ТЕМА УРОКУ Борис Харчук. “Планетник”. Казкове й реалістичне в повісті-притчі, час теперішній і минулий у ній
Номер слайду 4
Номер слайду 5
МЕТА УРОКУ ознайомити семикласників з життям і творчістю Б.Харчука, розпочати опрацьовувати його твір “Планетник”, звертаючи увагу на казкове і реалістичне, теперішній і минулий час у повісті-притчі; з’ясувати особливості жанру твору; розвивати вміння виразного читання з відповідним коментарем, розвивати творчі здібності учнів; формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття пошани до творчості Б.Харчука, прагнення робити добро, творити красу, бережно ставитися до природи, довкілля
Номер слайду 6
БОРИС МИКИТОВИЧ ХАРЧУК (1931 – 1988)
Номер слайду 7
НАРОДИВСЯ 13 ВЕРЕСНЯ 1931 р. У С. ЛОЗАХ НА ТЕРНОПІЛЬЩИНІ У БІДНІЙ СЕЛЯНСЬКІЙ РОДИНІ
Номер слайду 8
ОСВІТА 1950-1952 рр. - навчання в Кременецькому педагогічному інституті (філологічний факультет) 1954 р. – Полтавський педагогічний інститут та Вищі літературні курси у Москві(при Літінституті ім.М. Горького). Надалі працює журналістом упродовж тривалого часу
Номер слайду 9
ВІДОМІ ТВОРИ 1959-1965 рр. – вийшов роман “Волинь” (у 4-х томах) 1958 р. – член Спілки письменників України 1970-1986 рр. – надруковано романи “Майдан”, “Хліб насущний”, повісті та оповідання “Йосип з гроша здачі”, “Зазимки і весни”, “Горохове чудо”, “Школа”, “Облава”, “Невловиме літо”, “Материнська любов” та ін.
Номер слайду 10
ВИДАННЯ ТВОРІВ
Номер слайду 11
ПОМЕР 16 СІЧНЯ 1988 р. У РИЗІ (ЛАТВІЯ) ПОХОВАНИЙ У КИЄВІ
Номер слайду 12
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ ЯК КАЗКОВЕ ТА РЕАЛІСТИЧНЕ ПЕРЕМЕЖОВУЮТЬСЯ У ПОВІСТІ-ПРИТЧІ БОРИСА ХАРЧУКА “ПЛАНЕТНИК”?
Номер слайду 13
БЕСІДА ЗА ПИТАННЯМИ Який твір називається повістю? Що називається легендою? Що особливого є в легенді, що відрізняє її від переказу, оповідання? - Який твір називається фантастичним? Пригадайте, які твори фантастичного спрямування ви вивчали в попередніх класах, на уроці світової літератури?
Номер слайду 14
Номер слайду 15
ЗАКАРПАТСЬКІ ДОЛИНИ НАРЦИСІВ (ХУСТ)
Номер слайду 16
ДОЛИНА НАРЦИСІВ
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Номер слайду 23
ОБРАМЛЕННЯ – однотипний початок і закінчення художнього твору
Номер слайду 24
Номер слайду 25
Номер слайду 26
Номер слайду 27
Номер слайду 28
ЧИ РОЗТАНУВ У НЕБІ , ЧИ ЗАПАВСЯ В ЗЕМЛЮ ? ПЛАНЕТНИК БУРІВНИК ХМАРНИК
Номер слайду 29
ВІДНОВИ РЕЧЕННЯ ХЛІБ… ЗЕМЛЯ… З ЛЮБОВІ Й ТЕРПІННЯ… ПРИРОДА – … ЗА ГРІШ …
Номер слайду 30
МИТЬ ТВОРЧОСТІ Скласти сенкан до образу Планетника, його матері, діда Капуша, бабусі Олени Булиги, агронома чи інших героїв твору (на вибір)
Номер слайду 31
СХЕМА СКЛАДАННЯ СЕНКАНУ Тема Опис (яка?), (яка?). Дія (що робить?), (що робить?), (що робить?). Фраза з чотирьох слів (речення). Синонім до першого слова.
Номер слайду 32
ПІДСУМОК УРОКУ “МІКРОФОН” На уроці я відкрив(ла) для себе нове те, що… Мені було цікаво… Я дізнав(ла)ся… Нарцис символізує… За жанром ” Планетник” …
Номер слайду 33
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Диференційоване завдання: підготувати малюнок до повісті. Скласти скарбничку золотих висловів. Скласти письмовий міні-твір на тему “ЧИ ХОТІВ БИ Я БУТИ ПЛАНЕТНИКОМ”