Пропоную вашій увазі навчальний матеріал для 9 класу з розділу «Тривимірне моделювання» до уроку з теми «Blender 2.76. Основні відомості. Навігація. Додавання тривимірних примітивів». Чому саме Blender 2.76? Ця версія редактора Blender, на відміну від інших версій, не вимагає наявності на комп`ютері відео карти і встановлюється на шкільні комп`ютери, які зазвичай відео карти не мають.
Перегляд презентації здійснюється у режимі «Тільки читання» після скачування архіву та його розархівування. Архів містить презентацію, цей же матеріал подається у формі .pdf документа
«Пірамідка»
№ |
Завдання |
Спосіб виконання |
Ілюстрація |
1 |
Запустивши Blender , видалити куб, налаштувати вікна проекцій. |
Х, потім Enter (або Delete , потім Enter ); розділити робоче поле на три вікна - проекції (ПКМ, Split Area ); 1 вікно: View - Front (вид спереду); 2 вікно: View - Top (вид зверху); 3 вікно: View - Camera (перспектива). |
|
2 |
Додати на сцену об'єкт |
Клавіша "пробіл"; Add - Mesh - Torus |
|
3 |
Виконати масштабування об'єкта |
Клавіша " S " - (пропорційно); Клавіша « S + Z » - (збільшення висоти кільця); |
|
4 |
Переміщення об'єкта |
Клавіша " G + X " - по осі X (довжина); Клавіша « G + Y » - по осі Y (ширина); Клавіша " G + Z " - по осі Z (висота). |
|
5 |
Повторити пункти 2, 3, 4 – ще двічі |
|
|
6 |
Додати на сцену об'єкт |
Клавіша "пробіл"; Add - Mesh - UVsphere |
|
7 |
Повторити пункти 3, 4 |
|
|
8 |
П роізвесті згладжування об'єктів |
Виділити об'єкт – клацання ПКМ (кілька об'єктів – Shift + ПКМ; натиснути клавішу F 9 (панель згладжування) – Set Smoth ; |
|
9 |
Додати матеріали
|
Виділити об'єкт – клацання ПКМ; натиснути клавішу F 5 (панель матеріалів) - add new - кнопка - col (вибрати колір). |
|
10 |
Повторити пункт 8 для всіх об'єктів |
|
|
11 |
Зберегти документ |
|
|
Практична робота "Сніговик".
Перший етап. Створення основи
Другий етап. Прикраса сніговика
1. Обличчя сніговика складається з трьох елементів моркви - носа та двох очей. Зробити очі нескладніше, ніж одна з комів основи. Додаємо дві сфери, але набагато меншого розміру, розміщуємо на верхньому комі.
2. Морквину робимо із конуса. SHIFT+A і там вибрати конус, але щоб із нього вийшов ніс, доведеться його перевернути. У нижній частині екрана вибираємо покажчик, який знаходиться правіше за стрілку і на самому конусі, з'являються вимірювання по трьох осях, їх можна змінювати і конус буде обертатися. Повернувши його на 90 градусів, встановлюємо його на голові сніговика.
3. Сніговику необхідний головний убір. Відро зробимо із циліндра. Редагуємо з меню Edit Mode. Вибираємо верхню грань та зменшуємо її розмір.
4. Додамо фарб. У правій панелі - меню матеріалів, можна вибрати кольори і розфарбувати сніговика. В результаті вийде кольорове зображення.