Біологія 7клас Контрольна робота з теми "Різноманітність тварин"

Про матеріал
Контрольна робота за Ісеместр з біології для учнів 7 класу по темі "Різноманітність тварин: риби, амфібії, рептилії та птахи". Контрольна робота містить тестові завдання з вибором однієї та трьох правильних відповідей, завдання на відповідність, пропущені в тексті слова. Також завдання відкритого типу на порівняльну характеристику.
Перегляд файлу

Біологія 7 клас  Контрольна робота   І семестр

Різноманітність тварин: риби, амфібії, рептилії, птахи.

ВАРІАНТ ІІ

І рівень (3 бали)

У завданнях 1-6 виберіть ОДНУ правильну відповідь

1. Рептилії походять від:

А риб;

Б земноводних;

В членистоногих;

Г птахів.

2. Покриви тіла рептилій представлені:

А волоссям;

Б слизовим епітелієм;

В пір’ям;

Г роговими лусками.

 3. До хрящових риб належать:

А щука;

Б сом;

В акула;

Г судак.

4. Плавальний міхур дає змогу рибам:

А змінювати глибину;

Б дихати;

В ковтати їжу;

Г робити різкі повороти під час руху.

 5. Більшість дорослих амфібії дихають за допомогою:

А легенів;

Б зябер;

В шкіри;

Г легенів і шкіри.

 6.  Яка з тварин не належить до рептилій?

А) ящірка прудка;                  Б) вуж звичайний;

В) гадюка степова;                Г) саламандра плямиста.

 

 

 

 

ІІ рівень (3 бали)

 7. Виберіть ДЕКІЛЬКА ПРАВИЛЬНИХ тверджень (правильних відповідей три):

А  головний і основний орган дихання у рептилій - зябра;

Б  у птахів відсутні зуби;                                

В  кровоносна система кісткових риб представлена двокамерним серцем та одним колом кровообігу;                                             

Г  амфібії – теплокровні тварини;

Д  шкіра птахів має багато слизових залоз;

Е  органами дихання риб є зябра.

8. Допишіть пропущені в тексті слова.

      Тіло риб поділяється на голову, ___________ та _____________. Ззовні воно вкрите _____________.

9. Визначне за описом назву групи (ряду) рептилій.

    «Найбільші хижаки-засідники. Наприкінці мезозойської ери вони чатували на динозаврів; нині – полюбляють рибу, ссавців і птахів. Представники даного ряду повільно пересуваються берегом, звиваючись по-«зміїному» усім тілом. У разі потреби тварина підіймає на напружених ногах тіло над землею і навіть незграбно біжить «риссю» (швидкість до 4 км/год). Більше половини видів – на межі вимирання. Ці тварини зі складною поведінкою можуть зникнути через попит на гаманці, взуття й інші вироби.»

 

ІІІ рівень ( 3 бали )

10. Встановіть відповідність між групою тварин та особливостями розмноження та розвитку:

Група  тварин                        Особливості розмноження та розвитку

1. Рептилії                  А запліднення зовнішнє, розвиток непрямий, у воді;

2. Амфібії                   Б запліднення внутрішнє, розвиток прямий, у яйці, що має шкаралупу;

3. Птахи                      В запліднення внутрішнє, розвиток непрямий, у воді;

                                        Г запліднення внутрішнє, розвиток прямий, у яйці, що не має шкаралупи;

11. Дайте коротку відповідь на запитання.

     Для чого тіло риб укрите слизом?

 

ІVрівень ( 3 бали )

Дайте повну розгорнуту відповідь на запитання

12. Дайте  порівняльну характеристику особливостей будови рептилій та амфібій? Вкажіть спільні та відмінні ознаки.

 

 

Біологія 7 клас  Контрольна робота   І семестр

Різноманітність тварин: риби, амфібії, рептилії, птахи.

ВАРІАНТ І

І рівень (3 бали)

У завданнях 1-6 виберіть ОДНУ правильну відповідь

1. Рептилії дихають:

А тільки легенями;

Б тільки шкірою;

В легенями та шкірою;

Г зябрами.

2. Укажіть відділи, на які поділяється тіло риб:

А голова, груди, черевце;

Б голово-груди, черевце;

В голова, тулуб, хвіст;

Г голова, тулуб, плавці.

 3. Рептилії - це:

А хордові хребетні холоднокровні тварини, пристосовані як до водного, так і до наземного способу життя;

Б група тварин з видовженим тілом і , здебільшого, однаковими кінцівками;

В хордові хребетні холоднокровні тварини, пристосовані до наземного способу життя;

Г змії, ящірки, тритони.

4. Язик жаби слугує для:

А жування;

Б розпізнавання запахів;

В утворення звуків;

Г вловлювання здобичі.

 5. Яка інша назва рептилій?:

А земноводні;

Б амфібії;

В плазуни;

Г звірі.

 6. Скелет побудований з хрящової тканини в:

А) коропа дзеркального;      Б) акули білої;

В) ящірки прудкої;                Г) пінгвіна королівського.

 

ІІ рівень (3 бали)

 7. Виберіть ДЕКІЛЬКА ПРАВИЛЬНИХ тверджень (правильних відповідей три):

А  найхарактерніша особливість більшості  сучасних птахів – здатність до польоту;

Б  у птахів є зуби;                                

В  кровоносна система кісткових риб представлена двокамерним серцем та одним колом кровообігу;                                             

Г  амфібії – теплокровні тварини;

Д  шкіра птахів має багато слизових залоз;

Е  найчисленніший ряд рептилій – Лускаті, до яких належать ящірки та змії.

8. Допишіть пропущені в тексті слова.

      Тіло плазунів поділене на відділи – голову, ___________, ___________ і _________________. На відміну від земноводних, вони мають чітко означену _______.

9. Визначне за описом назву групи (ряду) птахів.

    «Представник цього ряду – нелітаючий рослиноїдний птах, мешканець саван і напівпустель Африки. Сотні тисяч років тому жили також на півдні України і далі на схід до Монголії. Від хижаків тварина зазвичай рятується втечею. Шкаралупа яєць даного виду здатна витримати об'єкт масою до 15 кг».

 

ІІІ рівень ( 3 бали )

10. Встановіть відповідність між групою тварин та їх покривами тіла:

Група  тварин                        Особливості розмноження та розвитку

1. Рептилії                     А шкіра, луска, слизові залози.

2. Амфібії                      Б шкіра суха, майже не має залоз, вкрита роговими лусками,

                                         щитками або пластинками;

3. Кісткові риби             В  шкіра із численними слизовими залозами;

                                      

11. Дайте коротку відповідь на запитання.

     В чому секрет куприкової залози у птахів?

 

ІVрівень ( 3 бали )

Дайте повну розгорнуту відповідь на запитання

12. Дайте  порівняльну характеристику особливостей будови птахів та рептилій? Вкажіть спільні та відмінні ознаки.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сулік Оксана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дунаєвська Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
10664
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку