Благодійна діяльність як один із засобів виховання учнів в навчальному закладі
Особистість учня розвивається і формується під впливом багатьох факторів: об'єктивних і суб'єктивних, природних і суспільних, внутрішніх і зовнішніх, незалежних і залежних від волі і свідомості людей, які діють інтуїтивно або на науковій основі відповідно до поставленої мети.
Зміст виховної роботи вибудовується на основі гуманізації освітнього процесу, засвоєнні духовно моральних і соціально культурних цінностей. А тому система виховної роботи в навчальному закладі базується на пріоритетних напрямах (моральне, естетичне, національно патріотичне, екологічне виховання), які забезпечують всебічний розвиток та становлення творчої особистості, яка зможе реалізувати себе в дорослому житті. Під системою виховної роботи розуміють систему взаємопов'язаних виховних заходів, які відповідають поставленій меті. Виховна система навчального закладу будь-якого типу і форми власності — це складна психолого - соціологічна і педагогічна сукупність, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальну і позаурочну діяльність дітей, спілкування за межами школи, вплив соціального, природного, предметно естетичного середовища.
Діяльність учнів є багатогранною і різноманітною. І чим ширше коло діяльності, тим багатшим є духовний світ дитини, більше перспектив для формування морального обличчя особистості. Види діяльності не мають певних меж: вони видозмінюються, оновлюються, втрачають свою актуальність чи, навпаки, підвищується їхня пріоритетність.
Позитивний життєвий досвід учнів формується і проектується у процесі вирішення конкретних життєвих ситуацій, які зустрічаються на кожному кроці. Захворів товариш. Немовлята, які залишились без батьківського піклування. Діти з обмеженими можливостями. Ветерани і самотні люди похилого віку. Як допомогти? Перелік подібних ситуацій безмежний, як і безмежне наше життя. Уміння розв'язувати їх, починаючи з найбільш простих до найскладніших, — важлива умова орієнтації людини в будь - яких життєвих ситуаціях, як передбачених, так і непередбачених.
Благодійна проектна діяльність виступає умовою системи виховної роботи в процесі життєдіяльності учнівської молоді та формування відповідних ставлень.
Адже усвідомлення виникає лише в процесі подолання труднощів, перешкод. Моральна сутність явищ по-справжньому відкривається учням лише при вникненні в проблему та знаходження шляхів її вирішення. Благодійність є важливою умовою формування і перетворення переконань у благодійні вчинки.
У процесі благодійної діяльності у дітей формується здатність уявляти себе на місці іншої людини, бачити і вирішувати проблеми, приймати рішення і погоджувати з ними свої дії, утверджуються найкращі людські якості — доброти, милосердя, благочинності тощо.
Таким чином, благодійна діяльність у нашому навчальному закладі сприяє формуванню у підростаючого покоління гуманістичних і громадянських, моральних і духовних цінностей, визначення мети та змісту життя, дотримання життєвих позицій і переконань, які є основою людського самовизначення. За словами О. Захаренка «Людина у цьому світі лише добро повинна творити» . А втілення в життя благодійних акцій, проектів важливим кроком до творення Добра.