Тренінг з педагогами та майстер-клас від малят:
«Адаптація без сліз»
(проводить вихователь Грибівського КДНЗ «Берізка» Майя Ляшук)
Мета: визначити рівень обізнаності педагогів щодо форм роботи з батьками з питань підготовки дітей до дитячого садка для успішної адаптації; поповнити та закріпити знання педагогів про основні вимоги проведення режимних моментів під час адаптаційного періоду.
I. Підготовча частина.
Вихователь: Доброго дня, любі друзі.
Таке невеличке привітання, а скільки в ньому сказано.
Доброго дня – я вам зичу, щоб увесь день вам щастило.
Доброго здоров`я – що є найкраще, коли хтось бажає вам міцного здоров`я.
Такі гарні вітання завжди супроводжувалися посмішкою.
От і сьогодні я бажаю всім доброго дня, гарно посміхаюся і хочу отримати
посмішку у відповідь.
Отож починаймо. Спершу давайте познайомимось.
Гра « Давайте познайомимось »
Хід гри: Учасники стоять в колі взявшись за руки. По черзі
представляються, при цьому торкаються долонею
наступного учасника.
Ось і познайомились.
Ви прослухали тему і мету. Тепер пропоную вам записати ваші
очікування на символічні картки - зернятка. Ними ми засіємо
«педагогічне поле», бо за словами В.О.Сухомлинського «…щоб отримати результат у педагогічній роботі, необхідно мати зерна знань: зерна професійної майстерності». Наприкінці роботи ми побачимо, чи проросли « посіяні зерна», чи мала наша робота позитивний результат.
Крім країн позначених на географічній карті є велика, густонаселена країна Дитинства . Звідти тече могутня річка людського життя. Дорослі – це діти, які виросли. Напевно, не настане той час, коли ми зможемо сказати: « Ми знаємо усе про дитину ». І тому нам лишається і надалі уважно спостерігати за життям і розвитком дітей. І чим більше будемо вдивлятись в їхні очі, вислуховувати їх – тим більше зрозуміємо їх. Як же завоювати в малят довіру, любов, повагу?
Мені здається, що все залежить вже з першої зустрічі малюка і вихователя. Все залежить з першої усмішки, лагідного слова, теплих обіймів. Все залежить від дружньої підтримки дорослого в такий важкий період для дитини, коли вона вперше переступає поріг дитячого садочка. І цей період називається – адаптація.
Як же краще адаптуватися? ( бо це важливий період не тільки для дітей, а й для їхніх батьків)
Ми розуміємо і усвідомлюємо, як важко дитині. Ми бачимо усі її страхи.
Чого ж боїться дитина?
Як же ж допомогти дитині подолати усі її страхи?
Нам потрібно стати для дитини найкращим другом.
Давайте сьогодні з вами наповнимо міх ідей цікавими порадами, які б змогли допомогти і вихователеві і дитині:
Шановні колеги, можливо у вас є ще якісь пропозиції, поради, давайте вислухаємо їх
( поради від педагогів ).
А зараз я запропоную переглянути цікаві видумки від батьків, які допомогли їхнім дітям під час адаптації
( розгляд цікавих історій).
А зараз хочу запропонувати до вашої уваги декілька ігор, які можна використати в адаптаційний період для знайомства, підняття настрою, згуртування дітей:
Хід гри: діти стоять в колі і передають клубочок, промовляючи
слова « Через поле, через гай покочусь – наздоганяй.
Не здоженеш – утечу, здоженеш – дружитиму.
Швидше, часу ти не гай, своє ім`я називай ».
Хід гри: діти стоять в колі, а ведучий в центрі з дзеркальцем
проговорює слова « Любе дзеркальце, візьми
і всю правду нам скажи:
хто на світі всіх миліший
і рум`яний, і біліший?»
Ведучий після слів дає дзеркало дитині, а та називає своє
ім’я і дарує посмішку.
Хід гри: діти по черзі в мікрофон говорять теплі, ввічливі слова.
Хід гри: вихователь роздає дітям намистинки і це будуть правила.
Діти називають своє правило і кладуть намистинку в коробочку.
Хід гри: дітям роздають клаптики паперу, кожен розповідає про свій
страх. Після цього папірець, зім`явши, кидають у відро,
промовляючи слова: « Я нічого не боюсь, не боюсь,
Всім страхам я посміхнусь, посміхнусь,
Забирайтеся страхи хто-куди, хто-куди,
Вже дорослі стали ми, залишили всі страхи».
Хід гри: діти бігають по залу під музику. Коли музика закінчується,
вихователь ловить сачком когось із дітей. Дитина називає ім`я
товариша, бере його за руку і вони обоє виконують танок.
Я думаю, що на сьогоднішній нашій зустрічі усі ваші очікування збулися.
Давайте подивимось, чи вони проростають на чарівному педагогічному полі. І пропоную вам вибрати колосочок до кошика вражень.
Зверніть увагу, що колоски трьох кольорів:
зелений – не все зрозуміло;
жовтий – хотілося б більшого;
оранжевий – очікування збулися.
Обмін думками, висловлювання побажань та пропозицій.