Урок української літератури 6 клас (НУШ).
Тема: Богдана Матіяш. « Єва і білосніжна квітка лілії». Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності. Незвичайні перетворення напередодні Різдва. Тема добра, милосердя та винагороди за них. Ідея різдвяної казки.
Мета: формувати ключові компетентності:
-аргументовано й грамотно висловлювати власну думку щодо проблем, порушени у творі, зокрема любові батьків до дівчинки, моральних якостей, про ідею різдвяної казки№
- дискутувати про значення віри у житті людини;
- розвивати критичне й логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість;
Формувати предметні компетентності:
- Вдосконалювати вміння виразно читати та аналізувати найяскравіші елементи твору,
- характеризувати образи та символи у різдвяній казці;
- висловлювати міркування з приводу прочитаного і його актуальності для сучасного ж иття й особисто для себе, порівнювати з творами інших авторів;
формувати емоційно -ціннісне ставлення:
- формувати стійку віру у краще майбутнє;
- - виховувати інтерер до прекрасного, моральні цінності.
Тип уроку : засвоєння нових знань
План уроку
1. Організаційний момент
2. Мотивація навчально –пізнавальної діяльності учнів
3. Перевірка знань учнів.
4. Актуалізація суб’ активного досвіду учнів.
5. Оголошення теми уроку, епіграфа. Цілевизначення і планування.
6. Опрацювання навчального матеріалу.
7. Рефлексивно – оцінювальний етап.
8.Оголошення та коментар домашнього завдання.
Перебіг уроку
І Організаційний момент
Добрий день, діти! Сьогодні на уроці я хочу побачити у вас те, що часом буває непомітним:
Сміливість – у скромних,
комунікабельність – у мовчазних,
рішучість – у невпевнених,
жагу до знань – у всіх
І Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів.
Забезпечення емоційної готовності до уроку
Ввімкнути мелодію Різдва. Попросити дітей заплющити очі.
« Зірка побажань». Діти, дивіться сталося диво. Кожному на парту впала зірочка. Кажуть, коли падає зірочка, треба загадати бажання, і воно неодмінно здійсниться. Які побажання є у вас на сьогоднішній урок?Запишіть їх на своїх зірках і передайте одне одному ланцюжком зі словами: « Я хочу тобі побажати…»
ІІ. Перевірка знань учнів ( учні зачитують матеріал про лілею, Різдво)
ІІІ. Актуалізація суб’єктивного досвіду учнів
Бесіда за питаннями
Чи знаєте твори, у яких є образ лілеї? ( « Лелія» Лесі Українки)
Як ви думаєте, яке місце в житті людини займає мовлення? ( Мова- найважливіший засіб спілкування)
(Учні бачать картини із зображенням Різдва, лілеї.)
Опишіть словами – кольорами те, що змальовано на картинах.
З чим у вас асоціюється лілея, Різдво?
IV. Оголошення теми, епіграфа . Цілевизначення і планування
Епіграф
Різдво!.. Ви чуєте? Лишень від звуків цього чарівного слова у небі починають співати невидимі дзвіночки, і здається, що от-от станеться дещо казкове. Чуєте?
Олександр Дерманський
1. Оголошення теми уроку.
Сьогодні на уроці ви познайомитесь ще з однією історією, у якій мова йтиме про різдвяне диво. Це казка сучасної письменниці Богдани Матіяш «Єва і білосніжка квітка лілії», що увійшла до збірки письменниці «Казки Різдва».
2. Цілевизначення і планування.
Що нового, на вашу думку, ми вивчатимемо на уроці?
« Я планую»
Продовжте речення
- Ми говоритимемо про…
-Ми створюватимемо…
- Я дізнаюся…
-Я дізнаюся…
Зовсім скоро почнуться зимові канікули –час, що сповнений душевного родинного тепла, добрих історій та свят – Нового року та Різдва.
V. Опрацювання навчального матеріалу.
Я знаю про Богдану Матіяш
Гра « Де правда» (Учні показують зелений аркуш, якщо правда, а червоний, якщо неправда)
- Богдана Матіяш- українська письменниця ( Так)
- Народилася у Львові. ( Ні. У Києві)
- Писати Богдана Матіяш почала досить рано ( Так)
- Казка сучасної письменниці Богдани Матіяш «Єва і білосніжка квітка лілії», увійшла до збірки письменниці « Непроявлені знімки» ( Ні. «Казки Різдва»)
Стратегія « Відтворимо сюжет твору»
В одному в молодих народилася донька.
Дав Вам дар мати дитину, та чомусь забрав у неї дар
Єва розуміла й мову і
Якщо ці добре доглядати, вони зацвітуть якраз на
Ось для Тебе найгарніша квітка! Але зрозуміла, що чує свій