Брейн-ринг «Історія Середньовіччя»
Мета. Перевірити набуті знання учнів з історії середньовіччя, розвивати вміння працювати в команді, виховувати інтерес до предмету.
Брейн-ринг «Історія Середньовіччя»
Мета. Перевірити набуті знання з історії середньовіччя, виховувати інтерес до предмету.
Вихід команд під музику.
І конкурс.«Знайомство».
Команди повинні підготувати назву, гасло, емблему.
I команда: «Рицарі», девіз -«За честь,за свободу ,за справедливість через віки».
II команда : «Хрестоносці», девіз «Ми,хрестоносці,хоробрі, сміливі, мужні до перемоги крокуємо дружньо». Оцінка- 3 б.
II конкурс.« Розминка».
Командам задаються запитання(10). За кожну правильну відповідь 1б.
1.Назвіть хронологічні межі с/в(476-1492).
2.Хто заснував династію Меровінгів?(Меровей).
3.Слуга сеньйора називався?(васал).
4.І імператор франків.(Карл Великий).
5. «Чорна смерть»-це...(чума).
6.Інші назви норманів...(вікінги,варяги)
7.ІЦо таке ордалії?(випробування вогнем,окропом).
8.І хрестовий похід відбувся...(1096-1099).
9.Пулени-.. .(чоловіче взуття з довгими загнутими догори носками).
10.Закінчіть вислів: «Васал мого васала не мій ...»(васал).
III конкурс вождів. (Метод «Снігова куля»).Переможець отримує 2б.
IV конкурс . «Виправ помилки»
Команди отримують текст з помилками.За кожну виправлену помилку 1б.
І команда
У 481 р.імператором(королем) римлян(франків) став Хлодвіг.У 500р.(498) він прийняв мусульманство(християнство).Хлодвіг склав I звід законів «Руська(«Салічна ») правда».
IIкоманда
У 800р.Карл Маленький (Великий) проголошений фараоном(імператором).У 773р.(778) він розпочав війни проти гуннів(арабів).Карл створив укріплені прикордонні області капітуляції(марки).
Слово журі.
Vконкурс «Картографи» Скласти з пазлів карту на час . Оцінка 2б.
VIконкурс. «3агадка»(3а кожну відповідь 1б.)
1. Народився у 570р. у Мецці.Був схильний до релігійних роздумів. Заснував нову релігію - іс лам.(Мухаммед).
2. Французький король (1285-1314рр.).У 1302р.скликав Генеральні штати.Ліквідував орден тамплієрів.(Філіп IVКрасивий)
3. Францисканський монах,проводив хімічні досліди,намагався сконструювати мікроскоп,телескоп. Був переконаний,що можна створити самохідні судна,вози, літальні та підводні апарати. 14р.провів у тюрмі. (Роджер Бекон)
4. 3а рідкісну працездатність дістав прізвисько «імператор, який ніколи не спить».Витрачав чималі кошти для розбудови Константинополя.Склав звід законів.Придушив повстання «Ніка». (Юстиніан).
5. Народилася в селянській родині.їй часто вчувалися голоси святих. Допомогла французам звільнити від англійців Париж.30 травня 1431р. спалена на вогнищі.(Жанна д 'Арк).
VII Конкурс «Назви відеосюжет».Перегляд відеоролика, дати коротку назву відео.Оцінка - 1 б.
VIII конкурс «Подивись ,подумай і скажи».
На столі розміщені завдання (ілюстрації,схеми,терміни)команда вибирає по5 завдань ,через 1 хв звітує.За кожну правильну відповідь по 1б.
IX конкурс. «Чорний ящик»
Запитання:
Цю річ ви всі добре знаєте. Це предмет гардеробу.В період середньовіччя , коли хотіли викликати противника на поєдинок цю річ кидали під ноги.Коли сеньйор передавав васалу феод,то вручав перстень,гілку дерева,грудку землі і дану річ. Що ж це за річ? (Рукавичка) (Оцінка- 1б.)
X. конкурс.Домашнє завдання.
Кожна команда готує по 3 запитання.Кожна правильна відповідь-1б.
Підбиття підсумків.Нагородження переможців.