,, Будь обережним з вогнем’’

Про матеріал
формування предметних компетентностей: формувати в учнів відповідальне ставлення до правил протипожежної безпеки; сформувати навички правильних дій при пожежі; навчитися швидко оцінювати небезпечні ситуації; приймати оптимальне рішення щодо їх подолання; активізувати пізнавальну та творчу діяльність школярів; виховувати бережне відношення до свого здоров’я. Формування ключових компетентностей : уміння вчитися: формувати здатність приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; уміти висловлювати думки та оцінні судження; комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання; інформаційної: удосконалювати вміння здобувати інформацію з різних джерел; соціальної: удосконалювати вміння працювати в парі, в групі, з усіма в колекимві; загальнокультурної: сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.
Перегляд файлу

 

 

Тема: ,, Будь обережним з вогнем’’

 

Урок – вікторина – змагання  ,  Я досліджую світ, 2 клас

За програмою О.Я. Савченко, за підручником Т.Гільберг, С.Тарнавської, Н.Павич ( 2018р.), НУШ ( 2018-2019 н.р. )

Фесюк Тетяна Миколаївна

Вища категорія, старший вчитель

Гімназія № 34 « Либідь»

Ім. Віктора Максименка м. Київ

 

Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів відповідальне ставлення до правил протипожежної безпеки; сформувати навички правильних дій при пожежі; навчитися швидко оцінювати небезпечні ситуації; приймати оптимальне рішення щодо їх подолання; активізувати пізнавальну та творчу діяльність школярів; виховувати бережне відношення до свого здоров’я.

Формування ключових компетентностей :

уміння вчитися: формувати здатність приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; уміти висловлювати думки та оцінні судження;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;

інформаційної: удосконалювати вміння здобувати інформацію з різних джерел;

соціальної: удосконалювати вміння працювати в парі, в групі, з усіма в колекимві;

загальнокультурної: сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

Обладнання: вірші, загадки, сірники, таблиці, роздатковий матеріал.

Основні терміни і поняття: оцінювання небезпечної ситуації, правила поведінки.

 

 

 

 

                                                        Хід уроку

І. Організація класу

Погляньте, малята , на цей сірничок –

Червона голівка, жовтенький бочок.

На вигляд звичайний : тонкий і малий,

Буває він добрий, буває і злий.

Він може зігріти, зварити обід.

Він плавить метал і розпалює лід.

А може і ліс велетенський спалити,

Майно і будинок, і все спопелити.

Малята, ви будьте з вогнем обережні

І вивчіть всі правила протипожежні.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, я отримала загрозливого листа, але не знаю, хто його написав. Може ви здогадаєтесь?
  • ,, Якщо ви не відгадаєте моєї загадки, то я спалю всі школи і всі будинки.

А загадки мої такі:

1. Хто я такий?

2. Де я ховаюсь?

3. Як мене перемогти?

Підпис злий «В»

Відгадати, хто такий злий «В», вам допоможе цей ребус. Відгадайте його (це злий вогонь).

Друга загадка – де він ховається?

А як перемогти злий вогонь , не дати йому вирватися на волю? Це проблема, яку треба розв’язати.

«Довідкове бюро» інформує:

«Кожні 5 секунд на планеті виникає пожежа. Кожний п’ятий , що загинув на пожежі, - діти. 80% пожеж виникає через дитячі пустощі».

  • Так, сьогодні дуже гостро стає проблема знання та дотримання правил пожежної безпеки, збереження свого життя.

Тому сьогодні ми проводимо вікторину – змагання «Будь обережний з вогнем».

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Створення проблемної ситуації.

 На сірниковій фабриці зробили маленького сірничка, поклали в коробку разом з іншими сірниками і відвезли до крамниці. Цю коробку сірників купилі мама маленького хлопчика.

  • Хто знає, навіщо потрібні сірники вдома?
  • Так, сірники допомагають мамі і їсти зварити, і тепло в хаті створити.

Нашому сірничкові теж дуже хотілося допомогти мамі. Він мріяв, що вона вийме його із темної коробки, запалить вогонь, приготує вечерю. І вся сім’я питиме чай із солодким варенням та пиріжками. Всім буде весело і затишно.

Але трапилось інше.

Мама вранці пішла на роботу і сказала синові: «Не бери до рук сірники». Але маленький хлопчик забув мамин наказ. Він ще не знав, що вогонь може бути злим.

Хлопчик нашого сірничка і почав черкати ним по коробці, як це робила мама. Сірничок спочатку зрадів: нарешті здійсниться його мрія. Але потім злякався: хлопчик бавився вогнем, поки не обпік пальці. Він скрикнув від болю і впустив сірничка.

- Ой, що ти робиш? – закричав сірничок. Але було вже пізно.

Вогник зачепив папірець на підлозі.(запалити папір)

Потім вогонь перекинувся на фіранку.(показати, як горить тканина)

Загорілися дерев’яні меблі і підлога.(запалити скіпку)

Хлопчикові стало жарко і страшно. Дим заважав йому дихати, щипав очі. Що робити?

Маленький хлопчик розгубився, він ще не знав, що треба звернутися по допомогу до сусідів, викликати пожежних за номером 101. Пожежні приїхали на великій червоній машині й погасили страшний вогонь.

А сьогодні на уроці ми перевіримо як ви знаєте правила пожежної безпеки, дотримуєтесь їх, чи вдасться нам перемогти вогонь.

2. Змагання команд.

- Представлення команд.

1 команда «Рятівники»

Наш девіз :

Відважним будь, часу не гай,

Тому, хто в біді – допомагай .

2 команда «Пожежники»

 Наш девіз :

Завжди в житті, і день за днем

Будь обережним ти с вогнем.

3 команда «МНС»

Наш девіз :

МНС завжди на варті: стихійні лиха це не жарти.

З води і вогню вас команда врятує,

І в день, і вночі людський спокій чатує.

В кожній команді є капітан,  який організовує роботу групи, є секретар, він пише відповіді розбірливо, грамотно, коротко; інші учні – доповідачі, які усно відповідають на питання. Я буду ведучою – інструктором. Якщо щось не зрозуміли, звертайтесь за допомогою. А суддями будуть наші гості.

 Пам’ятка роботи групи :

1. Повага до кожного;

2. Дружба в співпраці;

3. Комунікативність, ввічливість.

4. Правило активного слухання – не перебивайте один одного.

5. уважно слухайте мене.

 

І тур Вправа «Мікрофон»

Зараз я задаю вам питання, на які ви даєте відповіді. Відпрацюємо чітко, по черзі, за правильну відповідь – 5 балів.

Починаємо

1. За яким номером телефону потрібно звертатися у випадку виникнення пожежі?

2. Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою?(буде замикання,а бо ураження струмом)

3. Що слід робити, якщо в квартирі чути запах газу?(104)

4. Що може статися через витік газу?(вибух)

5. Чи можна вибивати вікна при пожежі?(Ні, бо у приміщення почне потрапляти свіже повітря, яке прискорює горіння)

6. Чому у дитячих закладах двері приміщень відкриваються назовні?(Тому, що у такому випадку не створюється велике скупчення людей)

7. Чому не можна кидати у вогонь аерозольні упаковки?(Аерозольні упаковки – вибухонебезпечні)

8. На що потрібно лити воду під час гасіння: на вогонь чи на палаючий предмет?(На палаючий предмет)

9. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора з нього пішов дим?(Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, покликати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру)

10. На що можна встановлювати електропраску?(На металеву підставку)

11. Основна вогнегасна речовина?(Вода)

12. Де в задимлених приміщеннях треба шукати дітей?(У шафі, під ліжком, під столом)

13. Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому?(Все вимкнути з мережі)

ІІ тур «Мозковий штурм»

 У цьому турі командам дається завдання на картках. За правильно виконане завдання – 5 балів.

1 команда:

 - Які причини виникнення пожеж у побуті? (Залишені без нагляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, куріння у ліжку, ігри дітей з сірниками, пустощі з вогнем, нагрівання або кидання в вогонь аерозолів, вибухонебезпечних або невідомих предметів, ігри з запальничками, петардами, хлопавками, бенгальськими вогнями, не кидати одяг, іграшки біля запалених печей).

2 команда:

Мати наказує донечці: «Сірники – погана забавка, яка призводить до біди. Тому не можна тобі…» (гратися з сірниками, запалювати папір, тополиній пух, траву, переносити вогонь;без догляду дорослих розпалювати багаття; гратися біля гарячої плити; за відсутності дорослих умикати побутові електронагрівальні прилади; палити легкозаймисті речовини, умикати або запалювати газову плиту, залишати не затушене вогнище. Навіть найменша жаринка може спричинити пожежу).

3 команда:

- Чого не слід робити на випадок пожежі? (Боротися з вогнем самостійно, не викликаючи пожежників; намагатися вийти через сходи або задимленій коридор; спускатися по водостічних трубах і стояках; вистрибувати з вікон чи балкона; забувати, що перший ворог – це дим. При сильному задимленні сусіднього приміщення не рекомендується відкривати двері.)

ІІІ тур «Тестування»

 Командам пропонується питання про порядок дій людини, яка опинилась у небезпеці і три варіанта відповіді. Максимальна оцінка – 5 балів.

Вчитель роздає командам по 1 картці із запитаннями. Команди відмічають відповіді і повертають журі.

1 команда:

1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

А)зателефоную до 101;

Б) покличу на допомогу сусідів;

В)втечу, нікому нічого не скажу.

2. Якщо кімната почала наповнюватись їдким димом, що ви будете робити?

А) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

Б) буду просуватися до виходу;

В)закрию рот і ніс вологою серветкою і буду просуватися до виходу.

3. Загорілась електромережа, ваші дії?

А)буду гасити її водою;

Б)знеструмлю мережу, потім почну гасити;

В)буду кликати на допомогу.

 

 

2 команда:

1. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

А) буду бігати, зриваючи одяг;

Б)впаду, буду кататися, збиваючи полум’я ;

В)завернуся в ковдру.

2. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

А)вимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

Б)буду гасити водою;

В)спробую винести сковороду до сміттєвого відра і вилити туди олію.

3. Ви розпалює газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас,а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?

А)дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

Б)перекрию газ;

В)відкриваю вікно.

3 команда:

1. Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

А)вологими рушниками закрию щілини по периметру дверей, скоротивши приток диму;

Б)відкрию вікно і покличу на допомогу;

В)зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї і стану спускатися;

Г)стану голосно кричати.

2. Що ви будете робити, якщо побачите, як на лісовій галявині горить минулорічна трава?

А)пройду мимо;

Б)намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

В)повідомлю про пожежу дорослим;

3.Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

А)зупиню, роз’ясню , що це небезпечно;

Б)пройду мимо;

В)намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш безпечні заняття.

IV тур «Виявлення джерел небезпеки»

У цьому турі командам дають малюнки, тема «Дитина на кухні»

Завдання – знайти джерела можливої небезпеки для дитини.

Скільки команда знаходить джерел небезпеки – стільки балів і отримує.

Музична хвилинка – відпочинок

 

Учні співають частівка:

Діти, всім вам знати варто,

Що з вогнем погані жарти,

Будьте всюди обережні –

Вивчіть правила пожежні!

Якщо виникла пожежа,

Всюди полум’я і дим,

Побіжіть до телефону

Та дзвоніть на «101».

 

Грались діти з сірниками,

Не послухалися мами

А тепер вони в лікарні

Опіки лікують й травми

 

Запальничка, діти, теж

Є причиною пожеж.

Пам’ятай, дитина, кожна,

З нею гратися не можна!

 

Якщо будеш ти в поході,

Завжди другом будь природі,

Від пожежі бережися

Не розводь багаття в лісі.

 

Будь уважним в школі, вдома –

Здавна людям всім відомо.

Важно полум’я згасить,

Воно знищить все умить!

V Тур «Капітан, капітан, посміхніться»

- Послухайте випадок і дайте оцінку дівчинці.

«Наталочка схвильовано кричить у трубку телефону:

  • Алло, пожежна охорона ? Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!
  • Приїде сюди пожежна машина?

 - Завдання капітанам:

У вас вдома загорівся телевізор, вам треба викликати пожежних, щоб не приїхали до вашого дому.

- Але запам’ятайте одне дуже важливе правило: «Даремно пожежників не турбуй!»

Через пустуна, який навмисне викличе пожежних, може згоріти якийсь будинок, бо пожежні не встигнуть туди вчасно приїхати.

- А зараз ми проведемо гру слів. Ви маєте назвати слова, які пов’язані з вогнем. Але не повторювати вже названі

- Почали (одна хвилина звучить музика)

(Пожежа, пожежник, сірники, сирена, полум’я, гасити, рятувати, дим…)

 VI Тур «Марафон загадок»

1. Червона корова всю солому на чорне борошно змолола. (Вогонь, попіл)

2. Чим вогонь тушити будеш, якщо воду ті забуде? (Пісок, вогнегасник)

3. Маленька зірка відлетіла, багато лиха наробила. (Іскра)

4. Смілива людина, що бореться с вогнем? (пожежний)

5. Лишає він страшні сліди, усе він пожирає,

    А як даси йому води, відразу помирає (Вогонь)

6. Дерв`яна паличка темну голівку має темряву розганяє (Сірник)

IV. Заключна частина

Гра «Оце я, оце ми, оце друзі всі мої»

- А зараз ми пограємо в цікаву гру, перевіримо, чи ви не порушуєте правил пожежної безпеки.

Увага ! Я називаю рядки,а ви доповнюєте їх рядками: «Оце я, оце ми, оце друзі всі мої» якщо потрібно. Будьте уважні!

- Хто без дозволу із вас не вмикає в плитці газ?

- Зараз гості всі почують, хто з електрикою пустує?

- Якщо в полі хліб палає, хто пожежних викликає?

- Розігрілась праска дуже, що робити будеш, друже? За гаряче не хапай, із розетки вимикай. Хто так робить?

- Новий рік! Зійшлись малята, що б ялинку прикрашати. Хтось на гілку ставить свічку?

- Хто почув, що пахне дим, викликає 101 ?

- Молодці, добре знаєте правила.

V. Підсумок уроку

- Ми пригадали всі правила пожежної безпеки, виконали всі завдання вікторини. Перемогли злий Вогонь, зберегли всі школи та будинки.

Шкала оцінювання. Самооцінка

- Як оцінюєте роботу групи?

- В цілому роботу класу?

- Що найбільше сподобалося?

- Були труднощі?

- Ви їх подолали?

- Як ми з вами співпрацювали?

- Що можна поставити за роботу нашому класу?

- Поки журі підводить підсумки, ми з вами вивчимо лічилку.

Лічилка

Не вмикай на кухні газ – раз,

Не клади за піч дрова – два,

В лісі сірників не три – три,

Не лишай вогонь в квартирі – чотири,

Не лягай при свічці спать – п’ять,

Іскра впала на підлогу – погасіть – шість,

Зачиніть вікно, коли в небі грім – сім,

У грозу під деревом не стій у лісі – вісім,

Сірником не збавляйтесь – дев’ять,

Пам’ятайте правила пожежні – десять.

- Слово журі.

- Вогонь – це не іграшка! Пожежа – це велике нещастя! Не пустуйте с вогнем!

 

 

Використані джерела: ресурс інтернету

docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку