Брейн-ринг для ерудитів "Знаю,Вмію,Поділюсь,Додумаюсь!"

Про матеріал

Брейн-ринг для учнів різного віку.З цікавими питаннями ,які поєднують знання біології ,літератури,географії,історії та медицини .Сприяє формуванню полікультурної та соціальної компетентності учнів.

Перегляд файлу

 

 

Міскун Ольга Олександрівна.

Вчитель біології,вища категорія,старший вчитель.

Криворізької загальноосвітньої школи  I-III ступенів №66

 .

Позакласна робота

Біологічний   брейн-ринг для учнів –ерудитів 6-7 класів.

«Знаю.Згадаю.Вмію.Додумаюсь.Поділюсь»

Проводиться в рамках  предметного тижня біології.

Захід дозволяє учням відчути себе  ерудитом,частиною команди,згуртовує колектив,підвищує самооцінку ;.підвищує інтерес до предмету,пошуку додаткової цікавої та корисно інформації.

                                                      Правила гри брейн-ринг:                         

  Вступне слово вчителя з привітанням та оголошення  мети та правил гри.

1.Ведучий ставить запитання і виголошує  «час».після  чого команди мають право натискати  на  кнопки,або показувати сигнальну картку і відповідати.

2.На обговорення одного питання дається 1 хвилина.

3.Відповідь повинна бути повною,точною,впевненою.

4.Якщо одна із команд дала неправильну відповідь,то друга команда отримує право на відповідь та 20 секунд на обговорення.

5.Якщо одна із команд натисне на кнопку раніше,ніж ведучий скаже  «час»,то вона позбавляєттиься права відповіді на запитання.

6.Гра передбачає конкурс капітанів.

                                                            Хід гри

     Завдання можуть мати по 1 чи 2 відповіді  і оцінюватись в 2 бали.

Завдання 1  .Вміст води в організмі людини становить близько 65%.Враховуючи фактори від яких залежить  вміст води , визначте кількість води для новонароджених та людей похилого віку.

А-75%-80%.  Б- 65%-70%  .В – 55%-60%.  Г -30%-65%.

 

 

 

Завдання 2.Деякі риби здатні занурюватись на різну глибину водойми.Назвіть завдяки чому це можливо та для якої риби характерно?

А – карась сріблястий.Б –акула катран. В –плавальний міхур. Г – печінка.Д-плавці.

Біологія +література.

Завдання 3      .Його можна назвати «королем комуфляжу» за здатність змінюватись.Ця особливість переноситься іноді на людей і навіть описана в оповіданні відомого письменника.Назвіть тварину і прізвище письменника.

А – папуга. Б – хамелеон. В – павич.Г – Маяковський. Д – Шевченко.Є-Чехов.

Біологія+географія             1 бал

Завдання 4  . Сенполія фіалко подібна багаторічна  трав,яниста  квітка родини Геснерієві.Назву «сенполія» отримала  на честь свого першовідкривача барона В.фон Сен-Поля,а свою другу назву отримала від гір Східної Африки.Назвіть ці гори.                    

А-Атлаські. Б – Драконові. В – Капські.Г – Узамбарські.Д – Кіліманджаро.

Біологія+хімія                        1 бал

Завдання 5.      Елемент,який Й.Берцеліус назвав в честь давньогрецьких богів Місяця,знайдено на сітківці ока людини,ссавців,птахів,дуже чутливий до світла. У орлів,які мають дуже гострий зір,цього елемента в 100 разів більше,ніж у людини.Назвіть його.

А –селен. Б – флуор. В – манган.Г -  молібден.Д – хлор.

Біологія+історія.                   2 бали

Завдання 6.     Перше відоме свідчення про вірусну хворобу знайдено на давньоєгипетському барельєфі – це був жрець з ознаками хвороби.Вивчення мумії фараона Рамзеса п,ятого показало,що він помер від інфекційної вірусної  хвороби у віці 35 років у 1143р.

 Які це хвороби?

А –сказ. Б –поліомієліт. В – віспа. Г – грип. Д – туберкульоз.     2 бали

Завдання7.     Нейросекреторні клітини виділяють у кров біологічно активні речовини .Назвіть їх.

А –лімфа. Б – гормони. В – вітаміни. Г – нейрогормони.Д -  ацетилхолін.

 

 

 

 

Біологія+ література.                  3 бали

Завдання 8. У  Ліни Костенко є рядки :   -   Красива осінь вишиває клени

                                                                             Червоним,жовтим,срібним, золотим .

                                                                             А листя просить- виший нас _____________

                                                                             Ми ще побудем,ще не облетим.

Яке слово пропущене у вірші і про які процеси йдеться?

А –дихання. Б –зеленим. В –листопад. Г – транспірація. Д –фотосинтез.

Завдання 9.

Біологія+медицинв.                                     2 бали.                                                                                                                    

Існує вираз      «Зелена аптека».Що мається на увазі? Які рослини до цього відносяться

А –фітотерапія. Б –м,ята перцева. В – капуста городня.Г –латаття голубе.

Біологія+географія.                   2 бали

Завдання 10.       Для цієї природної зони характерний помірно континентальний клімат з невеликою  р ічною сумою опадів  і великою випаровуваністю.Тут ростуть ковила,типчак,житняк.Як називають такі екологічні групи рослин?.

А –гігрофіти. Б –ксерофіти. В –мезофіти. Г –посухостійкі. Д –тіневитривалі.

Біологія+медицина.               1 бал.

 

Завдання  11.             ВІЛ-інфекція передається,якщо ----

А –вітаєшся руко потисканням. Б – маєш спільний посуд. В –укушений кровосисним комаром. Г – мав незахищений статевий контакт.Д –користувався спільним унітазом.

 

                 Запитання  для капітанів.

 1.Є організми,в яких утворюються природні антибіотики,що знищують бактерії і загоюють рани.Назвіть групу цих організмів та конкретну назву.

А –мохи. Б –лишайники. В –хвощі. Г –уснея. Д-папороті. Є –хлорела.       2 бали

 

 

2.Виберіть тварин,спосіб життя яких можна назвати «бандитським».

А –піраньї. Б –сови . В –гієнові собаки. Г- їжаки.                                              2 бали

3.Ця рослина родом із Бразилії.ЇЇ часто вирощують в оранжереях і дарують на свята,її листки дуже чутливі до подразнень – у відповідь на дотик листочки складного листка складаються за кілька секунд.Як називається ця рослина і завдяки чому рослина така чутлива ?

А –меліса лікарська. Б –мімоза сором,язлива. В – епідерма. Г –міжклітинники з повітрям.Д – кропива дводомна. Є –продихи.

Завдання 4.        Серед тварин є багато таких,які мають «знаряддя» праці,що забезпечують їх існування.Назвіть цих тварин та їх «знаряддя».

А –білка. Б – лапи. В –свиня. Г –бобер.Д –зуби.Є –дятел.І –кріт              4 бали.

 

 

  • Завершення гри.Підбиття підсумків.Оголошення переможців –найкращих ерудитів .знавців біології.географії,літератури та хімії

 

  • Подяка всім учасникам!Подарунки переможцям!
docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку