Буклет «Формування емоційного інтелекту вихованців у процесі музикомалювання»

Про матеріал
Матеріал містить буклет для друку «Формування емоційного інтелекту вихованців у процесі музикомалювання». Наведені техніки можуть бути використані у роботі психолога та музичного керівника.
Перегляд файлу

Музична терапія для дітей

Емоційна сфера дитини не може гармонійно сформуватися сама по собі, а потребує мудрої і дбайливого допомоги дорослих. Одним з методів, що дасть можливість педагогам ефективно коригувати емоційний розвиток дитини і навчати його емоційної саморегуляц ії, є музикотерапія. У сучасному світі дитяча психіка піддається впливу безперервно зростаючого інформаційного потоку, страждає від погіршення екології і інших негативних зовнішніх чинників. В результаті з'являються проблеми в розвитку емоційної сфери дітей, найпоширенішими з яких є фізичне й емоційне напруження. Воно проявляється в дратівливості, агресії і т. П. І є перешкодою для гармонійного і ефективного розвитку особистості дитини. Зарадити цьому може музичний керівник на своїх заняттях, застосовуючи елементи музикотерапії для дітей. Музична терапія використовує музику як важливий фактор психоемоційного впливу на дітей. З давніх-давен відомо, що настрій і емоційний стан можна синхронізувати з музикою. Наприклад, марш завдяки своєму чіткому ритму має властивість бадьорить і мобілізувати людини, зате текуча, рівномірна, тиха колискова заспокоює, навіває сон. Тому в даний час всім педагогам-музикантам слід активно використовувати на своїх заняттях здатність муз.звука, тембру, ритму, темпу впливати на внутрішній світ дошкільника, викликати тілесні, психо-і емоційні реакції і направляти їх. Практичне застосування методів музикотерапії Особливе значення в сучасній музикотерапії набуває інтеграція музики з виразними можливостями інших видів мистецтв. Найбільш часто вживаними з інтегрованих методів музикотерапії вважають: малювання під музику; музично-рухливі ігри; пантоміма; пластична драматизація під музику; музична кольоротерапія; придумування дітьми казок під час і після слухання музики. Подібні комплексні форми творчості привертають до творчого процесу всі органи і системи сприйняття дитини. Це підвищує ефективність спеціальних вправ, а також дає музичному керівнику можливість різними шляхами коригувати у своїх вихованців емоційного і фізичного напруження.

Класична музика дуже позитивно впливає на дитину. Наприклад, встановлено, що твори Моцарта врівноважують нервову систему і сприяють розвитку. Які ж інші мелодії відомих класиків варто слухати дітям і який вплив вони мають на психіку дитини?

Зменшення почуття тривоги і невпевненості.
Шопен “Мазурка”, “Прелюдії”
Штраус “Вальси”
Рубінштейн “Мелодії”

 

Зменшення дратівливості, розчарування, підвищення почуття приналежності до прекрасного світу природи.
Бах “Контата 2”
Бетховен “Місячна соната”, “Симфонія ля-мінор”

 

Для загального заспокоєння, задоволення.
Бетховен “Симфонія №6”, частина 2
Брамс “Колискова”
Шуберт “Аве Марія”
Шопен “Ноктюрн соль-мінор”
Дебюссі “Світло місяця”

 

Зняття симптомів гіпертонії і напруженості у відносинах з іншими людьми.
Бах “Концерт ре-мінор” для скрипки, “Кантата 21”
Барток “Соната для фортепіано”, “Квартет 5”
Брукнер “Меса ля-мінор”

 

Для зменшення головного болю, пов’язаного з емоційною напругою.
Моцарт “Дон Жуан”
Ліст “Угорська рапсодія” 1
Хачатурян “Сюїта Маскарад”

 

Для підняття загального життєвого тонусу, поліпшення самопочуття, активності, настрою.
Чайковський “Шоста симфонія”, 3 частина
Бетховен “Увертюра Едмонд”
Шопен “Прелюдія 1, опус 28”
Ліст “Угорська рапсодія” 2

 

Для зменшення злостивості, заздрості до успіхів інших людей.
Бах “Італійський концерт”
Гайдн “Симфонія”

 

 

 

 

Обои❤лініїМАЛЮВАННЯ “ЛІНІЇ З ХАРАКТЕРОМ”

Дуже цікава арт-терапевтична вправа, яка дозволяє говорити з дітьми про почуття.

Мета: формування уяви і фантазії, творчих здібностей, розвиток емоційної сфери дитини.

Матеріал: Кольорові олівці, фломастери, аркуш чистого паперу. Можна підібрати музичні фрагменти на різний настрій: спокійний, веселий, сумний, енергійний, плавний, і вмикати їх, коли діти налаштовуються і малюють ту чи іншу лінію.

Педагог: Ми знаємо, що лінії бувають прямими і хвилястими. Але, виявляється, лінії можуть бути непростими, а з характером. Саме такі лінії ми і будемо сьогодні малювати. Який же характер може бути у ліній? Такий же, як і у людей. У когось спокійний, у когось веселий, у когось похмурий. Спокійній лінії довподоби тихо полежати, поспати. Забіякувата лінія так і хоче кого-небудь зачепити. А вертка лінія любить покрутитися. Щоб у нас вийшло намалювати лінії з характером, ми повинні зосередиться на тому характері, який малюємо. Відчути його. І тоді наші руки зможуть намалювати те, що ми відчуваємо. Приготуйте аркуш. На ньому сьогодні з’являться 6 ліній.

 

Перша лінія – спокійна-спокійна. (Педагог уповільнює мову, говорить повільно, плавно). Вона повільно рухається по аркушу паперу. Уявіть це, відчуйте, дайте руці це намалювати. Цікаво, який колір підійде для спокійної лінії? (Зелений, синій). Діти підбирають колір і малюють спокійну лінію.

Друга лінія – весела і радісна! (Бадьорий голос). Відчуйте цей настрій! Ця лінія хоче співати, веселитися, танцювати! Яким кольором намалюємо цю лінію? (Червоним, помаранчевим, жовтим). Діти малюють радісну лінію, хто хоче, коментує свої малюнки.

Третя лінія – хвилююча. Що вона вам нагадує. Який колір для неї підходить? Який у неї настрій?

Четверта лінія – сумна. Вона погано себе почуває. Напевно, захворіла. Яким кольором її зобразити? Який у неї вигляд?

П’ята лінія – зубаста! Характер у неї сильний, рішучий, небезпечний! Це – лінія забіяка! Від неї краще триматися подалі! Яким кольором ми її покажемо?

Шоста лінія – стрибуча! Вона не стоїть на місці, весь час стрибає, як ніби в неї вставлена пружина або моторчик! Якого вона кольору?

Коли всі лінії намальовані, педагог може обговорити з дітьми їхні малюнки, а потім задати питання на розвиток уяви:

1. Що радісна лінія говорить спокійній?
2. Які лінії дружать, а які – не дружать?
3. Давайте запитаємо хвилясту лінію, чи була вона на морі і з ким там познайомилася.
4. Чим любить займатися зубаста лінія?
5. Де любить гуляти радісна лінія?

 

Підготувала: Горова О.П., практичний психолог ДНЗ.

 

КЗО ДНЗ№207 «ВІНОЧОК» ДМР

 

ОСВІТНЬО-МИСТЕЦЬКИЙ ФЕСТИВАЛЬ

«ДЕГУСТАЦІЯ МУЗИЧНИХ ЦІКАВИНОК»

 

МАЙСТЕР-КЛАС

«Формування емоційного інтелекту вихованців

у процесі музикомалювання»

 

 

 

м.Дніпро,2019

docx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку