Богдана Матіяш. Коротко про письменницю . " Єва і білосніжна квітка лілії"

Про матеріал
Матеріал містить цікаві методи . Урок розкриває диво напередодні Різдва. А також показує, що людина має вірити, надіятися і любити . Душевна доброта дівчинки Єви,її віра повернули її дар мови.
Перегляд файлу

Урок української літератури 6 клас (НУШ).

Тема:  Богдана Матіяш. « Єва і білосніжна квітка лілії». Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності. Незвичайні перетворення напередодні Різдва. Тема добра, милосердя та винагороди за  них. Ідея  різдвяної казки.

Мета: формувати ключові компетентності:

-аргументовано  й грамотно  висловлювати власну думку щодо проблем, порушени у творі, зокрема  любові батьків до дівчинки, моральних якостей,        про ідею різдвяної казки№

- дискутувати про значення віри у житті людини;

- розвивати  критичне  й логічне мислення,  пам'ять, увагу, спостережливість;

Формувати предметні компетентності:

-         Вдосконалювати вміння виразно читати  та  аналізувати найяскравіші елементи твору,

-         характеризувати образи та символи у різдвяній казці;

-         висловлювати міркування з приводу прочитаного і його актуальності для сучасного ж иття й особисто для себе, порівнювати з творами інших авторів;

формувати емоційно  -ціннісне ставлення:

-         формувати стійку віру у краще майбутнє;

-         - виховувати інтерер до прекрасного, моральні цінності.

Тип уроку :  засвоєння нових знань

 

 

 

 План уроку

1. Організаційний момент

 2. Мотивація навчально –пізнавальної діяльності учнів

3.  Перевірка знань учнів.

4. Актуалізація суб’ активного досвіду учнів.

5. Оголошення теми уроку, епіграфа. Цілевизначення і планування.

6. Опрацювання навчального матеріалу.

7. Рефлексивно – оцінювальний етап.

 8.Оголошення та коментар домашнього завдання.

   Перебіг уроку

І Організаційний момент

Добрий день, діти!  Сьогодні на уроці я хочу  побачити у вас те, що часом буває  непомітним:

Сміливість – у скромних,

комунікабельність – у мовчазних,

рішучість – у невпевнених,

жагу до знань – у всіх

І Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів.

Забезпечення  емоційної готовності до уроку

Ввімкнути мелодію Різдва. Попросити дітей заплющити очі.

«  Зірка  побажань». Діти, дивіться сталося диво. Кожному на парту  впала зірочка. Кажуть, коли падає зірочка, треба загадати бажання, і воно неодмінно здійсниться. Які побажання є у вас на сьогоднішній урок?Запишіть їх на  своїх зірках і передайте одне одному ланцюжком зі словами:  « Я хочу тобі побажати…»

ІІ. Перевірка  знань учнів ( учні зачитують  матеріал про лілею, Різдво)

 ІІІ. Актуалізація суб’єктивного досвіду учнів

Бесіда за питаннями

Чи знаєте твори, у яких   є образ лілеї? ( « Лелія» Лесі Українки)

Як ви думаєте, яке місце в житті людини займає мовлення? ( Мова- найважливіший засіб спілкування)

 (Учні бачать картини  із зображенням Різдва, лілеї.)

 Опишіть словами – кольорами те, що змальовано на картинах.

З чим  у вас асоціюється лілея, Різдво?

IV. Оголошення теми, епіграфа .  Цілевизначення  і планування

                                                                  Епіграф

                                                       Різдво!.. Ви чуєте? Лишень від звуків цього чарівного слова у небі починають співати невидимі дзвіночки, і здається, що от-от станеться дещо казкове. Чуєте?                                                                                       

                             

                     Олександр Дерманський   

 

1. Оголошення теми уроку.

 Сьогодні на уроці ви познайомитесь ще з однією історією, у якій мова йтиме про різдвяне диво. Це казка сучасної письменниці Богдани Матіяш «Єва і білосніжка квітка лілії», що увійшла до збірки письменниці «Казки Різдва».

 

2. Цілевизначення і планування.

 Що нового, на вашу думку, ми вивчатимемо на уроці?

 «  Я планую»

Продовжте речення

- Ми говоритимемо про…

-Ми створюватимемо…

- Я дізнаюся…

-Я дізнаюся…

 Зовсім скоро почнуться зимові канікули –час, що сповнений душевного родинного тепла, добрих історій та свят – Нового року та Різдва.

 

  • Яке з зимових свят ваше улюблене? Чому?
  • Чи є у вашій родині традиції святкування Різдва?
  • Які почуття викликає у вас епіграф нашого уроку?
  • Чи вірите ви у різдвяні дива? Можливо ви самі коли-небудь були свідком такого дива?
  • Чи знаєте ви літературні твори, у яких розповідається про різдвяні дива?

 

 V.  Опрацювання навчального матеріалу.

Я  знаю про Богдану Матіяш

Гра  «  Де правда»  (Учні показують зелений аркуш, якщо правда, а червоний, якщо неправда)

-         Богдана Матіяш- українська письменниця ( Так)

-         Народилася у Львові. ( Ні. У Києві)

-         Писати Богдана Матіяш почала досить рано ( Так)

-         Казка сучасної письменниці Богдани Матіяш «Єва і білосніжка квітка лілії»,  увійшла до збірки письменниці «  Непроявлені знімки» ( Ні.  «Казки Різдва») 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стратегія  « Відтворимо сюжет твору»

В одному C:\Users\user\Downloads\Без имени.jpg в молодих  Картина Король та королева 3 - Парні старовинні   народилася донька.

Дав Вам C:\Users\user\Downloads\Божа особа.jpg  дар мати дитину, та чомусь забрав у неї дар  C:\Users\user\Downloads\istockphoto-1172643701-1024x1024.jpg

 

 Єва розуміла й мову   https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXIHLLS7GgjBd_hv_W4YyrKIakMQpDnyAAklpBeFQ8Mbo5cTcu1jXX8m_0kg&s  і   C:\Users\user\Downloads\bouquet-3158350.jpg

 

  Якщо  ці C:\Users\user\Downloads\лілії.jpgдобре доглядати, вони зацвітуть якраз на

C:\Users\user\Downloads\1546635488_rizdvo-s.jpg

Ось для Тебе  найгарніша квіткаC:\Users\user\Downloads\одна лілія.jpg! Але зрозуміла, що чує свій Більше 980 700 стокових ілюстрацій, векторної графіки та картинок ...

                

 

 

 

                       

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 січня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку