулаком.

 

ГЕЙМ VII „Я тобі - ти мені „

  Команди обмінюються завданнями, які підготували заздалегідь.

 

ГЕЙМ VIII „Загадки - жарти „

   Командам пропонуються загадки - жарти, на які відповідає та команда, яка швидко знайшла вірну відповідь.

 І.Коли собака буває зайцем?

Коли їде в автобусі без квитка.

2.Яка голка не тоне в морі?

Риба - голка.

3.Від чого качка пливе?

Від берега.

4.На яке дерево сідає ворона під час зливи?

 На мокре.

5.Який ключ літає?

Журавлиний.

6.Чи може страус себе птахом назвати?

 Ні, бо він не говорить.

7.Яким гребінцем не можна розчесатися?

Півнячим.

8.Від чого у качки ноги червоні?

Від колін.

9.Чи може кінь жити у воді?

 Може, якщо коник морський.

10.Що буде, коли дощ буде, а в собаки буди не буде?

Собака буде мокрим.

 

 

ГЕЙМ IX „Восьминоги"

  Командам дається завдання: розгадати кросворди -головоломки.

І

1.3 „Л" - я кущик в бережку.

2.3 „к" - тварина на лужку.

3.3 „р" - в садку я розквітаю.

4.3 „д" - я ліки відміряю.

5.3 „п" - художнику служу.

6.Із складом „Лі" - я гарне ймення.

7.Із складом „му" - творців натхнення.

8.Із „ва" - я посуд на столі -

Ось такі слова мої:

Друже, добре поміркуєш

І кросворд цей розшифруєш.

(Лоза, коза, роза, доза, поза, Ліза, муза, ваза)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Анна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кизиченко Анна
    дуже чудова розробка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
25 січня 2018
Переглядів
3240
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку