Тема: Солодкий букет із цукерок «Квіткова феєрія»
Очікувані результати:
учень працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;
виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю;
розмічує деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів;
дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя;
Мета: формування ключових та предметної проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, виховуючи любов до навколишнього світу. Виконання елементарних графічних зображень; добір матеріалів за їх властивостями; читання інструкційних карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу.
Обладнання для учнів: набір цукерок, палички дерев’яні, клейка стрічка, нитка, пістолет з гарячим клеєм, ножиці, кольоровий та гофрований папір, стрічки для прикрас.
Обладнання для вчителя: зразок виробу.
Хід уроку
Організація класу
Перевірка присутності учнів, перевірка готовності учнів до уроку.
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Мотивація навчальної діяльності
Бесіда
- Чи любите ви солодощі?
- Що ви знаєте про цукерки?
- Чи шкідливі є цукерки?
Пригадайте з уроків «Я досліджую світ» тему «Цукерки».
Перші згадки про цукерки були в Давньому Єгипті. Там солодощі робили із сухофруктів з додаванням меду, в Стародавньому Римі виробляли з маку, злаків, огріхів і додавали мед і посипали кунжутом. Але без цукру, так його в ті часи ще не ізобрелі. В Стародавньої Русі солодощі готували з горіхів, патоки і з кленовим сиропом також додавали мед. Термін «цукерка» латинською означає «зроблене зілля». Перші шоколадні сучасні були винайдені випадково. У Брюсселі аптекар Джоном Нойхауз (John Neuhaus) в 1857 році намагався винайти засіб проти бронхіту, а випадково вийшов продукт, який зараз ми знаємо як шоколадні цукерки. Так несподівано в 1912 році глазуровані цукерки з'явилися в роздрібному продажі.
Перегляд мультфільму про цукерки
Актуалізація опорних знань
Будова квітки (діти пригадують з яких частин складається рослина).
Будова квітки досить складна. Пелюстки в сукупності утворюють віночок. В середині квітки знаходяться тичинки, на кінцях яких розташовані пильовики і товкач.
Зав'язь ми будемо оформляти з цукерки, яку закріпимо на стебло з шпажки
Чашолистки в сукупності утворюють чашечку.
Листя можуть з'єднуватися зі стеблом за допомогою черешка або без нього.
Сьогодні Вашій увазі пропонується виготовлення троянди з гофрованого паперу, дана техніка дуже проста у виконанні. У молодшому блоці ви працювали з папером, виготовляли різні вироби. Гофрований папір відрізняється від звичайного паперу, тим, що при розтяжки можна надавати виробу будь-яку форму. Цей матеріал володіє багатими можливостями. Гофрований папір дозволяє створювати дивно натуралістичні квіти і різні об'ємні вироби. Вироби з гофрованого паперу виходять цікавими по фактурі, незвичайними та оригінальними.
Сьогодні ми будемо виготовлення квіти з гофрованого паперу, дана техніка дуже проста у виконанні. Гофрований папір відрізняється від звичайного паперу, тим, що при розтяжці можна надавати виробу будь-яку форму. Він дозволяє створювати дивно натуралістичні квіти і різні об'ємні вироби.
Перегляньте чудові витвори мистецтва:
Французьке слово "букет" означає "красиво зібрана група квітів". Букети створювали і дарували, ще стародавні люди. Однак складання квітів в букети, як мистецтво, зародилося лише в XIX столітті.
Повідомлення теми і мети уроку
Історія виникнення штучних квітів.
Останнім часом зросла популярність штучних квітів. Композиції з них прикрашають інтер'єри житлових приміщень, ними оформляють вітрини, сцени. Штучні квіти використовуються як доповнення до одягу, головних уборів, зачісок.
Штучні квіти були відомі ще в Стародавньому Єгипті за 3 тисячі років до нашої ери. Пізніше їх стали виготовляти греки і римляни. Користувалися штучними квітами в якості прикраси і в середньовічній Європі. У XVIII столітті вони стають модними. Їх починають виготовляти промисловим способом.
В даний час дуже популярним став так званий світ дизайн.
Фізкультхвилинка.
Засвоєння нових знань
Демонстрація.
Послідовність роботи:
З гофропаперу виготовити деталі за шаблонами.
Сформувати пелюстки, витискаючи середину деталі
Закріпити цукерку на шпажку.
Послідовно прикріплювати пелюстки навколо цукерки
Виготовити та приклеїти розетку до нижньої частини квітки
Виготовити листочки та закріпити на стеблі
Правила ТБ при роботі:
- з ножицями: тримати на робочому місці з зімкнутими лезами; передавати тільки кільцями вперед; ножицями для тканини не перекушувати дріт;
- з гарячими інструментами: держати інструмент тільки за дерев'яні ручки; перевіряти готовність інструменту до роботи на клаптику тканини;
- з електронагрівальними приладами: перед роботою перевірити справність з'єднувального шнура; вмикати і вимикати прилад сухими руками, тримаючись за корпус вилки; стежити за правильною установкою положення терморегулятора; після закінчення роботи вимкнути прилад.
Практична діяльність учнів
Учні виготовляють квіти
Підсумок
Учні складають квіти в один букет та оформлюють його.
Виставка робіт та фотосесія.