Сценарій покликаний перевірити й закріпити набуті учнями знання дорожнього руху; навчити дітей використовувати набуті знання в реальних умовах, знаходити правильне рішення в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття відповідальності за свої дії, вчити співчуттю, підвести до усвідомлення самого себе як невід'ємної частки суспільства, чиї дії впливають на загальну безпеку.
Розробка заходу стане в нагоді класним керівникам, педагогам-організаторам, вихователям, заступникам директора з виховної роботи.
«Будь пильним, уважним завжди на дорозі»
(сценарій тематичної лінійки по ПДР для учнів 5-8 класів)
Сікора Зоя Іванівна, педагог-організатор
КЗ «Рубіжанська обласна загальноосвітня
санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів»
Мета: перевірити й закріпити набуті учнями знання дорожнього руху; навчити дітей використовувати набуті знання в реальних умовах, знаходити правильне рішення в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття відповідальності за свої дії, вчити співчуттю, підвести до усвідомлення самого себе як невід’ємної частки суспільства, чиї дії впливають на загальну безпеку.
Обладнання: виставка книг «Пам’ятай, правила ДАЇ – це правила твої!», дорожні знаки, макет світлофора.
Перебіг заходу
Педагог-організатор. Добрий день, діти! Сьогодні ми проводимо тематичну лінійку «Будь пильним, уважним завжди на дорозі», присвячену правилам дорожнього руху. Те, що ви усі знаєте правила дорожнього руху це дуже добре, але під час проведення акції «Увага! Діти на дорозі!», ми з лідерами учнівського самоврядування з’ясували, що не всі учні використовують набуті знання в реальних умовах. А допоможуть мені сьогодні повторити з вами правила дорожнього руху команда учнів 5 класу.
(На імпровізовану сцену виходять тринадцять учнів 5 класу, які тримають
у руках муляжі дорожніх знаків).
Командир: Наша команда…
Разом: «STOP – контроль».
Командир: Наше гасло…
Разом: Жодних аварій не допустити,
Правила руху з населенням вчити.
Знаки дорожні вивчаєм з дітьми,
Від ДТП захищаємо ми.
1-й учень. Для того, щоб відстань короткою стала,
Для того, щоб швидкість здолати і час,
До нашої ери ще люди подбали
І винайшли колесо кругле для нас.
2-й учень. Помчали по світу автомобілі,
І правила виникли строгі тоді.
Будь пильним, уважним завжди на дорозі,
Де правила знають – не місце біді.
3-й учень. (тримає у руці макет світлофора)
Червоне світло – пам’ятай
Йти не можна, лиш чекай.
Жовте блимне – не хвилюйся,
Пильним будь і приготуйся.
Зелене світло – дощ чи злива,
Через дорогу йди сміливо.
4-й учень. А якщо відсутній знак,
Треба нам зробити так:
При дорозі зупинитись
І ліворуч подивитись.
5-й учень. Бачиш, транспорту немає,
До середини рушаєш.
Є тут лінія чудова,
Незвичайна, розділова.
6-й учень. Знов на ній ти зупинись
І праворуч подивись.
Як машини всі пройдуть –
Пішоходу вільна путь!
Ведучий. Як поводитись на вулиці, на трасі.
Ми вам розказали вже на часі.
А якщо цікаво далі знати,
То ходімо у «Дорожні знаки».
7-й учень. (тримає у руці попереджувальний знак)
Дітлахи, як ти та я –
Знак помітно цей здаля –
Поспішають-чимчикують,
Водії хай пригальмують.
8-й учень. (тримає у руці знак пріоритету)
Зупинись на мить, тоді – рушай,
Знак оцей, будь ласка, поважай.
Він, що позирає із картинки,
Рух забороняє без зупинки.
9-й учень. (тримає у руці наказовий знак)
Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.
10-й учень. (тримає у руці знак сервісу)
У поході ми стомились,
На красоти надивились.
Раптом знак – це ковдра й ліжко!
Відпочинемо там трішки?
11-й учень. (тримає у руці інформаційно-вказівний знак)
Пішохідний перехід
Простелився слід у слід.
Пригальмуйте тут машини,
Перехід цей для людини.
12-й учень. Друже, запам’ятай ти важливі поради
І увагу звертай на дорожнії знаки.
Це наука проста, але дуже важлива,
Якщо знаєш її, ти людина щаслива.
13-й учень. Так що треба тобі всі ці правила знати,
І виконувать їх, і постійно вивчати.
Може, їх ти не раз пригадаєш, дитино,
Коли будеш іти по проїжджій частині.
Педагог-організатор. А зараз ми повторимо з вами, що повинен знати пішохід згідно з «Правилами дорожнього руху».
Що повинен знати пішохід згідно з «Правилами дорожнього руху»
1. Пересуватися вулицями міста слід спеціальними пішохідними тротуарами.
2. Якщо на вулиці немає пішохідного тротуару – слід йти зліва, назустріч руху, щоб бачити транспорт та дати водіям змогу вчасно побачити пішохода.
3. Щоб безпечно перейти вулицю, слід користуватися:
- підземним пішохідним переходом;
- наземним переходом – «зеброю» – згідно із сигналом світлофора;
- якщо «зебра» не обладнана світлофором – уважно подивіться наліво, потім направо, і тільки за відсутності транспорту швидко переходьте вулицю;
- не обирайте для переходу місця відразу за поворотом – не встигнете побачити небезпеку;
- не перетинайте вулицю відразу за нерухомим транспортом великого розміру – ви не бачите зустрічного.
4. Не біжіть із зупинки громадського транспорту якнайшвидше – зачекайте, поки автобус поїде – краще будете бачити дорогу. Якщо ж дуже поспішаєте – йдіть позаду автобуса, тролейбуса і попереду, якщо їхали трамваєм.
5. Ні в якому разі не рухайтеся вулицями в навушниках – не почуєте біди!
6. Якщо ви йдете з молодшим братом чи сестрою – міцно тримайте малечу за руку, пояснюйте, чому не можна гратися та пустувати біля дороги.
7. Якщо ви граєте в футбол, катаєтеся на роликових ковзанах чи скейтборді – знайдіть місце, де мінімум небезпеки, та ні в якому разі не на дорозі!
Педагог-організатор. А тепер розберемось з вами, що треба робити, якщо ти став свідком дорожньої транспортної події.
Що робити, якщо ти став свідком дорожньої транспортної події
1. Спробувати запам’ятати номер авто, що стало учасником ДТП, якщо водій намагається втекти. Але ні в якому разі не намагатися самому його зупинити!
2. Зателефонувати «102» і повідомити чітко і голосно, де трапилася подія. Міліція викличе «швидку» сама!
3. Якщо постраждали люди – ні в якому разі не намагатися піднімати чи витягувати! Можна тільки спробувати заспокоїти, повідомити, що допомога викликана і зараз буде на місці. Якщо поряд немає дорослих – їх треба якнайшвидше кликати!
4. Не лишайте місце події, поки не будете певні, що дорослі взяли справу у свої руки.
Педагог-організатор. А тепер прийшов час перевірити, як ви повторили правила дорожнього руху. І в цьому нам допоможе вікторина. Якщо кожен клас правильно відповість на запитання, то отримає додаткові п’ять балів за кожну правильну відповідь до загального рейтингу шкільного конкурсу «Клас-лідер року». Для кожного класу ми підготували по два запитання.
Вікторина по правилам дорожнього руху
1. Для кого призначені тротуари?
2. Де і як потрібно переходити вулицю?
3. Якщо немає світлофора на перехресті, то як потрібно переходити вулицю?
4. Які групи дорожніх знаків ви знаєте?
(заборонні, наказові, пріоритету, інформаційно-вказівні, попереджувальні, знаки сервісу, таблички).
5. Зі скількох років дозволяється їздити на велосипеді по проїжджій частині?
(з 14 років).
6. Зі скількох років дозволяється їздити на мопеді по проїжджій частині?
(з 16 років).
7. Випередження одного або кількох транспортних засобів (обгін).
8. Особа, яка перебуває поза транспортним засобом на дорозі (пішохід).
9. До якої групи належать круглі знаки на білому фоні у червоному крузі? (заборонні).
10. Як називаються круглі знаки або знаки квадратної форми блакитного кольору? (наказові).
11. Як потрібно обходити автобус, автомобілі? (ззаду).
12. Як потрібно обходити тролейбус? (ззаду)
Педагог-організатор. Швидко збіг час, наша тематична лінійка підійшла до кінця. Хочеться побажати усім присутнім міцного здоров’я та безпеки у повсякденному житті.
(Фотосесія на згадку з учасниками тематичної лінійки).
1