Шоу-гра, "Інформатика наш друг"

Про матеріал

закріпити знання вихованців з інформатики з тем: «Інформатика та інформаційні процеси» та «Апаратне та програмне забезпечення комп'ютера»;

розвиток творчих здібностей гуртківців, підвищення цікавості до предмету;

виховувати вміння працювати в команді, почуття відповідальності за колектив.

Перегляд файлу

 

Мета:

 освітня: закріпити знання вихованців з інформатики з тем: «Інформатика та інформаційні процеси» та «Апаратне та програмне забезпечення комп’ютера»;                                                                                                     

розвиваюча: розвиток творчих здібностей гуртківців, підвищення цікавості до предмету;

виховна: виховувати вміння працювати в команді, почуття відповідальності за колектив.

Обладнання: мережа, картки-завдання, презентація.

 

Педагог: Шановні гуртківці та гості нашого шоу! Ми починаємо пізнавальну але водночас і розважальну шоу-гру «Інформатика – наш друг». Сьогодні зустрічаються 2 команди гуртківців.

Перший конкурс нашої програми традиційний – це конкурс «Привітання».  Я пропоную нашим командам представити себе: сказати назву своєї команди та гасло з яким ви будете виступати. Конкурс-привітання журі не оцінює.

 (Команди представляють себе).

Педагог: І так в нашому шоу беруть участь команди «Пікселі» та капітан команди Пилипчук Максим та «Спартак» - капітан команди Вчорашній Оскар.

 Наступний конкурс нашої програми – конкурс «Міміки та жестів». Пам’ятаєте анекдот:

«Зустрілись двоє глухих. Один тримає в руці вудочку. Другий питає:

  •         «Ти що на рибалку зібрався?»
  •         «Та ні, я на рибалку»
  •         «А я думав ти на рибалку»

 

Інформація була передана, але до адресата не дійшла. Любий інформаційний процес відбувається при наявності джерела та приймача, в іншому випадку обмін інформацією не буде мати жодного змісту. Зараз наші команди будуть виступати у ролі джерела та приймача інформації. Тільки передавати вони мають інформацію за допомогою міміки та жестів.

(Перша команда тягне завдання. За допомогою міміки та жестів один учасник має показати слово, записане у завданні, другій команді. Якщо друга команда відгадує слово, то учасник приносить своїй команді 5 балів. Далі завдання тягне друга команда. Всього 6 завдань, по три завдання кожній команді. На підготовку дається по 40 секунд).

 

Принтер, Комп’ютер завис, кошик, зламаний дисковод, захисний екран, вірус.

 

Педагог: Наступний конкурс нашої програми «Ти це знаєш». Кожна команда має картки, на яких написані літери a, b, c, d. Кожне запитання має чотири варіанти відповідей. Команди мають підняти картку з правильним варіантом відповіді. Всього  9   питань. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал.

(Демонстрація презентації)

Питання:

  1.     Вінчестер – це:
  1.     Пристрій зовнішньої пам’яті;
  2.     Місто Великобританії;
  3.     Назва програми;
  4.     Складова процесора.
  1.     Інформаційною моделлю приготування страви є:
  1.     Придбання продуктів;
  2.     Історія виникнення страви;
  3.     Фотографія страви;
  4.     Рецепт приготування страви.
  1.     Яке поняття не пов’язане з процесом під’єднання комп’ютера до Інтернету?
  1.     Проксі;
  2.     Модем;
  3.     Браузер;
  4.     Провайдер;
  1.     Яка пам'ять комп’ютера призначена для довготривалого зберігання даних користувача:
  1.     Постійна;
  2.     Зовнішня;
  3.     Оперативна;
  4.     Кеш-пам'ять.
  1.     Який внутрішній пристрій комп’ютера забезпечує відображення даних на екрані монітора?
  1.     Відео-карта;
  2.     Мережна карта;
  3.     Звукова карта;
  4.     Контролер.
  1.     Закінчіть речення так, щоб отримати правильне твердження. Інтернет – це…
  1.     Візуальне відображення зв’язаних документів;
  2.     Мережна операційна система;
  3.     Глобальна мережа, яка об’єднує багато комп’ютерних мереж;
  4.     Мережа корпорації Microsoft.
  1.     Яка властивість інформації означає своєчасність її отримання?
  1.     Корисність;
  2.     Актуальність;
  3.     Вірогідність;
  4.     Зрозумілість.
  1.     Однією з основних характеристик пам’яті комп’ютера є:
  1.     Тактова частота;
  2.     Ємність;
  3.     Роздільна здатність;
  4.     Розрядність.
  1.     Який пристрій призначений для введення і виведення даних?
  1.     Принтер;
  2.     Плотер;
  3.     Клавіатура;
  4.     Сенсорний екран.

Педагог: Це було останнє питання і зараз підведу підсумки цього конкурсу.

А зараз настав час показати себе капітанам команд. Одну і ту саму інформацію можна подати різними способами. Головне, заздалегідь домовитись про те, як зрозуміти ті чи інші сигнали. Якщо ми домовились, то вже отримуємо код чи шифр. Зараз за 3 хвилини капітани спробують розшифрувати тексти та пояснити способи шифровки. Капітанів команд прошу підійти та отримати завдання.

Коляманлядаля

Акитамрофні

 

Відповіді:

  •        Команда. (Спосіб кодування: після кожного слова вставлено ля.)
  •        Інформатика. (Спосіб кодування: слово пишеться навпаки)

 

П: поки капітани працюють над своїми завданнями інші члени команд стануть учасниками наступного конкурсу. Відповідь шукай у наведеному тексті. У даних текстах деякі підряд розташовані літери кількох слів утворюють терміни, пов’язані з інформатикою та комп’ютерами. Знайдіть ці терміни. Наприклад: «Этот процесс орнитологи называют миграцией».  Процессор. (Этот ПРОЦЕСС ОРнитологи называют миграцией). Команда, яка першою знаходить правильну відповідь отримує 1 бал за питання)

  1.     Потом они торжествовали и радовались, как дети.
  2.     Несмотря на это, его феска не раз падала с головы.
  3.     Река Днепр интересна тем, что на ней имеются несколько гидроэлектростанций.
  4.     По просьбе хозяина квартиры мы шкаф сдвинули в угол.
  5.     Этот старинный комод ему достался в наследство от бабушки.

Вчитель. А зараз слово мають наші капітани.

 

 Наступний конкурс «Віриш, чи не віриш». Кожна команда має таблички з написами «Так», «Ні». Питання  задаються кожній команді по черзі.

  1.     Вірите ви, чи ні, що можна до материнської плати одного комп’ютера під єднати жорсткий магнітний диск іншого комп’ютера і зробити так, що на першому комп’ютері буде два жорстких диска? (Так)
  2.     Вірите ви, чи ні, що на старий механічний обчислювальний  пристрій – Арифмометр – дозволяв множити восьмі значні числа на чотиризначні? (Так)
  3.     Вірите ви, чи ні, що у Великобританії є міста Вінчестер та Адаптер? (Ні)
  4.     Вірите ви, чи ні, що на перших моделях персональних комп’ютерів був відсутній жорсткий диск? (Так)
  5.     Вірите ви, чи ні, що операційна система Windows дозволяє, щоб в одній папці знаходились файли з іменами список.doc та Список.doc? (Ні)
  6.     Вірите ви, чи ні, що засновник та голова компанії Microsoft Біл Гейтс не отримав вищої освіти? (Так)
  7.     Вірите ви, чи ні, що операційна система  Windows дозволяє, щоб на одному диску знаходилися два файли з однаковими іменами? (Так)
  8.     Вірите ви, чи ні, що після операції  дефрагментації, об’єм вільного місця на диску стане більшим? (Ні)

За кожну правильну  відповідь команда отримує 1 бал.

П: І останній конкурс. Кожному учаснику я пропоную розгадати ребус з інформатики. За правильну відповідь команда отримує один бал.

 

(Презентація, картки-ребуси)

П: Інформатика – це дуже молода наука. Їй всього 60 років. За цей час вона заполонила весь світ. Тому з деякими поняттями інформатики ви вже давно знайомі. Отже, відгадайте загадки:

  1.                 Якщо треба знову й знову

      Вести з комп'ютером розмову,

      Є помічник – «тваринка» в нас,

      Що допоможе нам всяк час.   

                                                    (Миша)

  1.                 Ця всесвітня мережа

Скільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати.                        (Інтернет)

 

  1.                 Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот?    (Ноут-бук)

 

  4. Про нього знаємо ми нині:

  З ним справу мають в медицині.

   Біолог з ним теж справу має,

   А комп'ютер від нього страждає.          (Вірус)

 

5.  З ним справу має архітектор,

З ним справу має будівельник.

Хто за комп'ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть про що іде тут мова –

Назвіть одне англійське слово.             (Windows)

 

6.  У кімнаті горіло 50 свічок, 20 із них загасили. Скільки залишилось?

(20. загашені свічки не згорять )

7. Яке колесо не крутиться при правому повороті?

(Запасне)

8. Коли сітка може витягнути воду?

(коли вода перетвориться в лід)

9. З якого посуду не можна нічого поїсти?

(З порожнього)

10.Худе, всі ребра видно, а рахувати може

 (Рахівниця)

П: Підбиття підсумків.

За результатами конкурсів з 55 балами ІІ- місце займає команда «Спартак». Привітаємо оплесками. І побажаємо успіхів та нових перемог. Просимо капітана команди підійти та отримати грамоту і солодкі подарунки для своєї команди.

Отже, І місце з 62 балами займає команда «Пікселі». Капітан команди нагороджується грамотою і солодкими призами для своїх учасників.  Дякую за увагу!!!

1

 

docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку