Підшипники кочення. План заняття:1. Загальні відомості. Будова. 2. Класифікація.3. Матеріали деталі.4. Підбирання підшипників5. Змащування вузлів підшипників. Література: Основна: Куклин Н. Г., Куклина Г. С. «Детали машин», с. 321…346. Додаткова: Чернавский С. А. «Курсовое проектирование деталей машин», с. 200…223; ДСТУ 3321:2003; ДСТУ ГОСТ 520:2014
Підшипники кочення. Маркування:{ED82256 D-4 A70-40 A3-89 FA-222 BFD21147 E}ХХХХХХХДіаметрвнутрішньогокільця. Діаметр внутрішнього кільця: Визначається, як добуток двох цифр на п'ять. Наприклад 07х5=35 мм. Виключення:00 – 10 мм,01 – 12 мм,02 – 15 мм,03 – 17 мм. Діаметри до 9 мм позначаються фактичним значенням (використовується одна цифра). Діаметри 0,6, 1,5, 2,5, 22, 28, 32, 500 мм та більше позначаються через дріб фактичним значенням.
Підшипники кочення. Приклад розшифрування марки підшипника 3182124:{ED82256 D-4 A70-40 A3-89 FA-222 BFD21147 E}3182124 Серія за шириною особливо широка Діаметр внутрішнього кільця 24· 5 = 120 мм. Серія особливо легка. Тип 2 радіальна з короткими циліндричними роликами. Має конструктивні особливості
Підшипники кочення. Приклад розшифрування марки підшипника3182124:{ED82256 D-4 A70-40 A3-89 FA-222 BFD21147 E}3182124 Серія за шириною особливо широка Діаметр внутрішнього кільця 24· 5 = 120 мм. Серія особливо легка. Тип 2 радіальна з короткими циліндричними роликами. Має конструктивні особливості
Підшипники кочення. Види пошкоджень деталей підшипників. Зварювання. Виникає при появі адгезійних зв'язків між кільцями та тілами кочення. Передумови: великі навантаження в місцях контакту кілець та тіл кочення, відсутність оливної плівки в місцях контакту, мала швидкість обертання кілець.
Підшипники кочення. Види пошкоджень деталей підшипників. Зношення бігової доріжки при коливальному навантаженні. Виникає на зовнішніх та внутрішніх кільцях підшипників при періодичному коливальному русі в обмеженому секторі під дією радіальних сил. Передумови: змінні коливальні навантаження.
Підшипники кочення. Види пошкоджень деталей підшипників. Провертання кілець. Послаблена посадка підшипника часто призводить до провертання кілець в місці монтажу. Провертання супроводжується підвищенням температури, виникненням шуму і вібрації – це призводить до зношення корпусних деталей. Передумови: помилки монтажу та експлуатації.
Підшипники кочення. Підбір підшипників. При частоті обертання до 1 об/хв. Підбирання виконується згідно з еквівалентним навантаженням на вальницю та порівняння зі стандартним статичним значенням. Fe ≤ C0 Fe – еквівалентне навантаження на вальницю, визначається з урахуванням радіального та осьового навантажень, кільця, що обертається, характеру навантажень та температурного режиму;C0 – стандартне значення статичного навантаження.
Підшипники кочення. Підбір підшипників. При частоті обертання більше 1 об/хв. Розрахунок полягає у визначенні довговічності підшипника, яка залежить від еквівалентного навантаження на підшипник та стандартного значення динамічного навантаження. L = (Fe/C)PL – довговічність; Fe – еквівалентне навантаження на підшипник, визначається з урахуванням радіального та осьового навантажень, кільця, що обертається, характеру навантажень та температурного режиму;C – стандартне значення динамічного навантаження;Р – покажчик степені, залежить від типу підшипника.