Тема. Різноманітність плазунів. Роль плазунів у екосистемах, їх значення для людини.

Про матеріал

Розробка уроку спрямована на ознайомлення учнів із особливостями життєдіяльності плазунів, різноманітністю цих тварин на планеті. Матеріали уроку спрямовані на розвиток уміння порівнювати процеси життя та поведінки тварин; уміння спостерігати, аналізувати, співставляти, логічно мислити.

Перегляд файлу

Тема: Різноманітність плазунів. Роль плазунів у екосистемах, їх значення для людини.

Мета уроку: продовжити знайомити учнів із особливостями життєдіяльності плазунів,  показати різноманітність цих тварин на планеті і особливу увагу звернути на плазунів, що мешкають на Україні, розвивати соціальну, інформаційно-комунікативну та екологічну компетентності.

Обладнання і матеріали: малюнки, таблиці.

Базові поняття й терміни уроку:  рептилії, серпентарій, крокодил, черепаха, лускаті, зоопарк.

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Повторення знань за допомогою гри «Червоне та зелене»:

  1. Плазуни з’явилися близько 300 млн. років тому (Так)
  2. Тіло плазунів розчленоване на голову, тулуб та ногу (Ні)
  3. Шкіра плазунів суха та вкрита лусками, залоз практично немає (так)
  4. Опорно-рухова система складається зі скелета та м’язів (так)
  5. Плазуни дихають легенями та шкірою (ні)
  6. Кровоносна система замкнена, є трикамерне серце (так)
  7. Плазуни – гермафродити (ні)
  8. Запліднення плазунів зовнішнє, відбувається у воді (ні)
  9. Розвиток прямий, із яєць вилуплюються організми, схожі на дорослих (так)
  10. Плазуни  рослиноїди, комахоїди та хижаки (так)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
   Ми продовжуємо вивчати незвичайний клас тварин - клас Плазуни. Важко уявити іншу групу тварин, яка б викликала в людей почуття такої тривожної зацікавленості, а подекуди й страху, як змії та крокодили, а особливо вимерлі плазуни – динозаври - теж представники плазунів. Існує багато легенд, міфів, розповідей про них.

        Згадайте біблійного змія, який спокусив Єву скуштувати заборонений плід, за що людей вигнали з Едему. Медуза Горгона, яка замість волосся на голові мала змій перетворювала всіх на каміння своїм поглядом, а вказках велетенські змії і вогнедишні дракони постійно нападають на поселення людей і завдають горя та нещастя.

         Тож перед нами постає дилема

    Чому плазуни не викликають симпатії у людини?

    Чи перевищує їх значення відразу до них?

         Щоб розібратися у цій дилемі нам потрібно познайомитися із основними представниками даного класу.

         Отже тема нашого уроку: Різноманітність плазунів….

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь учителя, робота учнів з презентаціями та заповнення таблиці, про різноманітність та значення  плазунів

Описание: http://navigator.rv.ua/images/stories/osvitrivne/biologiya/plaz.jpg- Плазуни досить різноманітні й нараховують близько 6000 видів, на території України - лише 21 вид. Вчені поділяють їх на групи, тобто ряди за певними ознаками

Під час уроку ви  почуєте повідомлення і побачите презентації дізнаєтеся багато цікавого.

    Чи є зуби у черепахи?

    Як відрізнити безногих ящірок від змій?

    Хто швидко змінює колір шкіри?

    Чим відрізняється вуж від гадюки?

Отож давайте послухаємо повідомлення із використанням презентації “Різноманітність плазунів” .

 

Розповіді учнів про різноманітність плазунів

Учні заздалегідь готують презентації  (представлення роботи)

І група учнів «Ряд Лускаті

ІІ група учнів «Ряд Черепахи»

ІІІ група учнів «Ряд Крокодили»

Кожна група  презентує свою роботу решта учнів заповнюють таблицю

Ознаки

Ряд Лускаті

Ряд Черепахи

Ряд Крокодили

Особливості будови

 

 

 

Місце поширення

 

 

 

Харчування

 

 

 

Представники

 

 

 

 

  1. Яке ж значення плазунів?Робота з підручником, додатковою літературою(Учні діляться на групи та отримують роздатковий матеріал у вигляді різних представників плазунів, записують на них значення та прикріплюють  на плакат із зображенням планети Земля на дошці)

Значення плазунів:

- входять до ланцюгів живлення;

- змії знижують гризунів, а ящірки – шкідливих комах;

- яйця та м’ясо черепах використовують у їжу, а панцирі для виготовлення різних виробів;

- м’ясо крокодилів і змій також вживають у їжу;

- цінна шкіра;

- отрута змій використовується у медицині;

- небезпечність для здоров’я;

- об’єкти досліджень, зоопарків та серпентаріїв.

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

Виготовлення  плакатів «Різноманітність плазунів»

 

V. Домашнє завдання

 

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку