Буклет "ІДЕЇ ДИТИНОЦЕНТРИЗМУ У СУЧАСНІЙ ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ"

Про матеріал
Буклет "ІДЕЇ ДИТИНОЦЕНТРИЗМУ У СУЧАСНІЙ ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ" для вчителів початкових класів, методистів
Перегляд файлу

C:\Users\Administrator\Desktop\unnamed.jpg       В очах дитини – інтерес, довіра,
У них з учителем розмова щира…

2022

  Дитинство – найважливіший період    людського життя, не підготовка до майбутнього, а справжнє,яскраве, самобутнє неповторне життя….

 В. О. Сухомлинський

 

 

    ІДЕЇ

        ДИТИНОЦЕНТРИЗМУ

      У СУЧАСНІЙ ПОЧАТКОВІЙ

     ШКОЛІ

 

C:\Users\Administrator\Desktop\rebenok-mladenec-deti.jpg

 

Дитина стоїть у центрі педагогічної системи. Навколо неї обертається вся освіта. Інтереси дитини стають цінностями освіти.

 

Сучасна початкова школа орієнтована на дитину, яка прагне до знань. А ми, вчителі, повинні створити сприятливі умови для саморозвитку,  розвитку індивідуальних творчих можливостей та самореалізації особистості.

 Дитиноцентризм  це модель виховання та навчання дитини, призначення якої розширення її життєвого шляху та саморозвитку, увага до системи її цінностей та інтересів задля формування в неї основ життєвої компетентності.

  Головна думка ідеї дитиноцентризму

 навчання та виховання максимально наближене до здібностей і особливостей кожної дитини. 

Напрямки дитиноцентризму:

  • свобода педагогічної творчості;
  • активність учнів у навчально-виховному процесі,
  • інтереси учнів, створення навчального середовища, яке б перетворило навчання на яскравий елемент життя дитини;
  • практична спрямованість навчальної діяльності,
  • обов’язкове врахування інтересів кожної дитини;
  • виховання “вільної незалежної особистості”, яка “запалюється любов’ю та керується розумом”

 (за Д. Дьюї)

C:\Users\TPCUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\6E6A2D3C.tmpІдеєю дитиноцентризму пройнявся видатний педагог
Василь Олександрович Сухомлинський.

 

 

Фундаментом його праці була трьохвекторна спрямованість:
педагог – дитина – середовище.

          Погляди В.О. Сухомлинського відобра-зилися в його роботах :

«Серце віддаю дітям», «На нашій совісті – людина», «Виховання почуттів», «Рани дитячого серця», «Народження добра», «Не бійтесь бути ласкавими»...

 

   Найважливішою ідеєю дитиноцентризму є співробітництво учнів, батьків, вчителів. “Тільки разом з батьками, спільними зусиллями вчителі можуть дати дітям велике людське щастя“, – писав В.О.Сухомлинський.

Основними напрямками удосконалення методики початкового навчання мають бути:

  • розвиток активності;
  • ініціативність;
  • самостійність;
  • розвиток творчого потенціалу;
  • науковий пошук;
  • групова робота;
  • індивідуальний підхід;

інноваційні технології.

Принципи

реалізації ідей дитиноцентризму у сучасній початковій школі:

  • більше хвалити – менше критикувати;
  • допомагати переборювати невпевненість у власних силах;
  • переконувати учнів в обов’язковому виконанні поставлених задач;
  • допомагати уникнути поразки;
  • визначати важливість зусиль дитини в діяльності;
  • спонукати до виконання конкретних дій;
  • допомагати емоційно пережити не результат цілого, а навіть окремої деталі;
  • пояснювати заради чого здійснюється кожна діяльність.

C:\Users\TPCUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\A0030F99.tmp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку