закріпити знання вихованців з інформатики з тем: «Інформатика та інформаційні процеси» та «Апаратне та програмне забезпечення комп'ютера»;
розвиток творчих здібностей гуртківців, підвищення цікавості до предмету;
виховувати вміння працювати в команді, почуття відповідальності за колектив.
Мета:
освітня: закріпити знання вихованців з інформатики з тем: «Інформатика та інформаційні процеси» та «Апаратне та програмне забезпечення комп’ютера»;
розвиваюча: розвиток творчих здібностей гуртківців, підвищення цікавості до предмету;
виховна: виховувати вміння працювати в команді, почуття відповідальності за колектив.
Обладнання: мережа, картки-завдання, презентація.
Педагог: Шановні гуртківці та гості нашого шоу! Ми починаємо пізнавальну але водночас і розважальну шоу-гру «Інформатика – наш друг». Сьогодні зустрічаються 2 команди гуртківців.
Перший конкурс нашої програми традиційний – це конкурс – «Привітання». Я пропоную нашим командам представити себе: сказати назву своєї команди та гасло з яким ви будете виступати. Конкурс-привітання журі не оцінює.
(Команди представляють себе).
Педагог: І так в нашому шоу беруть участь команди «Пікселі» та капітан команди Пилипчук Максим та «Спартак» - капітан команди Вчорашній Оскар.
Наступний конкурс нашої програми – конкурс «Міміки та жестів». Пам’ятаєте анекдот:
«Зустрілись двоє глухих. Один тримає в руці вудочку. Другий питає:
Інформація була передана, але до адресата не дійшла. Любий інформаційний процес відбувається при наявності джерела та приймача, в іншому випадку обмін інформацією не буде мати жодного змісту. Зараз наші команди будуть виступати у ролі джерела та приймача інформації. Тільки передавати вони мають інформацію за допомогою міміки та жестів.
(Перша команда тягне завдання. За допомогою міміки та жестів один учасник має показати слово, записане у завданні, другій команді. Якщо друга команда відгадує слово, то учасник приносить своїй команді 5 балів. Далі завдання тягне друга команда. Всього 6 завдань, по три завдання кожній команді. На підготовку дається по 40 секунд).
Принтер, Комп’ютер завис, кошик, зламаний дисковод, захисний екран, вірус.
Педагог: Наступний конкурс нашої програми «Ти це знаєш». Кожна команда має картки, на яких написані літери a, b, c, d. Кожне запитання має чотири варіанти відповідей. Команди мають підняти картку з правильним варіантом відповіді. Всього 9 питань. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал.
(Демонстрація презентації)
Питання:
Педагог: Це було останнє питання і зараз підведу підсумки цього конкурсу.
А зараз настав час показати себе капітанам команд. Одну і ту саму інформацію можна подати різними способами. Головне, заздалегідь домовитись про те, як зрозуміти ті чи інші сигнали. Якщо ми домовились, то вже отримуємо код чи шифр. Зараз за 3 хвилини капітани спробують розшифрувати тексти та пояснити способи шифровки. Капітанів команд прошу підійти та отримати завдання.
Коляманлядаля |
Акитамрофні |
Відповіді:
П: поки капітани працюють над своїми завданнями інші члени команд стануть учасниками наступного конкурсу. Відповідь шукай у наведеному тексті. У даних текстах деякі підряд розташовані літери кількох слів утворюють терміни, пов’язані з інформатикою та комп’ютерами. Знайдіть ці терміни. Наприклад: «Этот процесс орнитологи называют миграцией». Процессор. (Этот ПРОЦЕСС ОРнитологи называют миграцией). Команда, яка першою знаходить правильну відповідь отримує 1 бал за питання)
Вчитель. А зараз слово мають наші капітани.
Наступний конкурс «Віриш, чи не віриш». Кожна команда має таблички з написами «Так», «Ні». Питання задаються кожній команді по черзі.
За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
П: І останній конкурс. Кожному учаснику я пропоную розгадати ребус з інформатики. За правильну відповідь команда отримує один бал.
(Презентація, картки-ребуси)
П: Інформатика – це дуже молода наука. Їй всього 60 років. За цей час вона заполонила весь світ. Тому з деякими поняттями інформатики ви вже давно знайомі. Отже, відгадайте загадки:
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник – «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час.
(Миша)
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. (Інтернет)
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук)
4. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
5. З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово. (Windows)
6. У кімнаті горіло 50 свічок, 20 із них загасили. Скільки залишилось?
(20. загашені свічки не згорять )
7. Яке колесо не крутиться при правому повороті?
(Запасне)
8. Коли сітка може витягнути воду?
(коли вода перетвориться в лід)
9. З якого посуду не можна нічого поїсти?
(З порожнього)
10.Худе, всі ребра видно, а рахувати може
(Рахівниця)
П: Підбиття підсумків.
За результатами конкурсів з 55 балами ІІ- місце займає команда «Спартак». Привітаємо оплесками. І побажаємо успіхів та нових перемог. Просимо капітана команди підійти та отримати грамоту і солодкі подарунки для своєї команди.
Отже, І місце з 62 балами займає команда «Пікселі». Капітан команди нагороджується грамотою і солодкими призами для своїх учасників. Дякую за увагу!!!
1