Брейн-ринг на тему "Щоб пожежі нам не знати, треба правила вивчати"

Про матеріал

Шляхом гри «Брейн-ринг» можна закріпити знання і вміння учнів про правила пожежної безпеки; формувати соціальні та комунікативні компетентності; практично розвивати уміння діяти в екстремальній ситуації, надавати першу медичну допомогу; виховувати відповідальність, дисциплінованість, обережне і бережливе відношення до вогню.

Перегляд файлу

 

Миронівська  ЗШ  І – ІІ ступенів

 

 

 

  Брейн-ринг

 

 

 

 

«Щоб пожежі

нам не знати,

треба

правила вивчати»

 

Класний керівник: Горбаченко Т. О.

 

   Мета:   шляхом гри «Брейн-ринг» закріпити знання і вміння учнів про правила   пожежної безпеки; формувати соціальні та комунікативні компетентності; практично розвивати уміння діяти в екстремальній ситуації, надавати першу медичну допомогу; виховувати відповідальність, дисциплінованість, обережне і бережливе відношення до вогню.

   Обладнання:  плакати по протипожежній безпеці, малюнки учнів, таблиці про надання першої медичної допомоги постраждалому при пожежі.

   Епіграф:  Щоб у вашому домі не сталось біди

                       З вогнем обережним будь, друже, завжди!

 

Він завжди буває різним

Дивовижний цей вогонь:

То буяном дуже грізним,

То тихішим із тихонь.

То зміючкою швидкою

По сухій повзе траві,

То червоною рікою

Пломеніє на зорі…     (С. Я. Маршак)

 

   Хід гри

Ведучий:  Діти, слово «пожежа» ви чули й раніше. Вогонь для людини став надійним другом і помічником. Деяким із вас приходилось спостерігати наслідки розбурханої стихії. Але ми за добрий вогонь стихії.

 

Учениця:  А без доброго вогня

                     Обійтись не можна й дня,

                     Він надійно дружить з нами:

                     Холод й темінь проганя.

                     Добрий нам вогонь потрібний

                     І за те йому хвала,

                     Що в цеху – він майстер здібний,

                     А вдома – їжу нагріва.

 

Ведучий:  Але трапляється, що вогонь із вірного друга перетворюється на нещадного ворога, який за лічені хвилини знищує все на своєму шляху.

 

Учень:  Він завжди буває різним…

                Так, вогонь буває різним –

                Теплим може бути й грізним,

                Синім або золотавим,

                Чи то добрим, чи то злим!

 

 

Ведучий:  Сьогодні ми перевіримо свої знання і вміння у використанні доброго вогню в боротьбі зі злим вогнем. Перед нами дві команди: 1 – «Факел»,  2 – «Полум’я». Розпочинаємо нашу гру. Давайте з вами згадаємо легенду про Прометея. Він не думав, що його вистражданий дар може бути небезпечним. Необережне і легковажне поводження з вогнем може призвести до великого лиха.

 

(Представляємо членів журі.)

 

Умови гри:  Ведучий зачитує запитання. Якщо відповідь дострокова, то додається ще один бал. За правильну відповідь – 5 балів, за неточну – 1 бал. Деякі запитання будуть мати свою кількість балів.

 

Ведучий:  І так, розпочинаємо! Бажаємо нашим командам удачі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання:

  1. Що таке пожежа? (Полум’я, що знищує все, що може горіти).
  2. Які види пожеж вам відомі? (Ґрунтові, низові, верхові(побутові)).
  3. Для виникнення горіння необхідні певні умови. Назви їх. (Повітря. Джерело загорання та горючі матеріали).
  4. Як виникають пожежі в лісі, степу?
  5. Назвіть правила розпалювання безпечного багаття. (Розчистити місце, не залишати вогонь без нагляду, вогонь повинен бути захищеним від вітру, коли йдете – потрібно гарно загасити багаття, жарини залити водою).
  6. Якщо ви потрапили в лісову пожежу. Ваші дії. (Виходити із зони пожежі проти вітру).
  7. Причини пожежі у школі чи вдома. (Курити на території школи заборонено, гратися із сірниками, запальничками, петардами, розпалювати багаття забороняється).
  8. Хто відповідає за хуліганство дітей? (Батьки несуть відповідальність за матеріальний ущерб, хуліганство дітей).
  9. Щоб загасити вогонь потрібно… (Залити горючі матеріали водою, або накрити тканиною. Невеликий вогонь можна затоптати. Засипати землею чи піском. Якщо є, то можна використати вогнегасники).
  10. Ваш план евакуації постраждалого із зони горіння. (Повідомити по телефону 101 про пожежу. Сповістити дорослих і сусідів. Заспокоїти постраждалого.

 

  1. Взяти документи та цінні папери. Закрити мокрою салфеткою ніс, рот. Пересуватися до виходу по підлозі).
  2. Назвіть наслідки пожеж. (Знищення матеріальних цінностей. Порушення здоров’я людини. Отруєння чадним газом. Загибель, стрес, переляк, загострення хронічних захворювань).
  3. Перша допомога постраждалому: а) отруєння чадним газом; (Свіже повітря, нашатирний спирт, змочити губи водою, але пити не давати),

б) опіки на тілі; (Зрізати одяг ножицями, накласти суху пов’язку, дати знеболювальне до приїзду лікаря),

в) втрата свідомості; (Штучне дихання рот в рот через хустинку, прямий масаж серця),

г) електроопіки (Обезточити, гумове взуття, рукавички, брати палкою чи папером, викликати на допомогу).

14.  Правила протипожежної безпеки вдома. (Заборонено сушити білизну над газом,   

       електроприладами. Грати із сірниками та петардами. Курити у ліжку).

15.Евакуація із задимленого приміщення (школа, клас, будинок і т. д.). (Не 

      панікувати, якщо є сигнал «Увага». Дисципліна. Виходити строєм, останній іде 

      учитель з журналом. Перекличка і швидка евакуація по плану (план евакуації є

      на кожному поверсі).

16. Якщо сталося лихо? Ваші дії. (Повідомити старшим, сусідам, зателефонувати

     101 або 103, заспокоїти постраждалих. Приступити до гасіння пожежі (водою,

      цупкою тканиною, вогнегасником). Якщо горить одяг, повалити на підлогу і

      качати по підлозі).

17. Перерахуйте усі способи надання першої допомоги. ( Джгут, бинт, нашатирний

      спирт, штучне дихання, суха пов’язка, знеболювальне).

18. Що потрібно зробити, щоб перекрити дорогу полум’ю? (Закрити всі вікна, двері,

      щілини на шляху вогню).

19. Як викликати пожежну машину? (Говорити по телефону чітко, спокійно, точно

      назвати адресу та номер будинку).

20. Чому зростає кількість пожеж в осінній та зимовий час? (Обігрівачі, печі, газ,

      ігри дітей, електроприлади, куріння у ліжку).

21. Назвіть засоби пожежогасіння. (Лопата, пісок чи земля, вода, відро,

      вогнегасник).

 

Ведучий:  Журі, вам слово. (Підведення підсумків та нагородження).

Учениця:   Діти, запам’ятайте ці правила:

  • Якщо в сім'ї маленькі діти

І вміють сірники палити,

То пустощі з вогнем завжди

Привести можуть до біди.

Дітей самих не покидайте,

І сірники від них ховайте!

 

  • Якщо підете в гості з дому

Надовго до своїх знайомих,

 

Про газ і струм не забувайте,

Ретельно все перевіряйте,

Без догляду не залишайте.

 

  • Якщо колись в якусь годину

Ви десь помітите жарину,

Її ви швидко погасіть,

З-за неї може все згоріть.

Тож знайте вимоги пожежні,

Будьте пильні з вогнем і обережні!

 

  • Якщо в смугу диму ти уже потрапив,

Свого носа й рота мокрим прикривай.

І втікай із лісу лише проти вітру,

Про пожежу швидко старшим сповіщай,

Подзвони хутенько,

Подзвони мій друже,

У пожежну службу номер 101.

 

Ведучий:    Діти! Дотримуйтеся правил пожежної безпеки. Виконуючи їх ви збережете своє життя, державну і власну власність, здоров’я і життя людей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2018
Переглядів
3492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку