Брейн-ринг "Чи знаєш ти хімічні елементи"

Про матеріал
Розвиваюча гра в цікавій формі дозволяє розширити знання учнів про хімічні елементи. Сприяє поглибленню інтересу до вивчення хімії
Перегляд файлу

               Брейн-ринг для учнів 8-9 класів

              “Чи знаєте ви хімічні елементи”

 

Мета: -  Закріпити знання учнів про назви, походження та властивості хімічних елементів, перевірити вміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях;

- формувати в учнів пізнавальний інтерес до предмету хімії, розвивати логічне мислення, аналіз і синтез.

Обладнання: періодична система хімічних елементів, картки-завдання, речовини для демонстрації.

 

     Гра проводиться між командами: 8 клас   “Галогени”                                                                                                        9 клас “Легкозаймисті”

   Ведучий оголошує назву змагання та його умови.

 

1. “Назви хімічних елементів.”

Учасники гри  на аркушах паперу записують назви хімічних елементів. Через деякий час ведучий збирає записи і аналізує їх. Якщо назви повторюються, то вони викреслюються. Перемагає команда, яка записала більше назв.

 

2. “Скласти назви хімічних елементів з літер.”

Учням пропонується із літер “Б”, “О”, “У”, “Х”, “М”, “Р”, “А” скласти назви хімічних елементів.

 

3. “Хто швидше і більше?”

Учасникам гри пропонується написати назви елементів, що закінчуються на одну й ту саму літеру. Показати їх.

 

4. Кожній команді необхідно запам’ятати якомога більше назв хімічних елементів.  Перший учасник називає елемент, другий повторює назву, що сказав перший і називає свою, третій повторює попередні + свою. Хто більше?

Хто збився, вибуває з гри. Перемагає команда, у якій за відведений час залишилося більше учасників.

 

5.  Метали на “К”.

Команди повинні пригадати назви елементів на “К”.   Хто більше назвав металів за 1 хв., той переміг.

 

6. “Номери елементів”

У ведучого два різних за кольором номери карток зі знаками хімічних елементів від 1 до 10. Перемішавши картки, він роздає їх учасникам. За сигналом команди повинні розкласти картки в порядку зростання порядкових номерів елементів. Перемагає команда, яка швидше справилась із завданням.

 

7. ”Десять кроків”

Ведучий відміряє 10 кроків. На кожному кроці учасник гри повинен назвати хімічний елемент. Перемагає той, хто зробить найбільше кроків.

 

8. Колективне завдання “Далі, далі...”

Ведучий зачитує питання, даючи на відповідь 3 с. Якщо команда не знає відповіді, говорить: ”Далі, наступне”.  Перемагає та команда, яка більше відповість за відведений час.

                       

                         8 клас  “Галогени”.

1. Реакція, в результаті якої з однієї речовини утворюється кілька. (розкладу)

2. Найлегший газ.  (водень)

3.  Автор періодичної системи. (Д. І. Менделєєв)

4. Умовний запис хімічної реакції (рівняння).

5. Об’єм одного моля газу за нормальних умов (22,4 л)

6. Найменша частинка речовини, що зберігає її хімічні властивості (молекула)

7. Речовини, що складаються з атомів 1 хімічного елемента (прості)

8. У чому вимірюють кількість речовини (у молях)

9. Формула сульфатної кислоти (Н24)

10. Речовина-визначник  (індикатор)

11. Складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких — оксиген

     (оксиди)

12. Цей газ не підтримує життя, в ньому гинуть тварини (азот)

 

                       9 клас  “Легкозаймисті”

 

1. Негативно заряджені йони ( аніони)

2. Реакція, в результаті якої з кількох речовин утворюється одна (сполучення)

3. Речовини, що складаються з атомів різних елементів ( складні)

4. Вид хімічного зв’язку в молекулі кисню (ковалентний неполярний)

5. Солі сірчаної кислоти (сульфати)

6. Найменша хімічно неподільна частинка (атом)

7. Умовний запис складу речовин (формула)

8. Розчини речовин, що проводять електричний струм (електроліти)

9. Найбільш активний неметал (фтор)

10. Тип кристалічної гратки кухонної солі (йонна)

11. Речовини, що прискорюють хімічні реакції, а самі при цьому не витрачаються ( каталізатори)
12. Вертикальний ряд подібних за властивостями хімічних елементів (група)

 

              Гейм    “З історії відкриття елементів”

 

                              Відгадайте метал:

1.

У давнину німецька провінція Саксонія була великим центром добування  срібла, міді та інших кольорових металів. Але траплялося, що знаходили руду, не схожу на срібну, і виділити дорогоцінний метал не вдавалося.

   Крім того, під час плавлення руди виділявся отруйний газ, що труїв робітників. Саксонці пояснювали ці неприємності втручанням нечистої сили, підступного гнома Кобольда. Від нього йшли й інші неприємності, що чатували на гірників у підземеллях

  У ті часи в Німеччині читали молитви в церквах про спасіння гірників від злого духа Кобольда.  1735 року шведський хімік Г. Брант виділив із цієї “нечистої” руди невідомий метал сірого кольору, зі слабким рожевим відтінком.

      Яка назва металу?   (Кобальт)

 

2.

Сім металів прийнято вважати доісторичними:  золото, срібло,залізо, олово, свинець, ртуть і ...  . Всі ці метали були відомі з найдавніших часів.

Назвіть ще один метал з цього переліку.        Традицію добування цього металу римляни успадкували від греків на островах Кипр і Кріт.

    Назвіть  хімічний елемент.     (Купрум)

 

 

                      Підведення підсумків гри.    

                       Нагородження переможців

 

 

docx
Додав(-ла)
Скороход Раїса
Додано
25 лютого
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку