Біологія як наука. Властивості живого

Про матеріал
Розроблено відповідно до модельної навчальної програми «Біологія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Самойлов А. М., Тагліна О. В., Утєвська О. М.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Біологія як наука. Властивості живого. Анна Сидоренко

Номер слайду 2

У чому особливість наукових знань? На чому вони ґрунтуються? Поясніть, навіщо займатися наукою?Дайте визначення термінам: наука, наукове дослідження . Які винаходи підказала природа?Пригадаємо…

Номер слайду 3

Поміркуйте та обговоріть ситуацію. Знаєш, біологія вивчає щось живе!Гаразд, тоді як відрізняти живе від неживого? Ось хмара за вікном рухається й змінює форму. Вона жива?Математика. Фізика. Хімія. Біологія. Укр.мова. Фізика. Музика. Біологія. Фіз.культура. Укр.літ. ХіміяІнформатика. Математика. Фізика. Хімія. Біологія. Як же я можу визначитися, коли не знаю, що ми будемо вивчати?Фіз.культура. Укр.літ. ХіміяІнформатикаІз цього різноманіття предметів тобі що більше подобається: біологія чи фізика?

Номер слайду 4

Біологія (біос — життя, логос — слово, наука) — це природнича наука, яка вивчає всю різноманітність живих організмів. Назву цієї науки на початку ХІХ ст. запропонував французький натураліст Жан Батист Ламарк. Біологія як наука. Біологія— це наука про живі організми, їхні основні властивості, розвиток, структурну організацію та функції, зв’язки між собою та середовищем існування.

Номер слайду 5

Біологія досліджує будову та процеси життєдіяльності організмів, взаємодію між організмами та їхнє пристосування до умов середовища, а також походження й розвиток життя на Землі. Розгляньте хмаринку слів, знайдіть і випишіть назви біологічних наук. Біологія як наука

Номер слайду 6

Визначте предмет вивчення різних біологічних наук

Номер слайду 7

Живі організми мають певні властивості, які відрізняють їх від неживих об’єктів. Однією з головних характеристик живих істот є клітинна будова. Як будинок складається із цегли, так і живий організм побудований із клітин. Зазвичай клітини мають надто малі розміри, щоб їх можна було побачити без збільшувальних приладів, наприклад лупи (мал. А). Утім, деякі клітини все ж можна побачити й навіть доторкнутися до них (мал. Б)Мал. АМал. БОсновні властивості живого

Номер слайду 8

Завдяки процесам живлення, дихання та виділення в усіх живих організмів відбувається обмін речовин та енергії. Він забезпечує організм хімічними сполуками для побудови власного тіла та енергією для роботи організму Виділення— виведення з організму кінцевих продуктів обміну речовин, наприклад, вуглекислого газу та неперетравлених решток, сечової кислоти, води, солей. Дихання — надходження кисню в організм, його доставка до всіх клітин і використання в хімічних реакціях задля отримання енергіїЖивлення — надходження поживних речовин із компонентами їжі, перетравлення та засвоєння організмом. Для життєдіяльності необхідні такі речовини, як вода, солі, білки, жири, вуглеводи та вітаміни

Номер слайду 9

Зробіть світлину зображеного на схемі птаха за допомогою ґаджета. Здійсніть пошук за зображенням через систему Google. Запишіть назву птаха. Знайдіть в інтернеті й прослухайте запис його співу. Дізнайтеся, де він живе, чим харчується та як розмножується.

Номер слайду 10

Для живих організмів характерні подразливість, ріст і розвиток, регенерація, спадковість, мінливість і розмноження. Рух — ще одна властивість живого .

Номер слайду 11

https://ua.izzi.digital/DOS/750785/750804.html Увідповідніть терміни з їхніми визначеннями. Виконайте інтерактивну вправу

Номер слайду 12

Ми часто користуємося поняттями «ріст» і «розвиток». Наприклад, ріст курсу гривні, ріст цін, ріст чисельності людей; розвиток техніки та технологій, розвиток мовлення, саморозвиток. Що спільного між ростом і розвитком живого та названими прикладами? Поясніть, використавши наведені вище словосполучення. Поділіться своїми думками Поділіться своїми думками

Номер слайду 13

Перегляньте анімацію і обговоріть ситуацію

Номер слайду 14

У клітинах усіх живих організмів міститься спадкова інформація, яка передається від попередників до нащадків. Скажімо, брати й сестри отримують спадкову інформацію від матері та батька. Проте вона поєднується щоразу по-різному та може дещо змінюватися. Ба більше, розвиток ознак залежить від умов середовища існування. Тож кожен новий організм виявляється унікальним і відрізняється від інших. Чому нащадки схожі на своїх батьків, а родичі схожі між собою?

Номер слайду 15

Виконайте інтерактивну вправу. Розставте слова у правильному порядку і дайте визначення терміну:

Номер слайду 16

Підсумуємо властивості живих організмів

Номер слайду 17

Твої враження від уроку: Було цікаво…Тепер я можу…Мені знадобиться у житті…

Номер слайду 18

Опрацювати с.10-13Індивідуальне завдання с.14 Домашнє завдання:

Номер слайду 19

Джерела використаної інформації: Біологія : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти / [О. В. Тагліна, А. М. Самойлов, О. М. Утєвська, Л. В. Довгаль]. — Х. : Вид-во «Ранок», 2024. — 240 с. : іл.https://ua.izzi.digital/DOS/750785/750789.html

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тринчук Ангеліна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Презентації
Додано
6 вересня
Переглядів
292
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку