Тренінг на тему" Адаптація без сліз"

Про матеріал
Тренінг на тему " Адаптація без сліз" в дитячому садочку. Зусріч однодумців.
Перегляд файлу

 

Тренінг  з педагогами та майстер-клас  від малят:

«Адаптація без сліз»

(проводить вихователь Грибівського КДНЗ «Берізка» Майя Ляшук)

 

Мета: визначити рівень обізнаності педагогів щодо форм роботи з батьками з питань підготовки дітей до  дитячого садка для успішної адаптації; поповнити та закріпити знання педагогів про основні вимоги проведення режимних моментів під час адаптаційного періоду.  

 

     I.  Підготовча   частина.

 

Вихователь:   Доброго  дня,  любі  друзі.

   Таке невеличке  привітання,  а скільки  в ньому сказано.

   Доброго дня – я вам зичу, щоб увесь день вам щастило.

   Доброго здоров`я – що є  найкраще,  коли хтось бажає вам міцного здоров`я.

   Такі  гарні вітання  завжди  супроводжувалися  посмішкою.

   От  і  сьогодні  я бажаю всім доброго дня,  гарно  посміхаюся  і  хочу отримати

   посмішку  у відповідь.

   Отож починаймо. Спершу  давайте  познайомимось.

 

           Гра  «  Давайте  познайомимось »

           Хід гри:  Учасники  стоять  в  колі  взявшись  за  руки. По черзі

                            представляються, при  цьому  торкаються  долонею

                            наступного  учасника.

  

   Ось  і  познайомились.

 

 

  1.                 Хід  тренінгу.

    

  1. Повідомлення  теми  і  мети  тренінгу.

 

Ви  прослухали  тему  і  мету. Тепер  пропоную  вам  записати  ваші 

очікування  на  символічні  картки - зернятка. Ними  ми  засіємо

«педагогічне поле», бо за словами В.О.Сухомлинського «…щоб отримати  результат  у  педагогічній  роботі,  необхідно  мати  зерна  знань: зерна професійної  майстерності». Наприкінці  роботи  ми  побачимо,  чи  проросли  « посіяні  зерна»,  чи мала  наша  робота  позитивний  результат.

 

  1. Формування  правил  роботи:
    • Добровільно  брати  участь.
    • Бути  позитивно  налаштованим.
    • Висловлюватися  всім  учасникам.
    • Не  перебивати,  говорити  по  черзі.
    • Висловлювати  власну  думку  коротко,  аргументовано.
    • Всі  обговорення  відбуваються  за принципом  « тут і  зараз ».

 

  1.        Отож,  ми  готові.  Давайте  приступати  до  роботи.

 

       Крім  країн  позначених  на  географічній  карті  є  велика,  густонаселена  країна  Дитинства .  Звідти  тече  могутня  річка  людського  життя.  Дорослі – це діти,  які  виросли.  Напевно,  не  настане  той  час,  коли  ми  зможемо  сказати: « Ми  знаємо  усе  про  дитину ».  І  тому  нам  лишається  і  надалі  уважно  спостерігати  за  життям  і  розвитком  дітей.  І  чим  більше  будемо  вдивлятись  в  їхні  очі, вислуховувати  їх – тим  більше  зрозуміємо  їх. Як  же  завоювати  в  малят  довіру,  любов,  повагу?

Мені  здається,  що  все  залежить  вже  з  першої  зустрічі  малюка  і  вихователя.  Все  залежить  з  першої  усмішки,  лагідного  слова,  теплих  обіймів. Все  залежить  від  дружньої  підтримки  дорослого  в  такий  важкий  період  для  дитини,  коли  вона  вперше  переступає  поріг  дитячого  садочка. І  цей  період  називається – адаптація.

 

        Як  же  краще  адаптуватися? ( бо  це  важливий  період  не  тільки  для  дітей,  а  й  для  їхніх  батьків)

  • Знизити  рівень  тривожності.
  • Бажано  перебувати  в  людних  місцях.  Дитина  повинна  зрозуміти,  що  з  чужими  людьми  їй  буде також  комфортно.
  • Привчати  до  самостійності.
  • Привчати  до  режиму.
  • Зацікавити  дитину.
  • Бути  терплячим.
  • Дати  в  садочок  частинку  «дому» ( улюблену іграшку, книжку).
  • Придумати улюблений  ритуал  прощання.
  • Влаштувати  свято  для  дитини  на  честь  посвяти  в  дошкільнята.

 

Ми  розуміємо  і  усвідомлюємо,  як  важко  дитині.  Ми  бачимо  усі  її  страхи.

 

Чого  ж  боїться  дитина?

