Брейн-ринг "Весела інформатика"

Про матеріал

Позакласний захід з інформатики для 5 класу брейн-ринг "Весела інформатика"

Мета: активізувати роботу учнів з інформатики в позакласний час; узагальнити та систематизувати здобуті знання, уміння та

навички учнів з предмету; розвивати знання, уміння та навички

учнів з інформаційних технологій, пізнавальний інтерес до

інформатики, кмітливість, винахідливість, творчі здібності;

виховувати культуру користувача ПК, почуття відповідальності,

поваги до суперника.

Перегляд файлу

Брейн-ринг

"Весела інформатика"

Для учнів 5 класу

Вчитель інформатики:Білодід Т.Л.

Мета: активізувати роботу учнів з інформатики в позакласний час; узагальнити та систематизувати здобуті знання, уміння та
навички учнів з предмету; розвивати знання, уміння та навички
учнів з інформаційних технологій, пізнавальний інтерес до
інформатики, кмітливість, винахідливість, творчі здібності;
виховувати культуру користувача ПК, почуття відповідальності,
поваги до суперника.

 

Обладнання: презентація; картки з завданнями, проектор.

 

Хід заходу

І.Організація початку заходу

Лунає мелодія Strauss - Also Sprach Zarathustra.mp3 (тривалість 1хв 30сек)

 

Вступне слово

Швидкий розвиток комп'ютерної техніки й різноманітного програмного забезпечення – одна з характерних особливостей сучасного періоду розвитку людства.

Технології, де основним компонентом є комп'ютер, проникають практично у всі сфери людської діяльності. Те, що ще недавно здавалося фантастикою, тепер, завдяки науково-технічному прогресу, особливо прогресу в області комп'ютерних технологій, стало реальністю.

Комп'ютерні технології використовуються у видавництвах і великих бібліотеках, в банках і на складах, в системах зв'язку і системах керування транспортом, податкових інспекціях і в сфері розваг. Зараз практично неможливо уявити сучасний офіс без повсякденного широкого застосування комп'ютера. Комп'ютер став невід’ємним атрибутом робочого місця робітників багатьох професій.

Ми користуємося комп'ютером на уроках та вдома, готуємо домашні завдання та просто розважаємося. Але все ж одне з найважливіших завдань комп'ютера – допомагати у навчанні.

 

  • А чи багато ви знаєте про комп’ютер?
  • Чи задумуєтеся ви над тим, хто був творцем перших комп’ютерів?
  • Чи є в комп’ютера серце та чи вміє він говорить?
  • А може в ньому є двигун внутрішнього згорання і нам потрібно доливати пальне?

 

На всі ці запитання вам дадуть вичерпні відповіді наші ерудовані знавці інформаційних технологій. Але вони не просто тут зібралися, а зібралися, щоб в чесній інформаційній боротьбі здобути звання кращих знавців інформатики.

Сьогодні, ми разом з Вами хочемо провести змагання, і визначити, хто з Вас знає інформатику найкраще.

 

ІІ. Основна частина

Виступи учнів

1.Минають дні, минають роки.

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас.

2.Просторий клас, а в нім машини,

І кожному - як би пізнать

Світ, що несе в собі таїни,

Твій розум прагне розгадать.

3.Тож не барімося, - до діла

І зараз конкурс проведем,

Та інформатиків умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.

Участь в конкурсі беруть дві команди

Щоб наше свято було справжнє нам потрібне журі високоповажне, яке оцінюватиме Ваші професійні здібності з інформатики.

Щоб це змагання було чесним,

Ми виберем журі почесне.

Поглянем разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

Представляємо наше журі:

Зараз я вас ознайомлю з правилами проведення гри:

Гра складатиметься, з семи конкурсів, кожен конкурс оцінюватиметься відповідною кількістю балів, про які я Вас повідомлятиму перед кожним конкурсом.

 Отже, ми розпочинаємо нашу гру. Перший наш конкурс, полягає в тому, що потрібно на швидкість дати відповіді на запитання, оцінка за кожну правильну відповідь один бал. Команда, яка знає правильну відповідь піднімає сигнальну картку, і дає відповідь на запитання, коли відповідь не правильна, відповідь на запитання може дати інша команда, якщо правильної відповіді не дала жодна команда то наступне питання оцінюватиметься 2 балами.

Конкурс 1. "Розминка"

  1.       З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? (0 і 1)
  2. Які види пам’яті має комп’ютер? (Зовнішня і внутрішня)
  3. Друкуючий пристрій, який призначено для виведення текстових і графічних даних на папір чи плівку? (Принтер)
  4. Пристрій для відображення даних на екрані? (Монітор)
  5. Назва найпоширенішої операційної системи? (WINDOWS)
  6. Засновник фірми Microsoft. Найбагатша людина в світі? (Біл Гейтс)
  7. Комп’ютерний гризун? (Миша)
  8. Для введення звукового сигналу використовують… (Мікрофон)
  9. За допомогою якої команди можна виконати повторне збереження, наприклад текстового документа із зміною іменні?

(Файл Сохранить как…)

  1. Впорядкований набір певних вказівок, які може виконувати комп'ютер, тобто вони для нього "зрозумілі"? (Програма)
  2. Сукупність даних, яка має своє унікальне ім'я та зберігається на зовнішніх запам'ятовуючих пристроях комп'ютера? ( Файл)
  3. Як називається оптичний диск великої ємності (DVD)
  4. Що є основним з пристроїв комп’ютера, який можна назвати його «мозком»? (Процессор)
  5. Якщо текст набирається великими літерами, що сталося з комп’ютером? (CAPS LOCK)
  6. Людина яка в зламує комп’ютерні системи? (Хакер)
  7. Посилання на об'єкти, за допомогою яких можна швидко запустити програму для виконання або відкрити електронний документ у відповідному середовищі? (Ярлик)
  8. Інформація, зафіксована якимось чином на носіях? (Дані)
  9. Числове представлення думки вчителя про роботу учня? (Оцінка)

Поки журі рахуватиме бали за перший конкурс, ми переходимо до наступного конкурсу.

Конкурс 2. "Цікаві слова з інформатики"

Конкурс полягатиме в тому, що Ви протягом 3 хвилин, на аркушах паперу писатимете слова, які пов’язані з інформатикою. Максимальна оцінка за конкурс 5 балів отримає та команда, яка напише найбільше слів.

Попросимо наше журі оголосити результати за перший конкурс.

Які бали отримує перша команда, друга?

Дякуємо нашому журі. Продовжуємо наш брейн-ринг.

Конкурс 3. "Розгадування кросвордів"

Наступний конкурс, розгадування кросвордів, максимальна оцінка за конкурс 5 балів, конкурс оцінюється на швидкість і кількість правильних відповідей. На конкурс вам дається 5 хвилин.

Вже наші команди розгадали кросворди, просимо наше шановне журі оцінити правильність розв’язання кросвордів.

Кросворд «Розстав слова»

 

Вставте слова в порожні   клітинки.

 

Клавіатура   Файл   Принтер    Регістр     Планшет    Сканер    Транзистор   Інформатика    Плотер   Стример    Модем

 

Конкурс 4. “Реставрація”

Команди отримують картки з окремими складами і матеріали. Потрібно скласти вислів.

Команда А: ком, з, не, спр, п’ю. ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава. ній, ди. будь. ні.

Відповідь. Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп’ютером.

Команда В: роз, на, від, ком, впр, май, би, від. а, п’ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера.

Відповідь. Від майстра набирайся вправності, а від комп’ютера – розуму.

Та команда, яка першою прочитає текст, отримує 5 балів, а якщо швидше. Ніж за 5 хвилин, то ще додаткові 2 бали.

Конурс 5. «Чарівні ребуси»

Команди по черзі відгадують ребуси.

Картинки по запросу ребуси з інформатики

Картинки по запросу ребуси з інформатики

Картинки по запросу ребуси з інформатики

Картинки по запросу ребуси з інформатики

 

Правильно- 5 балів.

Конкурс 6. «Інформатичний крокодил». 

Умови конкурса: команди за допомогою міміки й жестів повинні зобразити той предмет з інформатики, назва якого  написана у них на аркуші. Інші команди повинні відгадати по черзі, що вони зображають.

На підготовку командам дається 5 хв.

На карточках написано: Зобразити мімікою й жестами:

для команди 1:   сканер,   клавіатура, флешка

для команди 2:   принтер,  мікрофон, диск

 

Конкурс 7. «Відгадай загадку» бліц-турнір

 

1.  А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

 

2.  Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

 

3.  Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

4.  Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

 

5.  Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

 

6.  Ця всесвітня мережа

Скільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати.  (Інтернет)

 

7.  Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот?  (Ноутбук)

 

8.       Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає.   (Вірус)

 

9.  Якщо треба знову й знову

Вести з комп'ютером розмову,

Є помічник – «тваринка» в нас,

Що допоможе нам всяк час.      (Миша)

10.  З ним справу має архітектор,

З ним справу має будівельник.

Хто за комп'ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть про що іде тут мова –

Назвіть одне англійське слово.   (Windows)

      11.Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)

ІІІ. Заключна частина

Ну, а тепер журі підведе підсумки нашого турніру. Слово журі. Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 травня 2018
Переглядів
1799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку