Додатковий (роздатковий) матеріал до батьківських зборів.3-11 класи. В підготовці брошури використані матеріали ГО «Освіторія», відповідне посилання є в тексті.
5. Позбавтеся синдрому
«екс-школяра»
Чому батьки перетворюють «домашку» на надцінну ідею? Чому поводяться так, ніби
зроблені уроки важливіші за здоров’я, 9 лайфхаків, як
отримані знання, досвід? Можливо,
згадується власний дитячий страх перед мотивувати
учителем, провина за невиконані домашні дитину робити
завдання, відчуття, що все було «не так, як
треба», а ось у моєї дитини має пройти «домашку»
з одних предметів ваш школяр буде успішним, з інших — ні, і «вичавлювати» високі бали немає сенсу. При цьому боятися домашнього завдання Чи треба нагороджувати? Це вирішуєте ви. Краще, якщо нагородою буде не щось матеріальне, а спільно проведений час, улюблені розваги. Такі стимули краще застосовувати не щодня, а після успішного виконання найбільш
складних завдань або на вихідних — як результат роботи за тиждень.дитина перестане.
• Важливо розібратися поетапно в тому, чому дитина не хоче сідати за уроки. Почніть з фізіологічних нюансів. Може, голодна чи втомлена? У неї некомфортне робоче місце? Зручність важливо проконтролювати батькам: дитина може вважати ідеальними м’яке крісло та завалений динозаврами робочий стіл, але порушений кровообіг і розфокусована увага не дають їй зробити завдання.
• Насправді, найбільш плідний час у дітей — різний, і його треба разом шукати. А якщо дитина вже закінчила початкову школу, слід дозволити їй самій знаходити «пікову» працездатність. «Жайворонку» за біологічним годинником підійде виконання уроків рано вранці, «сові» — після вечері.
Важливо не брати на себе
•
відповідальність за домашні завдання дитини, інакше школяр так і буде думати, що це клопіт мами з татом.
Усвідомте, що ви просто допомагаєте, а результат залежить від вчителя та учня.
3. Приберіть спокуси 7Якби начальник сидів поруч з . Дайте дитині особистий простірвами і
коментував кожну дію, кожне написане слово,
Вимкніть телефон, комп’ютер, довго б ви витримали? Краще залишити телевізор. Самі не розмовляйте по дитину наодинці, поки вона робить уроки. мобільному поруч з учнем, не Безліч зривів відбувається через те, що працюйте на його очах з ноутбуком, школяр просто не розуміє, чого від нього
вимагають. Спочатку варто спланувати разом,
який навіває дитині думки про що слід зробити, розбити завдання на комп’ютерні ігри. конкретні операції.
Бажано в цей час не затівати цікавих • 6. Створіть звичку справ, у яких школяр хотів би взяти • Батькам важливо створити максимально участь (наприклад, пекти пиріг, якщо доброзичливе поле навколо уроків. У дитини донька любить допомагати). є право тестувати свої здібності,
4. Не беріть на себе зайвого помилятися, не робити домашнє завдання —
і дивитися, що з цього виходить.
Якщо на тілесному рівні все добре, • Допоможуть довірчі стосунки з батьками, які проблеми слід шукати в підтримають і допоможуть, яку б оцінку учень
не приніс. психологічному настрої. І перш за
все… мами/тата. Складно домогтися 8. Говоріть про те, що важливо від дитини продуктивності, якщо дитині займаючись з нею, ви роздратовані.
Мама часто перевтомлена, і допомога Мотивуйте не тим, що турбує вас, а тим, що близько дитині. В одного це конформістський школяру забирає в неї час на
настрій: не опинитися єдиним, хто не зробив
відновлення сил. Тоді краще рідше уроків, бути в темі, як решта учнів. В іншого перевіряти домашні завдання, але розвинений дух змагання: зробити краще робити це в спокійному настрої. або оригінальніше за інших. Пофантазуйте
разом про «момент слави», якого варто прагнути.