  • Страшно  розлучатися  з  мамою.
  • Страшно  і  не  затишно  в  новій  оселі.
  • Страшно  залишитися  з  чужими  людьми.
  • Страшно,  що  батьки  можуть  не  забрати додому.

 

       Як  же ж  допомогти  дитині  подолати  усі  її  страхи?

Нам  потрібно  стати  для  дитини  найкращим  другом.

 

      Давайте  сьогодні  з  вами  наповнимо  міх  ідей  цікавими  порадами,  які  б  змогли  допомогти  і  вихователеві  і  дитині:

  • Бути  завжди  усміхненому  і  привітному.
  • Завжди  іти  назустріч  дитині  і  батькам.
  • Залучати  дитину  до  гри  і  гратися  разом  із  нею.
  • Завжди  виконувати  обіцянки.
  • Для  успішної  адаптації  протягом  двох-трьох  тижнів  порадити  батькам  короткотривале  перебування  в  дитячому  садку.

 

Шановні  колеги,  можливо  у  вас  є  ще  якісь  пропозиції,  поради,  давайте вислухаємо  їх

                 ( поради  від  педагогів ).

 

 

      А  зараз  я  запропоную  переглянути  цікаві  видумки  від  батьків,  які  допомогли  їхнім  дітям  під  час  адаптації

                ( розгляд  цікавих  історій). 

 

 

  1. Майстер-клас від малят.

 

      А  зараз  хочу  запропонувати  до  вашої  уваги  декілька  ігор,  які  можна  використати  в  адаптаційний  період  для  знайомства,  підняття  настрою,  згуртування дітей:

 

  1. Гра  « Клубочок » ( знайомство).

Хід  гри:  діти  стоять  в  колі  і  передають  клубочок,  промовляючи 

                 слова « Через  поле,  через  гай  покочусь – наздоганяй.

                               Не здоженеш – утечу,  здоженеш – дружитиму.

                               Швидше,  часу  ти  не  гай,  своє  ім  називай ».

 

  1. Гра  « Дзеркало » ( для  підняття  настрою  і  знайомства).

     Хід  гри:  діти  стоять  в  колі,  а  ведучий  в  центрі  з  дзеркальцем

                     проговорює  слова « Любе  дзеркальце,  візьми 

                                                          і  всю  правду  нам  скажи:

                                                          хто   на  світі  всіх  миліший

                                                          і  рум`яний,  і  біліший?»

                      Ведучий  після  слів  дає  дзеркало  дитині,  а  та  називає  своє

                      ім’я  і  дарує  посмішку.

 

  1. Гра  « Тепле  слово » (культура  спілкування).

     Хід  гри:  діти  по  черзі  в  мікрофон  говорять  теплі,  ввічливі  слова.

 

  1. Гра  « Що  можна,  а  що  ні?» ( спілкування  та  правила  поведінки).

     Хід  гри:  вихователь  роздає  дітям  намистинки  і  це  будуть  правила. 

               Діти називають своє правило  і  кладуть  намистинку  в  коробочку.

 

  1. Гра  « Страх  геть  гони » ( для  подолання  страху).

     Хід  гри:  дітям  роздають  клаптики  паперу,  кожен  розповідає  про  свій

                      страх.  Після  цього  папірець,  зім`явши,  кидають  у  відро, 

                      промовляючи  слова: «  Я  нічого  не  боюсь,  не  боюсь,

                                            Всім  страхам  я  посміхнусь,  посміхнусь,

                                            Забирайтеся  страхи  хто-куди,  хто-куди,

                                            Вже  дорослі  стали  ми,  залишили  всі  страхи».

                     

  1. Гра  « Чарівний  сачок » ( дружелюбні  стосунки  між  дітьми).

     Хід  гри:  діти  бігають  по  залу  під  музику.  Коли  музика  закінчується,

                   вихователь  ловить  сачком  когось  із  дітей. Дитина  називає  ім`я

                   товариша,  бере  його  за  руку  і  вони  обоє  виконують танок.

  

  1. Кошик  вражень.

 

     Я  думаю,  що  на  сьогоднішній  нашій  зустрічі  усі  ваші  очікування  збулися.

Давайте  подивимось,  чи  вони  проростають  на  чарівному  педагогічному  полі.  І  пропоную  вам  вибрати  колосочок  до  кошика  вражень. 

  Зверніть  увагу,  що  колоски  трьох  кольорів:

                          зелений – не все зрозуміло;

                          жовтий  – хотілося б більшого;

                          оранжевий – очікування збулися.

 

  1. Підсумок.

 

       Обмін думками, висловлювання побажань та пропозицій.                    

 

 

 

doc
Додано
28 листопада 2019
Переглядів
1641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку