Урок "Практичне заняття «Християнські храми у житті середньовічних європейців»

Про матеріал

Метою уроку є дати уявлення про значення соборів у житті середньовічної людини, ознайомити з процесом будівництва храмів, охарактеризувати та порівняти романський та готичний стилі архітектури, навчити описувати культурні пам'ятки.

Перегляд файлу

Тема уроку:  Практичне заняття «Християнські храми у житті середньовічних європейців»

Мета уроку:

 Навчальна: дати уявлення про значення соборів у житті середньовічної людини, ознайомити з процесом будівництва храмів, охарактеризувати та порівняти романський та готичний стилі архітектури, навчити описувати культурні пам’ятки.

Розвивальна: розвивати вміння та навички роботи з ілюстраціями, описувати, аналізувати, висловлювати аргументовані судження, порівнювати, узагальнювати та систематизовувати матеріал у таблицю, робити висновки;

формувати історичні компетентності

Виховна: виховувати культуру спілкування, естетичні смаки, патріотизм, бережливе ставлення до пам’яток культури.

Тип уроку: практичне заняття

Основні терміни та поняття: архітектура, церковна споруда, собор, романський стиль, готичний стиль, фреска, мозаїка, вітраж, рельєф

Обладнання: зошит, підручник, атлас, таблиці, пам’ятка «Як описувати архітектурну споруду», історичні джерела, ілюстрації, ІКТ.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності

Бесіда «Мікрофон»

  1. Хто чи що відігравало роль у житті середньовічної людини?
  2. Як впливала церква на життя людини?
  3. Які споруди можна віднести до найпоширеніших у Середні віки?
  4. Яке призначення храмів?

Робота з ІКТ

Віртуальна екскурсія (перегляд відео про собори)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Проблемне запитання

  • Чим відрізняється романський стиль від готичного?

ІV. Вивчення матеріалу. Практичне заняття

План уроку

  1.  Причини виникнення соборів у Середні віки.
  2. Будівництво соборів.
  3. Архітектурні стилі Середньовіччя: романський та готичний.
  4. Внутрішнє оздоблення соборів.
  5. Романські та готичні собори України.

1.Причини виникнення соборів у Середні віки.

Розповідь вчителя з елементами бесіди + робота зі схемою

                   

Робота з історичним джерелом (документ)

  • « ХІ ст. З праці «П’ять книг історії вого часу” монаха Рауля Глабера

2. Будівництво соборів.

Робота з ілюстраціями

3. Архітектурні стилі Середньовіччя: романський та готичний.

Робота з ІКТ (перегляд відео)

Бесіда «Мікрофон»

  • Чи помітили ви відмінності між наведеними ілюстраціями? У чому вони полягають?

Робота з ілюстраціями + опис архітектурної споруди

 

Використання памятки «Як описувати архітектурну споруду»

  1. Назва споруди.
  2. Де знаходиться?
  3. Коли побудована?
  4. Яке призначення споруди?
  5. Зовнішній вигляд споруди.
  6. Що використано для прикраси та вигляду?
  7. Які почуття викликає у Вас дана споруда?

Виступи учнів з описом собору

Робота з ІКТ (перегляд ілюстрацій)

Розповідь вчителя + бесіда «Мікрофон», «Коло ідей»

Романський та готичний стиль

Романський стиль:

  1. Х-ХІІ ст. – римський стиль на основі плану базиліки.
  2. Масивні кам’яні стіни, великі опори, напівкруглі арки, приземкуватий вигляд.
  3. Невеликі вікна з бійницями, важкі двері, кутові вежі, напівморок.
  4. Підкреслював могутність Бога та церкви.
  5. Функції фортеці.

Готичний стиль:

  1. ХІІ – XVст. – виник у Франції.
  2. Фундамент на глибину 10 метрів, вежі – 40 – поверховий будинок.
  3. Тонкі стіни, витягнуті стрілчасті арки на стовпах, башти з гостроконечними шпилями.
  4. Внутрішній простір, безліч світлих вікон, багато світла.
  5. Велика кількість скульптур з зображенням людини – початок епохи Відродження.
  6. Розвіювали страх перед Богом.

 

Робота над поняттями: «мозаїка», «фреска», «вітраж», «рельєф», «скульптура».

Робота з ІКТ (перегляд та опис ілюстрацій, відео)

4. Романські та готичні собори України.

Робота з ІКТ (перегляд ілюстрацій)

V. Закріплення набутих знань

Робота з таблицею

  • Узагальнити та порівняти два архітектурні стилі Середньовіччя

Архітектурні стилі Середньовіччя

Романський стиль

Готичний стиль

 

 

 

Малюнок (Як ви уявили?)

 

 

 

 

 

Малюнок (Як ви уявили?)

 

 

 

 

 

VІ. Підбиття підсумків

Бесіда «Мікрофон»

Прийом «Продовжи речення»

На уроці я дізнався, що....

VIІ. Домашнє завдання

Намалювати ілюстрації по темі

 

1

 

doc
Додано
23 липня 2018
Переглядів
3122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку