Навчальні ігри створюють умови для прояву творчої активності, спрямування зусиль на досягнення мети. Гра привчає до погоджених дій, до відповідальності перед її учасниками. У процесі розвитку дитини та формування її як особистості гра відіграє, безперечно, досить велике значення, підвищує рівень знань вихованців з інформатики; розвиває їх творчі й інтелектуальні здібності, самостійність та наполегливість, виховує вміння працювати у команді, почуття відповідальності.
…Розум полягає
не тільки у знанні,
але й в умінні застосовувати
знання на практиці.
Аристотель
Брейн-ринг «Новорічні розваги»
У «Брейн-ринзі» беруть участь дві команди по 4-6 чоловік. Хід заходу супроводжується проведенням конкурсних завдань, за виконання яких команди отримують відповідні бали. В кінці підводиться підсумки, рахуються всі отримані бали. Оголошується команда переможець.
Мета: вдосконалити і закріпити знання вихованців з вивчених тем на заняттях з інформатики;
Устаткування: комп’ютери, секундомір.
Форма проведення: гра.
Хід гри:
1. Вступ.
2. І-й гейм. «Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми – секунди».
3. ІІ-й гейм. «Музичний конкурс»
4. ІІІ-й гейм. «Реставрація».
5. ІV-й гейм. «Крокодил».
6. V-й гейм. «Збери сніговика».
7. VІ-й гейм. «Зумій прочитати»
8. VIІ-й гейм. «П’ятнадцятка»
9. VIІІ -й гейм. «Все навпаки»
10. Підсумок гри.
Доброго дня. З Новим роком Вас усіх. Розпочинаємо «Брейн-ринг» з інформатики.
Ви повинен уміти знаходити знання яких не вистачає, знати, де їх можна знайти і як ними скористатися, адже “мудрим ніхто не вродився, а навчився”, “навчити можна лише того, хто хоче вчитися”.
Я впевнена, що серед вас є майбутні лауреати найпрестижніших світових відзнак.
А зараз розділимося на команди та оберемо капітана, який буде вести свою команду до перемоги.
(Представляються команди)
Показують рекламу команд, тобто представляють свою візитну карту, назву та девіз (5 балів)
Слухай, і ти почуєш щось нове.
Слухай, і що почув - то твоє.
Слухай, щоб розуміть чужі слова.
Слухай. хай все навколо ожива.
Слухай, хіба ти будеш один?
Слухай - і ти не будеш один!
Гра проходитиме так: команда, яка готова відповісти на питання підніматиме табличку ГОТОВО!
Капітан команди надає слово й один з членів команди відповідає. Якщо відповідь правильна, то цій команді присуджується 1 бал. Якщо ні, то відповідає член іншої команди.
- Ну. що ж, розпочнемо! У добру путь! Нехай переможе дружба!
За правильну відповідь один бал.
Розпочинаємо перший гейм гри.
І гейм
Девіз: «Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми – секунди»
II гейм
«Музичний конкурс» (5 хв.) Оцінюється в 2 бали.
Написати слова з інформатики, які містять ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Хто більше?
До - документ, доріжка, доповнення, доступ, домен
Ре – дерево, регістр, перетворення, переміщення, переповнення, адресація, ресурси, ретрансляція
Мі - мікропроцесор, алгоритмізація, програміст
Фа - алфавіт, файл
Соль – консоль
Ля - компілятор, ретрансляція, маніпуляція, мікрокалькулятор, модуляція
Сі - інверсія, дисперсія
ІІІ гейм
«Реставрація» (5 хв.)
Команди отримують картки з окремими складами і матеріали. Потрібно скласти вислів.
Команда А: ком, з, не, спр, п’ю. ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава. ній, ди. будь. ні.
Відповідь. Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп’ютером.
Команда В: роз, на, від, ком, впр, май, би, від. а, п’ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера.
Відповідь. Від майстра набирайся вправності, а від комп’ютера – розуму.
Та команда, яка першою прочитає текст, отримує 5 балів, а якщо швидше. Ніж за 5 хвилин, то ще додаткові 2 бали.
Команди читають свої варіанти відповідей. Після цього журі підводить підсумок ІІІ гейму та оголошує результати гри за трьома гейми.
ІV гейм
«Крокодил». Гравці однієї команди задумують слово пов’язане з інформатикою і вибирають «жертву» - гравця з команди суперників, якому по секрету і повідомляють це слово. Після цього «жертву» відпускають на свободу, до своєї команди, де він намагається пояснити слово.
При цьому йому дозволяється:
АЛЕ забороняється:
Тим часом його команда намагається зрозуміти задумане і висловлює припущення. Гра триває до тих пір, поки команда не вгадає загадане або не «викине білий прапор». Можна, до речі, домовитися про обмеження по часу на вгадування. Після цього команди міняються місцями. Наступного разу вибирається інший гравець - «жертва».
V гейм
«Збери сніговика»
Команда обирає одного учасника для 5 гейму, який повинен буде скласти сніговика за допомогою програми Paint.
VI гейм
«Зумій прочитати»
Спробуйте як можна швидше прочитати групу слів, зашифрованих з використанням назв клавіш, команд ОС, розширень файлів, операторів мов програмування, службових слів. Виграє самий уважний, кмітливий і швидкий.
Для 1 команди:
Alt> АЙ, <Alt> ТАРЬ, <Alt> ТЕЙ, <Alt> ТИН, П <Alt> УС, <Alt> УНА, Б <Alt> ТИКА,Б <Alt> ИМОР, Х <Alt> УРА.
(Алтай, алтарь, алтїй, алтин, палтвус, Алтуна, Балтіка, Балтимор, халтура.)
Для 2 команди:
<Tab> ОР, <Tab>УН, <Tab>ЛО, <Tab>ЛЬДОТ, <Tab>УЛЯТОР, Ш <Tab>,<Tab>ОСОБИ, <Tab>АК, <Tab>ЯЛИНА, Ш <Tab> ЯЛИНУ, <Tab>У, <Tab>ЛЬОТКА,<Tab>УРЕТ.
(Табор, табун, табло, табльдот, табулятор, штаб, табособи, табак, табялина, штабялину, табу, табльотка, табурет.)
VII гейм
«П’ятнадцятка»
Умови: Перед вами таблиця з буквами. Потрібно побачити, прочитати і записати чим побільше інформатичних термінів. Можна читати у різних напрямках по горизонталі і по вертикалі, але не по діагоналі.
И |
Р |
А |
М |
Р |
О |
Б |
Є |
К |
Т |
О |
Р |
Т |
Г |
О |
Т |
О |
Ц |
О |
Л |
Ф |
М |
О |
Н |
І |
Б |
П |
О |
С |
Л |
М |
Г |
І |
Я |
І |
Н |
А |
Т |
С |
Н |
Л |
А |
П |
К |
А |
О |
Л |
Е |
С |
П |
У |
Л |
Й |
А |
Ф |
О |
Р |
Л |
А |
Т |
Д |
А |
О |
Р |
О |
Т |
Я |
Д |
Р |
Л |
К |
М |
Е |
Н |
Ю |
Е |
М |
Т |
Т |
Р |
К |
Ц |
І |
Я |
И |
Т |
А |
Р |
В |
А |
М |
А |
К |
П |
О |
Н |
Г |
А |
М |
К |
О |
Т |
А |
І |
Л |
Г |
Р |
Е |
Р |
С |
М |
И |
Н |
Н |
А |
В |
У |
И |
С |
К |
О |
В |
С |
И |
Т |
А |
Ш |
Я |
К |
И |
Р |
Р |
Д |
Р |
Е |
Р |
Е |
Т |
Н |
И |
К |
А |
Т |
А |
Л |
К |
А |
О |
И |
Т |
П |
Р |
Р |
И |
Д |
П |
Л |
К |
А |
В |
Ж |
І |
Р |
Н |
А |
П |
Л |
І |
С |
О |
Н |
І |
Є |
Й |
О |
Р |
У |
В |
К |
М |
С |
Е |
Й |
К |
О |
М |
А |
Н |
Д |
А |
П |
Т |
А |
А |
А |
И |
М |
К |
О |
В |
О |
Д |
Т |
Е |
Р |
И |
С |
Ч |
З |
К |
Д |
В |
И |
Н |
А |
В |
Е |
Ц |
Ь |
О |
К |
О |
Т |
І |
В |
VIII гейм
«Все навпаки»
Перед вами анаграми. Треба розшифрувати слова і виключити зайве.
1. КТІР, ШАМИ, ОЗКА, УХАМ (кріт, миша, коза, муха)
2. ТЕРМ, МЮЙД, ТІРЛ (метр, дюйм, літр)
3. ГРИТ, РУЯГА, СЛЮКІВ, КОВВ (тигр, ягуар, віслюк, вовк)
4. ПАИЛ,УБД, ЗЕЕРБА, ОСНАС (липа, дуб, береза, сосна)
IX. Підведення підсумків.
Нагородження команд грамотами. До нових зустрічей!
Додаткове
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …………… (редактор)
* * *
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен ………….. (Word)
* * *
Коли треба показати
Слайди про усі формати –
В допомозі не відмовить
Вам ніколи …………… (Power Point)
* * *
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це …………… (клавіатура)
* * *
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - …………… (монітор)
* * *
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний …………. (блок)
* * *
Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної ………….. (дискети)
* * *
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)