Культура спілкування

Про матеріал
Культура спілкування Мета: надати учням знання і практичні рекомендації про основи спілкування, познайомити дітей з видами спілкування, формувати культуру спілкування, сприяти об'єднанню дитячого колективу
Перегляд файлу

Тема. Культура спілкування

Мета: надати учням знання і практичні рекомендації про основи спілкування, познайомити дітей з видами спілкування, формувати культуру спілкування, сприяти об'єднанню дитячого колективу.

Тип: урок

Основні поняття: спілкування, правила поведінки.

Обладнання: музичний супровід «Вальс квітів», фізкультхвилинка «Веселка», прислів’я про слово, значки груп, правила спілкування (презентація).

Ключові слова: спілкування, види спілкування, ввічливість, поведінка під час спілкування.

І. Організаційний момент

Встаньте, діти, усміхніться

І до сонця потяніться,

До сусіда поверніться

Одне одному всміхніться.

 

- Як ви почуваєте себе від образливих слів? З чим ви можете це порівняти?(Ми позначимо це темною хмариною)

- Від яких слів людям стає приємно і радісно? (Ввічливих)- позначимо сонечком

- Де і коли ми використовуємо ввічливі слова? (у спілкуванні)

ІІ. Повідомлення теми уроку. Очікування. Технологія «Мікрофон»

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке спілкування, повторимо правила спілкування,

- Чого ви очікуєте під час уроку?

А я очікую,що ви нові знання застосуєте у житті. На уроці будете активними, організованими, кмітливими, уважними…

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

- Діти, заплющіть, будь ласка, на хвильку очі! Уявіть, що ви на одинці. Навколо нікого немає. Вечоріє. Морок ночі огортає вас... У таких умовах ви перебуваєте протягом усього життя без звуків, голосів та найголовнішого — спілкування!».

- Який висновок можете зробити від почутого?

- Взагалі,що таке спілкування?

Спілкування - це взаємодія двох або декілька осіб в обміні інформацією чи в практичній діяльності.

Мистецтво спілкування - це одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною!

   Уміння говорити ,слухати – важливі умови взаєморозуміння.Немає у світі зброї сильнішої за слова.Поміркуйте,чому говорять,що словом людським можна зсунути гору з місця.

1. Бесіда «З чого починається спілкування ?» Гра від хмаринки «Дощик»

Будь-яке знайомство, та і взагалі будь-яке спілкування починається з привітання.

   Згадайте ці слова!

. 2.Робота з підручником

  - Прочитайте про значення слова  «спілкуватися».

  - Що означає з повагою ставитися до співрозмовника?

  - Прочитайте вірш Марії Пономаренко «Щире слово».Що означає вислів «Слів на вітер не кидай»?

3. Хвилинка-цікавинка «Як вітаються в різних країнах?» (презентація)

 Росія, Україна, Білорусь. Люди при зустрічі бажають один одному здоров’я і обмінюються дружнім рукостисканням.

 Арабські країни. При зустрічі люди схрещують руки на грудях.

 Деякі індіанські народи при зустрічі роззуваються.

 Китай. При зустрічі люди кланяються з витягнутими уздовж тіла руками.

 Країни Латинської Америки. При зустрічі прийнято обніматися навіть якщо це малознайомий або зовсім незнайомий людина.

 Лапландія (регіон у Фінляндії, Швеції і Норвегії). При зустрічі люди труться один об одного носами.

 Тибет (регіон в Китаї). При зустрічі люди знімають головний убір правою рукою, а ліву руку закладають за вухо і висовують язик.

 Самоа (острівна держава в Тихому океані). При зустрічі люди обнюхують один одного.

4.Ознайомлення із способами невербального спілкування.

 - Найчастіше ви спілкуєтесь за допомогою слів- усно чи письмово.Але спілкуватися можна і поглядами,жестами,мімікою,мелодією,знаками.Таке спілкування такж може бути красномовним - дружелюбним чи образливим,радісним ,чи тривожним.

 - Розгляньте  малюнки у підручнику,що означають жести та міміка зображених дітей.

 

Ввічливі слова спілкування (вибачення, прохання, прощання)

5. Основні Правила спілкування. (презентація)

  1. Під час розмови з іншими людьми намагайся бути ввічливим.
  2. Поважай співрозмовника ,будь уважним, доброзичливим.
  3. Уважно слухай того, з ким говориш, не перебивай його без вибачення.
  4. Спілкуючись з іншими намагайся не виявляти свого поганого настрою.
  5. Не розмовляй без потреби голосно, не вживай грубих слів.
  6. Під час розмови не викрикуй, не розмахуй руками.

IV.Фізкультхвилинка («Веселка»)

- Оберніться один до одного і посміхніться (діти посміхаються один одному). Сподобалося, коли вам посміхаються? Тепер з гарним настроєм ми вирушаємо далі.

 6. Робота групах.

Діти  об’єднуються у 3 групи і складають правила спілкування  тоді інсценізують своє спілкування застосовуючи жести та міміку.

1 група –правила спілкування по телефону;

2 група – правила спілкування в громадських місцях;

3 група – правила спілкування у школі.

VЗаключна частина

  1. Завершення тренінгу

З самого дитинства треба засвоїти науку спілкування!

Гра «Пінг- понг»

Що таке спілкування?

- За допомогою чого ми спілкуємося? (Відповіді дітей)

Спілкуються з допомогою слів, жестів, міміки, мови, листів, телефону, комп'ютера.

Правила-добавлянки.

Говори спокійно, чемно –

Тоді спілкуватися буде… (приємно),

На всі боки не… (крутись),

У вічі співбесіднику… (дивись).

Коли говориш – не … (кричи),

Слів поганих не … (кажи).

  • Згадайте золоте правило спілкування.

Ще в давнину казали про вміння користуватися словом. Володимир Мономах у « Повчанні синам» є такі рядки: «При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими …без лукавого наміру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою».

- На початку уроку  ви говорили ваші очікування. Якщо ваші очікування здійснилися, то прикрепіть до дошки квіти, метелики. Наша дошка перетворилася в яскраву галявину, яка покращує настрій.

2. Прощання

Діти стають в коло і промовляють слова: «Спілкуйся красно!»

 


 


 


 

 

docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
1052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку