Брошура призначена для молодих вчителів фізики, для підготовки до уроків. В даній брошурі містяться розробки уроків фізики з використанням проектних технологій
В І Д Д І Л О С В І Т И
СОКАЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Двірцівський НВК «ЗШ І – ІІІ ступенів – дитячий садок»
Уроки-проекти
(на допомогу молодому вчителю фізики)
Уроки-проекти. З досвіду роботи вчителя фізики Луцко Оксани Петрівни
Брошура призначена для молодих вчителів фізики, для підготовки до уроків. В даній брошурі містяться розробки уроків фізики з використанням проектних технологій
Проект – це результативна дія, яка
допомагає учню включитися в
активну дію, побачити результат
своєї праці, реалізувати творчі
можливості. Це – активна, творча,
послідовна навчально-дослідна діяльність,
яку виконують учні для
досягнення реальної мети.
Урок фізики 7клас
Умови плавання тіл
Істина – це те,
що витримує перевірку дослідом.
Альберт Ейнштейн
Архімед(287-212 до н.е)— давньо-грецький учений, інженер-винахідник. Зробив важливі висновки щодо плавання тіл. Про його геніальні здогадки складено легенди. Наприклад, про викриття шахраїв, що виготовляли корону сиракузького царя Гієрона.
Тема. Умови плавання тіл
Цілі: - ознайомити учнів з умовами плавання тіл на основі поняття про архімедову силу використовуючи експеримент, розкрити практичне використання умов плавання тіл.
- виховувати вміння працювати в колективі, толерантність, прагнення до поповнення знань.
- розвивати творче й аналітичне мислення; вміння аналізувати, порівнювати, робити самостійно висновки, кмітливість.
Тип уроку. Урок-проект
Обладнання: 6 мензурок з водою , 6 тіл відомої маси, ватман паперу, маркери, лінійка, листочки з завданням для груп.
План
Хід уроку
Задача. Обчислити виштовхувальну силу, що діє на алюмінієве тіло масою 2 кг, занурене у воду.
( Діти працюють в парах, потім об’єднуються в четвірки і вияснюють незрозумілі питання)
Гаслом нашого уроку будуть слова відомого фізика Альберта Ейнштейна
«Істина – це те, що витримує перевірку дослідом».
Отож, перейдемо до досліду.
У склянку з водою опустимо залізний циліндр – він тоне, одночасно опускаємо дерев’яний брусок , приблизно такого ж об’єму - він плаває на поверхні. У чому ж справа? Чи достатньо ми маємо знань, щоб пояснити це явище?
Щоб дати відповідь на ці запитання запишемо тему сьогоднішнього уроку : Умови плавання тіл.
Яких результатів я очікую від вас після сьогоднішнього уроку?
Очікувані результати.
Після уроку учні зможуть:
Перш ніж перейти до вивчення нового матеріалу давайте з’ясуємо:
Fa =ppgVт , Fт =mg.
Перед нами стоїть завдання з’ясувати , зясувати умови плавання тіл. Для цього об’єднаємося в групи по 3- 4 учні – 6 груп. Кожна з груп отримає завдання, яке повинна розв’язати на протязі 15 хв. Зробити свої висновки. Але перш ніж перейти до роботи в групі, потрібно виробити правила, яких повинен дотримуватись кожен учень.
Правила роботи в групах
В групі вам потрібно вибрати експерта, секретаря, експериментатора, керівника. В групі обговорюємо хід виконання завдання, проводимо дослід, записуємо спостереження так, щоб експерт потім зміг об’єднатися з експертами інших груп для вироблення спільного проекту.
Завдання групам.
- А зараз я попрошу всіх експертів взяти свої записи і об’єднатися разом в одну групу для створення проекту «Умови плавання тіл». Виберіть доповідача.
- Поки експерти створюють проект я пропоную всім учням заповнити листочки з пропусками.
Зразок.
Прізвище, ім’я учня___________________________________________________
Виштовхувальна сила обчислюється за формулою________________,а сила тяжіння за формулою____________________. Виштовхувальна сила напрямлена ______________, а їй протидіє сила тяжіння, напрямлена ____________.
Висновок із своїх спостережень:
Якщо Fa Fт.(вставити значок <,>,=) , то тіло _________________( плаває в середині рідини, або тоне, або спливає на поверхню.)
( Листочки залишаємо на партах, обертаємо другою стороною.)
А зараз слово експертам. (3 – 5 хв.)
Зразок відповіді.
Умови плавання тіл
Якщо густина тіла менша за густину рідини,
то тіло спливає
Якщо густина тіла дорівнює густині рідини,
то тіло плаває у рідині
Якщо густина тіла більша за густину рідини,
то тіло тоне
6.Підсумки та оцінювання результату уроку.(5 хв).
Щоб дізнатися чи досягли ви очікувальних результатів я попрошу вас кожен у своєму листочку, де заповнював пропуски закінчити речення.
Сьогодні на уроці я дізнався ( навчився) ………..
Здаємо мені свої листочки і записуємо домашнє завдання.
7.Домашнє завдання. П. 39 вивчити, № _____.
А зараз послухайте невеличкі цікаві повідомлення.
Це цікаво…
Тема. Архімедова сила.
Мета: - Сформувати знання про Архімедові силу. Зясувати від чого залежить ця сила;
Тип уроку. Урок формування нових знань з використанням інтерактивних
технологій.
Обладнання: металева фольга, посудина з водою, важіль, два тіла однакової маси, динамометри – 3 шт., тіла різного об’єму, заготовки листків з пропусками.
План
2. Оголошення очікувальних результатів.
3 Оголошення теми. Мотивація.
4. Вивчення нової теми.
Хід уроку
– На попередньому уроці ми писали т/а по темі «Тиск твердих тіл, рідин і газів». Я роздам вам зошити і попрошу об’єднатися в групи за варіантами І, ІІ, ІІІ, ІV, обговорити в групі розв’язки задач свого варіанту, при потребі учні пояснюють один одному як вони розв’язували ту чи іншу задачу і роблять відповідні записи у робочому зошиті. (Вчитель слідкує за роботою учнів, допомагає їм.)
Після виконаної роботи учні повертаються на свої місця.
АРХІМЕДОВА СИЛА.
Яких результатів я очікую від вас після сьогоднішнього уроку?
Після уроку учні зможуть:
Гаслом нашого уроку будуть слова відомого фізика Альберта Ейнштейна
«Істина – це те, що витримує перевірку дослідом».
Отож, перейдемо до досліду.
Дослід : Кусок металічної фольги скласти кілька разів і кинути в посудину з водою. Він потоне.
Дослід: З куска фольги, що у попередньому досліді потонув, зробити човник і покласти на воду.
Перед нами стоїть завдання з’ясувати , що таке виштовхувальна сила і від яких величини вона залежить. Для цього об’єднаємося в групи по 4 учні – 5 груп. Кожна з груп отримає завдання, яке повинна розв’язати на протязі 15 хв. Зробити свої висновки. Але перш ніж перейти до роботи в групі, потрібно виробити правила, яких повинен дотримуватись кожен учень.
В групі вам потрібно вибрати доповідача, секретаря, експериментатора.
Завдання І групі.
Підвісити до гачка динамометра тягарець вагою 1Н. Чи зміняться покази динамометра, якщо тягарець опустити у воду? Зробити висновок про напрям дії сили та записати формулу для її обчислення.
Завдання ІІ групі.
До важеля з обох сторін підвісимо однакові тягарці і опустимо їх у воду, зрівноваживши. Чи порушиться рівновага, якщо одну посудину з водою замінити посудиною з розчином солі, олією? Чому?
Тож від чого залежить виштовхувальна сила? Де більша виштовхувальна сила*
Завдання ІІІ групі.
У спеціальну посудину з патрубком наллємо воду так, щоб їх рівень води збігався з відривним патрубком. Опустимо тіло, а воду, що вилилася в іншу посудину. Визначимо об’єм води, що вилилася і об’єм тіла за допомогою мензурки. Якими будуть дані об’єми?
(Доповнення вчителя. Виштовхувальна сила дорівнює вазі рідини, витісненої тілом. Р=трg, mp=Vp pp, тому ___________________________________
Завдання ІV групі.
Підвісити тіло до динамометра. Опустити у посудину з водою. Визначити покази динамометра. Збільшуючи рівень води, перевірити на досліді чи залежить виштовхувальна сила від висоти рідини в посудині.
Завдання V групі.
Два тіла різного об’єму підвісити до динамометрів і опустити у воду. У якого динамометра пружина стиснеться більше і чому? Від чого залежить виштовхувальна сила? Зробити висновок.
- Тож давайте зараз всі разом зробимо загальний висновок. Метод «Мозковий штурм».
Cкориставшись записом на дошці та враховуючи ваші дослідження і висновки заповніть пропуски на листочках, які я вам роздам.
Зразок.
Прізвище, ім’я учня___________________________________________________
Виштовхувальна сила залежить від :
1- ________________________________, 2-__________________________
не залежить від _______________________________.
Є такі формули для обчислення виштовхувальної сили 1) ________________
2) __________________. Виштовхувальна сила напрямлена ______________, а їй протидіє сила _________, напрямлена ____________.
( Листочки залишаємо на партах, обертаємо другою стороною.)
Дуже часто виштовхувальну силу називають архімедовою. Чому? Щоб дати відповідь на це запитання відкрийте підручники п.23 ст.113 і прочитайте 1, 2, абзаци.
Метод «Мікрофон». Що дізналися з про читаного?
Узагальнюючи результати дослідів і спостережень можна сформулювати закон Архімеда, який читається так:
На тіло занурене в рідину або газ, діє виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі рідини або газу в об’ємі цього тіла.
Запам’ятайте! Закон Архімеда діє тільки в умовах земного тяжіння. У невагомості закон Архімеда не діє.
5. Розв’язування задач.
Усно 515. В якій воді і чому легше плавати: морській чи річковій?
519. У посудину налито три рідини, які не змішуються між собою: вода, гас, ртуть. В якій послідовності вони розміщені? Чому?
521. Користуючись таблицею густин, зазначте метали, що можуть плавати у ртуті, і метали, що в ній тонуть. ( зб. Лукашик)
Письмово. 523. Обчислити виштовхувальну силу, яка діє на гранітну плиту, якщо вона при повному занурені виштовхує 0,8м3 води.
Вправа 23(3,6) ст..117 підр. Божинова Ф.Я.
6.Підсумки та оцінювання результату уроку.
Щоб дізнатися чи досягли ви очікувальних результатів я попрошу вас кожен у своєму листочку, де заповнював пропуски закінчити речення.
Сьогодні на уроці я дізнався ( навчився) ………..
Здаємо мені свої листочки і записуємо домашнє завдання.
7.Домашнє завдання
Оскільки наступний урок буде присвячений причинам дії архімедової сили, а також розв’язуванню задач, то добре вивчіть п. 23., № 540.
Урок фізики
11 клас
Нема більшого гонору для чоловіка,
як берегти свою національну честь
та без нагороди вірно працювати
для добра свого народу,
щоб забезпечити йому кращу долю
Іван Пулюй
ІВАН ПУЛЮЙ
(2.02.1845-31.01.1918)
Життєвий шлях Івана Пулюя.
Як могло так статися, що ім ‘я одного з найяскравіших вчених – фізиків XІX – початку XX ст. десятиліттями залишалося в тіні?
Яким же був життєвий і творчий шлях вченого?
2 лютого 1845р. Народився Іван Пулюй в сім’ї Оксани Бургитинської і Павла Пульгуя м. Гримайлів, Тернопільщина.
1881р. прізвище Пульгуй було замінено на Пулюй.
1864р. Іван Пулюй з відзнакою закінчив Тернопільську класичну гімназію і вступив на теологічний факультет Віденського університету. Одночасно відвідує лекції з математики , фізики , астрономії .
1869р. всупереч волі батьків вступає на філософський факультет Віденського університету.
1872р. завершує навчання на філософському факультеті Віденського університету – асистент кафедри екстримальної фізики.
1873-1875рр. асистент-викладач кафедри фізики, механіки та математики Військово-морської академії у м. Фіуме.
1875р. виїздить до Стамбурга, щоб в університеті вивчити нову галузь науки – електортехніку.
1877р. захищає з відзнакою дисертацію і дістає ступінь доктора філософії Стамбурзького універитету (спеціалізація з фізики) . Повертається до Відня, здобуває звання приват – доцента.
Подальша доля пов’язана з Прагою.
1869-1871рр. пише українською мовою Молитовник, який задумав ще у 1865р.
1870-1903рр. готує переклад Старого і Нового Заповіту Біблії.
1903р. українська Біблія вперше побачила світ у Відні.
1882р. вперше зацікавився електротехнікою.
2 жовтня 1884р. одружився Іван Пулюй. Дружина Катерина Стозітська була його студенткою.
Восени 1884р. його запрошують на посаду професора експериментальної і технічної фізики Німецької вищої технічної школи у м. Празі.
1885р. вийшла грунтовна стаття з глибоким висвітленням проблем енергетики, шляхи розвитку.
1902р. засновує кафедру електротехніки, і керує нею до виходу на пенсію 1916р.
1888-1889рр. був ректором політехніки.
Помер у Празі 31 січня 1918р., де і похований.
Тема. Іван Пулюй – український фізик світового рівня.
Мета - ознайомити учнів з біографією українського вченого Івана Пулюя, його внеском у молекулярну фізику і електротехніку, в дослідження Х-променів; показати вагомий внесок вченого-українця як перекладача, публіциста, патріота, філософа; показати практичне застосування «рентгенівського проміння»; формувати інтерес до історії відкриттів
українських вчених-фізиків.
Тип уроку. Урок-проект
Обладнання: Папір, маркери, дошка.
Кольорові кружечки.
Зразки рефератів.
Очікувані результати.
Після уроку учні зможуть:
Хід уроку
Оголошення очікувальних результатів.
ІІ частина
Презентація творчих робіт учнів.
Хід уроку.
І. Вступне слово вчителя. 5 - 7хв.
Сьогодні наш урок буде присвячено одному з тих представників української науки, які служили ідеї утвердження самобутності нашого народу, творили славу Україні.
Дослідження недоступної раніше літератури та архівних джерел свідчить, що впродовж тривалого часу (не одну сотню років) нищився інтелект нації.
Складна доля української еліти.
Щоб осягнути її в усій повноті необхідно перегорнути багато сторінок нашої історії, щоб пересвідчитись, що український народ завжди породжував і породжує людей, здатних бути інтелектом нації.
Ще навчаючись у школі я не раз задумувалася над таким питанням: «Невже немає вчених-фізиків українського походження…?»
А ви маєте пишатися тим, що маєте таку можливість вивчати історію України, народу, вчених-українців, які внесли вагому частку до світової науки і культури…
Нашого цвіту і справді по всьому світу, як кажуть у народі, по всіх краях і континентах, бо куди тільки не закидала доля синів і дочок бездержавної України.
І саме мова на сьогоднішньому уроці піде про талановитого вченого-фізика, філософа, українського патріота, перекладача – який дійсно заклав підґрунтя відкриття віку.
Це Іван Павлович Пулюй. Його ім’я тісно пов’язане із відкриттям так званого «рентгенівського» проміння, з яким ми знайомилися на попередніх уроках.
Тому запишемо тему сьогоднішнього уроку.
Вірш про Івана Пулюя. (Іванух Галина).
Що ж я очікую від вас після сьогоднішнього уроку таких результатів.
(Оголошення очікувальних результатів).
ІІ. Вивчення нової теми. Метод «Ажерна пилка».
Перш ніж перейти до вивчення нової теми я прошу всіх учнів об’єднатися в домашні групи, які працювали за напрямками:
В групі обговорюємо підібрані матеріали і таким чином поповнюємо свої знання з даної теми.
- Але перш ніж перейти до роботи в групах я пропоную виробити правила, яких повинен дотримуватись кожен учень.
Орієнтовні правила.
( Звучить музика. Учні працюють. Час 5 хв.)
- А зараз пропоную кожному учаснику вибрати кружечок, який найбільше подобається. Об’єднатися в нові групи за кольором кружечка і ознайомитися з усіма напрямками діяльності Івана Пулюя.
( Звучить музика. Учні працюють у новостворених групах. Час 10 хв.)
- Повертаємося в домашні групи, обираємо проектанта і створюємо проект на тему «Він заклав підґрунтя відкриття віку», використовуючи ватман, маркери.
Для цього у кожної групи є пам’ятка для самооцінки групової праці над проектом, де проектант оцінює роботу кожного учасника проекту.
Для створення проекту обираємо доповідача, секретаря та посередників.
Працюємо 5 – 8 хв., після цього доповідач робить презентацію свого проекту,
використовуючи пам’ятку, яка знаходиться у вас на столах (2-3 хв.)
ІІІ. Підсумки та оцінювання результатів уроку (метод «мікрофон»).
А зараз, прослухавши презентантів, я попрошу вас зробити свої висновки.
- Що найбільше запам’яталося вам з біографії вченого?
- Хто, на вашу думку, відкрив Х-промені: Рентген чи Пулюй?
- Обґрунтуйте переваги Пулюя у відкритті «рентгенівського» проміння?
- Де застосовуються ці промені?
- Чи досягли ви особисто очікувальних результатів?
Висновок вчителя.
Я думаю, вам надовго запам’ятається сьогоднішній урок.
Ім’я Івана Пулюя повертається до нас із забуття, як багато інших постатей, яскравих і непересічних, які не з власної волі були змушені працювати поза межами України.
Фундаментальні праці з фізики та електротехніки, науково-популярні, публіцистичні праці , спогади Івана Пулюя, талановитого фізика, вдумливого філософа, щирого українського патріота, є актуальними і сьогодні, коли Українська держава утвердила свою незалежність.
А зараз учні вашого класу покажуть вам створені ними презентації на комп’ютері з даної теми.
(Презентація творчих робіт учнів)
11 клас Радіоактивність. α -, β -, γ - випромінення.
Мета: - Сформувати поняття про явище радіоактивності та основні види
радіоактивних перетворень. Навчити дітей застосовувати правила
зміщення до розв’язування задач.
Тип уроку . Урок вивчення нового навчального матеріалу
Очікувані результати.
Після уроку учні зможуть:
Структура уроку
Хід уроку.
На сьогоднішньому уроці ми розглянемо такі основні питання:
Запишемо тему уроку.
Отже після сьогоднішнього уроку ви зможете: (вчитель зачитує очікувальні результати)
Перш ніж перейти до вивчення нової теми я прошу всіх учнів об’єднатися в домашні групи, які будуть працювати за напрямками:
Кожна група має своє завдання , працюємо в групі 10хв., вчимо так, щоб змогли розповісти перш ніж перейти до роботи я пропоную виробити правила, яких повинен дотримуватись кожен учень.
Орієнтовні правила.
( Звучить музика. Учні працюють над своїми завданнями. Вчитель роздає кружечки різного кольору).
Завдання І.
Прочитайте пункт «Відкриття радіоактивності» п. 81 ст. 218. (Гончаренко, 11 клас)
Визначте і запишіть основне з поданої інформації, якщо в групі є підготовлені повідомлення використайте їх.
Завдання ІІ.
Прочитайте пункт «Дослід з відхилення радіоактивних променів у магнітному полі.»
Ст..219 п. 81. Визначте і запишіть основне з поданої інформації, якщо в групі є підготовлені повідомлення використайте їх.
Завдання ІІІ.
Прочитайте пункт «Природа - випромінювання та правило змішення для - розпаду.»
Ст..220 п. 81., і 222 п. 82 Визначте і запишіть основне з поданої інформації, якщо в групі є підготовлені повідомлення використайте їх.
Завдання ІV.
Прочитайте пункт «Природа - випромінювання та правило змішення для - розпаду.»
Ст..220 -221 п. 81., і 222 -223 п. 82 Визначте і запишіть основне з поданої інформації, якщо в групі є підготовлені повідомлення використайте їх.
Завдання V.
Прочитайте пункт «Природа - випромінювання та правило змішення для - розпаду.»
Ст..221 п. 81., і 223 п. 82 Визначте і запишіть основне з поданої інформації, якщо в групі є підготовлені повідомлення використайте їх.
-= А зараз я попрошу об’єднатися в нові групи за кольором кружечка і ознайомитися з явищем радіоактивності та різними видами радіоактивних випромінювань. Уважно вислухати своїх доповідачів і зробити відповідні записи в зошиті. Працюємо 10 хв.
3. Розв’язування задач. ( 5 хв.)
(Учні, які сиділи збоку займають місця за вільними партами)
Переходимо до розв’язування задач.
№ 97, 99, 100, 101. ст..308 підручника
А зараз я попрошу вас зробити підсумок уроку.
- Коли і ким було відкрито явище радіоактивності.
- Як проводився дослід з відхилення радіоактивних променів у магнітному полі.
- Які види випромінювань ви знаєте?
- Що найбільше запам’яталося про - частинки, - частинки, - частинки.
- Записати правила зміщення.
- Чи досягли ви особисто очікуваних результатів.
5.Домашнє завдання.
Опрацювати зміст п.81,82 до ст.. 224.
Урок фізики 9 клас
Закон Ома для ділянки кола
«Розум – це не тільки знання,
а й уміння застосовувати ці знання на ділі»
Арістотель
Георг Сімон Ом
(нім. Georg Simon Ohm;
*16 березня 1787, Ерлаген —
†7 липня 1854, Мюнхен)-
відомий німецький фізик.
Тема. Електричний опір. Закон Ома для ділянки кола. Лабораторна робота № 5 «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра»
Цілі: - навчити учнів складати електричні кола, вимірювати силу струму і напругу;
Тип уроку. Урок-проект
Обладнання. Амперметр, вольтметр, вимикач, джерело струму, резистор, лампочка, з’єднувальні проводи, комп’ютери.
Очікувані результати.
Після уроку учні зможуть:
План
Хід уроку
Гаслом нашого уроку будуть слова відомого вченого Арістотеля
«Розум – це не тільки знання, а й уміння застосовувати ці знання на ділі»
Отже, на уроці ми повинні не тільки дізнатися про щось нове, але і застосувати наші знання на практиці. Отох переходимо до 1 етапу нашого уроку.
(Робота з тестом «Електричний струм». )
(Учні по парах працьють за компютером, дають відповіді на запитання тесту, зразу висвітлюється оцінка. З допомогою підручника усувають помилки, вияснюють незрозумілі питання). Вчитель інформатики коротенько розказує про автора тесту.
На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з чудовим німецьким фізиком Георгом Сімоном Омом, чиє ім'я носить знаменитий закон електротехніки і одиниця електричного опору.
Тому запишемо тему сьогоднішнього уроку.___________________
Яких результатів я очікую від вас після сьогоднішнього уроку? (Оголошення очікувальних результатів).
Слайд 3
Згадаємо: – Що є носіями електричного струму в металах?
Пояснення нового матеріалу здійснюється за допомогою презентації.
Слайд 5
Чим більший опір має провідник, тим менша в ньому сила струму за тієї самої напруги.
Отже, Закон Ома для ділянки кола читається так:
Слайд 8
Сила струму на ділянці кола прямо пропорційна напрузі на кінцях цієї ділянки і обернено пропорційна його опору.
R – опір провідника,
Омметр - прилад для вимірювання опору
Слайд 9
. Слайд 11 .Для того щоб краще запамятати формули використовують Магічний трикутник
Розв’яжіть задачу : Досліджуючи залежність струму у провіднику від напруги на його кінцях учень отримав такі дані:
U |
0 |
2 |
4 |
6 |
8 |
I |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
- Застосуємо знання набуті на уроці для виконання лабораторної робити.
- Повторимо правила техніки безпеки. Підписи в журналі інструктажів.
- Роботу виконуємо парами за комп’ютерами (4 хлопчики складають коло з приладів) згідно інструкції друкованого зошита. Покази знімаємо для 5В, 6В, 7В, 8В, 9В, 10В.
- Включили Програму «Електром»
- Накреслили схему електричного кола, зняли покази для резистора.
- Замість резистора підключили лампочку. Зняли покази.
- Зробили відповідні записи в лабораторному зошиті. Записали висновок .
- Дали відповіді на контрольні запитання .
- Для обчислень скористаємося Програмою яку ви використовували на початку уроку.
(Вчитель роздає різнокольорові квадрати, щоб потім сформувати групи по однаковому кольору квадрата)
5. Доповіді учнів про німецького вченого (3хв.)
- Частина учнів вже справилася з завданням, і щоб вони не скучали одна учениця підготувала нам коротеньку історичну довідку з відкриття закону Ома. Послухаємо її.
- А зараз перейдемо до створення проекту
Створюємо проект за таким планом:
Для цього ви вибрали собі квадратики різного кольору . За одинаковим кольором об’єднаємося в групи по 4 учні – 4 групи. Кожен учень з групи має свої дані (для Резистора). На кожному столі є правила, яких повинен дотримуватися кожен учень, і пам’ятка групової роботи над проектом.
Правила роботи в групах
Пам’ятку групової роботи над проектом
Додаток
Пам'ятка
для самооцінки групової праці над проектом
Клас
Прізвище і ім'я проектанта
Склад групи: 1._____________________________
2.________________________________
3._________________________________
4.____________________________
5.___________________________________
1. Оціни роботу в команді:
а) подавав ідеї, проявляв ініціативу
1- |
2- |
3- |
4- |
5- |
б) виконував свої обов’язки, дотримувався теми
1- |
2- |
3- |
4- |
5- |
в)допомагав іншим, підбадьорював їх
1- |
2- |
3- |
4- |
5- |
Вкажи, що ти зробив у проекті
1.________________________________________________________
2.________________________________________________________
3._______________________________________________________
4.________________________________________________________
5.________________________________________________________
На основі внеску в реалізацію проекту постав загальний бал
собі___________, групі_____________ за 5 бальною шкалою.
Зміст
1. Урок фізики - 8клас, «Умови плавання тіл» 4 – 10 ст.
2. Урок фізики - 8клас, «Архімедова сила» 11 – 15 ст.
3. Урок фізики - 11клас, «Іван Пулюй –
український фізик світового рівня 16 – 21 ст.
4. Урок фізики - 11 клас, «Радіоактивність. Види випромінювання» 22 – 25 ст.
5. Урок фізики – 9 клас, « Електричний опір.
Закон Ома для ділянки кола. Лабораторна робота № 5
«Вимірювання опору провідника за допомогою
амперметра і вольтметра» 26 – 34 ст.
1