В очах дитини – інтерес, довіра,
У них з учителем розмова щира…
2022
Дитинство – найважливіший період людського життя, не підготовка до майбутнього, а справжнє,яскраве, самобутнє неповторне життя….
В. О. Сухомлинський
ІДЕЇ
ДИТИНОЦЕНТРИЗМУ
У СУЧАСНІЙ ПОЧАТКОВІЙ
ШКОЛІ
Дитина стоїть у центрі педагогічної системи. Навколо неї обертається вся освіта. Інтереси дитини стають цінностями освіти.
Сучасна початкова школа орієнтована на дитину, яка прагне до знань. А ми, вчителі, повинні створити сприятливі умови для саморозвитку, розвитку індивідуальних творчих можливостей та самореалізації особистості.
Дитиноцентризм – це модель виховання та навчання дитини, призначення якої розширення її життєвого шляху та саморозвитку, увага до системи її цінностей та інтересів задля формування в неї основ життєвої компетентності.
Головна думка ідеї дитиноцентризму–
навчання та виховання максимально наближене до здібностей і особливостей кожної дитини.
Напрямки дитиноцентризму:
(за Д. Дьюї)
Ідеєю дитиноцентризму пройнявся видатний педагог
Василь Олександрович Сухомлинський.
Фундаментом його праці була трьохвекторна спрямованість:
педагог – дитина – середовище.
Погляди В.О. Сухомлинського відобра-зилися в його роботах :
«Серце віддаю дітям», «На нашій совісті – людина», «Виховання почуттів», «Рани дитячого серця», «Народження добра», «Не бійтесь бути ласкавими»...
Найважливішою ідеєю дитиноцентризму є співробітництво учнів, батьків, вчителів. “Тільки разом з батьками, спільними зусиллями вчителі можуть дати дітям велике людське щастя“, – писав В.О.Сухомлинський.
Основними напрямками удосконалення методики початкового навчання мають бути:
інноваційні технології.
Принципи
реалізації ідей дитиноцентризму у сучасній початковій школі: